Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharona95

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:12

Ah Tita, wat balen dat het voor je gevoel echt niet fijn ging. had je er wel veel commentaar bij staan? Als dat er ook niet bij staat en je toch zulke hoge punten hebt is dat wel erg scheef!
Zilverkenny, heb je die kijkerigheid altijd of alleen op wedstrijd? Die van mij is heeeel makkelijk, maar op de wedstrijd wilde hij ook lekker rondkijken haha! Ik had dan ook met losrijden niet heel laag gereden tussendoor, had ik wel even moeten doen, dan kan ik hem er net wat sneller bijpakken.

Pattypaard ja, inderdaad! Maar dat vind ik aan de ene kant terecht maar aan de andere kant echt raar. Want jij kunt je figuurtjes wel mooi rijden maar als jij je paard de hoek in moet trekken voor een mooi gebroken lijntje vind ik een 5 meer op zijn plaats dan een 7 voor het mooie figuur..

Ik heb een filmpje, vind het echt leuk om te zien! Weet dat ik veel meer moet toerijden en soms juist iets terug, maar ik ben helemaal blij als ik dat koppie van hem zie!

http://www.youtube.com/watch?v=5ZO7XWrekh8

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:19

Ziet er leuk uit Sharona. :)

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:32

Haha met je lakhoofdstel springen. In stijl zou ik zo zeggen. Leuke pretkop van m tussendoor en lekker afwisselend zo!

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 06:46

Sharona: Leuk filmpje!
Ze is eigenlijk altijd kijkerig... ze vindt gewoon echt álles wat je je maar kunt bedenken eng. Niet alleen onder het zadel maar ook tijdens het poetsen en zelfs als ze gewoon in de wei loopt. Bij mij thuis in de bak is ze ondertussen wel een beetje gewend, maar dan nog kom ik tijdens een uurtje rijden toch wel minstens 5 dingen tegen die dan toch wel weer heeeeel eng zijn. Kun je nagaan hoe het op wedstrijd is als ze meteen een proef moet lopen in de ring waar ze net binnen is gekomen :P.
Maar zoals ik al zei, gewoon met de teugels eraan kan ik haar nog wel overtuigen om gewoon door te lopen (in ieder geval tot op zekere hoogte, ik weet zelf ook wel dat mijn proefjes nog niet perfect zijn omdat ze soms nog schrikt van dingen), maar zodra dan de teugels langer worden voor het halsstrekken nou dan gaat dat hoofd omhoog en dan is ze overal mee bezig behalve met mij en het halsstrekken.

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:22

zilverkenny schreef:
Ze is eigenlijk altijd kijkerig... ze vindt gewoon echt álles wat je je maar kunt bedenken eng. Niet alleen onder het zadel maar ook tijdens het poetsen en zelfs als ze gewoon in de wei loopt. Bij mij thuis in de bak is ze ondertussen wel een beetje gewend, maar dan nog kom ik tijdens een uurtje rijden toch wel minstens 5 dingen tegen die dan toch wel weer heeeeel eng zijn. Kun je nagaan hoe het op wedstrijd is als ze meteen een proef moet lopen in de ring waar ze net binnen is gekomen :P.
Maar zoals ik al zei, gewoon met de teugels eraan kan ik haar nog wel overtuigen om gewoon door te lopen (in ieder geval tot op zekere hoogte, ik weet zelf ook wel dat mijn proefjes nog niet perfect zijn omdat ze soms nog schrikt van dingen), maar zodra dan de teugels langer worden voor het halsstrekken nou dan gaat dat hoofd omhoog en dan is ze overal mee bezig behalve met mij en het halsstrekken.

Dat had ik ook! En ik kan je verzekeren nu nog steeds soms, maar het gaat over geloof me. Eerst als een auto langs kwam zaten we in de berm. Nu kunnen we aan een lang teugeltje langs de weg stappen. En aan een lang teugeltje galopperen. Nu in de bak waar ik train is ze pas een keer of 5/6 geweest en altijd gelongeerd vantevoren. Dat gaan we vandaag eens zonder te longeren proberen. Maar gewoon blijven rijden en bezig houden. Zoek het enge op tijdens buitenritten, dan heb je dat al gehad ;) voor later

