Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:09

Ik heb inmiddels ingeschreven voor L1 8x starten in 4 dagen.....duurt nog ff is pas aug.
Nog wat km maken in de B want als ze zich afsluit kan ik net zo goed afgroeten

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:44

Succes ladies die gaan starten morgen of dit weekeinde. Hou de eer van het topic hoog haa

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:03

Malou9 schreef:
Martine, Tita en rivellalight vervelend zeg dat ze niet helemaal zuiver lopen. Net nu het zo'n mooi weertje wordt van het weekeinde. Buitenritje zit er dus niet in denk ik?

Ik ga met mn andere jonge beestje voor het eerst een echte buitenrit maken zondag.. Wel al een klein stukje langs de weg geweest met hem, maar zondag naar het bos! Zin in :-)

Malou9 schreef:
Hahaha dat lijkt me wel grappig idd. Het strand echter is alleen een droom! Ik moet het hier met bossen doen. Op buitenrit doet ze het niet en thuis eigenlijk ook niet. De bak staat nog geen 2 meter van de stallen dus ze heeft dan geen rede om te hinniken!

Het strand is voor mij ook een beetje ver weg. Maar dicht bij huis is een voorde (ValleiTrail)! Ben benieuwd of mijn jonkies daar doorheen durven... Er gaat een ervaren paard mee om het goede voorbeeld te geven ;)

Succes allemaal op concours dit weekend!!

Nikkepik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:16

Het lijkt mij ook leuk om voor de ervaring een b-proefje te rijden met mijn 'jonkie'. Eerst maar eens de juiste optoming daarvoor aanschaffen, want met een endurancezadel starten is vast niet de bedoeling haha.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:52

iedereen die het weekend gaat starten succes!
die heb ik ook een keer gereden Rivellalight, de mijne kwam tot aan het water, hij ging zelfs niet achter zijn ervaren vriendje aan.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:07

Ben ik helemaal met je eens Sharona!
Leuk filmpje :D

Balen Martine, RL & Tita! Hopelijk zijn de beide snel weer genezen.

Hinniken heeft die van mij niet echt gedaan. Af en toe een keer en dan is het ook zo over.
Hou niet van paarden die zomaar wat gaan gillen ;).

Waar start je zo veel dagen achter elkaar Tita? Hier in de buurt is zoiets geloof ik niet. Lijkt me erg leuk!

Succes voor iedereen die dit weekend op concours gaat!

Wij hebben zondag een fotomeeting bij het bos bij de nieuwe stal :D.
Volgende week ons eerste buitenconcours ook vlakbij stal. Zou eigenlijk even niet starten maar vlakbij stal is concours waar we te voet naar toe kunnen. Zeker omdat we geen trailer hebben komt dat wel heel handig uit :).

Wat vinden jullie van de overstap van B naar L1?
Ik krijg verschillende dingen te horen. De een vind het een erg kleine overstap omdat er wijken en middengalop bij komt. Zag ook wat kleine voltes in draf voorbij komen in de proeven. En ook al lukt het wijken bijv. nog niet zo goed dan kan je de lage punten daar voor misschien op andere punten op halen.
En de ander vind het juist wel een grote overstap. Maar dan vooral om hoe er beoordeeld wordt tegenover de B. Krijg te horen dat veel jurys in de L1 al oprichting en gedragenheid willen zien en dat je hard wordt afgerekend als je paard wat te diep loopt.
Ook heeft het er mee te maken dat de een graag wat extra uitgeeft om langer B te blijven rijden en de ander vind het weer geldverspilling om extra wp in de B te rijden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:22

Oudendijk Pattypaard dat is ook in Brabant :)

De overgangen moeten korter en vloeiender, ik denk dat ze strenger zullen worden met bv te diep en achter de Ll.
Tevens uit galop en changementen zullen zwaarder bestraft worden.

Middengalop/ wijken 5 meter oftewel scharen en halthouden komen erbij. Je moet de buigingen onder de knie hebben ivm met slangevolte.
Al met al toch wel redelijke overstap.

