Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Milan_lover

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:08

Zijn jullie met jullie jonkies ook eerst onderling gestart?
En weet iemand ook een overzicht van onderlinge wedstrijden?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:26

Days een zeer goede reden om te verhuizen :j

Nee gelijk officieel, je kunt toch geen verlies rijden

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:29

Ik ben alleen nog niet lid van een vereniging, en dus ook niet van het KNHS, en dus zeker geen startpas :D Ben me over alles aan het inlezen :j Alleen de site van de vereniging hier doet het niet, zeer irritant...

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:35

Ik wil eigenlijk eerst ook een onderlinge wedstrijd rijden. Ben nu bezig met het aanmelden van een startkaart, wil eigenlijk gewoon op de manege. Maar is toch erg lastig.. Ik moet eigenlijk elke zaterdag werken, en mijn vader ook in de ochtend dus als ik vrij kan krijgen heb ik niemand om met de trailer te rijden..
Milan_lover, gaaf paard heb je!! Had je topic geloof ik al is voorbij zien komen!

En ik zag ook nog mooie punten voorbij komen!

Mijn edje kroketje heeft ook af en toe wel een streek.. Gelukkig is hij nergens bang voor, maar het is wel een draak soms.. ~~}>
Morgen wordt hij 4! *\o/*

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 22:08

Ik heb eerst onderling gedaan, om te zien hoe die het oppakte en dat ging gewoon super!
Dus daarna startpas aangevraagd en nu starten we officieel (:

Zaterdag weer 2 dressuur proefjes en 1 keer BB springen.. 7 uur weg van stal, maar heb het er voor over hahaha! Moet kwart over 8 springen en half 10 en 10 uur dressuur. Heb dus nog even wat rust tijdens het springen/dressuur!

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:11

Ik heb ook eerst 1 keer onderling gestart en daarna nog 1 keer een oefendressuur (dus dan moet je gewoon een proef rijden voor een jury, maar de proef wordt dan in het juryhokje opgenomen zodat je kunt zien hoe je hebt gereden + mondeling commentaar van de jury erbij, en na de proef krijg je dan ook nog een aantal minuten om het met die jury te bespreken en die geeft je dat nog tips etc.). Dat was voor mij een hele goede oefening!
Als ging het de eerste keer op wedstrijd nog steeds niet goed hoor, maar het is toch wel fijn om gedaan te hebben.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 09:55

ik rij niet actief bij een vereniging, dus hier gelijk bij de KNHS gestart.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:22

Balen dat je moet verhuizen Ulaantje!

Kwam gister nog een grappige foto tegen:

Afbeelding

Beetje irrelevant aangezien het nu mooi weer is. :D

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:18

Hier 1 keer een soort van onderlinge wedstrijd gestart. Kwam mooi zo uit. Mijn tweede was wel voor punten.

Die van mij heeft de lente in de kop... Vandaag er weer bijna naast gelegen. Was blij dat er iemand in de bak stond die haar even vast kon houden :=
Ze gaat grapjes uithalen dus ga haar vaker aan het werk zetten. Energie teveel geloof ik.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:16

Leuke foto!

Ik heb geen onderlinge wedstrijden gestart. Ben wel eerder met haar naar een vriendin geweest en daar gereden en nog een keer naar een vreemde locatie geweest.

Dat had die van mij gisteren ook Martine! Zag overal wat en was rillerig. Moest me af en toe even goed houden door haar plotselinge uitspattingen. Moet wel zeggen dat ik er wel beter door ging zitten en meer aan ging rijden daardoor.

Vandaag ons eerste buitenconcours gehad.
Zijn er stappend heen gereden, daar even losgereden wat een beetje lala ging en toen proefje gereden.
De tumor bij haar oor en ook iets onder haar oor is opengebarsten en ze heeft er tot nog toe geen last van met rijden maar was er wel bang voor. Had al een halster meegenomen voor het geval dat ik iets zou merken, dan zou ik meteen afstappen. Beide jury's voor de proef even op de hoogte gebracht, gelukkig reageerden ze fijn en mochten we gewoon rijden. Natuurlijk wel met de noot dat als ook hun iets zagen het voor vandaag einde oefening was. (Morgen komt de DA weer)
1e proef reed ik slordig en wat voorzichtig en Chickie had ook nog wat spanning. Ik dacht zelf dat we net een wp zouden krijgen.
Even mezelf een schop onder mijn kont gegeven en de 2e proef ging echt netjes! Was helaas weer even afgeleid waardoor ik een onderdeel finaal de mist in ging maar buiten dat was het echt netjes. Had rond de 190 verwacht.
De 1e proef waren we 2e met 193 punten en de 2e proef 6e met 180 punten.
Voor mijn gevoel hadden de punten anders om moeten zijn :P. Maargoed, een lintje erbij wat wpen en ervaring rijker en op naar de volgende keer :Y).

