Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkebel

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:22

Heb ook gekeken vanavond, zag er leuk verkleedde mensen voorbij komen :D Zat veel werk in bij sommigen!

Toch vond ik die twee met bloten voeten wel erg heldhaftig!

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:31

Ikke naar jou zwaaien, maar je was druk met je warme hap :+
Vandaag geen veldtocht gehouden; wel de intocht :+
Roskur schreef:
Heb vanmiddag nog even langs de route gestaan, niet zo ver van de finish af om wat foto's te maken. Ik zal ze later ergens neerzetten. :)

Vanavond lekker bij de middenstip gegeten en naar de intocht gekeken. Jammer van het weer!, maar het was wel leuk om te zien. :j

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 22:19

Vanmiddag was ik een beetje aan het twijfelen of ik wel zou starten. Paard had wat last van stalbenen, dus heb ik haar erst even buiten gezet. Gezien ze zich goed bewoog en lekker fris was heb ik haar gezadeld.
Op het startterrein begon ze weer te steigeren! ze was behoorlijk druk! Ik ben toen maar afgestapt. Na het stempelen zag ik geen kans meer om er op te stappen. Ze draaide als een idioot om me heen!
Het eerste stuk heb ik even naast haar gelopen. Toen de ijsco, waarmee we dinsdag ook gereden hadden, ben ik opgestapt en zijn we met deze mee gereden. Onderweg kwamen we nog een bokker stippenbokker tegen waar ik later naast ben blijven stuiteren. Man wat was mn paard heet zeg! Ik had verwacht dat ze wel rustig zou zijn... ze dribbelde de hele tijd en als we gingen draven ging standje racen aan... druktemaker.. Bij de pleisterplaats begon het weer te regenen, we zijn dus snel weer vertrokken. Die koude wind en regen op de warme paarden leek ons geen goed te doen! Tijdens het laatste stuk heb ik besloten om NIET met de optocht mee te rijden. Ze was te stuiter om mee te kunnen. Ik heb haar bij thuiskomst dus lekker in de bak gezet om te kunnen rollen en daarna in haar schone stal gezet. Lekkere bak slobber erbij, hoefjes uitgekrabt en mijn laatste stempel halen. (Ondertussen was mijn vriend met 2 van onze kinderen ook aangekomen! Was wel een verrassing, want ze wisten nog niet of ze zouden komen!)
Helaas mocht ik mn stempelkaart niet houden, dit leek me wel leuk als aandenken.. Wel hebben we een mooie "beker" gekregen!
Ik ben uiterst tevreden! We hebben een geslaagde 4daagse gehad! Eigenlijk ben ik best trots op mn paardje en mezelf! We hebben alle 4 dagen gereden *\o/* *\o/* *\o/* +:)+ De intocht hebben we niet gekeken.. Ik schaam me diep O:) wij zijn lekker naar de Mac geweest!

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:22

Wij zijn ook nog even wezen kijken bij de intocht. Sommigen zagen er erg leuk uit.
Vond het wel erg jammer dat we zelf niet mee konden rijden vandaag. Pony heeft ontsteking, gelukkig is de DA vandaag geweest en heeft ze medicijnen gekregen.

Wat ik alleen niet begrijp is dat sommigen met een kleine pony rijden (mennen) en dan best veel mensen op de wagen hebben. Ik heb er eentje gezien die er met de intocht aardig aan moest trekken.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:23

Wij hebben 3 van de 4 ritten mee kunnen rijden en vandaag was echt weer genieten, wat een mooie route. Helaas wel wat miezerregen gehad onderweg, maar dat mocht de pret niet drukken. Intocht niet meegereden, dat willen we volgend jaar wel doen :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:30

Ik heb ook even getwijfeld of ik zou gaan, had zelf namelijk wat last van stalbenen ;) Bovendien had ik niet zo'n zin in wederom een paar uur drammen. Maar toch maar gegaan, pas vrij laat, moest eerst ook weer een aantal km's rijden naar de start, toen maar besloten om op de lichttorenweg in te stappen. Nou, ik heb een heerlijk ritje gehad, eigenlijk de meest relaxte rit van de afgelopen dagen.

't Was heerlijk stil en rustig, af en toe een aanspanning of een paar ruiters, beetje nevelig door de motregen, kijk, dat is nou rijden zoals rijden bedoeld is, volgens mij dan.

