Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
buitenritje was zeker heerlijk met dit weer! Mexx werd op gegeven moment alleen nogal wappie haha, wilde zo graag voluit galopperen mja dat kan hier in de omgeving helaas niet echt, dan moet ik helemaal naar het bos toe. Maar dat komt nog wel, wil de komende 2 weken eerst nog even goed voor m'n wedstrijdje oefenen
grappig was dat ik na m'n buitenritje nog even in de bak drafje wilde doen en hij liep eigenlijk gelijk helemaal leuk toen ik m'n teugels oppakte, ben benieuwd of ie dat morgen ook doet.
Mooi dat ie zo fijn liep na je buitenrit!

ach, veel aan het werk met Wyron en dan komt de conditie vanzelf

Ik denk dat hij z'n kogel licht heeft verdraaid... maar goed meteen wat traumeel gel erop en gisterenavond was het alweer een stuk minder gelukkig. Altijd balen als dat op een wedstrijddag gebeurt
*sorry happy momentje*
conditie kweken haha succes
Cavella begint nu ook flink haren los te laten, de andere 2 paarden, geen idee, moet ik eens aan mijn moeder vragen
Kom niet zo vaak meer bij hun.
Leuk dat je het leuk vind bij Focus, altijd goed als het leuk is anders is het niks.
Super dat je nu al tevreden bent, dan komt het goed. 
En komt allemaal wel weer goed, ben er anderhalf jaar geleden ook overheen gekomen. Even flink doorzetten, hou je lekker bezig met Pim
Leuk foto's
Aaaah een puppy
geniet daar maar van, voor je het weet zijn ze groot
Wat voor ene ga je halen?
Hoop dat je bent aangenomen bij je master!! En nog eens proficiat met je rijbewijs
Wel fijn dat je de auto van je ouders kan lenen. Alvast succes voor je onderlinge wedstrijd voor ik het vergeet
Ik moet me ook eens een keer opgeven bij mij op de manege maar dat is fnrs. Jammer dat springles niet doorging, was wel heerlijk weer om een buitenrit te maken.
Leuke foto's
Commentaar is altijd handig, heb je weer wat om aan te werken.
Hoopd at het snel weer goed met hem is!
Drama week achter de rug.
Waarschijnlijk door steenslag en daar is lucht onder gekomen. Dus vandaag de auto weggebracht naar een kennis om het hele dak opnieuw te laten spuiten, ben 2 dagen autoloos. Gelukkig kan ik auto van mijn moeder lenen.
Donderdag hadden we problemen met de deur om binnen te komen, dit gemeld aan de apotheker. Vrijdag komen we aan, krijgen deur niet open. Apotheker zijn bed uitgebeld, gaat die proberen om de deur op een sumpele manier open te krijgen hahaha
moest mijn lach inhouden. Daarna had die de slotenmaker gebeld, slot dol gedraait. Keuze: openbreken of cilinder doorboren. Apotheker wou cilinder doorboren, moesten we weer wachten op een klusjesman. Ondertussen hebben wij van 8.20 tot 11.15 uur moeten wachten tot we eindelijk naar binnen konden. Een inbreker is nog sneller binnen
Leuk als de apotheker ons niet geloofd dat we problemen hebben met het slot/deur. Dit hebben we al vaker gemeld en ook de leverancier. 
ze is heeeeel aanhankelijk, blijkbaar heeft ze me heel erg gemist. Constant hinniken, aan me zitten, ongeduldig als ik haar geen aandacht geef
Vanavond ga ik na 12 weken of wat het zijn weer mijn dressuurles in met Cavella
Heb tot nu toe elke dag gereden dus ga eens kijken wat voor commentaar we gaan krijgen
Heb zelf ook helemaal niks meer gedaan in die tijd. En een spierpijn dat ik heb gehad deze week pfff mijn benen auauau. Ook mijn priveles ga ik weer eens regelen, was ik net mee begonnen voordat ze blessure kreeg. Het lukt me niet om Cavella nageeflijk te krijgen, heb daar echt hulp bij nodig. Ze verzet zich enorm, als ze moe is doet ze het vanzelf maar als ik oppak dan hup hoofd weer omhoog grrr. Mijn moeder heeft het ook geprobeerd, maar die heeft meer trucjes als mij en haar lukt het na een dik half uur. Dan moet het mij toch ook lukken? 
wat een leukerd!
arm peerd
Wel lief dat Cavella zo aanhankelijk is! Ging je les goed?
)
is wel al een grote puppy of niet?
Ze is laatst door de osteopaat helemaal nagekeken en losgemaakt. Maar het wil nog steeds niet lukken bij mij. Als ze moe is dan loopt ze nageeflijk
maar van tevoren pfff heb alles al geprobeerd. En toen met priveles ging het een beetje, heb iemand nodig die me helpt en me een duwtje geeft van en nu doorzetten. 
Normaal is deze les rustig, is trouwens een groepsles. Toen had ik dus al geen zin meer, was een grote puinzooi. Ze keken niet uit, eentje ging na 10 minuten al galopperen?? Je bent alleen maar bezig met opletten dat je niet tegen een ander aan rijd. Dus gezellig, hoop dat het volgende week weer rustig is. Wel nog tips gekregen, daar eens mee aan de slag
Ik zag twee hele mooie foto's voorbij komen en wat is Pim een mooi paard zeg!
En wat super leuk dat je een pup hebt!!! Kunnen jou ouders niet is praten met die van mij? Ik zeur al 10 jaar dat ik een hond wil hihi.

Lekker dat Cavella zo aanhankelijk is! Maar minder van de nageeflijkheid.. (schrijf je dat zo?
) En jammer van je les.. 
) gingen super!! En daarna de laatste tien minuten in het grote weiland tussen de bordjes gereden (als outdoor wedstrijd zeg maar) helemaal zonder omheining en hij bleef keuring bij me!!
Ik was in het begin een beetje bang dat als ik een volte zou insturen hij over de buiten schouder weg zou rennen en met mij aan de haal zou gaan door dat enorme weiland
maar, nee! Super deed hij het. ENORM BLIJ ben ik nu

Hij heeft de neiging om op rechts erg vast te pakken en links te ontwijken, maar het gaat steeds beter. Krijg nu steeds meer gelijke druk op twee teugels en de stelling naar rechts is ook alweer beter in orde. Gisteren weer gereden, wat ook ontzettend fijn ging. Daarna nog even op het pad naar het land gereden, even de beentjes gestrekt 
Ben nu begonnen met leren en herhalen, heb een heel schema. Word al moe als ik zie wat ik allemaal moet doen
Maar ja, even doorzetten en dan ben ik klaar over 7 weken