Ik rij voor de lol en vind wedstrijden gewoon leuk en dagje weg met paard en paps, heb niet de behoefte om zo snel mogelijk hogerop te komen heb nogal een domme uitspraak gedaan :D

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:39

Haha ja ik zet een nieuwe trend met mijn lakhoofdstel in de springring, het was dat ik een springzadel kon lenen anders had ik met dressuurzadel ggereden! Doe ik altijd met springles haha.

Ik heb nog nooit wedstrijden gestart dus in hoeverre de overstap groot is weet ik niet. Ik hoor wel vaak dat veel mensen juist in het L2 blijven hangen!

Mijn arme beestje is harstikke 'kreupel' opeens, hij was eergisteren geent en liep gisteren al heel slecht, nu nog steeds. Denk dus dat hij met enten verkeerd is geprikt, in zijn borst. Hebben jullie dat al eens meegemaakt? Ik ben echt een angsthaas dus zeker voor onzekere en de dierenarts komt zometeen naar stal!

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:44

Met mijn eigen vond ik de overstap niet zo heel groot eigenlijk, maar dat komt ook mede doordat in de B je tegenwoordig ook al vrij veel onder de knie moet hebben. Ik bedoel, ze willen het liefst al een mooi ontspannen paard in constante aanleuning zien in de B, in de L1 is dit niet anders natuurlijk.
Het is naar mijn idee wel zo geloof ik dat ze wel al meer gedragenheid willen zien, dikke onzin eigenlijk dat begint pas echt nodig te worden in de M naar mijn idee. Maar ik bij mij wordt dat idee inderdaad ook wel gewekt. Qua oefeningen vind ik het niet een hele grote stap, maar dat komt misschien mede doordat ik met mijn eigen altijd al kleinere voltes, slangenvoltes en het wijken al meenam in de training omdat hij daar soepeler van wordt. Heb die overstap gemaakt toen hij 5 was geloof ik..

Ik denk wel dat de overstap met Keetje (ooit :+) wat groter is dan met Bright (mijn eigen). Daar neem ik veel minder van dat soort oefeningen mee.. Daar is ze ook gewoon nog niet aan toe.
Ik denk dat het ook een beetje aan het paard ligt of de overstap klein of groter is.

En Tita daar ben ik het ook met je eens.. Wedstrijden rij ik omdat ik het leuk vind om te doen, ik hoef echt niet als een racebeest door die klassen heen te scheuren, zodra ik vind dat wij (paard én ik) er klaar voor zijn maak ik de stap naar de volgende klasse. Wat ik het mooiste vind is dat als je de overstap maakt ook direct weer winstpunten haalt (op slechte proeven uitgesloten natuurlijk, maar als ze gewoon lekker lopen), anders vind ik mezelf er nog niet klaar voor zeg maar. Dus het duurt bij mij ook best lang voordat ik mezelf er klaar voor vind :+

Aii sharona, nee dat heb ik nog nooit meegemaakt! Sterkte!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:37

Sharona, toevallig is 1 van mijn paarden een aantal weken geleden heel kreupel geweest na de enting. Was uiteindelijk na een paar dagen weer over gelukkig! Hoe is het nu met die van jou?

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:44

Oh dat is fijn om te lezen aukelizzy!! Die van mij heeft vanmiddag ontstekingsremmertje gehad en ik mag hem zovaak mogelijk koelen, hij heeft er echt gigantisch veel last van. Hopen dat het binnen een paar dagen over is!

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:08

Mijn debuut is geweest!

De witte hekjes waren best wel eng!
Meneer was er van overtuigd dat deze bedoeld waren om over heen te springen, en dus in proef 1 totaal 6 x over de hekjes gesprongen! Jury erg gelachen ik ook!

Hij was erg druk en vond alles eng, gevolg: 158 punten

Proef 2 eenmalig over het witte hekje gesprongen,
En 153 punten in totaal.

Met als extra opmerking: ik hoop je graag nog eens te zien, veel succes!

Een mooi compliment!

Wij hebben deze avond veel ervaring opgedaan en hebben veel lol gehad!

