Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 11:27

Zorgvliet zit er voor ons niet in. Epe is een thuiswedstrijd en het paard is niet van mij.
Volgendjaar misschien weer een herkansing!!

Mijn complimenten voor je foto`s!!

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:44

NoNo bedankt.
Jullie waren ook van die prachtige modellen :+ :+
Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 11:46

Josfoto schreef:
NoNo bedankt.
Jullie waren ook van die prachtige modellen :+ :+
Afbeelding

WOEEEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAAAAAAAAA _O-
Met deze foto erbij kom je erg geloofwaardig over!!!! Echt een TREFFER!!

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:06

Wij hebben ook echt een heerlijke 4daagse gehad, voor ons de eerste keer en ondanks dat ik alleen moest starten was het heel erg gezellig. Veel mensen leren kennen in korte tijd!
Laatste dag de route ook met 3 "vreemden" (waaronder bokker No_No :D ) gereden en heb de intocht ook nog meegereden met een groep van Manege Voorst die, zoals zovelen, ook in het oranje waren uitgedost. Super om eens mee te maken!

Paardje deed het geweldig! Alle dagen koude en droge benen en gelukkig zelfs niet gevoelig geworden op dr blote voetjes. Wat wil je nog meer?!

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:16

Zo paard staat weer lekker thuis op de wei.
Wat gaat zo'n week toch hard. We hebben het super naar ons zin gehad.
De paarden waren lekker fit vanmorgen.
Ze stonden zelfs te schrapen van ongeduld :D

Nog 5 weken en dan gaan we naar Loenen!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 15:19

Fijn te lezen dat het goed gaat met de paarden!

Hoe gaat het met de paarden en ruiters die helaas niet konden starten? Zijn die weer aan de betere hand?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 15:21

Spookie schreef:
Wij hebben ook echt een heerlijke 4daagse gehad, voor ons de eerste keer en ondanks dat ik alleen moest starten was het heel erg gezellig. Veel mensen leren kennen in korte tijd!
Laatste dag de route ook met 3 "vreemden" (waaronder bokker No_No :D ) gereden en heb de intocht ook nog meegereden met een groep van Manege Voorst die, zoals zovelen, ook in het oranje waren uitgedost. Super om eens mee te maken!

Paardje deed het geweldig! Alle dagen koude en droge benen en gelukkig zelfs niet gevoelig geworden op dr blote voetjes. Wat wil je nog meer?!

:') JA, dat was ikke

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:13

Die plasfoto, super zeg.

En @Jos, hele leuke foto's, heb mezelf ook meermalen gespot (IJslander, donkere vos met lichte manen), zal nog even gaan zoeken naar de nrs en dan bestellen!

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:27

Wij hebben gisteravond weer genoten van jullie creatie's. Wat zaten er weer super mooie, goede en leuke tussen!
We hopen alleen dat we er volgend jaar weer zelf aan mee kunnen lopen :D

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:59

Gisteren was wel de mooiste rit! Eerste dag van de vierdaagse heb ik meegemaakt op de menwagen, de rest heb ik gefietst. :D

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:08

hallo allemaal!!!! wij zijn ook weer thuis...
goede reis gehad... paardjes staab weer op hun plek.. tent hangt te drogen.. nu snel jos zijn fotos checken... of ik er ook bij zit...

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:27

Je moet nu weer helemaal afkicken :D

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:28

gave fotos joh!!!!! ik heb er gauw 1 besteld!!

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:41

Het is weer voorbij, jammer!! We hebben vier heerlijke dagen gehad, donderdag was een pittig dagje ook door de warmte maar
onze hafjes hebben een puike conditie en stonden nauwelijks te hijgen, wel nat bezweet maar dat doet de één toch sneller dan de ander.
Afbeelding

Een draver? voor de sulky
Afbeelding

Ontspannen paarden
Afbeelding
Afbeelding

Mooi tandem fjorden
Afbeelding

pittig span shetten !!
Afbeelding

dappere hafjes
Afbeelding

we werden zelfs een keer ingehaald door ruiters...
Afbeelding

een guur stukje hei
Afbeelding

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:03

tassie73 schreef:
Je moet nu weer helemaal afkicken :D

Ja, dat gevoel had ik ook; maar jij zegt het :o

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:50

'k heb ook nog foto's van de vierdaagse van de laatste dag, zal ze later online zetten (zit op m'n laptop en beetje ruzie met m'n ftp..). Zijn er 160 dus weet niet of er veel bokkers tussen zitten, behalve Joyce en Ot ;) maar we zullen zien!

t Was gaaf, ik ben heel benieuwd waar we volgend jaar zijn (hopelijk zelfde startterein elk jaar? paarden komen er lekker dichtbij te staan :D) of we (weer) kunnen meedoen :) (nadeel van meedoen is alleen dat ik totaaaal niet aan fotograferen toekom :D)

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:17

met joyce en ot gaat het niet zo heel erg goed! ze zal wel gauw wat gaan posten zodra ze meer weet!!!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:18

Die foto van die ontspannen paarden hahahaha, die waren niet zo ontspannen hoor! Die zijn donderdags op de pleisterplaats losgebroken en stonden vlak bij de start op de achterbenen hahahaha

Iris, de start is ieder jaar hetzelfde, dus wij staan echt super!!!
Het verhaal van Joyce en Ot ken ik, heb Joyce vanmiddag nog gesproken. Otje is gelukkig weer opgeknapt. Ik ga het verhaal niet op bokt zetten, als Joyce daar behoefte aan heeft, zal ze dat zelf doen.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:27

fijn om te horen dat het beter gaat en ze is opgeknapt! dat zal ze zeker ook zelf wel doen!

hahaha die paarden hebben dus zo hun momenten..

