KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Sofie

Re: KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:58

Jammer dat je springles niet door ging! Maar een buitenritje is ook leuk, zeker met dit weer :j

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:03

Nu is het naar donderdag verhuisd, hopen dat 't die keer wel doorgaat hihi :P buitenritje was zeker heerlijk met dit weer! Mexx werd op gegeven moment alleen nogal wappie haha, wilde zo graag voluit galopperen mja dat kan hier in de omgeving helaas niet echt, dan moet ik helemaal naar het bos toe. Maar dat komt nog wel, wil de komende 2 weken eerst nog even goed voor m'n wedstrijdje oefenen :) grappig was dat ik na m'n buitenritje nog even in de bak drafje wilde doen en hij liep eigenlijk gelijk helemaal leuk toen ik m'n teugels oppakte, ben benieuwd of ie dat morgen ook doet.

Heb je niet paar foto's van je wedstrijd?

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:05

Ik hoop het ook :) Mooi dat ie zo fijn liep na je buitenrit!

Hier wat foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Knap koppie <3

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:11

Leuke foto's, ziet er ontspannen uit! Had je nog wat commentaar op je protocollen? Vind ik zelf wel fijn altijd, ipv alleen maar cijfertjes onder elkaar en verder niets.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:15

Ik had best veel commentaar en ook erg nuttig :j
In de galop moet hij meer nagevelijk lopen en ik moet meer verschil laten zien in de middengangen. Verder nog wat opmerkingen, dus ik heb iets om mee aan de slag te gaan :)
Was wel blij, had in beide proeven een 7 voor m'n stap. Vic stapte eerst erg kort en gehaast, maar dat is nu dus verbeterd :D

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 19:32

Mooi jasje! Waar is die van?

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:52

Balen dat je les niet doorging! Maar een buitenrit is ook altijd lekker. Ik ben begonnen met longeren van wyron. Nou die heb nog wel wat conditie op te bouwen, meneer stond na 20 minuten al met open neusgaten en te puffen maar geen druppeltje zweet te zien. Agh hij kan zich zo lekker aan stellen haha. Vanavond nog de vibe boots om gedaan voor zijn peesjes om stijf en strammigheid tegen te gaan. Vondtie wel lekker haha. Zijn die van jullie ook zo aan het ruien? Me pony is echt een mottenbal op het moment. Ron en plakkie vallen wel mee, maar Nick mijn hemel blijft maar haar afkomen. Lang leve de furmanitor haha!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 06:13

@Martine: het is een colbertje van de H&M. Heb er een extra knoopje bij gemaakt en hij voldoet nu prima als rijjasje, haha. Hij zit ook als gegoten. Normaal zijn bij mij de mouwen te kort en de rest te wijd, maar das bij dit jasje niet zo :)
@kirsten: die van mij is ook zo ontzettend aan het verharen :j ach, veel aan het werk met Wyron en dan komt de conditie vanzelf ;)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 06:46

Fijn dat je zo'n goed gevoel over hebt gehouden aan je wedstrijd Sofie! En gefeliciteerd met je winstpunt!
De foto's geven een heel fijn ontspannen beeld, mooi jasje heb je :)

Mooi foto's lrtj :)

Jammer dat je les niet doorging Myour, maar een buitenrit was ook heerlijk met dat weer! Ik moet ook eens even werk gaan maken van een springzadel... en dan weer even een aantal opfrislesjes meepakken.. :D

Gisteren ging helaas mijn wedstrijd niet door, Gadget liep niet helemaal goed. -O- Ik denk dat hij z'n kogel licht heeft verdraaid... maar goed meteen wat traumeel gel erop en gisterenavond was het alweer een stuk minder gelukkig. Altijd balen als dat op een wedstrijddag gebeurt :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 07:39

Gefeliciteerd met je wp sofie.

Jammer van je les myour.

Oeehh dat is niet goed hopen dat het snel beter gaat met gadget.

Vanmiddag eens kijken of puppy paard iets wil doen.
En hopen op zon en nog wat foto's maken.
Helaas was mijn batterij leeg gister....

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:42

Ik lees nog braaf mee op mijn telefoon. Ik zal vanavnd even de tijd zoeken om
Overal op te reageren.

Heb vandaag al wel gereden op het paard van mijn instructrice. Heerlijk zo'n jong dier, liep eigenlijk allemaal best lekker zo voor de eerste keer. Ontzettend braaf alleen wat onwennig. Dus ik ben dik tevreden op dit moment:).