Jullie allemaal veel succes mochten jullie nog op wedstrijd gaan ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:06

NNNigel schreef:
Mijn debuut is geweest!

De witte hekjes waren best wel eng!
Meneer was er van overtuigd dat deze bedoeld waren om over heen te springen, en dus in proef 1 totaal 6 x over de hekjes gesprongen! Jury erg gelachen ik ook!

Hij was erg druk en vond alles eng, gevolg: 158 punten

Proef 2 eenmalig over het witte hekje gesprongen,
En 153 punten in totaal.

Met als extra opmerking: ik hoop je graag nog eens te zien, veel succes!

Een mooi compliment!

Wij hebben deze avond veel ervaring opgedaan en hebben veel lol gehad!

Jullie allemaal veel succes mochten jullie nog op wedstrijd gaan ;)

Dit was HC neem ik aan? Met 4 benen uit een gesloten ring is uitsluiting bij een officiële wedstrijd. :)

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:59

Nee hoor, geen hc.

Klopt wat je zegt, maar jury besloot dat ik door mocht rijden!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:52

NNNigel schreef:
Nee hoor, geen hc.

Leuk die jury's die hun eigen regels maken... :n
Wel fijn voor je dat je door mocht rijden maar die punten mogen niet naar de KNHS. Je bent 2 x uitgesloten. Dat je je proef af mag maken is nog tot daar aan toe maar de punten tellen niet. Nu zijn het geen winst of verliespunten maar toch...

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:30

Suzanne F. schreef:
NNNigel schreef:
Nee hoor, geen hc.

Leuk die jury's die hun eigen regels maken... :n
Wel fijn voor je dat je door mocht rijden maar die punten mogen niet naar de KNHS. Je bent 2 x uitgesloten. Dat je je proef af mag maken is nog tot daar aan toe maar de punten tellen niet. Nu zijn het geen winst of verliespunten maar toch...

Dan maakt het toch geen bal uit of die punten naar de KNHS gaan? Ik vind het juist wel motiverend werken dat de jury hier besluit door te gaan. Het maakt toch geen verschil...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:41

Ik begrijp Suzanne wel. Regels zijn regels en die zijn er om je daar aan te houden. Als iedere Jury z'n eigen regels gaat bepalen, hadden ze ook geen regelement hoeven maken. Uitgesloten is uitgesloten, of je anders een proef neerzet van 150 of 200 punten maakt natuurlijk geen bal uit. Feit blijft dat er in deze situatie niet door gereden had mogen worden.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:59

Bij de ene jury moet je stoppen bij de ander niks aan de hand en gewoon -2..
Vandaag ook het debuut gehad met keetje! de bodem was wel een beetje glad dat was wel jammer. Verder lekker gereden ze liep vanaf het begin goed bij me, uiteraard vond ze het spannend, knorren! Was net een varkentje haha. In het begin langs de golfbaan met de staart op de rug, begon ze wel te showen joh! maar dit allemaal mooi onder mij, heb haar gewoon gerustgestel.. Bij het inrijden vond ze de andere paarden wel een beetje eng, is ze ook niet gewend. Ze rijdt altijd alleen . Dan de proef, zaten echt super stukjes tussen.. Moet alleen hard aan met het recht gerichtheid, ze slingerde behoorlijk en viel vaak overde binnen en buiten schouder .. Ze moet er veel beter tussen komen. ook wij zijn enkele keren buiten de bordjes geweest. Bij de ene jury -2 en de tweede keer -4 gekregen, 6 minpunten in totaal.. daar had ik 165 punten, zou dus was eerst 171 erg jammer.. En had 162. Voornamelijk 5'en gekregen vanwege het slingeren.. Dus weet wat me te doen staat! Dat was ok het enige commentaar slingert, valt over schouder xD dus als dat voute meldt is rijden we gewoon goede punten! Al met al super tevreden, ze bleef bij me, sloot zich niet voor mij af en liep lekker ontspannen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:03

Netjes :)

Nouja verschil is als je tussen bordjes buiten de ring kom krijg je min punten en na 3x uitsluiting. Als de ring hekjes heeft enndus gesloten en je komt er buiten is het gelijk uitsluiting...

