Zomerinstructieweken 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Sofie

Re: Zomerinstructieweken 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:29

Ik had in de zadelkast twee zadels, een emmer voer, laarzen, cap, bodyprotector, crossbeschermers, twee hoofdstellen en twee dekjes. Aan de stal had ik nog een touwtje gehangen waar m'n normale beschermers, halster en springschoenen aan hingen. De rest van m'n dekjes had in in een tas in de trailer liggen.
In de mail van de KNHS staat dat er op de kast een discusslot moet, maar een ander slotje past ook :)

Baby_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:31

Afbeelding

Mag je een zak voer ook gewoon voor de stal zette?

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:45

Ik had een dressuurzadel, hoofdstel, halster, beschermers en een kist met verzorgingsspullen in de kast staan. Poetskist had ik voor of in de stal staan (braaf paard :D).

Ik had het geluk dat ik een extra kast mocht gebruiken, er stonden wat paarden in training in dezelfde gang, maar zij gebruikten die kasten niet. Ik mocht dus een kastje van hen gebruiken waar ik mijn laarzen, cap en een emmer slobber (stond te weken) in bewaarde. Ook had ik daar mijn springzadel in.

lisannecleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:07

hee even een vraagje,
ik heb mijn pony sinds maart stil gehad staan (ze had een ontsteking)
2 weken terug te horen gekregen dat ik haar weer mag oppakken.
nu wil ik in de zomerinstructieweek maar 1 les rijden of twee halven (moet even kijken hoe het dan gaat)
zouden jullie het van ter voren aangeven of aan het begin van de week?
gelukkig ga ik pas in week 11 (de laatste) en heb ik nog even de tijd om haar weer fatsoenlijk aan het rijden te krijgen.... maar is gewoon even een vraagje wat jullie zouden doen...

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:11

Heel eerlijk? Niet gaan..... Sinds maart is lang hoor.......

lisannecleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:14

Het liefst wil ik toch gaan hwt zijn nog 2 maanden en springen, crossen en spellen doe ik niet en ben haar nu al een week aan het rijden (wat goed uitpakt)
Laatst bijgewerkt door lisannecleo op 25-06-14 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:18

Als je een annuleringsverzekering hebt, zou ik inderdaad niet gaan. Het is zonde van het geld om elke dag maar 1 dressuur les mee te rijden. Daar is het IMO te duur voor.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:19

Ik denk dat het kan, mits de onsteking helemaal weg is. Ik zou van te voren even bellen naar KNHS, is voor hun wel even prettig om te weten. Ik zou die lessen schrappen vanwege de conditie van je pony, als je bang bent dat er een ontsteking terug komt (omdat je pony bijvoorbeeld af en toe tekenen vertoont) dan zou ik helemaal niet gaan want dan is je pony nog niet 100% gezond. Ik weet niet of je je dierenarts misschien om advies kunt vragen, die kent jou pony en heeft kennis van zijn probleem.
Ik denk zelf dat je idd geen spellen moet doen. Ik mocht vorig jaar clinic rijden en dan mag je smiddags de les niet meerijden (anders wordt het te veel voor je pony) maar vond het af en toe bloed hard gaan en niet helemaal verandwoord (of je moet gewoon bewust rijden en er dan ook geen probleem mee hebben dat je laatste bent met slalommen ofzo maar gewoon zien als een leuke stuuroefening).

lisannecleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:23

De extra dingen doe ik sowieso niet en de dierenarts zei dat het wel gaat als de pony geen tekenen vertoont wat ze nog niet doet ik wacht zeker nog af wat ze gaat doen maar het liefst wil ik toch gaan puur om de draad ook weer op te pakken

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:24

Als ik jou zou zijn zou ik dan vanaf nu weer heel rustig op gaan bouwen. Je hebt nog een behoorlijke tijd voor dat het week 11 is dus als je pony nu verder weer gezond is zou conditie opbouwen geen probleem moeten zijn. Gewoon niet te gekke dingen doen maar echt puur conditie opbouwen en spieren loswerken.

Als je een anulering hebt afgesloten met het inschrijven kun je tot een week van te voren afzeggen. Het zou zonde zijn als je dan nu al af zegt en tegen die tijd blijkt dat je pony gewoon fit is.

Als je wel gewoon gaat kun je tijdens de week kijken hoe je pony het volhoud. Je kent jouw pony zelf het beste lijkt mij dus hebt ook snel genoeg door wanneer het teveel word. :)

Maar goed dat is wat ik zou doen ;)

lisannecleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:25

Ik ben het helemaal met je eens emma!

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:00

Ik ben het ook eens met Emma, kan je eventueel niet met een andere pony?

Ik heb ingeschreven met mijn oudere paard, maar omdat ik het voor hem te zwaar vind ga ik met mijn jonge paard.

lisannecleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:20

Nee ik heb helaas maar 1 pony tot mijn beschikking en ga nu niet 2 maanden van ter voren nog zoeken en ff snel op een andere rijden ;) haha ik kijk het gewoon nog even aan ik heb toch een annuleringsverzekering... ga ik dan kijk ik gewoon wat mogelijk is en wat niet..

kimxcentella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:21

Carolaaxxxx schreef:
Die brief krijg je via de mail en kun je terug mailen! :)

Oke! Dankje!