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:19

Sharona wat een gaaf paard heb je! Gaat netjes hoor!!
Ik heb vandaag weer fijn gereden!! In het begin was hij wel wat taai, maar na wat figuurtjes rijden en wat overgangen was hij al snel lekker ontspannen! Vooral de galop (beide kanten, ook links yes! :D ) gingen super!! En daarna de laatste tien minuten in het grote weiland tussen de bordjes gereden (als outdoor wedstrijd zeg maar) helemaal zonder omheining en hij bleef keuring bij me!! :D Ik was in het begin een beetje bang dat als ik een volte zou insturen hij over de buiten schouder weg zou rennen en met mij aan de haal zou gaan door dat enorme weiland :') maar, nee! Super deed hij het. ENORM BLIJ ben ik nu *\o/*

Dus... Ik denk dat ik stiekem binnenkort maar is een startkaartje ga aanvragen! :):)

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:19

Malou9 schreef:
zilverkenny schreef:

Dat had ik ook! En ik kan je verzekeren nu nog steeds soms, maar het gaat over geloof me. Eerst als een auto langs kwam zaten we in de berm. Nu kunnen we aan een lang teugeltje langs de weg stappen. En aan een lang teugeltje galopperen. Nu in de bak waar ik train is ze pas een keer of 5/6 geweest en altijd gelongeerd vantevoren. Dat gaan we vandaag eens zonder te longeren proberen. Maar gewoon blijven rijden en bezig houden. Zoek het enge op tijdens buitenritten, dan heb je dat al gehad ;) voor later

Haha ik geloof het graag! Ik ga in ieder geval zo vaak mogelijk op wedstrijd nu om haar eraan te laten wennen. En buitenritten zijn nog een ramp :'). Vooral als we honden (of bankjes!) tegenkomen in het bos, want daar is ze dus echt doodsbang van! Dan ben ik een half uur lang bezig daarna om haar weer rustig te krijgen.
Zaterdag krijg ik trouwens les op een onbekende locatie, dat zal ook wel helpen!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:17

Dat ze zo kijkerig zijn is echt vervelend. Ben je alleen maar bezig dat onder controle te houden en blijft er weinig "te rijden" over.

Ik moet even een kleine pauze inlassen. Gister haalde ik haar kreupel uit de stal. DA geweest en bleek een hoefzweer. Goed schoonmaken dus. Vandaag heeft ze al in een bakje soda gestaan.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:45

Hee dat is balen Martine :-(
Mijn merrie loopt ook niet zuiver sinds zondag.. RA en LV..
DA ook al gesproken, eerst 10 dagen rust, als het een verstuiking is moet ze dan beter lopen. En zo niet gaan we verder zoeken..

Met de schimmel ben ik vanavond voor de tweede keer naar groepsles geweest. Gelukkig vond hij het al een stuk minder spannend :-)
De terugweg naar huis dus een mini buitenrit gereden.., ik ben op 'm blijven zitten in plaats van ernaast gaan lopen :-)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:40

Dat is iid balen martine

De mijne loopt ook niet zuiver maar in dit geval is het mijn 30-jarige ruin. Die deed dinsdag idioot aan de longe waarop ie gister niet echt zuiver liep in draf...das balen want wil zondag naar het bos

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:20

Wat een goede resultaten komen er voorbij zeg!
gefeliciteerd allemaal!

Wat een leuk commetaar Yelly! super als dta op je protecol staat!
word je vast enorm trots door! En terecht! :j

ik mag zaterdag weer aan de bak, in Nijkerkerveen.

En heb besloten om mn reus straks nog een paar maanden vrij te geven,
ik ga september een maand op vakantie,
en hier denk dat ik hm de maand ervoor of misschien wel meer ook nog vrij geef,
kan ie even lekker weer groeien, en chillen in t land :-)

Hopeijk knapt je paardje gauw op Martine! balen altijd een hoefzweer!

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:10

Ja nou op wedstrijd gaan we nog niet. We kunnen galop nog steeds alleen maar op racestandje :o En we hebben wat zadel problemen ( wat een ramp zeg ). Vandaag dus maar met een enorm oud vzh zadeltje trainen. Doen die van jullie ook zoveel hinniken als ze alleen in de bak moeten trainen op vreemd terrein. Is zo moeilijk om dan de ontspanning te vinden.

Martine, Tita en rivellalight vervelend zeg dat ze niet helemaal zuiver lopen. Net nu het zo'n mooi weertje wordt van het weekeinde. Buitenritje zit er dus niet in denk ik?

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:47

Oh dat hinniken deed die van mij eerst ook ja (trouwens niet alleen als ze in dr eentje was, ook als er gewoon andere paarden bij waren die ze niet kende). Ik schaamde me dood want ze gilde echt alles bij elkaar haha :P. Maar dat was na 2 keer op wedstrijd gaan over :).