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:14

Yvank_ schreef:
Netjes :)

Nouja verschil is als je tussen bordjes buiten de ring kom krijg je min punten en na 3x uitsluiting. Als de ring hekjes heeft enndus gesloten en je komt er buiten is het gelijk uitsluiting...

Dat wist ik niet! Weer wat geleerd !Ben idd met mijn eigen ook een keer uitgesloten geweest, toen hij over het hekje sprong..

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:18

Ik kan me wel een beetje vinden in de jury, al zou ik diegene wel uitgesloten hebben.. Gezien het een b proef is zou ik voor de oefening wel door laten rijden maar dan zonder te punten.. je leert ten slotte alleen door te doen.. (mits het de spui gaten uitloopt en er veel tijd verloren gaat)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:02

@Nigel: wat jammer van je punten! Maar gelukkig geen verliespunten. Je had nog nooit met hekjes gereden?

Ik moet mijn debuut nog maar even uitstellen tot na de zomer, aangezien het op de rechterhand niet helemaal lekker gaat. Eerst was alleen het aanspringen in de rechtergalop moeilijk maar nu kan ik niet eens meer in draf een fatsoenlijke volte maken :+ Op de linkerhand loopt ze dan weer heel goed, netjes aan de teugel en ook de galop geen probleem. Dat wordt dus oefenen op de rechterhand de komende tijd :o

Ik vind al die fotos die voorbij komen leuk om te zien :) Geeft mij ook een beetje een indicatie van het niveau in de B.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:21

Jammer dat je geen fijn gevoel aan de proeven hebt overgehouden, Tita. Wel weer twee winstpunten! Maar goed, een tevreden gevoel is natuurlijk belangrijker. Ik had vorige week echt het gevoel dat we als een ongeleid projectiel door de baan gingen, en toen hadden we in één van de proeven zelfs nog winst gehad, als ik geen extra volte had gereden :+ Achteraf zaten er ook nog wel een paar nette stukjes tussen (de proeven waren gefilmd), maar we gingen ook een aantal keer flink de mist in :=

Hoe ging je les op ander terrein, Zilverkenny :D?

Ik vond het inderdaad heel erg leuk dat de jury dat commentaar op mijn protocol had gezet, ondanks de slechte proeven!

Een vakantie doet een paard vaak wel goed inderdaad, Gretoes :)

Leuk filmpje, Sharona! Hij lijkt er veel plezier in te hebben :)

Fijn dat jullie een leuke ervaring hebben opgedaan, Nigel en Jes! Ik ben het er wel mee eens dat jury's zich gewoon aan het reglement moeten houden :o

Wij gaan komend weekend weer starten :) Vandaag zijn we lekker met de trailer naar de duinen geweest :D

http://www.youtube.com/watch?v=cfOgUyNMjRQ

Afbeelding

Afbeelding

Ze vond het helemaal geweldig, ondanks dat ze in haar eentje was :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 06:46

Pffff in der eentje, super yelly.
Esta is een paard uit duizenden.

Wij mogen as zaterdag ook weer gelukkig nog binnen. Heb gister wel in de buitenbak gereden en ik bleef erin.
Maar ze maakte misbruik van me :) waardoor ik niet actief durfde aan te pakken, mijn doel was ook in de bak blijven, dat is iig gelukt morgen les en dan gewoon in de binnenbak }:)
Verder nog met oudje naar het bos geweest, heerlijk gereden

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:23

Ik meld me hier ook.
Ik heb zondag mijn eerste B wedstrijd. Nog wel onderling, ik heb nog geen start kaart.
Ik heb een 3 jarige ruin van westenwind. Hij is sinds augustus onder het zadel, maar heeft in de winter 3 maand stil gestaan door nageltred. En daarna nog een beste zweer die er bij de bal van zijn voet uit kwam.
Dus we zijn sinds een week of 5 weer aan het trainen, en dan is zo'n onderlinge mooi om te oefenen