[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7522
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 11:08

De kin is een beetje puntig en staat ten opzichte van de bovenkaak een klein beetje naar achter geschoven. Zolang hij dat doet kan hij niet oprecht nageven, daarvoor moet uiteindelijk juist de onderkaak iets naar voren schuiven tov de bovenkaak. Als ze dit doen is dat vaak ongemak, spanning.. En aangezien hij verder wel lekker loopt dacht ik, misschien is dit juist wat je bedoelde met het bit probleem.
Ik bedoel dit echt niet als een verwijt ofzo want je bent volgens mij goed bezig. En hee, dit zie je dit ook bij heel veel paarden die in de top lopen dus wat dat betreft.. _O-

Ojaa en voor een jonge Spanjaard vind ik juist dat hij mooi lengte pakt :)

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 11:51

Mijn reactie was teouwens niet op jou bedoeld, Sinatra, maar even algemeen wat je heel veel als commentaar hoort op bokt oa haha. Beweren allemaal van achteren naar voren te rijden, maar vinden wel Day je meteen dat hoofd moet veranderen als ze erachter kruipen /te diep lopen. Terwijl dat juist vanuit achter opgelost moet worden en niet van voor als ze geen correct contact aam willen nemen.

Lys_PPA

Berichten: 1374
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 12:11

Ik ben een stille meelezer en meekijker op insta (je memes, zo grappig! :+ ).

Wellicht al geprobeerd (sorry ik kan geen 81 pagina's met behoorlijke looptijd onthouden) maar een zeempje om je bit? Wij hebben deze tip van onze meninstructeur gekregen voor onze pony die niet graag een bit in heeft. Natuurzeem om het stangetje gemaakt. Ze loopt op ongebroken en ongebogen bit met leidsels door de bril (en niet in de scharen).

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 22:26

Ja die tip al wel vaker gehad, echter is de myler die hij nu heeft wel een soort van gebroken dus weet niet of dat een optie is?

Ik ben zo verliefd op mijn paard. <3
Ik had toch al verteld dat hij zo af en toe lekker loopt te hummen/brommen/hinniken. Vandaag kwam ik op stal, hij stond al bij het hek en ik loop naar hem toe en hij begon al weer. <3 100 kusjes gekregen.

Toen daarna tijdens de wei mesten even met hem staan kroelen en hij begon weer zachtjes te hummen met zijn hoofd op mijn schouders... wát een dier. <3 Zo bijzonder hoe expressief hij is.

Mijn aapje! <3
Afbeelding


pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 22:40

<3 <3

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 22:44

Ah dan smelt je gewoon <3

ikke

Berichten: 37727
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 22:53

Captain schreef:
Ja die tip al wel vaker gehad, echter is de myler die hij nu heeft wel een soort van gebroken dus weet niet of dat een optie is?

Ik ben zo verliefd op mijn paard. <3
Ik had toch al verteld dat hij zo af en toe lekker loopt te hummen/brommen/hinniken. Vandaag kwam ik op stal, hij stond al bij het hek en ik loop naar hem toe en hij begon al weer. <3 100 kusjes gekregen.

Toen daarna tijdens de wei mesten even met hem staan kroelen en hij begon weer zachtjes te hummen met zijn hoofd op mijn schouders... wát een dier. <3 Zo bijzonder hoe expressief hij is.

Mijn aapje! <3
[ [url=m/VJuxGv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, wat je kunt doen is stukje zeemleer niet op het "scharnier" doen, maar wel op de delen die op de lagen liggen.

Voordeel van zeemleer: heeft het niet het gewenste effect, haal je het er weer vanaf en ben je alleen een paar euro voor zeemleer kwijt; geen 100 euro voor een bit :$

En verder is hij een charmeur eerste klas. Het is wel duidelijk wie wie om welke vinger draait..... }>

Neon

Berichten: 4974
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 08:40

Het is toch een gaaf dier zo <3

Heb je al eens een osteopaat laten komen? Dat geklooi met het bit kan ook voortkomen uit ergens vastzitten... waardoor de kaak niet meer goed kan schuiven...

Is misschien nog het proberen waard om uit te sluiten?

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 09:24

De chiropractor komt twee keer per jaar. :j Meestal zit hij wat vast in zijn SI gewricht maar verder geen bijzonderheden. Merk ook geen verschil in acceptatie van het bit na een behandeling helaas.

pol013

Berichten: 9040
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:24

MyWishMax schreef:
Dat achter de teugel is iets wat heel veel jonge paarden hebben. Daarom is het soms zo frustrerend als mensen meteen beginnen over te diep en lang en laag moeten rijden. Ja, je wilt hem contact laten nemen en meer lengte, maat lang en laag is enorm zwaar en moeilijk voor een jong dier om dat op de correcte manier te kunnen. Je mag je niet op de voorkant focussen maar vervolgens als je dus van achter naar voren bezig bent en paard kruipt erachter ben je verkeerd bezig en moet je wel met die voorkant aan de slag?

Het gaat echt over, stukje kracht en stukje snappen dat contact fijn en veilig is. Maar het is ook gewoon zwaar, dus gewoon door gaan Captain!


