Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:20

Jodyy93 schreef:
heyhey,

misschien weten jullie waar ik moet zoeken, ik ben namenlijk opzoek naar een overzichtje van alle 3 jarige competities/rubrieken. maar geen idee waar ik die kan vinden . weten jullie dit misschien?

Die zijn er niet veel. Alleen Prinsenstad, VSN en Horsefood. 4 jarige competities zijn Pavo cup en Subli.
Dit is dressuur dan he? Voor springen weet ik het niet.

Jodyy93

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:29

ja het ging mij inderdaad om dressuur en de prinsenstad wist ik wel... maar had gok nu een half jaar geleden hier op bokt iemand gezien met een lijst van ik denk wel 5 of 6 competities. da vind ik wel erg veel maar zo kan je wel kijken welke je het beste uitkomt. maar alsnog bedankt ik ga ook eens even kijken bij de horsefood wist niet dat dit ook voor 3 jarige was! dankje!:)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:39

Vandaag concour gehad in Olst (Overijssel)
Epke was met springen super braaf, ging heel makkelijk!
Bij de dressuur hadden we 180 & 178 dus onze eerste winstpunt is binnen! *\o/*
25 Mei ons eerste spring debuut in de B :D

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:24

@flooredking, wat vervelend dat je monstertje zo bezig is. Ik zou in eerste instantie misschien je zadel denken, maar je zegt dat er ook dagen zijn dat die het niet doet. Krijg je les? Misschien kan je daar handig "trucjes" uit toepassen. Ik denk dat 't een periode is waar je echt even doorheen moet.
@Jody93, daar kan ik je helaas niet bij helpen.
@Mette1998, wat super zeg. Wat voor wedstrijd was het dat het dressuur en springen was?

Mijn jonkie is nu bijna 2 maanden onder het zadel en heb vandaag een clinic gereden bij Mariska Krowinkel. Er zijn ook foto's gemaakt, die krijg ik zo en zal ik even uploaden.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:31

Klopt, ik heb ook eergister een zadel gepast, en hij heeft even naar mijn huidige zadel gekeken. Tja de "mooiigheid" en goedheid is er wel een beetje af. Alleen moet ik het helaas allemaal zelf betalen, moet er wel echt voor sparen.. Maar ben er wel mee bezig!
Ik krijg een keer in de week privéles, en mijn instructrice heeft hem ook ingereden. Ze is er zelf laatst al een keer opgestapt (3 weken terug) omdat het ook wat minder ging.. En meestal gaat het in de les wel goed, maar als ik zelf rijd raak ik sneller gefrustreerd en heb ik de neiging om eerder boos te worden. Ik wil hem helemaal geen pijn doen door te trekken, ik heb ook niet het idee dat het hem zeer doet want hij gaat alleen maar zelf harder trekken.. Ik hoop dat het snel weer voorbij is haha!

Gaaf! Ben benieuwd naar de foto's! :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:08

@ Winner91 Hoe bedoel je wat voor wedstrijd was het? :o

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:30

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:41

@Mette, Super dat het zo goed ging!

@floor, jammer dat het even niet zo fijn gaat, maar probeer vooral niet op te geven en je rust te bewaren hoe moeilijk het soms ook is. Met trekken bereik je niks, hij is daar veel beter in (ieder paard).

Bij mij gaat het echt heel fijn, hij begint steeds fijner te lopen.
Ik heb morgen met hem een enjoy the ride rit van 25 km :o
Met vriendinnen mooi rustig aan en tussen door een pauze, hoop dat het mooi weer is :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:24

Flooredking: Heb je al eens geprobeerd je zweep in je buitenhand te houden, en als hij over die schouder wegschiet een tik op zijn schouder geven, samen met een begrenzing van je buiten teugel? Klinkt alsof je zijn schouder teveel 'vrij' geeft, waardoor hij daar ruimte krijgt om over weg te gaan.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:29

Ik ga vandaag op zoek naar een nieuwe instructrice!
Iemand die wat meer wedstrijd gericht is en mij kan helpen met mijn pony..
Epke is een geweldige pony zegt iedereen, alleen we werken niet echt samen zeg maar..
Hopelijk is er iets in de buurt :)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:18

Ik heb een hele fijne instructrice! Ik weet niet waar in gelderland je precies woont?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:32

Hmm het moet in de buurt zijn van Deventer/Zutphen/wilp
In ieder geval niet langer rijden dan 20 minuten vanaf omgeving deventer

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:38

Oh wat vervelend Flooredking! Ik ga wel met Madelein mee, het klinkt idd alsof je hem te vrij laat. In elk geval succes maar komt vast goed!
Gefeliciteerd met je winstpunt mette!
Mooi pony heb je daar onder je kont winner! Vind het er goed uit zien!

