KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tessa_utah

Re: KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:14

Aah soraya echt.jammer! Hoe vaak krijgen ze eigenlijk wat te eten of niet je dat invullen ofzo?..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:15

3 of 4 keer zo iets

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 11:22

2x hooi, 3x voer
Als je extra hooi wilt moet je dan van te voren aangeven, extra voer wordt niet gedaan. Je kan wel zelf de hoeveelheid opschrijven

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:41

@Kirsten: al een nieuwe datum gevonden voor de fotoshoot? Delete-knop in je hoofd zou inderdaad best handig zijn af en toe. Als ik 'm gevonden heb, ben jij de eerste die het hoort :D Oehh, veel plezier op je date ;)
@lemanthia: ik had de mail ook gekregen. Net een circustent is het :P
@Soraya: echt jammer dat je niet mee gaat :(:)
@Floor: Ed gaat zich vast vanzelf wel weer gedragen! Puber-periode moeten ze allemaal een keertje doormaken.
@Laura: fijn dat je les zo goed ging +:)+

Hoi :wave:
Donderdag een super fijne les gereden met Vic :D Gisteren even gelongeerd, ging ook fijn.
Vic is alleen alweer een ijzer kwijt, voor de tweede keer in twee weken :+ Dus we hebben maar springschoenen besteld voor op het land, hopelijk helpt dat wat.

Hoe is het met jullie?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:22

Iekss,
Mijn moeder haar operatie is eerder als verwacht. Ze word koninginnendag opgenomen, en 1 mei geopereerd.
Maar ze heeft 20% kans dat het mis gaat:O

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:24

Gaan we nog shirts doen?

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:26

lrtj_ schreef:
Iekss,
Mijn moeder haar operatie is eerder als verwacht. Ze word koninginnendag opgenomen, en 1 mei geopereerd.
Maar ze heeft 20% kans dat het mis gaat:O

Dat is al snel :oo Ik zal voor jullie duimen dat het goed gaat :(:)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:26

lemanthia schreef:
Gaan we nog shirts doen?

Lijkt me wel leuk :j

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:13

We kunnen ook gewoon polo's met alleen ruiter en paard naam nemen die zijn het goedkoopst

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 18:28

ik nog steeds geen mail of belletje dat ik mag.. wehhh :'( Wil zograag haha! Alleen die van mij krijgt het nog zwaar dan daar als hij mag, die krijgt maar 1x per dag krachtvoer haha. Arme ron :P

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 18:42

Die van mij ook hoor

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:11

@ flooredking : Balen dat het rijden nu niet goed gaat, maar dat heb ik ook soms. Soms zijn er dagen dat het echt hopeloos gaat en dat niks lukt :( Maar komen wel weer goede dagen :)

@ lrtj_ : Pim ook aan het puberen :P Daarna gaan ze spoken/bakkabouters zien haha _O- Sterkte met je moeder!!

@ _Sofie : Fijne les gereden en gelongeerd :) Balen dat Vic zijn ijzers eronderuit trapt. Jordy heeft dat ook gedaan, nu nog soms. Hebben hem vroeger ook tijdje met springschoenen op de wei gehad maar hier kreeg hij helaas mok van. Laatste keer hoefsmid, 1 dag later ijzer eronderuit grrr }:)

Baal zelf ook nog steeds dat ik niet kan gaan, maar volgend jaar weer een kans :) En hopelijk in topconditie met geen blessures.
Aaaaaah woensdag op donderdag nacht is er een veulentje geboren op de manege, zoooo lief <3 <3 helaas worden ze zo snel groot.
Vandaag zware dag gehad, eerst priveles wat echt goed ging maar wel zwaar was, daarna buitenrit van 2.5 uur. Ben echt kapot hahaha. Ga eens filmpje in bed kijken en hopen dat ik niet in slaap val. :+

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:52

@ SRY: hij liep gelukkig helemaal prima :) gaat zeker wel lekker met Cavella lees veel leuke en actieve berichtjes :)

@ Kirsten: jammer dat je fotoshoot niet door kon gaan doordat je moest werken.

@ Irtj: fijn dat je lekker gereden had met je les. Hoop voor jullie dat de operatie goed gaat.