Onderweg nog aansluiting gevonden bij een meisje en haar pony, die liep in hetzelfde tempo als wij, nix geen gedram, heerlijk. Vanaf de pleisterplaats werd het wat drukker, daar ook een groepje bekende ijslanders getroffen, maar die bleven keurig achter ons, ha,ha.

En dan tot slot toch de intocht nog maar. Zelf absoluut niet origineel, maar wel functioneel, in een regencape..... Heb genoten van de mooi creaties, de drie beren waren wel heel spectaculair.

Oh ja, en halverwege de intocht vier puberjongetjes die stonden te klappen en enthousiaste 'thumbs up' gebaren te maken. Dat was m'n jongste zoon met zijn vriendjes, toch wel schattig!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:36

Ik heb echt super fijn gereden vandaag. Mooie route en lekker door kunnen rijden. Was mooi rustig. We waren kwart voor 7 weer terug bij de trailer. Nog een praatje gemaakt met wat bekenden, volgend jaar weer

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:17

Wij zijn ook weer terug......heerlijk gereden en naja.......we zijn met de intocht 1e geworden :D :D
Had verwacht dat de beren eerste zouden worden maar neeee.......wij waren het hahahahahahahahhahahah.
Het was een super gezellig evenement en we hopen volgend jaar weeeer mee te kunnen doen.

Helemaal top !!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:20

wij zijn ook weer thuis. Het was ondanks de regen weer een superweek!! de intocht was ook erg leuk om te zien. Wij zaten in het pannekoekenrestaurant, en zijn even buiten gaan kijken toen de optocht voorbij kwam. Daarna gauw paardje thuis gaan brengen. Die was ook wel weer blij om in haar eigen stalletje te staan. Ze heeft zich super gehouden, tot het laatst toe heel wakker en actief, ze zou zo nog wel een vierdaagse kunnen doen.. energie genoeg in ieder geval.. de hoefjes zien er wat minder mooi uit, maar voorlopig hoeven we de weg niet op, dus ze kan lekker gaan bijkomen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:20

tassie73 schreef:
Wij zijn ook weer terug......heerlijk gereden en naja.......we zijn met de intocht 1e geworden :D :D
Had verwacht dat de beren eerste zouden worden maar neeee.......wij waren het hahahahahahahahhahahah.
Het was een super gezellig evenement en we hopen volgend jaar weeeer mee te kunnen doen.

Helemaal top !!

gefeliciteerd!!!
hoe waren jullie verkleed dan? foto?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:21

Josfoto schreef:
Ikke naar jou zwaaien, maar je was druk met je warme hap :+
Vandaag geen veldtocht gehouden; wel de intocht :+
Roskur schreef:
Heb vanmiddag nog even langs de route gestaan, niet zo ver van de finish af om wat foto's te maken. Ik zal ze later ergens neerzetten. :)

Vanavond lekker bij de middenstip gegeten en naar de intocht gekeken. Jammer van het weer!, maar het was wel leuk om te zien. :j

Heb je wel zien lopen, maar toen zwaaide je niet hahaha! De warme hap had inderdaad onze intresse, want we lusten toen wel wat ;)
4 daagse was geslaagd! Hopelijk hebben we volgend jaar meer geluk met onze eigen paarden :D

kalaio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:22

Gefeliciteerd met je prijs Tasse!
Jullie zagen er ook geweldig uit. Die Beren waren ook mooi, maar ik denk niet zo handig op je paard, die moet dan wel heel bomproef zijn.

Wij hebben ook van de rit en de intocht genoten, ondanks het miezerweer. :P

Aan iedereen die meegedaan heeft, toch gefeliciteerd! :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:24

Tasse, help me ff herinneren hoe jullie eruit zagen,.....

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:29

de 3 hollandse tulpenmeisjes......met jurkjes en die witte mutsjes.....en ned. hawaislingers en tulpen in de manen van de paarden :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:30

Ohw ja :D
Gefeliciteerd trouwens met jullie 1e plek!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:30

oh ja, die hebben we idd gezien, heel leuk gedaan!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:31

He wat was het weer zalig deze week! Het ging echt heel snel voorbij, we hebben alle vier de dagen gereden en we zijn alle vier de dagen droog gebleven!!!! Ons jubileum (vijfde jaar!) is supergoed verlopen!

