KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:22

Nou heb vandaag een drukke dag gehad,
Maarliefst 9 paarden op de foto gezet!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 07:21

@ Sofie: fijn dat je zo lekker gereden hebt. Succes nog met je eindexamens.

@ SRY: lekker zeg dat het rijden en springen zo goed gaat.

@ Denice: leuk een date, veel plezier! En stoer hoor een auto!

@ Tessa: welkom hier en dat zijn nog eens punten.

@ Manny: ook lekker gereden.

Nou, hier een zeer bewogen 2 dagen achter de rug. Zondag was de wedstrijd, m'n verzorgster reed bij de B junioren en ik de B senioren. Ze reed heel leuk haar proefje. Bak was echt ellendig zwaar dus hij had niet zoveel impuls maar ze had toch nog net 'n winstpuntje (180 punten). Toen ik daarna erop, maar hij wilde dus echt niet loslaten in de kaak en werd ie weer wat hangerig in m'n handen. Dan verliest ie gelijk al impuls en dat werd niet beter toen we van mooie gras inrijring die zware bak weer in moesten :Y) daarbij kan ik niet doorzitten waar ik op ben afgerekend en reed ik zelf nogal slordig. Had toch nog 175 punten, maar is toch wel balen als ie de avond ervoor nog helemaal top loopt en met proefje oefenen heel fijn doorkomt.

Dusss dacht gisteren lekker buitenritje te maken, hier in de buurt heb je soort van dijkje (meter of 6 hoog) met onderaan een heel lang grasstuk, dacht daar een lekker galopje te kunnen doen. Alleen Mexx zag iets en begon achteruit van de dijk te lopen. Ik met m'n leven vasthouden en zodra het kon eraf gesprongen, alleen verloor m'n evenwicht en viel op m'n kont en zag Mexx z'n benen op me afkomen, kon de teugels dus niet vasthouden. Mexx bedacht zich toen weer richting stal terug te gaan, even erbij bedenkend dat die weg daarvoor nog makkelijk een halve kilometer langs een 80km weg ligt. Ik kan jullie niet vertellen wat voor doodsangsten ik heb doorstaan, was compleet van de kaart. Gelukkig kon ik een stuk met een auto meerijden tot waar ie gevangen was, hij was een groot stuk voor stal al de weg over gerend waar ie door een automobilist gevangen was. Heb denk ik echt een paar dozijn engeltjes op m'n schouder gehad dat er niets fout is gegaan. Ben er daarna gewoon weer opgestapt en naar stal gereden, maar merkte in draf dat ie niet helemaal regelmatig liep. Helaas was er ook niemand op stal om even mee te kijken, dus vandaag ga ik 'm nog maar eens extra onderzoeken.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 08:04

Jeetje myour,
Dat is echt schrikken gelukkig is er niks gebeurd!

tessa_utah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:20

@myour: dank je wel!
jammer is dat met de wedstrijd, heb k ook wel is gehad! En je buitenritavontuur is echt schrikken geweest poeh poeh. Ik denk dat ik ook me hart vasthield. Jammer dat die nu onregelmatig is maar het had erger kunnen aflopen toch! Maar goed kijken vandaag wat die heeft misschien is het al weer over :).

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:36

Wow, dat is heftig! Ik heb ook een keer vonnie op de weg gehad maar dat was gelukkig op een rustige weg en toen zat ik al met knikkende knietjes en trillende handjes. Super knap dat je nog weer op hem bent gestapt!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:59

Welkom Tessa! Super van je punten en prijzen!
Haha druk weekend ja Sofie! Fijn dat het rijden goed gaat! Mag ik vragen hoe dat gaat met een osteopaat? Heb jij hem zelf opgezocht en gewoon gevraagd of hij langs wilde komen? En hoe veel kost dat ongeveer? (Mag ook via pb! :) )
Soraya, ook al zo druk haha! En super van je priveles en het springen!! :D
Denice, fijn dat je gaat verhuizen maar minder dat hij niet lekker liep :(
Fran, jammer van je wedstrijd, heb je soms idd. Oh jeeetje wat schrikken zeg!! Gelukkig helemaal goed afgelopen!!

