Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ben me over alles aan het inlezen
Alleen de site van de vereniging hier doet het niet, zeer irritant...

. Maargoed, een lintje erbij wat wpen en ervaring rijker en op naar de volgende keer
. 
Milan_lover schreef:Zijn jullie met jullie jonkies ook eerst onderling gestart?
En weet iemand ook een overzicht van onderlinge wedstrijden?

. Zo'n lange rit in de trailer ga ik haar nog niet aandoen, ze vindt het allemaal nog best spannend en komt er al (letterlijk) druppend vanaf als we maar een kwartiertje onderweg zijn.
. Het maakt allemaal ook niet uit, heb een leuke dag gehad, toch 2 wp en als ik de punten terug kijk zitten er geen rare dingen bij. De 1e jury heeft voor mijn idee bovengemiddeld gejureerd en de 2e jury strenger dan gemiddeld.
.
. zilverkenny schreef:RivellaLight: Nee mijn oefendresuur was niet in Ermelo, veel te ver weg. Zo'n lange rit in de trailer ga ik haar nog niet aandoen, ze vindt het allemaal nog best spannend en komt er al (letterlijk) druppend vanaf als we maar een kwartiertje onderweg zijn.
Ik heb gereden in Hulten (Hippisch Centrum Hulten). Hele fijne locatie om te rijden!

Pattypaard schreef:RivellaLight: Kan er wel om lachen gelukkig. Het maakt allemaal ook niet uit, heb een leuke dag gehad, toch 2 wp en als ik de punten terug kijk zitten er geen rare dingen bij. De 1e jury heeft voor mijn idee bovengemiddeld gejureerd en de 2e jury strenger dan gemiddeld.
Het is niet zo dat ik bijv. een 4 heb voor een onderdeel dat ik niet kan plaatsen dat scheelt een hoop.
volgende keer graag weer een 'gemiddelde' jury 
.. Komend weekend hebben we weer wedstrijd, de zondag en op koninginnedag ook..
.. Haar galop gaat ook steeds beter! We zijn ons nu ook aan het concentreren op de overgangen. Zodat ze mooi constant blijft. . Ben toch nog wel een beetje "bang" voor zondag, omdat we nu nog wel een bakrand hebben maar we rijden op de tweede hoefslag, dus toch nog een beetje leuning achtig iets.. Dus ben wel een beetje bang dat het zondag weer slechter gaat, maar er goed tussen rijden en dan komt het wel goed. Heb er wel weer veel zin in, we zijn al zo vooruit gegaan sinds de vorige keer! Toch fijn dat je vooruitgang kunt merken, de eigenaar ziet het ook. En is erg tevreden hoe we met sprongen vooruit gaan momenteel.

flooredking schreef:Gefeliciteerd allemaal met de nette punten!
En welkom Winner91!
Ik kan het denk ik nog wel even uit mijn hoofd zetten, mijn debuut..
Zondag ging het nog best lekker, ook gesprongen. Maandag met les was hij lekker aan het klieren maar zaten nog wel fijne stukken tussen. Maar gister was het drama.. Zat er zelfs na een tijdje huilend op van de frustratie. Ben toen maar even gaan stappen tot ik weer wat rustig was. Tja, huil helemaaal niet snel, maar als het iets met paarden te maken heeft gebeurt het wel. Daarna ging het op zich wel wat beter maar het was allemaal maar een rommeltje en hij was erg onrustig..
Als ik dan een volte wil insturen gaat hij op het laatste moment (als ik weer richting de hoefslag ga) in eens de andere kant op in galop. Op de linkerhand is het erger dan rechts. Maar hij doet het dus ook wel als ik dus de volte wil insturen hij recht door galoppeert. Op dat moment kan ik écht niks, hij is zo ontiegelijk sterk en gooit al zijn gewicht in de strijd. Ik kan hem dan pas in de hoek weer terug krijgen en dan wil hij ook nog wel is steigeren. Na het galopperen (als ik dit zelf vraag!) is het over.. Ik probeer altijd zo rustig mogelijk te blijven maar hij krijgt dan wel op z'n donder van mij. Als ik dan weer aandraaf oefen ik ook met halthouden en ook dat gaat met moeite. Hij is heel sterk, kan heel fijn zijn, maar hij misbruikt het dus soms..
Ik heb er trouwens ook dagen tussen zit dat hij dit helemaal niet doet..
De trucjes die stitchlover noemt herken ik. Ik kan daar nog aan toevoegen dat je je zweep in je buitenhand neemt en dat je daarmee de schouder waar hij naartoe weg wil lopen begrensd. Bij mij hielp het! Succes!