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:49

Super dat je zo tevreden bent.
Als pim zo blijft lopen dan doe ik 18 mei groentjes starten^^

En mijn moeder en vader vonden het zo zielig dat ik in de put zat en zat al maanden te zeuren dat ik een puppy wou.
En 3x raden waar we gaan kijken vanavond jaa een puppy voor mij :D *sorry happy momentje*

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:16

@ lemanthia : Leuk topic van Bo :D conditie kweken haha succes :P

@ kirsten3110 : Hoop er volgend jaar ook echt bij te zijn, gaan gewoon nu vol trainen en hopen op geen pech weer. Ja politie doet tegenwoordig niks meer. Alles mag en de mensen komen er allemaal onderuit. Fijn om te horen dat het al wat beter met je gaat :) Cavella begint nu ook flink haren los te laten, de andere 2 paarden, geen idee, moet ik eens aan mijn moeder vragen :P Kom niet zo vaak meer bij hun.

@ Denicee_x : Ja fijn he denk kan ze vertrouwen maja helaas niet dus. De volgende keer word er gewoon niet meer gereden, van me ouders moet ze dan zelfs naar huis de wei op :x Leuk dat je het leuk vind bij Focus, altijd goed als het leuk is anders is het niks.

@ Manny : Succes met het paardje van je instructrice :) Super dat je nu al tevreden bent, dan komt het goed. :)

@ lrtj_ : Maakt niet uit dat je niet op iedereen reageert, komt wel weer. Eerst je eens beter voelen, bij mij gaat het ook niet lekker met die date van me. Dus kunnen elkaars handje vasthouden pfff :( En komt allemaal wel weer goed, ben er anderhalf jaar geleden ook overheen gekomen. Even flink doorzetten, hou je lekker bezig met Pim :) Leuk foto's :D Aaaah een puppy :D geniet daar maar van, voor je het weet zijn ze groot :P Wat voor ene ga je halen?

@ Myour : met Mexx gaat het goed zo te horen :D Hoop dat je bent aangenomen bij je master!! En nog eens proficiat met je rijbewijs *\o/* Wel fijn dat je de auto van je ouders kan lenen. Alvast succes voor je onderlinge wedstrijd voor ik het vergeet :) Ik moet me ook eens een keer opgeven bij mij op de manege maar dat is fnrs. Jammer dat springles niet doorging, was wel heerlijk weer om een buitenrit te maken.

@ _Sofie : Hoe is je debuut gegaan? Super dat je toch heerlijk hebt gereden op je debuut :D Leuke foto's :D Commentaar is altijd handig, heb je weer wat om aan te werken.

@ Sizzy : Balen dat je wedstrijd niet doorging en al helemaal niet omdat Gadget niet goed liep :( Hoopd at het snel weer goed met hem is!

Nou ik leef ook nog. -O- Drama week achter de rug.

Maandag ging mijn vader mijn auto wassen, komt die naar me toe: ja er is wat gebeurt. De kleurlak heeft losgelaten op het dak, is gaan bladeren :? Waarschijnlijk door steenslag en daar is lucht onder gekomen. Dus vandaag de auto weggebracht naar een kennis om het hele dak opnieuw te laten spuiten, ben 2 dagen autoloos. Gelukkig kan ik auto van mijn moeder lenen.

Met mijn date gaat het niet goed, er is van alles gebeurt bij hem toen ik op vakantie was. Hij is zichzelf kwijt en heeft rust en tijd nodig. Snap er niks meer van, ben ook flink pissig geweest. Vertrouw ik weer eens iemand, krijg ik dit. Nja hij krijgt zijn tijd, heb hem verwijderd van mijn telefoon maar of ik daarna nog contact met hem wil als die het weet, geen idee. Weet niet meer wat ik moet denken van hem. Vind hem heel leuk maar helaas. :(

Op het werk is het heel druk pfff. Kon meteen aan de bak, had niet eens de tijd om rustig op te starten :O Donderdag hadden we problemen met de deur om binnen te komen, dit gemeld aan de apotheker. Vrijdag komen we aan, krijgen deur niet open. Apotheker zijn bed uitgebeld, gaat die proberen om de deur op een sumpele manier open te krijgen hahaha _O- moest mijn lach inhouden. Daarna had die de slotenmaker gebeld, slot dol gedraait. Keuze: openbreken of cilinder doorboren. Apotheker wou cilinder doorboren, moesten we weer wachten op een klusjesman. Ondertussen hebben wij van 8.20 tot 11.15 uur moeten wachten tot we eindelijk naar binnen konden. Een inbreker is nog sneller binnen :+ Leuk als de apotheker ons niet geloofd dat we problemen hebben met het slot/deur. Dit hebben we al vaker gemeld en ook de leverancier. ;)