Vooraf wat twijfels over mijn grote held, omdat ie de laatste maanden niet helemaal in orde was, maar groen licht van de kliniek gekregen en vooral de eerste twee dagen erg rustig aan gedaan.

Dinsdag waren we half twee op het terrein en zijn we rond twee uur gestart. Toen begon het uiteraard gelijk, de opmerkingen vlogen weer door de lucht, jeeeeemig wat is die groot!!!! Hoe groot is jouw paard wel niet etc. etc. Ik moet daar altijd om grinniken want dat is standaard als ik m ergens mee naar toe neem. We gokten die dag dat we toch elke dag wel een keer of vijf iets te horen zouden krijgen, dat was nog aan de zuinige kant :D
Eigenlijk het grootste deel van de rit die dag gestapt om de heren te laten wennen aan alle indrukken, vooral Alf zijn tinkervriend had wat moeite om zich aan te passen, dribbel-dram-dram-dram-dribbel en zo verder. Wat korte stukken gedraafd, op de rustplek zijn bit lekker uitgeklikt en Alf gras laten eten. Hij was niet weg te timmeren bij de waterbak, beetje asociaal tegenover de rest maar ja hij houdt écht van water..... Tweede helft ook vooral veel gestapt en de rit keurig uitgereden.

Op de parkeerplaats toch wat spanning, want hoe zouden ze de trailer ingaan? Beide heren zijn niet altijd de gemakkelijkste maar wat schetste onze verbazing? Zowel Alf als zijn tinkervriend dachten eensgezind JA WE GAAN! en prompt zat ik er finaal tussen toen de heren dus tegelijk de trailer opliepen......we hebben een vreugdedans gedaan dat ze zomaar erop liepen, klep dicht, appeltje en wortel erin en lekker terug naar stal. We stonden overigens zoals altijd in Heerde op stal waar de paarden echt supergoed verzorgd worden en het is maar vijf minuten rijden naar het startterrein. Paarden terug op stal (tot hun buik in het stro), wat extra's gegeven, pizza gehaald en naar onze "luxe" bungalow (lees: Stacaravan met minimaal comfort) gereden. Geloof dat ik ergens rond negen uur op de bank in slaap ben gevallen en dat omstreeks tien uur in bed voortgezet heb.

Met als logisch gevolg dat ik de volgende ochtend om half zeven klaar- maar dan ook klaarwakker was! Gelukkig had ik mijn ereader bij me en heb heerlijk drie uur liggen/zitten/hangen lezen! Het was per slot van rekening wél vakantie......

Woensdag ongeveer hetzelfde tijdstip van stal vertrokken, jongens stonden er super bij. We hebben ze eerst even laten lopen in de bak (even checken) maar dat ontaardde al snel in een Hé wie kan er harder, jij of ik??? Compleet met giga boksessies en megagave sprongen op de plaats. Conclusie: Prima in staat voor rit 2! Eerst op het startterrein de foto's gaan bekijken....wij zoeken zoeken maar nee hoor, we zaten er niet bij. Lekker zeg, rijd je een jubileum, slaat de fotograaf je over!!! Hij zei nog iets van dat het dan wel stoffig geweest was, weinig kans want we stapten en hadden in de verste verte niemand voor ons. Maar ach, het mocht de pret niet drukken, we gingen van start!

Beetje miezerig dus voor de zekerheid onze poncho's mee, maar niets is uit de zadeltas geweest, het miezerde dan nog wel toen we aan het zadelen waren, maar dat was over toen we opstapten en we hebben geen druppel meer gehad onderweg! De woensdag was voor ons altijd de asfaltrit en de tinker is niet zo'n asfaltheld. Gelukkig viel het mee, op een incidentje op de terugweg na, waar ik mijn vriendin ineens vier meter opzij zag vliegen de greppel in, achter drie bomen langs in volle galop om vervolgens weer terug op de weg uit te komen. Er reed een paardenvrachtwagentje voorbij.......we hopen het er echt ooit eens uit te krijgen maar voorlopig valt het niet mee. Stukjes asfalt maar wat vlotter gedaan om toestanden te voorkomen. Mooie is trouwens dat die van mij echt opzij keek en je zag m denken: Oh ja wat doet die nou weer..... om in precies hetzelfde tempo gewoon te blijven stappen.....droog ding! Rit zelf was leuk hoewel het begin even anders verliep. Iemand was gevallen op het pad waardoor we alternatief moesten rijden. Telefoontje naar de organisatie van iemand lostte dat razendsnel op, bordjes werden aangepast en hup wij erachteraan (richtingsgevoel nul kommal nul dus echt heeeeeel afhankelijk van de bordjes!!!). Gelukkig hoorden we gisteren dat het meeviel met de dame die gevallen was.