Die focus is soweiso enigszins hilarisch. Als je zelf ook traint moet je voor de grap eens met lange spieren dezelfde oefeningen doen die je met korte spieren goed uit kunt voeren. Neem 1 kg in je handen, houd hem dicht bij je lichaam. Hoe voelt dat? Neem nu diezelfde kg, strek je armen uit en houd hem daar..... Kijken hoe snel je snapt waarom dit in diverse fases van de opleiding moeilijk kan zijn voor een paard om op lengte te blijven.

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 16:26

Ik wilde vandaag een nieuwe cap gaan kopen maar die was er niet meer in mijn maat dus maar even online besteld. Wel gelijk een nieuwe jas gekocht. :D

En vandaag gereden met de rijrok voor het eerst. Ging super. :') Hij bleef na opstijgen super netjes staan tot ik alles rechtgelegd had want hij gaat pas lopen als hij een brokje gehad heeft na het opstappen. Handig! _O-
Afbeelding

<3
Afbeelding

En op mijn instagram in mijn verhaal zie je een filmpje van zijn 'hummen'. <3
Volgens mij moet de link zo werken!
https://instagram.com/stories/hvklompen ... JmNzVkMjY=

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 12:36

<3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

XladyX

Berichten: 1410
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:07

Fantastisch, blijft heerlijk om jullie te volgen <3

Wbt zeempje, je hebt ook een soort rubberachtig zeem wat je kunt omwikkelen en dan gewoon vastplakt, volgens mij uit de rensport maar kon het hier ook goed krijgen. Groen doosje iigben kost niet veel. Die gebruikte ik om mn myler (level 2) en dat ging fantastisch voor mijn paard. Tot en met M heb ik m daarmee gestart en toen was hij stabieler en zijn we verder gereden zonder omwikkel.

Sintara

Berichten: 7522
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:50

Heerlijk <3

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 18:30

Sluit me aan bij mijn voorgangers. Jullie zijn een leuk duo om te volgen <3

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:17

Prachtige foto’s weer
Erg leuk hoe hij poseert :)

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:35

Die twee bekkies van jou en hem.

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:04

Wat is het toch een pretletter :D

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 20:42

XladyX schreef:
Fantastisch, blijft heerlijk om jullie te volgen <3

Wbt zeempje, je hebt ook een soort rubberachtig zeem wat je kunt omwikkelen en dan gewoon vastplakt, volgens mij uit de rensport maar kon het hier ook goed krijgen. Groen doosje iigben kost niet veel. Die gebruikte ik om mn myler (level 2) en dat ging fantastisch voor mijn paard. Tot en met M heb ik m daarmee gestart en toen was hij stabieler en zijn we verder gereden zonder omwikkel.


Heb je hier misschien een linkje van? Ben benieuwd, uitproberen kan geen kwaad. :))

Vandaag was het gekkenhuis op stal. Er was een vreemde pony in de bak aan het rijden, dus de hele stal was van slag. :') Latino liep door de wei heen te galopperen met Flip.
(Kreeg pas ook nog een heel leuk filmpje van de stalbaas dat ze aan het ouwehoeren waren samen. <3)

Maar het mooie was, toen ik hem riep werd hij gelijk rustig en kwam hij naar het hek toe, geduldig wachtend tot ik hem kwam halen. <3
Vervolgens opgezadeld en even gereden in de bak. Hij deed het geweldig, rekening houdend met het feit dat de vreemde pony (merrie.. <<)) nog buiten de bak stond. Hij keek niet eens. :')

Vervolgens reed de vrachtwagen met pony weer weg, vloog de achterste deur open en vielen er allemaal zakken voer op de straat. :') Dus alle paarden weer in volle galop door de weides heen. _O-

Maar het is zo mooi om te zien hoe rustig hij dan blijft. M'n aapie! <3

Vervolgens weer terug de wei in, had iemand het stroomdraad op de grond laten liggen. Waar hij natuurlijk op ging staan, dus PANIEK. Flip stond op de poetsplaats, die ook in paniek.

Wat een domme hobby eigenlijk ook. :') Stelletje frisse kleuters.

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 21:48

Hahaha heerlijk beschreven!!

YvonneV
Berichten: 8799
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 22:07

YvonneV schreef:
Captain schreef:
Dat is nog wel een idee inderdaad! :j Maar is dat niet schadelijk als ze het binnen krijgen? Ik zit nog te denken aan een leren bit, daar kan hij niet op knagen.
Volgens mij is dat niet schadelijk. Honderden men/tuig paarden lopen met zeemleer om het bit. Mocht er een stukje naar binnen gaan verteerd dat wel of het komt wel weer naar buiten. Nat zeemleer is glad en glibberig en komt het spijsverteringskanaal wel door (makkelijker als een pluk hooi).

Als je dat meer vertrouwd kun je ook voor zoiets gaan https://www.divoza.com/nl/paard/hoofdst ... it-bandage


Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 22:16

Verwachte leverdatum, over 6 maanden. :')

XladyX

Berichten: 1410
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 22:23

Ah YvonneV had m al gedeeld zie ik! Dat spul bedoelde ik inderdaad. Werkte hier heel fijn en kun je zo omwikkelen als gewenst.

Edit: ik zie dat ze overal niet leverbaar zijn :( misschien ivm brexit oid.

herr_balou
Berichten: 1479
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 01:48

Maar (latex) rubber is wel iets anders dan zeemleer en zeemleer zelf bestaat ook in veel verschillende kwaliteiten.