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:35

Ik heb ook meteen officieel gestart ipv eerst onderling.
De onderlinge zijn bij de vereniging waar ik lid ben op gras en de ring heeft alleen bordjes, geen hekjes. Dat houdt mij tegen voor een debuut. Ik vind het fijn om de eerste keer nog in een 'gewone' bak te kunnen starten.

Wel denk ik erover om eerst een keer oefendressuur te rijden met mn jonkie die nu bijna klaar is voor zijn debuut.
Heb jij toevallig oefendressuur gereden in Ermelo, Zilverkenny?

Jammer Ulaantje dat je moet verhuizen, maar begrijp het helemaal gezien de reden die je noemt.
Heel belangrijk dat je paard lekker de wei op kan!!

Gefeliciteerd Flooredking met de verjaardag van je jonkie!

Goed gedaan Pattypaard! Weer een ervaring rijker idd ;-)
Jammer is dat hè, als de punten niet kloppen bij je gevoel..

nancxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:41

Leuk meiden!
Mijn wedstrijd ging ook super!
Twee keer 1e en twee winstpunten, dus mijn dag kan niet meer stuk!
Morgen wordt ze 4 dus dan ga ik dr lekker verwennen

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:29

Milan_lover schreef:
Zijn jullie met jullie jonkies ook eerst onderling gestart?
En weet iemand ook een overzicht van onderlinge wedstrijden?

Ik ben ook onderling begonnen, maar bij ons op stal worden er per jaar ongeveer 5 onderlinge wedstrijden georganiseerd dus het was voor mij makkelijk om eerst onderling te beginnen.

Ik heb vandaag niet een debuut gereden maar de tweede wedstrijd. Wel de 1e keer buiten tussen de witte hekjes dus dat was wel spannend. Hij had het eerste rondje wat spanning. Hij wilde graag de hekjes inspecteren, maar daarna had hij zijn concentratie volledig bij mij. Twee hele fijne proeven gereden, hij sprong een keer te vroeg aan, maar voor de rest zonder grote fouten. Het resultaat was ook super 2x eerste met 203 en 204 dus we hebben nu inclusief de vorige wedstrijd 6 winstpunten. Dat schiet lekker op *\o/*

Twee screens uit het filmpje, voor de beeldvorming:
Afbeelding
Afbeelding

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:58

Mijn debuut ging niet slecht. Hij had veel last van de hoeveelheid paarden met het losrijden. (Thuis ben ik altijd alleen).
Hierdoor was hij al best moe toen we moesten starten.
Hij liep verder netjes. Alleen sprong hij verkeerd aan in de rechter galop. 2 keer geprobeert te corrigeren, maar hij bleef verkeerd aanspringen. Aan het eind bij A afwenden maakte ik een fout. Dus zat ik naast de af lijn.
Resultaat: 185 punten. Nu kilometers gaan maken

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:33

RivellaLight: Nee mijn oefendresuur was niet in Ermelo, veel te ver weg ;). Zo'n lange rit in de trailer ga ik haar nog niet aandoen, ze vindt het allemaal nog best spannend en komt er al (letterlijk) druppend vanaf als we maar een kwartiertje onderweg zijn.
Ik heb gereden in Hulten (Hippisch Centrum Hulten). Hele fijne locatie om te rijden!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:14

RivellaLight: Kan er wel om lachen gelukkig :P. Het maakt allemaal ook niet uit, heb een leuke dag gehad, toch 2 wp en als ik de punten terug kijk zitten er geen rare dingen bij. De 1e jury heeft voor mijn idee bovengemiddeld gejureerd en de 2e jury strenger dan gemiddeld.
Het is niet zo dat ik bijv. een 4 heb voor een onderdeel dat ik niet kan plaatsen dat scheelt een hoop :).

Gefeliciteerd nancxxxx & Stichlover! *\o/*

Jammer dat hij al moe was van alle indrukken leviria, maar toch een wp!
Gewoon gaan dan went hij daar vanzelf aan :).