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:38

Roxatte, mooie foto's hoor? Maar ik sta er niet op :+

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:45

@Jos: kun jij ook de ruiter een beetje wegshoppen? Ik vind m'n paard er zo leuk, en mezelf zo onleuk, op staan.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 22:01

Suzan_bobar schreef:
Die foto van die ontspannen paarden hahahaha, die waren niet zo ontspannen hoor! Die zijn donderdags op de pleisterplaats losgebroken en stonden vlak bij de start op de achterbenen hahahaha

Iris, de start is ieder jaar hetzelfde, dus wij staan echt super!!!
Het verhaal van Joyce en Ot ken ik, heb Joyce vanmiddag nog gesproken. Otje is gelukkig weer opgeknapt. Ik ga het verhaal niet op bokt zetten, als Joyce daar behoefte aan heeft, zal ze dat zelf doen.

Och jeetje, ik hoop dat het mee valt!
In iedergeval beterschap voor Otje... We horen het vanzelf wel of niet.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:34

Tjonge, jonge wat een bladzijden moest ik doorlezen eer ik hier was beland. Ben je een week weg 13 geloof ik!
Ben gisteren thuis gekomen na een fantastische 4-daagse. Fralla heeft het geweldig gedaan. In het weekend al met haar gereden, toen was ze superrelaxt. Heerlijk gereden, maar toen was het nog rustig in het bos. Sulky krom gereden door galop (hij kan wel tegen draf, maar dat weet ik nu) appels en telefoon nog kwijtgeraakt in het bos; gelukkig weer teruggevonden! Maar wat een stof!
De fokker van Fralla en 3 broers kwamen ook; ik mocht elke dag een broer lenen als groom! Een heel goede regeling, we hebben heerlijke ritten gemaakt en veel plezier. Jolanda en ik maakte maandagavond een potje Nasi, met sate en saus waar lang over gesproken wordt (zo goed smaakte hij, alleen dáárom ;) )
Fralla is duidelijk een koets (karre) paard.
Dinsdag met GroomPiet gereden. Gewoon een geweldige rit. Ik vergeet de routes bijna altijd (blond) dus ik ben telkens weer helemaal blij als we daar rijden.
Fralla loopt al een tierelier. Heel soms vindt ze het eng; komt ze omhoog. Geef je haar steun door ernaast te lopen dan ziet ze al snel wat de bedoeling is en de beloning is dan een heerlijke rit met een paard met heerlijk de oortjes op dat slimme koppie van haar.
Woensdag stemmen te paard! Dat was wel heel speciaal! Dinsdagmiddag had ik TV Gelderland al aan de lijn die me vroegen op welke tijden we dat allemaal gingen doen en uit hoeveel ruiters/menners het clubje bestond.
2e telefoontje was van de Telegraaf! Hoe weten die dat nu??? Ja hoor Jos van Dragt is zo lief geweest ,mijn telnummer door te geven aan hun!!!
Ook de telegraaf heeft foto's gemaakt, maar we hebben de krant niet gehaald; misschien wel de site! Dat moet ik nog nakijken. Ik werd nog gïnterviewd door Lo vd Wal van de Stentor. en door TV Gelderland. Moest wachten mijn stemblijet ind e bus te schuiven; voelde met me net een lijsttrekker van een of andere partij.

Woensdag idem, maar met Hans. Na de pauze Kwam Simon op de bok. Hij vond het leuk weer even met haar te mennen. Ik proefde in zijn woorden een beetje spijt dat hij haar verkocht had. Het paardje waar hij veel van verwachtte bleek tegen te vallen. die heeft hij verkocht en hij zat nu Fralla te prijzen. (daar mag ik niets van zeggen, want dat deed hij vorig jaar ook) Hij liet doorschemeren dat hij haar terug wil!! FOUTJE!!!
Donderdag
Vrijdag had ik Jolanda beloofd OHZ mee te gaan, de sulky was inmiddels te krom om mee te rijden, anders had ik dat graag gedaan. Dat was een misrekening mijner zijds: Fralla schrok zich iedere keer een bult als er wéér een koets of paard vlak achter haar was. We gingen al aan de kant staan, maar ze werd niet echt veel rustiger. Misschien kwam dat door dat belletjeskoord als voorbereiding op de intocht.
De laatste maal dat we aan de kant gingen, schoof mijn zadel naar één kant; ik kon het niet meer terugkrijgen. Ik ben erafgevallen; het zadel zakte daardoor naar de buik van Fralla die (toch al nerveus) bokkend het pad afgeloppeerde!!!! Volkomen in Paniek! Gelukkig niet zo blind van schrik dat ze snel weer terugwas bij ons clubje en zich liet vangen.
Gelukkig kregen we hulp van heel veel mensen; koets nummer 47 nam mijn zadel mee; een ruiter van een trosje ruiters belde de calamiteiten nummer en na even wachten konden we weer naar de Jagtlust! Dit is nog niet het hele verhaal wordt vervolgd, moet even een was ophangen en koffie zetten.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:37

Jeeee joh.....wat een taferelen heb je meegemaakt zeg.............

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:02

Die ontspannen paarden, zijn onze paarden :) Wat er donderdag is gebeurd was onnodig als er mensen gewoon even wat meer rekening met elkaar houden.

Jos, bedankt voor de geweldige foto's! Ik ga ze straks even bij je bestellen.