Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:32

Haha jes_sam, dat knorren doet Bolero ook!
Wel leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die moeite heeft met zo'n open outdoor ring. Met mijn vorige paard had ik daar geen moeite mee maar met zo'n jong dier is toch een ander verhaal!

En wow, lekker om de duinen in te kunnen Yelly! Het was er natuurlijk ook het perfecte weer voor :).

Mijn les ging goed! Met het opzadelen was ze nog wel heel vervelend aan het doen (godzijdank hebben wij een stevige trailer want anders had ze die zo uit elkaar gerukt volgens mij :') ) maar toen ik er eenmaal op zat was ze eigenlijk niet eens zo heel kijkerig! De eerste paar rondjes op beide handen wel, maar daarna kon ik (redelijk) normaal rijden.

En zo blij dat ik uberhaupt eindelijk weer een keer les heb gehad!! Nu kunnen we eindelijk weer een stapje verder komen. Ik merk toch wel dat zo lang maar een beetje aanklooien zonder les te krijgen, vrij funest is voor een jong paard! (Dat had ik natuurlijk van tevoren ook kunnen weten, maar het liep nou eenmaal telkens mis met de les.) We hebben echt allebei súper hard moeten werken! Wel lekker hoor :). En het ging op het einde echt goed! Dus ik helemaal blij. Gisteren even vrij gegeven (ook vanwege mijn eigen spierpijn haha) en dan gaan we vandaag weer aan de slag!

Ik zou aankomend weekend ook weer op pad gaan met haar, alleen hadden ze te weinig inschrijvingen waardoor alles van de zondag bij de zaterdag erbij is geplaatst. Maarja, zaterdag kan ik niet :(. Dus wedstrijd gaat helaas niet door.
Wel jammer, maar aan de andere kant vind ik het toch niet zo heeel erg, want ik heb nog een hoop om aan te werken en eind van deze week heb ik weer les, dus ik ga me zeker niet vervelen :).

En welkom leviria :). Leuk dat je zondag je debuut hebt! Ik heb zelf ook eerst een keer een onderlinge wedstrijd gereden, voordat ik mijn startkaart heb aangevraagd. Vond het zelf een leuke ervaring :).

gretoes

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:15

wat jammer zilverkenny, kan je nog wel ff doortrainen voor de volgende :-)

Ik ben zaterdag gestart in nijkerkveen, ging best aardig,
voor het eerst op het gras en tussen de bordjes, (met in de hoeken en bij en E hekjes.

Euforie viond t erg moeilijk! ..... ik ook
1e proef erg veel spanning, met 2 benen de ring uit gesprongen... gelukkig sprong ie weer terug alleen maaktehij daardoor een wissel.
tijdens mn stap draafde die een x aan. en zo waren er nog meer spannings foutjes.
resulteerde in `176 ounten

e2 prioef was ie ietsmeer bij de les, ook nog wel foutjes, als aangaloperen in middandraf,
de volte in galop was errrug groot!
ach ja,
al met al erg tevreden voor de eerste keer buiten op het gras.
had mn tweede proef 190 punten en was 2e.

ik hoop nog wat te kunnen oefenen op het gras, 18 mei ga ik naar hoogland..... en das ook op gras

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:43

Ik vond het ook erg motiverend dat ik door mocht rijden!

Soms moet je de regels een beetje buigen. Dit geeft extra energie om door te gaan...

Nigel had inderdaad nog nooit tussen de hekjes gereden, dus dit was een prima oefening!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:06

NNNigel schreef:
Ik vond het ook erg motiverend dat ik door mocht rijden!

Soms moet je de regels een beetje buigen. Dit geeft extra energie om door te gaan...

Nigel had inderdaad nog nooit tussen de hekjes gereden, dus dit was een prima oefening!