Nou wou ik graag vertellen hoe goed het was gegaan op wedstrijd.. Maar helaas wij zijn niet geweest. Door wat omstandigheden konden we niet heen vandaag. Dus net naar Keetje toe geweest om te trainen, liep ze kreupel! :( Ze begon bij het aandraven helemaal te hinken en zo met haar hoofd mee, dat het zeer deed zeg maar. Dus nou afgestapt, hoefjes gecontroleerd, benen gecontroleerd. Maar er haar hoefje was helemaal schoon, geen dik been, ook niet warm.. Pff echt behoorlijk balen. Haar maar even los gegooid, kijken wat ze dan deed maar ook dan begon ze zo te hinken. Dus dat wordt even aanzien. Hopelijk is het snel weer over! We waren net zo goed op weg met zijn tweetjes, maar ja niks aan te doen. Komende dinsdag zouden we ook wedstrijd hebben, maar vermoed dat we die ook moeten afzeggen, ze zal tegen die tijd nog niet beter zijn gok ik ..

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:05

Ach wat een ellende jes_sam!! Hopelijk komt het snel weer goed! Beterschap!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:46

hier een kleine impressie van zondag in Almelo

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De dubbel hadden we een iets te kleine galopssprong tussen wat resulteerde in een mega tweede sprong waardoor ik dus niet lekker mee kwam.

Afbeelding
Blij paard + ruiter :)

We zijn rond gekomen voor het eerst :), iemand nog tips wat betreft tenen naar binnen houden?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:25

Leuk om foto's te zien!

Wat rot, Jes! Hopelijk loopt ze snel weer goed.

Hier gaat het wel lekker :) Zondag hebben we weer twee winstpuntjes behaald. Ik ben trots op m'n jonkie, ze doet het allemaal braaf :) Er zitten nog genoeg foutjes in de proeven (ook slordigheidsfoutjes van mijn kant), dus er valt zeker nog een hoop te verbeteren, maar voor nu ben ik tevreden.

Afbeelding

Een maand geleden zijn we voor het eerst gestart en we hebben nu zes winstpuntjes in de B :)

Gister zijn we lekker naar het strand geweest, alleen :D Ze was erg enthousiast (en dus een beetje heet), maar zo braaf! Echt super!

Afbeelding

http://1.media.hyves-static.net/1534866 ... 66272.jpeg

http://7.media.hyves-static.net/1534866 ... 66542.jpeg

http://2.media.hyves-static.net/1534866 ... 66305.jpeg

<3

http://3.media.hyves-static.net/1534866 ... 66306.jpeg

Sorry voor het spammen :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 14:20

Dat gaat ook lekker yelly

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:37

Leuke foto's! En fijn dat het zo goed gaat Yelly!

Hier begint het ook weer wat beter te gaan! Ik zag het even niet meer zo zitten, want het ging echt heel slecht (lees: heel erg boos worden en alles doen om mij er maar af te krijgen, wat haar overigens niet lukte :P). Maar vandaag les gehad en gelukkig zag mijn instructrice wat het probleem was! Dus nu zo goed als opgelost :D.
We hebben vandaag in de les echt hele goede stukken gehad, dus ben dik tevreden! Op naar de wedstrijd van volgende week :D (yes we kunnen eindelijk weer).

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:22

@Jelly, Leuke foto's en fijn dat het zo goed gaat!
@ Zilverkenny, wat was nou het probleem dan? Ben verder niet nieuwsgierig hoor :D

Ik had gister voor 3e x weer dressuurwedstrijd, eerste keer buiten op het gras. In de binnenbak draait paard onder de proef graag op de achterbenen richting de uitgang. Nu 1x geprobeerd maar direct zweep erbij. Eerste proef ging ik in galop linksom dus bijna de bak uit, andere kant gelop ging nergens na, verkeerd aanspringen maar dat zijn we druk aan het trainen. 2e proef ging stuk beter, kleine slordigheidsfoutjes. Resultaat: 182 en 5e en 191 en 4e. Ik was dus supertevreden. Meer omdat mijn instructeur ook al zat te zeuren dat als ik paard met dressuur al niet binnen de bordjes kan houden, springen ook niks word (waar hij wel een punt heeft :') )