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:08

Ik ben net terug van week 4a. Het was geweldig! Ik vond het eten prima geregeld, de kastjes lekker ruim. Voer heb ik voor de stal gezet das ook geen punt. De lessen waren leerzaam en vooral ook de proefgerichte clinic (maar wel een beetje confronterend...) Sommige clinics in de avonden vond ik persoonlijk van minder toegevoegde waarde. Fiets meenemen is een aanrader. Volgend jaar ben ik er weer bij:)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:11

Klinkt leuk estella! Mag ik vragen wat voor clinics jullie hadden en waarom die je tegenvielen. Ik vind de clinics eigenlijk juist wel de hoogtepunten van de week naast de meest leerzame lessen.

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:17

Fit op je paard: In het begin hadden we wat weerstand, maar het was echt onwijs leuk! Tip, ruime broek aan doen of sportkleding.
mentale training: Vond ik interessant! Echt wel wat aan gehad
Clinic concord: was voor mij niet interessant. Ik longeer mijn paard niet en haar trainingsmethode en schema sluit niet aan bij mijn visie van hoe ik met paarden om wil gaan.
Dressuur patrick van der meer: was eigenlijk gewoon les. Ik vond het leuk om te zien, maar heb er weinig van opgestoken om mee te nemen in mijn eigen rijden. Heb wel genoten van de kwaliteit van de paarden.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:42

Oke ik doe dit jaar niet mee als deelnemer maar als stagaire/begeleiding.
Moet zeggen dat de dressuurclinics wel vaker gewoon een les is. Afgelopen jaar heb ikzelf dresuurclinic mogen meerijden en ondanks dat ik eerst Z2 zou doen hadden we geen 60 meter tot beschikking en zou ik M2 doen. Toen foute proeven uit geprint en werd het M1 (dan wel gelijk met 72%) maar had er zelf veel aan maar weet dat het niet interessant is om na te kijken. Dag erna was ik ook geselecteerd voor springclinic maar die niet gedaan omdat iedereen graag een clinic mee zou rijden, ben uiteraard wel gaan kijken ondanks dat dit nu vrijwillig was. Maar hij deed dat echt heel leuk, deed wat basis dingetjes en liet zien wat er oa fout kon gaan en liet zien met welke oefeningen je dat kon oplossen. Was eigenlijk helemaal de basis maar aangezien ik niet echt heel veel heb gesprongen en er dus niet zoveel van weer wel heel interessant.
Ik ga begeleiden bij de week voor kinderen tm 12 jaar en moet zeggen dat avondprogramma er heel leuk uit ziet voor hun! Ze denken dus wel goed na over welke groep ze voor zich hebben.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:45

vorig jaar was er een spring clinic van maikel van der vleuten, was ook echt heel saai als je zelf niet mee mocht rijden want je hoorde niks en ze deden gewoon een aantal basis dingen.
Cross clinic was wel leuk om te zien!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:18

Volgens mij hadden wij ook Vleuten of het was Hoorn. Ik weet het nieteens meer, geeft alweer aan hoeveel ik over dat springen weet (vind dressuur toch altijd veel interessanter :P ). Maar je moet wel een beetje weten hoe je naar zo'n clinic/les kijkt. Ik heb het voordeel dat mijn dressuurinstructeur van een springruiter is en ik hielp daar soms mee op stal en keek dan uiteraard ook mee naar hoe hij trainde en hij legde me een hoop uit over de basis van het rijden.
Moet zeggen dat wij vorig jaar ook een clinic hadden van iemand die paarden voorbracht op keuring en een aantal mensen waren gevraagt hun pony mooi te maken alsof ze op wedstrijd gingen maar zij kraakte alles af en alles moest zoals zij dat deed (staarten scheren, vele mini knotjes maken enz.), daar ben ik weg gelopen. Die mensen hadden zo hun best gedaan en sommige pony's kon je echt door een ringetje halen maar niks was goed. Daarbij had er meer rekening mee gehouden mogen worden met dan je te maken hebt met kinderen die als hobby een pony hebben en geen professionele volwassenen.

Naar welke week ga jij dit jaar mette? Week 8?(in je onderschrift)

lisannecleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 08:08

Klopt wij hadden die vorig jaar ook met die vrouw die paarden voortbracht op de keuring. Toen was er een meisje met een a-pony en ze had super erg haar best gedaan maar die pony vond het allemaal spannend en luisterde niet goed en toen werd die vrouw half kwaad. Toen moest dat meisje heel hard huilen, echt super zielig! Dat vind ik echt niks als je dan zo iemand vraagt voor een clinic

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 08:18

Zo'n clinic kan wel maar het publiek is er niet goed voor. Zeker als je kwaad wordt om niets op jonge kinderen die hun best gedaan hebben, dan ben je niet op de juiste plaats.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:01

Nee opzich gaf ze een prima clinic maar niet voor dat publiek. Maar dat is wel iets vind ik waar je rekening mee miet houden als je een clinic komt geven.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:16

Wij hadden ook die keuring clinic.. Iedereen liep daar ook weg.

Ja week 8 :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:23

Ik deed mee met m'n pony op die keuring clinic, nou ik werd afgezeken tot de grond :+ alleen m'n vlechtwerk was goed :z
Ik zei: wa ken mij da schelen ik ben d'r blij mee, punt. Toen keek ze me echt aan alsof ik Indonesisch praatte :+