Zomerinstructieweken 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mettee

Re: Zomerinstructieweken 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:31

Ik gooi ook wel een extra baal in de trailer! Gewoon voor de zekerheid :)

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:20

@rubio, ik heb ook nog niks binnen gehad

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:27

safina schreef:
Mijn pony heeft het om 16 uur op. Dan zou hij tot de volgende ochtend met een lege maag staan. 15 uur lang. Hij staat op zaagsel, dus stro knabbelen kan ook niet.
Dat is ronduit ongezond voor de darmwerking. Ik vind het echt belachelijk dat dat het standaard voerbeleid is.

Ik neem een klein baaltje kuilgras mee om mijn paard onbeperkt te kunnen voeren..

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:29

Ik neem zelf ook extra hooi mee in de trailer. 1 of 2 balen. Dat ligt eraan hoe groot de balen op dat moment bij ons thuis zijn.

Nu krijgt mijn pony ook maar 2 plakken hooi op een dag, 's middags en 's avonds 1 plak en 's ochtends een plukje zodat hij nog wat te eten heeft voordat hij het land op gaat. Hij staat nu de hele dag op het land, dus krijgt ook aardig wat gras binnen waardoor hij niet veel hooi nodig heeft. Maar als hij daar niet op het land kan heeft hij echt meer hooi nodig.

Het was toch mogelijk om zelf nog drollen uit de stal te scheppen? Dat is mijn geval echt nodig want ik heb een gigantische viespeuk.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:04

mijne staat nu 24/7 op het land, na de laatste les gaat ze dan ook gelijk in de stalbandages met onderlappen anders krijgt ze hele dikke stal benen. verder neem ik indd een baaltje hooi mee en een hooi net, zodat ze zo lang mogelijk wat te knabbelen heeft :)
kan je trouwens vaak tijdens of vlak na het voeren bij je paard zijn ?

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:08

Je kan op ieder moment van de dag bij ke paard zijn als je wil. Behalve s nachts

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:56

Hier zojuist mail gehad over instructie week nr 6 !

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:33

ja ik ook :D

Baby_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:17

Ik van week 5 nog niks.... Kan iemand t misschien doorsturen?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 06:06

Even de Knhs een mailtje sturen ;)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 08:45

Baby_Lucky schreef:
Ik van week 5 nog niks.... Kan iemand t misschien doorsturen?

Ik heb al een tijdje terug een mail gehad voor week 5. Ik wil het wel doorsturen, maar anders moet je voor de zekerheid de KNHS even een mailtje sturen ;)

Cooltje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:59

Ik heb alleen een mailtje gehad van de knhs dat we weer dat formulier trug moesten sturen met je handtekening er op en welke klasse en zo reed meer niet ? Of zijn er nog meer mailtjes verstuurt?

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:35

die heb ik idd ook

moet je die trouwens inscannen en terug mailen of op de post doen?

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:43

Ik heb hm ingevuld en foto van gemaakt. Die teruggestuurd.
Heb geen scanner en was die dagen niet op t werk.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 23:24

Je kan het gewoon invullen, opslaan en terug mailen hoor!

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 23:30

Okii :D

Vraagje voor de gene die al geweest zijn:
Mijn pony staat vierkant op ijzers, zijn de stiften nodig voor het crossen/buitenrit/springen?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 00:10

Cross zou ik wel doen. Het nieuwe terrein is op gras en als je een beetje een vlot groepje hebt dan ga je daar wel heen.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:00

Als je ijzers hebt zou ik ze meenemen. Als je geen ijzers hebt red je je ook prima zonder.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:52

heleenxx schreef:
Je kan het gewoon invullen, opslaan en terug mailen hoor!

Dan kan je er geen handtekening onder zetten? Maakt dat niet uit?

Baby_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:56

Ff je handtekening maken in paint en dan als foto erop plakken. Zo heb ik t gedaan

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:31

f4bjheu schreef:
Okii :D

Vraagje voor de gene die al geweest zijn:
Mijn pony staat vierkant op ijzers, zijn de stiften nodig voor het crossen/buitenrit/springen?

ik ben 3 jaar met pony's geweest die vierkant op ijzers staan en heb geen stollen ingehad. Nu zijn onze pony's dan wel ook gewend om buiten te rijden op gras zonder stollen enz. (we zijn dus thuis wel voorzichtig met de pony's maar er wordt niet als barbypopjes mee omgegaan dus ze weten ook zelf wat ze wel en niet moeten doen op gras, uiteraard moet je dan zelf ook rekening houden door niet te grote sprongen te nemen en niet te hard door bochten te gaan). Ik weet dus niet wat jullie thuis doen met jullie paard maar meenemen kan sowieso geen kwaad, kun je altijd nog zien of je ze onder draait.