Met Cavella is alles goed :D ze is heeeeel aanhankelijk, blijkbaar heeft ze me heel erg gemist. Constant hinniken, aan me zitten, ongeduldig als ik haar geen aandacht geef <3 Vanavond ga ik na 12 weken of wat het zijn weer mijn dressuurles in met Cavella :D Heb tot nu toe elke dag gereden dus ga eens kijken wat voor commentaar we gaan krijgen :') Heb zelf ook helemaal niks meer gedaan in die tijd. En een spierpijn dat ik heb gehad deze week pfff mijn benen auauau. Ook mijn priveles ga ik weer eens regelen, was ik net mee begonnen voordat ze blessure kreeg. Het lukt me niet om Cavella nageeflijk te krijgen, heb daar echt hulp bij nodig. Ze verzet zich enorm, als ze moe is doet ze het vanzelf maar als ik oppak dan hup hoofd weer omhoog grrr. Mijn moeder heeft het ook geprobeerd, maar die heeft meer trucjes als mij en haar lukt het na een dik half uur. Dan moet het mij toch ook lukken?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:32

Een border collie voor mee op buitenrit en lekker wandelen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:48

Mijn puppy diva:
Afbeelding

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:36

Kirsten: Gadget is inderdaad ook flink aan het verharen (is deze winter geschoren), allemaal van die friemelhaartjes, krijg weer spontaan jeuk als ik eraan denk :D

lrtj: verwend nest :D wat een leukerd!

SRY: wat jammer dat ze zo lastig nageeflijk te rijden is. Is ze al wel eens nagekeken op blokkades of scheefheid? Ik heb met Gadget ook veel problemen gehad (en nog steeds niet constant) met zijn aanleuning, bij hem was het ook veel spanning en later bleek ook veel scheefheid vanuit zijn bekken.

Gad liep gisteren nog steeds niet helemaal goed, hoop dat het vandaag wat beter is :(:) arm peerd

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:30

Hahahaha en bedankt

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:36

@Susan: vervelend dat je niet op wedstrijd kon omdat Gadget niet goed liep. Loopt ie alweer beter nu?
@Manja: mooi dat je tevreden bent over het rijden op het paard van je instructrice +:)+ Weet je al of je hem mee gaat nemen?
@Laura: leuk dat je 18 mei misschien gaat starten! Awh, wat een lieve pup <3
@Soraya: vervelend, zo'n dramaweek :(:) Wel lief dat Cavella zo aanhankelijk is! Ging je les goed?

Hoi :wave:
Vic is vandaag naar de tandarts geweest. Gebit was nog prima, er is alleen 1 melktandje getrokken (puppypaard, haha).
Zondag gaat ie naar de osteopaat en dan is ie helemaal gecheckt voor de zomer :D

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:12

@ Laura; ben je toch mooi verwend! Wat leuk een puppy...
@sofie: zit er al goed uit 7 gefeliciteerd met je winstpunt! Wanneer ga je weer starten ?
@ sry; hoe ging je les?

Ik hou de hoop er in, mijn instructrice zei zolang hij braaf is mag hij gewoon mee. We gaan er tenslotte heen om te leren, en er zit wel wat springbloed achter dus de sprongetjes moeten ook goed komen(hij heeft al gesprongen en een keer in de 2 weken gaat een springruiter hem rijden). Ik verwacht dat hij dan al stukken beter loopt, maandag pakte hij de aanleuning al goed op alleen verliest hij dan totaal zijn basis tempo. Hij mag dus de komende weken lekker spieren gaan trainen. (misschien is voor mij een t-shirt zonder paarden naam handig, mocht ik nog weer wisselen ;))

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:22

@ lrtj_ : Aaah wat lief :D is wel al een grote puppy of niet?

@ Sizzy : Sterkte met Gadget :(:) Ze is laatst door de osteopaat helemaal nagekeken en losgemaakt. Maar het wil nog steeds niet lukken bij mij. Als ze moe is dan loopt ze nageeflijk :? maar van tevoren pfff heb alles al geprobeerd. En toen met priveles ging het een beetje, heb iemand nodig die me helpt en me een duwtje geeft van en nu doorzetten.