Ik heb er ook geen problemen mee dat je door mocht rijden. :)
Dat vind ik wel coulant van de jury. Maar op je coupons hoort te staan: Uitgesloten, 4 benen uit gesloten ring. En vanaf het moment dat hij de ring uitsprong horen er geen punten meer te staan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:07

Och wat maakt het uit, zo weer NNNigel waar ze aan moet oefenen, als dit alleen in de B gebeurd is het niet zo erg

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:38

Proefje oefenen ging vandaag super. Morgen nog even ontspannen over de rug rijden. Dan hebben we zondag ons debuut. Ik heb er echt zin in

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:48

Leuk Leviria! Succes alvast zondag.. Komt goed ;)
Ook de andere die op cc gaan dit weekend, GOOD LUCK!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 00:23

Het is stil hier dames!
Fijn dat het goed ging leviria, succes alvast! en ook de rest alvast succes!
Ik heb als het lukt volgende week zaterdag mijn echte debuut, heb mijn startpas sinds woensdag binnen! Ik start bij Lozeman dan, maar ik sta op de reservelijst helaas.. 2 combinaties boven mij! zijn jullie er dan nog wel eens op gekomen?

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:17

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit op een reserve lijst gestaan. Hier in oost-groningen zijn de wedstrijden meestal niet zo groot

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:28

Ik ook niet, start wel op grote wedstrijden, graag zelfs maar heb zoveel keus en meestal schrijf ik me 3-8 weken van te voren in.
Eentje zelfs al in aug :)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:23

Haha ja, voor mij was het ook niet het plan om zo laat in te schrijven, maar dit schijnt een fijne locatie te zijn om voor het eerst te starten! Toen ik hem zag staan dus maar meteen ingeschreven maar was al vol!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:44

Heb ook nog niet op de reservelijst gestaan maar heb er hier wel vaak een aantal van de lijst af zien gaan.
Heb ons tot nog toe ook altijd erg vroeg ingeschreven.
Zondag gaan we ook weer starten, onze eerste buitenwedstrijd. Heb er zin in!
Alleen last van mijn hand, hoop dat dat snel weg gaat en Chickie niet sterk wordt anders wordt het niks :+.

Ik vind het trouwens fijn van jurys als ze je ondanks dat je de ring uit geweest bent met je paard toch je proef laten door rijden.
Al ben ik het er wel mee eens dat er niet voor niets regels zijn en dat er dan eigenlijk niet meer voor de punten/prijzen meegereden mag worden maar puur voor de oefening.

Succes iedereen dit weekend!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:17

Ik heb wel al regelmatig op de reservelijst gestaan en meestal kon ik dan wel gewoon starten. Er zijn bijna altijd wel mensen die op het laatste moment nog afzeggen. :-)

Succes iedereen dit weekend!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:57

Mag ik me ook melden? :)

Ik ben sinds 1 april in het bezit van een prachtige nieuwe aanwinst (staat ook wel in mijn onderschrift), die net daarvoor 4 geworden is. We hebben beiden nog geen wedstrijdervaring, dus ik ben me een beetje aan het inlezen over hoe en wat! Mijn plan is om evt. Eind mei na mijn examens ons B-debuut te maken :) We moeten nog hard werken, maar dat gaat zeker weten goedkomen!

Eergisteren onze eerste les gehad, hard werken, maar wel heel leuk!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:05

Stoer paard heb je!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:13

Dankje :o Ik ben ook heel erg blij met hem!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:51

Ligt eraan hoeveel plekken er zijn om te rijden. Heb ook wel eens als 10e op de wachtlijst gestaan en kon ook nog starten.

Eergisteren bodemonderzoek gedaan :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:58

Mooi paard!

Hebben jullie nog tips voor zeer stoute pubers? is echt niet grappig meer. Ze doet of iets eng is en gaat dan heel hard rennen... vorige week ben ik in rengalop het dorp doorgegaan over het asvalt oh wat was dat eng!