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:51

@Jelly, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met de wedstrijden. Vind het ook echt een geweldig knap paard wat je hebt, je komt echt binnen! Hoe oud is die nu precies?
@Zilverkenny, gelukkig hebben jullie het probleem gevonden en krijg je goede begeleiding.
Hoeveel winst heb je nu met hem/haar?
@Marleen, haha die instructeur van jou heeft wel gelijk := .. Maar het blijft lastig met die jonkies. Zelf vind ik het ook niet fijn om op gras te starten. Wel weer lekker 2 puntjes mee naar huis genomen!

Ik heb filmpjes gekregen van mn verzorgstertjes van mezelf van de clinic van afgelopen week.
Baileys is nu 2 maanden onder het zadel en doet het eigenlijk heel goed. Wel is hij nog heel scheef en onstabiel af en toe en kan de aanleuning met inrijen constanter. (en JA ik ben perfectionistisch :o )

Hebben jullie nog tips hoe je een jonkie sterker/rechter kan krijgen?
Het filmpje was van het inrijden nog, later was die heerlijk los en fijn maar wil graag wat advies.

& nog een schattige foto van gister die ik jullie niet kan onthouden. <3

Afbeelding

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:03

@ winner91: Voor een paardje wat 2 mnd onder het zadel is loopt ie wel netjes. Maar ga nu wel iets zeggen wat je misschien niet zo leuk vindt... Ik vind dat je hem veel te veel begrenst op de voorkant. In je eerste filmpje zie je zelfs stukjes waarbij hij 'teugel kreupelt'. Hij is nog veel te onstabiel en uit balans in zijn lopen om al zo opgericht te kunnen lopen. Dit zie je ook terug in het 2e filmpje, ik zie een gespannen rug, en geen kanteling in het kruis.
Als ik jou was zou ik de komende maanden lekker lang en laag gaan rijden, en als hij daar zijn balans vind dan pas kleine stukjes oprichting vragen. Je kan hiermee perfectionistisch zijn, maar een paard is nou eenmaal niet in een half jaar van zadelmak naar de L dressuur.

Tips om hem sterker te maken: Veel overgangen, ook binnen de gangen, cavaletti werk, kleine sprongetjes, veel achterwaarts ( Waarbij je hem dan aan de voorkant laag vraagt te komen, en hem zijn buik op laat tillen. Dan krijg je kanteling in zijn kruis.)

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:46

@Madelein, bedankt voor je advies. Kan ik alleen maar van leren.
Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat deze clinic niet helemaal mijn ding was. Van deze instructrice
moest ik veel oplossen aan de voorkant ipv de achterkant, dit terwjil ik het andersom doe bij mijn eigen instructrice. Rij hem inderdaad lang en laag maar pak hem eind van de training wel op omdat ik niet zo'n "antoine-de-bot" paard wil. Niet vervelend bedoeld tegen de mensen die wel fan zijn van deze manier maar dit is niet "mijn" manier. Probeer mezelf inderdaad te begrenzen dat ik niet te snel ga, ik kom snel in de verleiding omdat hij het zo snel leert. Iedergeval bedankt en ik ga zeker wat met je tips doen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:11

Winner91 schreef:
@Madelein, bedankt voor je advies. Kan ik alleen maar van leren.
Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat deze clinic niet helemaal mijn ding was. Van deze instructrice
moest ik veel oplossen aan de voorkant ipv de achterkant, dit terwjil ik het andersom doe bij mijn eigen instructrice. Rij hem inderdaad lang en laag maar pak hem eind van de training wel op omdat ik niet zo'n "antoine-de-bot" paard wil. Niet vervelend bedoeld tegen de mensen die wel fan zijn van deze manier maar dit is niet "mijn" manier. Probeer mezelf inderdaad te begrenzen dat ik niet te snel ga, ik kom snel in de verleiding omdat hij het zo snel leert. Iedergeval bedankt en ik ga zeker wat met je tips doen.