@ _Sofie : Vic word helemaal nagekeken, dan kan je er weer tegenaan met hem :D

@ Manny : Hopen kan geen kwaad. Het is altijd om te leren :)

Mijn les gister, ik had er veel zin in, totdat ik de bak in kwam en eens ging tellen: 8 man. :( Normaal is deze les rustig, is trouwens een groepsles. Toen had ik dus al geen zin meer, was een grote puinzooi. Ze keken niet uit, eentje ging na 10 minuten al galopperen?? Je bent alleen maar bezig met opletten dat je niet tegen een ander aan rijd. Dus gezellig, hoop dat het volgende week weer rustig is. Wel nog tips gekregen, daar eens mee aan de slag :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:24

Zij is wel redelijk aan de maat maar ze is ookal 4 maanden.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 06:48

Wat fijn Manny, dat je haar mee mag nemen *\o/*

Wat zeg je instructeur erover SRY?

Vic heeft z'n APK voor de zomer weer gehad Sofie :D

Gadget liep gisteren alweer een stuk beter gelukkig, nog niet helemaal rad, maar iig een flinke verbetering :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:59

Hoi allemaal! Ik lees altijd mee, maar eigenlijk altijd via mijn mobiel. Ga nu maar weer is een bijlees post doen!

Laura: Wat vervelend dat het zo is afgelopen met je vriend, maar vind het heel verstandig van je dat je het zo hebt opgelost! Zulke jongens wordt je niet blij mee.. :n Ik zag twee hele mooie foto's voorbij komen en wat is Pim een mooi paard zeg! :~ En wat super leuk dat je een pup hebt!!! Kunnen jou ouders niet is praten met die van mij? Ik zeur al 10 jaar dat ik een hond wil hihi. :=
Kirsten: Wat balen allemaal zeg, met die jongens en de buurman (weet niet of ik hier al op gereageerd had, geloof het niet) met die rot hond.. Hoe durft hij..
Sofie: Wat goed van je wedstrijd!! Ziet er netjes uit! :j
Fran: Jammer dat je springles niet door ging, maar buitenrijden is ook heerlijk!!
Sizzy: Balen dat Gadget niet goed liep.. Hopelijk wordt het snel weer beter! Oh, en fijn dat hij beter loopt! :D
Soraya: Ookal zo jammer van je date. Jongens... 8)7 Lekker dat Cavella zo aanhankelijk is! Maar minder van de nageeflijkheid.. (schrijf je dat zo? :') ) En jammer van je les..
Manja: Fijn dat je wel mee gaat! :)

Zo hopelijk heb ik zo'n beetje alles gehad.. Ik heb vandaag weer fijn gereden!! In het begin was hij wel wat taai, maar na wat figuurtjes rijden en wat overgangen was hij al snel lekker ontspannen! Vooral de galop (beide kanten, ook links yes! :D ) gingen super!! En daarna de laatste tien minuten in het grote weiland tussen de bordjes gereden (als outdoor wedstrijd zeg maar) helemaal zonder omheining en hij bleef keuring bij me!! :):) Ik was in het begin een beetje bang dat als ik een volte zou insturen hij over de buiten schouder weg zou rennen en met mij aan de haal zou gaan door dat enorme weiland :') maar, nee! Super deed hij het. ENORM BLIJ ben ik nu *\%/*

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:23

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:28

@Soraya: jammer dat je les zo druk was.
@Manja: heb je een eigenlijk een foto van het paard van je instructrice? Ben benieuwd! En inderdaad, je gaat om te leren :j
@Susan: fijn dat Gadget alweer beter liep +:)+
@Floor: fijn dat je zo lekker hebt gereden *\o/*
@Laura: ik ga 'm liken :)

Hoi :wave:
Woensdag een super fijne les met Vic gereden :D Hij heeft de neiging om op rechts erg vast te pakken en links te ontwijken, maar het gaat steeds beter. Krijg nu steeds meer gelijke druk op twee teugels en de stelling naar rechts is ook alweer beter in orde. Gisteren weer gereden, wat ook ontzettend fijn ging. Daarna nog even op het pad naar het land gereden, even de beentjes gestrekt :P

En voor de rest heb ik de komende 7 weken, tot het eind van de examens, geen leven meer denk ik :P Ben nu begonnen met leren en herhalen, heb een heel schema. Word al moe als ik zie wat ik allemaal moet doen :') Maar ja, even doorzetten en dan ben ik klaar over 7 weken *\o/*

Hoe is het met jullie?