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:10

Aha, Keetje vind ook altijd alles eng -_-" maar das ook tikkeltje bloed en niet zozeer puber gedrag.. Maar goed ik rijd Keetje dan ook altijd in de bak dus als ze onder me vandaan schiet, rennen wij niet op de weg.. Gelukkig schiet ze eigenlijk (vrijwel) nooit meer onder mij vandaan.. Gewoon kwestie van door rijden, zelf niet bang worden dat ze ervan door kunnen gaan als ze het eng vinden.. (Had ik een poosje, en geloof me daar wordt het niet bepaald beter op :+) gewoon lekker rijden vol zelfvertrouwen en tadaa, Keetje blijft braaf onder me en ook al vindt ze het "eng", ze loopt er wel gewoon langs. Stukje, consequentie ect zit er ook wel bij in. Ik was ook te lief voor Keetje, dan nemen ze ook snel een loopje met je hoor .. Maar eigenlijk heb ik niet zoveel tips verder sorry..

Zou morgen een onderlinge starten van mijn eigen club, maar heb Keetje maar 1 X deze week gereden, vanavond nog even weer. Maar vind het oneerlijk tegen haar om dan morgen te verwachten dat ze goed loopt.. Ook al is het onderlinge, ik kom toch liever met goede punten thuis :) . . Dus morgen gewoon lekker trainen, dinsdag toen ik heb gereden liep ze wel erg fijn trouwens! Hopelijk kunnen we dat vanavond weer oppakken, heb der woensdag nog gelongeerd. Donderdag heeft ze stil gestaan vanwege die zandstormen :( en gister was ik ziek..

Ga morgen nog wel meedoen met mijn eigen maar goed die is met zijn bijna 6 jaar niet echt meer een jonkie, zoals een jonkie hier betaamt.. met als eerste keer op wedstrijd enz.. Al is het wel onze eerste keer sinds zijn pauze. :+ Maar dat telt niet of wel, haha. Ben wel erg benieuwd hoe hij het doet, ga meedoen puur even als graadmeter, gaan we de goede kant op, kunnen we binnenkort starten en wat zijn de puntjes momenteel..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:18

Ben vandaag weg geweest en niet aardig geweest voor paard maar had een reden met 2x een 3 toch nog 187 Pt ander proef was 191

Er kwam hengst binnen had gevraagd of de jongen even weg wilde blijven bij de ring toen ik bij À kwam in galop, galoppeerde hij ook aan, op dat moment gilde de hengst. Hij reed gelijk met mij enkel hekje scheidde ons.
Paard bokte en sprong over, had geen controle meer.....op X zette ik haar grof stil..... Stapte en sprong aan.

Jury vond jammer van de storing.....ik vind het jammer dat mede mens geen rek houdt....op een stukje van 20 x20 was ik aan het stappen, 2 in gallop, 1 in draf.

Helaas slechte ervaring met locatie ivm koeien en ezel....

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:23

Jammer tita, toch nog wel nette punten!

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:29

Jammer dat het zo is gegaan tita maar even goed nog nette punten!

Ik ga 1 mei met mijn paarden naar een andere stal, ben benieuwd hoe mijn jonkie gaat reageren die is namelijk al vanaf bijna jaarling op deze stal.
Ook heb ik 5 mei waarschijnlijk meteen een onderlinge wedstrijd op de nieuwe stal met mijn jonkie :)
Goede oefening dacht ik zo aangezien het zijn eerste wedstrijdje word.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:02

Wat is de reden van verhuizing?
Vind altijd drama veranderen van stal:)

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:03

Ik ook hoor tita, maar zag nu geen andere oplossing. Vind het ook echt heel jammer want sta al 6 jaar met veel plezier op deze stal.
Maar de stal is verkocht en er komt dus een andere eigenaar in. En onze stal heeft geen eigen weiland maar dit huurd de oude eigenaar bij een boer, echter blijft de oude eigenaar het weiland zelf huren bij de boer waardoor de nieuwe stal eigenaar geen mogelijkheid heeft om weiland bij te huren waardoor de paarden straks niet meer de wei op kunnen en ik dit wel heel belangrijk vind voor de paarden. Ook komen er straks voltige lessen en misschien ook wel een paar groeps lessen in de week waar ik niet echt op zit te wachten. Maar het weiland is mijn voornaamste reden om van stal te veranderen.

nancxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:06

Ik kom hier ook even binnenvallen!
Morgen mn B dressuur debuut met mijn (bijna) 4 jarige merrie!