Zo, ben ik ook weer is! Zondag is mijn draakje 4 geworden. Het rijden ging erg goed en heb ook gesprongen! :D hij vond het erg leuk maar tikt elke keer de balk aan/eraf. Gelukkig de laatste twee keer goed afgesloten zonder het aantikken :)
Gister had ik weer les maar dat ging iets minder. :') hij had geloof ik wat spierpijn en had er niet heelveel zin in. Steeds het tempo overnemen en erg hard draven, man man wat is hij dan loei sterk. Dan laat ik hem halthouden, krijg ik hem niet weer in stap... Achteruit lopen, dat truucje kennen we al Edje.. Dus een zweepje gekregen en hem even laten weten dat we dat niet willen! Gelukkig zaten er ook goede stukjes tussen. Vandaag krijgt hij een dagje vrij en morgen weer aan de bak!

Ook zit ik in mijn laatste week van school. 14 mei beginnen mijn examens. Spanneeend, maar gelukkig sta ik er erg goed voor :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:12

@ Tessa: ik hoop er wel op. Hij was niet kreupel ofzo maar hij leek z'n ene voorbeen net 'n fractie korter weg te zetten dan z'n andere voorbeen. Dus wil daar nog even wat extra meningen over.

@ Manny: Mexx was eigenlijk heel rustig alweer gras aan het eten toen ik weer bij 'm was en op zich heeft hij geen gevaarlijke fratsen uitgehaald om me eraf te krijgen. Is gewoon heel vervelend gelopen. Ik ga zondag ook gewoon weer lekker buitenrijden met 'm (mits ie weer goed loopt dan natuurlijk) maar ik ga gewoon nooit meer naar dergelijke dijkjes toe, en anders ga ik er een stukje naast lopen.

@ flooredking: fijn dat je het springen goed hebt afgesloten :) jammer dat je les even wat minder ging. Ook jij alvast succes met je examens!

Ben ook nog bezig met m'n master. In de mail die ik kreeg willen ze dat ik een IELTS of TOEFL test toe maar het slaat gewoon nergens op. Op de website staat ook dat het niet nodig is met een Nederlands bachelor diploma, en schijnt alleen nodig te zijn voor buitenlandse studenten. Maar word tot nog toe van kastje naar de muur gestuurd dus nog geen antwoord waarom ik dit wel van mij gevraagd wordt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:15

Gister met pim gevoetbalt en hij vond het super leuk.
Vandaag weer eens rijden,
Benbenieuwd hoe hij dat vind.

tessa_utah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:11

@myour: Ja snap ik! hoop voor je dat er niks aan de hand is :)

@ flooredking: Dank je wel! leuk dat je ook gesprongen hebt! en van de dressuur les kan wel spierpijn, zijn utah heeft de dag na de springles ook dat ze iets minder loopt (denk ook spierpijn).. balen dat ze het ons niet vertellen haha

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:21

Yesss krijg net een mail dat die Engelse taaltest niet nodig is dus krijg een nieuwe toelatingsbrief *\o/* nu alleen nog paar officiële kopietjes regelen via m'n vorige universiteit en dan ben ik binnen :D