Geen idee wat een 'antoine-de-bot' paard is haha!
Maar dat klinkt inderdaad beter. Ik weet precies hoe verleidelijk het is, ik heb het zelf ook gehad met mijn paardje. Wij zijn er een tijdje terug tegen aan gelopen, eigelijk te snel voorbij de basis, waardoor je dan in de moeilijkere oefeningen ( wij hadden het vooral in de voltes E-B-E in galop) in de knel komt. Ik kreeg ineens een flink verzet hierop.
Nu weer een tijdje terug naar de basis ( door mijn instructrice dan, ik kan nog steeds niet rijden... ;( ) en het gaat nu zo veel beter!

Succes en veel plezier!

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:16

_Marleen schreef:
@ Zilverkenny, wat was nou het probleem dan? Ben verder niet nieuwsgierig hoor :D

Ik had gister voor 3e x weer dressuurwedstrijd, eerste keer buiten op het gras. In de binnenbak draait paard onder de proef graag op de achterbenen richting de uitgang. Nu 1x geprobeerd maar direct zweep erbij. Eerste proef ging ik in galop linksom dus bijna de bak uit, andere kant gelop ging nergens na, verkeerd aanspringen maar dat zijn we druk aan het trainen. 2e proef ging stuk beter, kleine slordigheidsfoutjes. Resultaat: 182 en 5e en 191 en 4e. Ik was dus supertevreden. Meer omdat mijn instructeur ook al zat te zeuren dat als ik paard met dressuur al niet binnen de bordjes kan houden, springen ook niks word (waar hij wel een punt heeft :') )

Haha nou het probleem is eigenlijk dat ik soms mijn hulpen nét iets te lang aanhoud (onbewust). Precieze timing is best moeilijk als je heel veel dingen tegelijk moet doen. Alleen heb ik zo'n diva (zoals mijn instructrice dat zegt haha) die een iets te lange ophouding (bijvoorbeeld) niet accepteert. En ze reageert daar nogal overdreven op (een echte merrie he).
Niet zo handig als je zelf denkt dat je toch echt goed bezig bent. Zo zie je maar weer hoe belangrijk les is, want sommige dingen krijg je gewoon echt niet in je eentje opgelost want je bent je dus niet altijd bewust van je fouten.
Maar goed, ik weet nu wat het probleem was, en ik weet hoe ik het op moet lossen (namelijk niks doen met mijn teugels (wel gewoon op normale druk houden natuurlijk) en been geven, en als ze dan weer een beetje ontspant gewoon opnieuw laag vragen). En het is voor mij wel goed! Ik leer er in ieder geval goed van rijden, want ze wijst me wel direct op de feiten :).

Winner91 schreef:
@Zilverkenny, gelukkig hebben jullie het probleem gevonden en krijg je goede begeleiding.
Hoeveel winst heb je nu met hem/haar?

Ik heb filmpjes gekregen van mn verzorgstertjes van mezelf van de clinic van afgelopen week.
Baileys is nu 2 maanden onder het zadel en doet het eigenlijk heel goed. Wel is hij nog heel scheef en onstabiel af en toe en kan de aanleuning met inrijen constanter. (en JA ik ben perfectionistisch :o )

Hebben jullie nog tips hoe je een jonkie sterker/rechter kan krijgen?
Het filmpje was van het inrijden nog, later was die heerlijk los en fijn maar wil graag wat advies.

[ Video ]

[ Video ]

& nog een schattige foto van gister die ik jullie niet kan onthouden. <3

[ Afbeelding ]

Ik heb nu 3 winstpunten in 6 (3x2) proeven. Eerste en laatste (tevens mijn eerste outdoor) wedstrijd gingen niet zo goed, met name omdat ze nog erg gespannen is op wedstrijd (en dan ineens stil gaat staan tijdens de proef omdat iets zo eng is dat ze er niet langs durft enzo. De tweede wedstrijd ging wel goed, maar daar had ik helaas een jury die om de een of andere reden absurd lage punten heeft gegeven, terwijl die proeven dus voor mijn gevoel echt goed gingen (20 punten per proef verschil met mijn andere wedstrijden terwijl die veel minder goed gingen).
Ik heb haar nu alleen al veel beter voor elkaar dus ik hoop dat ik volgende week donderdag wel heel mijn proef netjes door kan rijden zonder dat ze stilstaat of weg springt!

Ik zie in je filmpje trouwens dat je paard veel met zijn staart zwiept. Doet hij dat altijd of niet? Want dat is wel een teken van spanning.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:54

Mag ik me komen melden? :D

Ik ken Yelly al!