Ik heb echt suuuuper veel zin. nog 1,5 week pww en dan ga ik ook alvast maar eens een lijstje maken met wat in mee moet nemen aangezien ik een week naar frankrijk ga, dat weekend thuis kom en dan maandag weer vroeg naar Ermelo ga ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:30

Ik denk dat de mensen die hooi meenemen daar heel verstandig aan doen. Ik had zelf ook speedibeet mee als aanvulling op het ruwvoer. Staat je paard op zaagsel, neem dan zeker extra hooi.

Verder kan het handig zijn om een hangslotje mee te nemen voor je stalkast. Tenzij je in de noodstallen komt te staan, want daar zijn geen stalkasten. Dan is een eigen kist wel fijn. En daar zijn ook geen drinkbakken hoorde ik van anderen. Dus een grote emmer komt dan ook van pas.

En hou er rekening mee dat 18 personen op een slaapzaal redelijk veel is. En dat stapelbedden van drie hoog vrij avontuurlijk aandoet. Er zijn bij ons wel mensen verhuisd richting hun trailer/vrachtwagen. Een caravan of tent is ook een goede optie.

En pak een verlengsnoer in om ipad, telefoon etc. Op te laden. Er schijnen kastjes te komen in de slaapvertrekken met een stopcontact erin, maar die waren er afgelopen week nog niet.

En de douchevloer spiegelt enorm. Dus als je naar de vloer kijkt, zie je degene in het hokje naast je weerspiegelen. Serieus. >;) Dus misschien een badpak mee voor onder de douche? _O-

De drankjes in het cafetaria zijn erg duur. In de kantine van de FNRS staat een automaat en die is veel goedkoper. Daar is ook gratis koffie en thee. Ik heb zelf erg veel plezier gehad van mijn elektrische koelbox. De afstand tussen slaapzalen/camping en de kantine is vrij groot en het is wel fijn als je op de camping ook wat kunt drinken.

Over afstanden gesproken: een oude mountainbike is ook een uitkomst.

vienna2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:33

Bedankt voor al jullie informatie, altijd handig :-)
Zijn de zaagsel boxen in de nieuwe stallen of in de noodstallen ?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:48

safina schreef:
Ik denk dat de mensen die hooi meenemen daar heel verstandig aan doen. Ik had zelf ook speedibeet mee als aanvulling op het ruwvoer. Staat je paard op zaagsel, neem dan zeker extra hooi.

Verder kan het handig zijn om een hangslotje mee te nemen voor je stalkast. Tenzij je in de noodstallen komt te staan, want daar zijn geen stalkasten. Dan is een eigen kist wel fijn. En daar zijn ook geen drinkbakken hoorde ik van anderen. Dus een grote emmer komt dan ook van pas.

En hou er rekening mee dat 18 personen op een slaapzaal redelijk veel is. En dat stapelbedden van drie hoog vrij avontuurlijk aandoet. Er zijn bij ons wel mensen verhuisd richting hun trailer/vrachtwagen. Een caravan of tent is ook een goede optie.

En pak een verlengsnoer in om ipad, telefoon etc. Op te laden. Er schijnen kastjes te komen in de slaapvertrekken met een stopcontact erin, maar die waren er afgelopen week nog niet.

En de douchevloer spiegelt enorm. Dus als je naar de vloer kijkt, zie je degene in het hokje naast je weerspiegelen. Serieus. >;) Dus misschien een badpak mee voor onder de douche? _O-

De drankjes in het cafetaria zijn erg duur. In de kantine van de FNRS staat een automaat en die is veel goedkoper. Daar is ook gratis koffie en thee. Ik heb zelf erg veel plezier gehad van mijn elektrische koelbox. De afstand tussen slaapzalen/camping en de kantine is vrij groot en het is wel fijn als je op de camping ook wat kunt drinken.

Over afstanden gesproken: een oude mountainbike is ook een uitkomst.

Is de weerspiegeling zo erg dat zegmaar alles te zien valt of alleen een schim ofzo? haha
En hoe was het eten afgelopen week? gezien er slechte verhalen rond gaan

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:30

Ik ben blij dat ik dit jaar niet ga :+
Volgend jaar ga ik denk ik ook niet. Dat jaar erop miss weer maar dat ligt aan de prijs, ga geen €500 aftellen voor een weekje :n