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:35

zooo ik ben ook nog levend hoor haha!
Wat een verhalen allemaal! En wat een doodsangsten moet jij hebben uitgestaan met Mexx!! Wyron heeft dat ook bij mij uitgeprobeerd, in het bos achteruit in een sloot. Merk dat ik ook steeds banger werd om met hem te gaan. Heb hem laatst even flink verteld wie de baas is en nu was hij een stuk beter te doen.
Wat leuk Tessa dat jij er ook bij bent, mag ik vragen op welke plaats jij stond op de reserve lijst? Ik hoop ook zo dat ik mee mag! En mooie punten, ga binnenkort ook weer starten, heb nog 3 winstpunten nodig voor de L2 en daar gaan we ook voor. Hopelijk heb ik deze zondag me vrachtwagen terug en is hij helemaal klaar zodat ik weer kan beginnen :)
Oehh Denice een date! ftel ftel hahaha!
Myour wat gaaf dat je bijna kan beginnen!! Veel succes alvast!
Floor.. ik ken het haha, Wyron is tot zijn 4,5 hengst geweest en weet precies welke spieren hij erop moet zetten wanneer meneer zijn zin door wilt drammen. Dan erbij dat het een paard is van dik 1.70 (als hij niet groter is..) en 1 grote spierbundel is en springgefokt, dus grof en breed. Mijn handjes overleven het af en toe niet!
Zo ik geloof dat ik nu wel redelijk bijgetypt ben haha!

Sorry voor mijn afwezigheid, ben ontiegelijk druk geweest met me werk en de paardjes en hondjes. En ja ook nog is het sil drama haha! Laat ik beginnen met me paardjes haha, aanstaande zondag is me gewonnen fotoshoot met Nick!! Heb er zo'n zin in en ben erg benieuwd! Hij moet ook ernstig gewassen worden, hoop dat de temperaturen een beetje rond de 15 graden blijven anders heb ik een probleem haha! Hoe kan je trouwens foto's in je bericht plaatsen? Heb het bij meerdere gezien en zou super makkelijk zijn met die shoot haha! Dan over op Wyron.. Word een beetje moe van hem op het moment haha, of hij heeft gewoon spierpijn en moet er even doorheen of hij begint teugel kreupelheid te ontwikkelen waar ik echt niet vrolijk van word! linksom loopt hij super en zuiver, rechtsom, zodra hij recht is geen probleem, schakelingen en onregelmatige grond of scherpe bochten gaattie lopen klieren en beetje onzuiver lopen. Heeft dit nog nooit gedaan, heb het toen wel redelijk op weten te lossen door hem laag en lang te laten lopen en liep toen ook gewoon zuiver. Agh soms he.. Nou moet ik zeggen dat Wyron wel een verleden heeft, als veulen heeft hij zijn beenvlies gescheurd aan zijn rechtervoorbeen, is geopereerd en super genezen maar nooit fysiotherapie gehad waardoor hij zijn schouder is gaan blokkeren en al zijn bewegingen uit zijn kniegewricht naar voren bracht. Schouder is nu wel open en kan hij ook goed gebruiken maar je merkt zodra hij het moeilijker krijgt hij zich weer meer aan tikt doordat hij zijn hoef naar binnen draait. Heb hem al wel zover dat hij eindelijk doorheeft dat hij gewoon zijn been kan strekken in middendraf zonder over te gaan in hard draven. Tis een zorgenkindje haha. En dan Plakkie.. Man man wat heb ik gecreeërd! Ik dacht laat ik snoepjes meenemen zodat ik ze makkelijk te pakken kan krijgen op de wei. Nou als ik aan kom komen ze nu al van de wei af zonder te mopperen maar plakkie is nu niet meer bij je weg te slaan. Vrouwtje ik wil een snoepjeee, vrouwtjee heb je snoepjes bij??? Owhhh ik vind snoepjes lekker, mag ik er eentje? Vrouwtjeee, hij is nu gepromoveerd van Plakkie naar Stickie hahaha! Mijn hemel, dus even geen snoepjes meer voor Plak! :P Eergister ook weer een zadel op hem gelegt terwijl hij helemaal los stond, hij maalt er nog niet om. Het interesseert hem helemaal niks. Heb ook het gevoel dat ik zo zonder zadel erop kan klimmen en weg kan stappen, hij vertrouwt me door en door. Maar wil het rustig aan doen, dus eerst spiertjes opbouwen :) ! Zoo de laptop is ook eindelijk weer terug gekomen vandaag dus ik kan gewoon weer alles makkelijk volgen en reageren haha!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:51