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:35

zilverkenny schreef:
RivellaLight: Nee mijn oefendresuur was niet in Ermelo, veel te ver weg ;). Zo'n lange rit in de trailer ga ik haar nog niet aandoen, ze vindt het allemaal nog best spannend en komt er al (letterlijk) druppend vanaf als we maar een kwartiertje onderweg zijn.
Ik heb gereden in Hulten (Hippisch Centrum Hulten). Hele fijne locatie om te rijden!

Ja daar heb je wel een puntje inderdaad.. had even niet naar je woonplaats gekeken toen ik je de vraag stelde :o
Vandaag met een van mijn jonkies op pad geweest, voor het eerst weer in de trailer nadat we haar hebben opgehaald bij de vorige eigenaar.. Helaas om niet zo leuke reden, we zijn naar de DA geweest voor een kreupelheidsonderzoek... Maar het laden ging redelijk goed! Ze kwam wel een beetje bezweet aan op de kliniek (ruim 20 min rijden), gelukkig niet druppend zoals die van jou ;-)

Pattypaard schreef:
RivellaLight: Kan er wel om lachen gelukkig :P. Het maakt allemaal ook niet uit, heb een leuke dag gehad, toch 2 wp en als ik de punten terug kijk zitten er geen rare dingen bij. De 1e jury heeft voor mijn idee bovengemiddeld gejureerd en de 2e jury strenger dan gemiddeld.
Het is niet zo dat ik bijv. een 4 heb voor een onderdeel dat ik niet kan plaatsen dat scheelt een hoop :).

Gelukkig :D volgende keer graag weer een 'gemiddelde' jury :P

Gefeliciteerd met jullie winstpunten leviria, nancxxxx en stitchlover!!

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 03:16

Mag ik mij ook melden? :o
Heb een 3 jarige palomino van 150 cm ong.
Is nu 6 weken onder het zadel en wil graag in de toekomst starten.
We hebben iedere week les en rij nu 2x in de week. Dit wil ik binnenkort
uitbereiden naar 3x in de week.
In juni starten we onderling, dit meer voor de ervaring. In oktober wil ik
ons debuut proberen te maken.

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:29

Welkom winner91

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:45

Wat zie ik weer nette punten voorbij komen, gefeliciteerd dames! Hoop binnenkort toch ook bij die goede punten te horen :+ .. Komend weekend hebben we weer wedstrijd, de zondag en op koninginnedag ook..
Ik had nog wat moeite met Keetje er tussen houden, dus wat we nu hebben gedaan, een ring in de bak uitgezet, zodat Keetje niet kan leunen op de bakrand en ik haar er toch echt goed tussen moet rijden en ik moet zeggen dat gaat echt super goed! Af en toe hebben we nog een klein slingertje, en af en toe valt ze nog iets over de buitenschouder, dan herinnert ze me er weer aan, oh ja, er tussen rijden! Daarna gaat het ook weer goed :D.. Haar galop gaat ook steeds beter! We zijn ons nu ook aan het concentreren op de overgangen. Zodat ze mooi constant blijft. . Ben toch nog wel een beetje "bang" voor zondag, omdat we nu nog wel een bakrand hebben maar we rijden op de tweede hoefslag, dus toch nog een beetje leuning achtig iets.. Dus ben wel een beetje bang dat het zondag weer slechter gaat, maar er goed tussen rijden en dan komt het wel goed. Heb er wel weer veel zin in, we zijn al zo vooruit gegaan sinds de vorige keer! Toch fijn dat je vooruitgang kunt merken, de eigenaar ziet het ook. En is erg tevreden hoe we met sprongen vooruit gaan momenteel. :)

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 02:11

@Leviria, bedankt. :)
@jes_sam, wat goed dat jullie zo vooruit gaan. Het is goed om met letters te oefenen, vooral die jonkies zoeken
veel steun aan de bakrand maar daar heb je een goede oplossing voor verzonnen. Ik ga zondag en dinsdag voor je duimen, wel foto's maken he!?