@ Sofie: fijn dat ook jouw les goed ging :) vervelend dat ie weer ijzer kwijt is.

Met Mexx gaat het gelukkig goed, heb ook alweer buiten gereden wat super ging. De paarden staan hier lekker weer paar uurtjes op het land, jammer dat het nog zo koud is maar de zon schijnt in elk geval.

Hier wat gemengd nieuws. Een oud stalgenootje kwam met het nieuws dat ze een soortgelijk instructieweek had gevonden ergens anders waar de paarden wel gewoon buiten kunnen op het gras in elk geval overdag. Zitten ook nog wat andere voordelen aan t.o.v. de KNHS waardoor ik besloten heb om daarheen te gaan.. ik wacht nog heel even met het uitschrijven bij de KNHS tot alles zeker is. Mexx is sowieso nerveus op andere locaties en hele dag op stal zonder mogelijkheid om eruit te kunnen zag ik eigenlijk al niet zitten.. met dit alternatief doe ik Mexx denk ik een enorm plezier.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 14:26

Ja maar er is een grote kans dat door een paar verklevingen wel wat fout kan gaan,
nee jij ook al:(

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:38

@ Myour, mag ik vragen waar en wanneer die instructie week dan is? Aangezien de kans steeds kleiner word dat ik mag gaan.. Wil toch heel graag even een week doelgericht trainen met hem. En ik zit ook er met dat geen weidegang in me maag, hij staat echt 24/7 buiten met een schuilstal, denk dat hij honds chagarijnig word..

Joepie me vrachtwagen is terug!! :D Ok hij ziet er nog steeds niet echt uit met nu een deel al de nieuwe blauwe lak en de bordeaux oude lak. Maar er zit al progressie in, dat is het belangrijkste! Nu kan ik weer voor de wedstrijden gaan kijken en weer gaan starten. Op naar de L2! Als het goed is nog 2 wedstrijden en dan heb ik genoeg punten om over te gaan. (Rij in feite iedere proef 1 winstpunt minimaal). Kan ik eindelijk Wyron op gaan tillen met doorzitten en dus zijn draf gaan verbeteren. Zodra ik doorzit kan hij strekken als een pro en zodra ik lichtrij merk ik dat ik hem niet genoeg kan ondersteunen. (Wyron is beperkt in zijn beweging door een operatie als veulen zijnde in combinatie met geen fysiotherapie..) Ga dadelijk ook weer rijden na een drukke dag op de winkel, soms lijkt het wel of mensen denken dat het gratis is.. Hopelijk heeft meneer nu wel zin om te werken, zo fijn een tijd niet rijden en dan weer op gaan pakken. Lijkt wel weer een puber!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:01

@Franca: Gelukkig gaat het goed met Mexx! Fijn dat ie op het land staat :) Jammer dat je niet mee gaat, maar snap het wel.
@Kirsten: fijn dat je vrachtwagen weer terug is :D Nog lekker gereden?

Hoi :+:
Wat een heerlijk weer, wordt er helemaal blij van :D
Vanochtend geleerd, tot 1 uur of zo. Daarna naar stal gegaan, lekker in het zonnetje in de buitenbak gereden.
Voor de afwisseling eens gaan springen, ging echt heel fijn! Vorige keer dat ik ging springen wilde Vic haast niet springen vanuit draf, vanuit galop ging wel goed. Gek paard :+
Vandaag sprong ie zowel vanuit draf als vanuit galop heel fijn, hij trok ook lekker aan op de hindernis. Dus ik was helemaal blij :D

Jullie nog genoten van het weer?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:24

@ Irtj: weidegang of in elk geval even de benen kunnen strekken vind ik wel erg belangrijk.. het idee dat ie twee keer per dag topsport beoefent en daarnaast op stal staat vond ik best een struikelpunt...
Hoop dat de operatie goed gaat!

@ Kirsten: ik heb je een pb gestuurd. Lekker hoor wel wedstrijden in het verschiet, gaat vast goed komen! Heel fijn dat je vrachtwagen terug is.