@Franca: jeetje :oo Dat is schrikken. Gelukkig is het goed afgelopen! Mexx nog goed gecontroleerd vandaag? Fijn dat het geregeld is met je master :D
@Laura: 9 paarden op 1 dag, das zeker druk!
@Floor: ik ben aan de osteopaat gekomen via een vriendin. Twee jaar geleden is ze ook voor m'n pony langs geweest en dat beviel erg goed, dus vandaar dat we haar ook voor Vic hebben laten komen. Een behandeling kost €90,-. Het is een hoop geld, maar de behandeling is (naar mijn ervaring) erg effectief. Ze neemt tijdens het behandelen ook goed de tijd en vertelt wat ze precies aan het doen is. In principe is 1x per jaar behandelen genoeg. Mijn pony (ex-polopony) zat wel erg vast, dus die is behandeld en toen na 6 weken weer. Maar bij de meeste paarden is eens per jaar voldoende. Dit is de website van de osteopaat http://www.osteopaard.nl/.
Gefeliciteerd met Ed z'n verjaardag :D En jij ook alvast heel veel succes met je examens *\o/*
@Kirsten: leuk dat je een fotoshoot hebt gewonnen :) Als je een foto in je bericht wil plaatsen, dan moet je eerst je foto uploaden (via mijnalbum.nl, picasa, tinypic of een andere site). Daarna kan je de afbeeldings URL kopiëren en die plak je dan tussen [img]URL[/img] en dan verschijnt de afbeelding zichtbaar in je bericht :)

Hoi :wave:
Wanneer wordt het nou echt zomer? Het is hier nu best nog fris en erg grauw :+

Vanochtend oefenexamens wiskunde gedaan in het auditorium, erg leuk met een deur die ontzettend kraakt en mensen die allemaal te laat komen :') Gelukkig zijn de echte examens niet daar.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:20

@ Manny : Haha ja moet wat als de vakantie kilo's er van af moeten :+ Het is wel weer de bedoeling om elke week springles te volgen, deden we voor de blessure ook. Springles is de enige les wat Cavella leuk vind :') Alleen ik vind de buitenspringbak veelste zwaar op het moment voor Cavella, spring nu alleen mee als het binnen is. :) Fijn dat je paardje leergierig is, altijd mooi meegenomen. Een zandpad? :P In stap eroverheen of galop :P hahaha

@ _Sofie : Succes met je laatste schoolweek, dan de examens nog en dan lekker vroeg vakantie :D Ja de zomer is blijkbaar ver te zoeken, heb snel zon en warmte nodig, dit is niks. Zo kan je je niet echt concentreren nee.

@ lrtj_ : Drukke dag gehad met foto's maken, leuke foto's uitgekomen? Paardenvoetbal is leuk :D

@ Myour : Leuk dat je bijrijder een winstpunt had :D Jammer van jou proef, goed blijven oefenen. Thuis gaat altijd beter en ook als er geen wedstrijd druk is. Zware bakken, weet er alles van, hopeloos :\ onze buitenspringbak is vaak een drama. Pfffff dat zal wel behoorlijk schrikken zijn geweest en wat een geluk dat er niks is gebeurt. Mag je echt blij om zijn. Loopt die nu weer beter of nog niet? Fijn dat je de Engelse taaltest niet hoeft te doen.

@ flooredking : Nog proficiat met King *\o/* Leuk is dat he als ze pas springen _O- Cavella's tactiek was voor de hindernis stoppen en er overheen stappen of toch nog er overheen springen of de hele hindernis omver rijden :+ Spierpijn dan misschien ja, lekker dagje vrij :D even laten bijkomen. Succes met je laatste schoolweek.