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:19

Gefeliciteerd allemaal met de nette punten!
En welkom Winner91! :)

Ik kan het denk ik nog wel even uit mijn hoofd zetten, mijn debuut..
Zondag ging het nog best lekker, ook gesprongen. Maandag met les was hij lekker aan het klieren maar zaten nog wel fijne stukken tussen. Maar gister was het drama.. Zat er zelfs na een tijdje huilend op van de frustratie. Ben toen maar even gaan stappen tot ik weer wat rustig was. Tja, huil helemaaal niet snel, maar als het iets met paarden te maken heeft gebeurt het wel. Daarna ging het op zich wel wat beter maar het was allemaal maar een rommeltje en hij was erg onrustig..
Als ik dan een volte wil insturen gaat hij op het laatste moment (als ik weer richting de hoefslag ga) in eens de andere kant op in galop. Op de linkerhand is het erger dan rechts. Maar hij doet het dus ook wel als ik dus de volte wil insturen hij recht door galoppeert. Op dat moment kan ik écht niks, hij is zo ontiegelijk sterk en gooit al zijn gewicht in de strijd. Ik kan hem dan pas in de hoek weer terug krijgen en dan wil hij ook nog wel is steigeren. Na het galopperen (als ik dit zelf vraag!) is het over.. Ik probeer altijd zo rustig mogelijk te blijven maar hij krijgt dan wel op z'n donder van mij. Als ik dan weer aandraaf oefen ik ook met halthouden en ook dat gaat met moeite. Hij is heel sterk, kan heel fijn zijn, maar hij misbruikt het dus soms..

Ik heb er trouwens ook dagen tussen zit dat hij dit helemaal niet doet..

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:05

flooredking schreef:
Gefeliciteerd allemaal met de nette punten!
En welkom Winner91! :)

Ik kan het denk ik nog wel even uit mijn hoofd zetten, mijn debuut..
Zondag ging het nog best lekker, ook gesprongen. Maandag met les was hij lekker aan het klieren maar zaten nog wel fijne stukken tussen. Maar gister was het drama.. Zat er zelfs na een tijdje huilend op van de frustratie. Ben toen maar even gaan stappen tot ik weer wat rustig was. Tja, huil helemaaal niet snel, maar als het iets met paarden te maken heeft gebeurt het wel. Daarna ging het op zich wel wat beter maar het was allemaal maar een rommeltje en hij was erg onrustig..
Als ik dan een volte wil insturen gaat hij op het laatste moment (als ik weer richting de hoefslag ga) in eens de andere kant op in galop. Op de linkerhand is het erger dan rechts. Maar hij doet het dus ook wel als ik dus de volte wil insturen hij recht door galoppeert. Op dat moment kan ik écht niks, hij is zo ontiegelijk sterk en gooit al zijn gewicht in de strijd. Ik kan hem dan pas in de hoek weer terug krijgen en dan wil hij ook nog wel is steigeren. Na het galopperen (als ik dit zelf vraag!) is het over.. Ik probeer altijd zo rustig mogelijk te blijven maar hij krijgt dan wel op z'n donder van mij. Als ik dan weer aandraaf oefen ik ook met halthouden en ook dat gaat met moeite. Hij is heel sterk, kan heel fijn zijn, maar hij misbruikt het dus soms..

Ik heb er trouwens ook dagen tussen zit dat hij dit helemaal niet doet..

Dat is inderdaad een vervelend probleem. Die van mij had ook problemen met het stuur in galop omdat hij zo ruim en snel galoppeerde dat een 20 40 bak eigenlijk te klein was voor voltes. Mijn instructrice heeft mij toen uitgelegd dat ik als laatste redmiddel mijn binnen hand enorm naar binnen moest brengen en naar binnen moest kantelen (zodat je je vingers kan zien zeg maar en buitenteugel bijhouden natuurlijk) dan werk je scherper in met je hand die van mij heeft hier nooit doorheen kunnen denderen, terwijl het een breed kasteel is van 1.70. Wat ook werkt is je paard opzettelijk vragen op de binnenschouder te komen door beide handen naar binnen te brengen en je buitenbeen op de singel aan te leggen, dan ga je wel met compleet verkeerde stelling door de bocht maar je gaat in ieder geval wel de goede kant op. Later kun je dit corrigeren.

Succes ermee!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:14

@Floor: wat een doerak! Maar het komt goed! Enfield heeft dit ook een tijdje gedaan. Alleen op de rechterhand, want hij weet dat ik daar minder snel op ben.. ;-) De trucjes die stitchlover noemt herken ik. Ik kan daar nog aan toevoegen dat je je zweep in je buitenhand neemt en dat je daarmee de schouder waar hij naartoe weg wil lopen begrensd. Bij mij hielp het! Succes!

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:39

heyhey,

misschien weten jullie waar ik moet zoeken, ik ben namenlijk opzoek naar een overzichtje van alle 3 jarige competities/rubrieken. maar geen idee waar ik die kan vinden . weten jullie dit misschien?