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:30

Ik lees nog steeds met jullie mee, maar heb zelf weinig nieuws te melden op paarden gebied :)

Grappig om alle ervaringen te lezen, zeer herkenbaar. Die van mij hinnikt inderdaad ook regelmatig, of ie nou alleen is of niet. Ik negeer het altijd maar, en rijd gewoon door.

Hier voorlopig nog niet uit de lappenmand. Net gestart met morfine pillen om de pijn proberen te onderdrukken. Het is de laatste dagen niet meer te doen. Ik word wel nog elke dag naar Edje om lekker poetsen en te knuffelen. Mijn dag besteding haha! Het gaat allemaal nog wel een paar maanden duren... -O-

Gaan er komend weekend nog mensen op pad?

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:47

Ik ga misschien 11 of 12 mei voor het eerst starten met Carrera. :)

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:51

Ik heb morgen prive les springen van Sonja Vlaar en zondag oefenparcours onder begeleiding van Jenny Zoer.. Hoop dat ze mij goed kunnen helpen want af en toe hebben we nog wel eens een storing met over de hindernis of er voor weg rennen :')

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:52

Pff ja ik dacht al dat het heel raar was, aangezien ze het thuis nooit doet. Leuk om te lezen dat iedereen dat heeft gehad! Ik ga dadelijk weer eens testen of ze het stil kan houden vandaag.

Wat erg Madelein! Maar leuk dat je je paarden nog kan poetsen en knuffelen. Ik vind dat altijd mijn leukste dagvaarding ooit haha

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:00

Malou9 schreef:
Pff ja ik dacht al dat het heel raar was, aangezien ze het thuis nooit doet. Leuk om te lezen dat iedereen dat heeft gehad! Ik ga dadelijk weer eens testen of ze het stil kan houden vandaag.

Wat erg Madelein! Maar leuk dat je je paarden nog kan poetsen en knuffelen. Ik vind dat altijd mijn leukste dagvaarding ooit haha

Haha nee hoor is volgens mij niet raar. Die van mij doet het thuis ook wel eens, met name als ie z'n surrogaat mama ( de merrie die al 2 jaar naast hem staat) hoort. Hij doet het ook op buitenritten. Leuk effect als je op het strand langs mensen loopt, die schrokken zich rot haha!

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:20

Hahaha dat lijkt me wel grappig idd. Het strand echter is alleen een droom! Ik moet het hier met bossen doen. Op buitenrit doet ze het niet en thuis eigenlijk ook niet. De bak staat nog geen 2 meter van de stallen dus ze heeft dan geen rede om te hinniken!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:11

Haha ja bij ons ook, maar daar heeft meneer geen boodschap aan :P

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:17

Mijn puppypaard had het van het weekend ook druk. Zaterdag eerste buitenconcours. Ze liep daar echt fijn vergeleken hoe ze de hele week liep! En zondag totaal 5/6 uur op de trailer gestaan en met de club naar het strand geweest. Ook voor het eerst in een groene. En och wat was mijn toppertje braaf zelfs in de zee geweest :))

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:33

Mijne hinnikt af en toe ook wel hoor. Ik.heb aankomende dinsdag weer springen. Voor het eerst outdoor dus ik ben.benieued. Heb me iig opgegeven voor 2 rondjes.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:40

Keetje is ook heel kijkerig en inderdaad Martine dan ben je erg bezig met ze onder je te houden.. Maar gelukkig gaat het wel steeds beter! En ook Keetje hinnikt als ze alleen in de bak is :+ ookal staan de anderen wel buiten nog hinnikt ze..
Gister weer gereden, en we gaan nu echt de goede kant op! Ze blijft al de hele tijd onder mij en is al vrij snel lekker ontspannen :D Dan kunnen we eindelijk een beetje bezig met er meer aanrijden. Waar ik normaal een hele poos bezig was haar rustig te krijgen is ze nu vanaf het begin wel (aardig) rustig :+ Ze is nog steeds druk maar ik kan het nu zelf beter oplossen :P

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:23

Bij mij slaan nu de zenuwen toe, morgen B debuut in loon op zand! Iemand nog?

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:50

Deze week rijd ik niet, vorige week nog in Kaatsheuvel gestart. Misschien komen we elkaar nog wel een keer tegen dan ;).
Succes in ieder geval!!