@ kirsten3110 : Leuk van je gewonnen fotoshoot :D Haha ze hebben altijd heel snel door dat je snoepjes hebt :P

Gistermorgen werd ik me bed uitgebeld of ik wou komen invallen, hadden een zieke, jippie... Gister weer groepsdressuurles gehad, ging niet zo als ik wou. Cavella was alweer bang voor mijn instructeur en volgens mij ook spierpijn van het springen.
Vandaag maar eens begonnen aan mijn cursussen, moet er nog 9 nu voor eind mei _O- Mag echt gaan opschieten. Net ook Cavella maar gelongeerd aan de bijzet, had zelf geen zin.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:33

Jaa er zitten wel super leuke plaatjes tussen.
En ik had me een pony voor de lens, bahbah word je naar van hoe mooi.
Jaa het was wel leuk alleen dacht paardlief dat hij de bal kon eten :Y)

tessa_utah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:48

@kirsten3110: ik stond vijfde op de reservelijst. Hoop dat je nog gebeld word!!

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:22

@Tessa Owhh ik hoop het ook zo!! Wil zograag gaan, is gewoon niet meer voor te stellen haha.

Ik had zaterdag me fotoshoot met Nick maar verdomme ik moet werken en kan niks omzetten! :'( Gelukkig heeft de fotograaf er begrip voor en zoeken we naar een andere datum maar baal als een stekker.. Wyron eergister even lekker gelongeerd en vandaag er weer op, ben benieuwd wat hij doet! Gisteren zijn spieren even nagelopen en kon geen verzuring of iets dergelijks constateren. Dus hoop dat hij vandaag gewoon normaal loopt!
Weet iemand trouwens waar een delete knop zit in je hoofd? Ik word er helemaal leip van haha, heb vanacht 5 verschillende dromen gehad en in alle 5 kwam sil erin voor als me redding! Ik word er gek van!!!! Dus als iemand hem heeft gevonden, graag delen :) Btw voor de geïnteresseerde.. Iemand heeft hem wijs gemaakt dat ik tegen zijn moeder heb gezegd dat hij geen opvoeding heeft gehad en dat zijn beste vrienden een hele slechte invloed op hem hebben. En ja hoor meneer gelooft dat ook nog en neemt mij zwaar in twijfel. Sterf dan! Ga volgende week met 1 van me beste vrienden op date waar hij een spuughekel aan heeft, stik er lekker in sukkel haha.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:00

Pfff leuk zulke mensen..... NOT

Jullie ook mail gehad we krijgen concoursstallen in een grote tent.

Ik Ben druk begonnen met conditie kweken.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:07

Jaa ik heb de mail ook gekregen,
Ben benieuwd hoe pim het gaat vinden, de stresskip.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:10

Scheelt dat ik een fjord heb.
Zolang er eten is is het vaak goed.

Wat voor brok kregen ze ook Al weer basis of sport brok?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 21:18

Ben ook benieuwd hoe mn stresskipje het vindt :=
Ze krijgen Sportbrok van Subli en 5granen muesli

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:39

Oke dankjewel.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:09

Ik neem eigen voer mee mijn paard is zo kieskeurig, ik ga niks gokken...

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:42

Ik hoef me daar dit jaar geen zorgen om te maken, heb gister de annulering de binnen gekregen....

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:48

Ik heb ook de mail binnen gekregen. Ik denk eigenlijk dat Edje het niks uit maakt waar hij staat. Ik kan hem overal neerzetten haha. Ik hoop alleen dag het rijden wel goed gaat. Het gaat nu al een paar dagen echt niet leuk.. :( gister was het al helemaal erg.. Hij moet zich gewoon gedragen hihi.. Zal wel aan de puberteit liggen denk ik..
Ah soraya, ik vind het echt jammer dat je niet mee gaat! :(

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:10

Jammer dat je niet gaat soraya,
ik had gister les met pim. En het ging super, terwijl ik er gister een slof aan had gedaan omdat ik helemaal niks te vertellen had... Pubers je kan er niks mee.