@ Sofie: super dat je lekker gesprongen hebt, het weer is inderdaad geweldig :D

Heb vanochtend gewerkt en daarna naar stal gegaan. Mexx sinds 'n week weer dressuurmatig gereden maar hij was weer hémels :+: vind het zo jammer dat ie dan niet zo op wedstrijd loopt :P kon echt alles met 'm! Ook een voor ons best lastige oefening gedaan (steeds vier passen stappen, vier stappen draven om 'm goed en actief aan het been te krijgen en alert te houden) maar hij deed 't super. Dus met een heel goed gevoel afgestapt!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:13

Vind lessen t/m z nivo geen topsport.

Goed uitstappen, evt wandelen en goed voer en Dan redden ze zich wel.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:23

Topsport bedoel ik niet letterlijk ;) Mexx pacet de hele dag op stal zonder te eten dus die redt zich niet zomaar helaas.. Is n stresskipje op andere locatie. Heb me net ingeschreven wacht t allemaal nog even af.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:31

De mijne loopt nu ook 2x per dag om conditie op te bouwen en voor te bereiden. Die van mij stresst zich alleen, als ze zonder andere paarden is.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:32

Lekker op weg dus :) wel fijn dat jouwe rustig blijft met andere paarden, dat gaat zeker geen probleem zijn :P

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:35

Ja gaat goed komen met haar conditie en er Al erg veel zin in!

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:00

Ik ben om Myour hahaha! Ik heb bij week 5 een foto gezien van de tenten waar de paarden in komen en ben afgehaakt voor de knhs instructie weken. Ik moet er niet aandenken dat Wyron straks in een grote circustent staat met de zon erop 30 graden en dan staat te bakken in die tent.. Noodstallen maakt me niet uit, maar een tent en 1 wasplaats met 60 mensen? Nee dat ga ik hem niet aandoen, ik wil gaan om een betere band te krijgen en we dus ook beter samen gaan presteren, zo verknal ik hem alleen maar.. Dat gaat hij echt niet pikken.

Voorderest liep Wyron echt heeeeeeeeeerlijk vandaag! Kon er lekker aan werken en hij pakte het super uit alleen galop en middendraf blijft nog een goed oefenpuntje. Middendraf wilt hij snel overgaan in snel draven en galop is gas erop haha! Agh we komen er wel, even een paar weken nu goed trainen op de overgangen en dan gaan we weer starten als me ouders thuis komen van vakantie :) Ben ook zo onwijs trots, me jongste Edison aka Plakkie heeft vandaag met een zadel op zijn rug rondgestapt! Hij heeft al wel vaker het zadel zo op zijn rug gehad en interesseerde hem niks, dacht laat ik is gek doen en zadel erop (zonder singel offcourse!) en rond stappen is kijken wat hij doet. Hij vond het wel een beetje spannend, maar geruststellende woordjes en Wyron die naast hem ging stappen en hem dus ook gerust stelde van het is ok en plakje liep zo mee! <3 Zonder moeilijk te doen, weg te schieten of wat dan ook. Zoo trots op me baby paardje!! :D Op zulke momenten he, hou ik echt onvoorwaardelijk van me paarden en is het leven zo mooi ookal zijn er zoveel rottige dingen op het moment aan de gang. Dit licht je dag gewoon weer op!

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:09

Gekopieerd van week 5

Hebben jullie de tent al bewonderd?

KNHS schreef:
De start van de nieuwbouw heeft langer op zich laten wachten dan verwacht en daardoor zijn de nieuwe stallen naar verwachting eind juli klaar. Om jullie toch goed te kunnen ontvangen voor de zomerinstructieweken hebben wij een grote tent gehuurd. Daar worden degelijke concoursstallen in geplaatst, zodat je paard of pony ook deze zomer net als andere jaren heerlijk kan bijkomen na de intensieve lessen. De tent kan aan beide zijdes open waardoor er goede ventilatie is en naast de tent komt een wasplaats.

Afbeelding

circus! :+

Voor de mensen die willen annuleren: ook via week 5 deze link

https://www.knhs.nl/kenniscentrum/zomer ... annuleren/

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 07:55

Ik weet ook nog niet of ik ga met die circus tent zoals de andere al zeggen. Stel dag het vet warm is dan staat je paardje te bakken in de tent.