Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. 
zilverkenny schreef:Sharona: Leuk filmpje!
Ze is eigenlijk altijd kijkerig... ze vindt gewoon echt álles wat je je maar kunt bedenken eng. Niet alleen onder het zadel maar ook tijdens het poetsen en zelfs als ze gewoon in de wei loopt. Bij mij thuis in de bak is ze ondertussen wel een beetje gewend, maar dan nog kom ik tijdens een uurtje rijden toch wel minstens 5 dingen tegen die dan toch wel weer heeeeel eng zijn. Kun je nagaan hoe het op wedstrijd is als ze meteen een proef moet lopen in de ring waar ze net binnen is gekomen.
Maar zoals ik al zei, gewoon met de teugels eraan kan ik haar nog wel overtuigen om gewoon door te lopen (in ieder geval tot op zekere hoogte, ik weet zelf ook wel dat mijn proefjes nog niet perfect zijn omdat ze soms nog schrikt van dingen), maar zodra dan de teugels langer worden voor het halsstrekken nou dan gaat dat hoofd omhoog en dan is ze overal mee bezig behalve met mij en het halsstrekken.
voor later
) gingen super!! En daarna de laatste tien minuten in het grote weiland tussen de bordjes gereden (als outdoor wedstrijd zeg maar) helemaal zonder omheining en hij bleef keuring bij me!!
Ik was in het begin een beetje bang dat als ik een volte zou insturen hij over de buiten schouder weg zou rennen en met mij aan de haal zou gaan door dat enorme weiland
maar, nee! Super deed hij het. ENORM BLIJ ben ik nu
Malou9 schreef:zilverkenny schreef:Sharona: Leuk filmpje!
Ze is eigenlijk altijd kijkerig... ze vindt gewoon echt álles wat je je maar kunt bedenken eng. Niet alleen onder het zadel maar ook tijdens het poetsen en zelfs als ze gewoon in de wei loopt. Bij mij thuis in de bak is ze ondertussen wel een beetje gewend, maar dan nog kom ik tijdens een uurtje rijden toch wel minstens 5 dingen tegen die dan toch wel weer heeeeel eng zijn. Kun je nagaan hoe het op wedstrijd is als ze meteen een proef moet lopen in de ring waar ze net binnen is gekomen.
Maar zoals ik al zei, gewoon met de teugels eraan kan ik haar nog wel overtuigen om gewoon door te lopen (in ieder geval tot op zekere hoogte, ik weet zelf ook wel dat mijn proefjes nog niet perfect zijn omdat ze soms nog schrikt van dingen), maar zodra dan de teugels langer worden voor het halsstrekken nou dan gaat dat hoofd omhoog en dan is ze overal mee bezig behalve met mij en het halsstrekken.
Dat had ik ook! En ik kan je verzekeren nu nog steeds soms, maar het gaat over geloof me. Eerst als een auto langs kwam zaten we in de berm. Nu kunnen we aan een lang teugeltje langs de weg stappen. En aan een lang teugeltje galopperen. Nu in de bak waar ik train is ze pas een keer of 5/6 geweest en altijd gelongeerd vantevoren. Dat gaan we vandaag eens zonder te longeren proberen. Maar gewoon blijven rijden en bezig houden. Zoek het enge op tijdens buitenritten, dan heb je dat al gehadvoor later
. Vooral als we honden (of bankjes!) tegenkomen in het bos, want daar is ze dus echt doodsbang van! Dan ben ik een half uur lang bezig daarna om haar weer rustig te krijgen. 

En we hebben wat zadel problemen ( wat een ramp zeg ). Vandaag dus maar met een enorm oud vzh zadeltje trainen. Doen die van jullie ook zoveel hinniken als ze alleen in de bak moeten trainen op vreemd terrein. Is zo moeilijk om dan de ontspanning te vinden.
. Maar dat was na 2 keer op wedstrijd gaan over
. 

Malou9 schreef:Pff ja ik dacht al dat het heel raar was, aangezien ze het thuis nooit doet. Leuk om te lezen dat iedereen dat heeft gehad! Ik ga dadelijk weer eens testen of ze het stil kan houden vandaag.
Wat erg Madelein! Maar leuk dat je je paarden nog kan poetsen en knuffelen. Ik vind dat altijd mijn leukste dagvaarding ooit haha

ookal staan de anderen wel buiten nog hinnikt ze..
Dan kunnen we eindelijk een beetje bezig met er meer aanrijden. Waar ik normaal een hele poos bezig was haar rustig te krijgen is ze nu vanaf het begin wel (aardig) rustig
Ze is nog steeds druk maar ik kan het nu zelf beter oplossen
.