Bij terugkomst even staan kletsen met iemand van hier, maar weet zo gauw de naam niet, vorig jaar bood ik aan om foto's te maken en ik zag een maand of wat geleden die foto's ineens hier voorbij komen. Ze hebben mijn GVR bewonderd en ik moet zeggen, hij stond érg leuk naast hun mini!

Donderdag wilden we laat van start, dat hebben we vorig jaar ook gedaan en daardoor hebben we de hele rit heerlijk op tempo kunnen rijden vanwege weinig mederijders (die zitten dan al aan de braai). Zo bedacht, dus zo gedaan en inderdaad, we hebben zo zalig gereden!!! Gegierd van het lachen over een spekkiespoor op de heide en heerlijk gegaloppeerd! Wat doe je de paarden dan een plezier zeg om heerlijk de benen te kunnen strekken. Helemaal blij werden ze er van.
Bij terugkomst zag het er gezellig uit op de braai maar wij zijn lekker de jongens naar stal gaan brengen en vervolgens gedouchet en op de bank geploft!

Vandaag moesten we er uiteraard vroeg uit (om tien uur je huis uit zijn!) maar we waren ook echt vroeg en dus om kwart voor tien al weg. Even wat geshopt en taartjes gehaald voor de stalhouder (doen we elk jaar) en naar stal gegaan. De jongens hadden donderdag op de wei gelopen maar de bak was leuker dus dat hebben we vandaag maar weer gedaan. Gelukkig geen dikke benen of andere toestanden zoals ik hier van verschillende mensen las, dus daarna lekker uitgebreid gepoetst (das al uniek voor mij, ben niet zo'n poetser wat ook weer bewezen werd, want ik was de rechterkant van zijn hoofd vergeten, erg leuk dat gele zand op zijn voorhoofd }> ), betaald en afscheid op stal genomen en naar het startterrein gereden. We hadden gehoopt dat het rustig zou zijn omdat een hoop pas laat starten ivm de intocht maar het was best druk.

Ook de vrijdagroute is een heerlijke route, hoewel wat kort maar als laatste rit erg leuk. De tinker liet zich helaas wat opjutten maar we hebben heerlijke stukken gedraafd en gegaloppeerd. Laatste stuk echt alleen maar gestapt, die van mij ging langzamer stappen en we wilden vooral de tinker goed rustig houden ivm de trailerrit van twee uur die nog volgde. Dat lukte goed en ja hoor, wat heel de week nog niet gelukt was, lukte mijn vriendin wel, die zag weer een hert.......helaas ik dus niet, misschien de volgende keer wel.

Vriendinnetje grapte onderweg met de trailer nog bij een waarschuwingsbord Pas op overstekend wild, dat ik er misschien nog wel één zou zien maar ben toch blij dat dat in ieder geval niet gebeurd is!!!!

Paarden staan weer heerlijk in een schoon stalletje, lekker te eten gekregen en dun dekentje tegen het temperatuursverschil, het was hier namelijk 8 graden kouder dan in Epe :+ Net of je echt op vakantie geweest bent!!!!!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:36

mooi verslag daffodil!!
en heel knap dat jullie helemaal droog zijn overgekomen... wij waren 4 dagen nat, 3 van de regen en gister van het zweet haha.. maar dat zal wel weer drogen ooit

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:37

Nou ik zal eerlijk zijn, ik heb nog nooit eerder zulke droge spullen mee naar huis genomen. Zelfs mijn dekjes waren na een dag alweer droog......

Het was echt weer geweldig, kan niet anders zeggen. Het is nu al vijf jaar op rij één groot feest en ik denk dat mijn paard er precies hetzelfde over denkt hoewel hij wel even bij moet komen.....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:50

wat een leuke verslagen

dames heb heerlijk meegenoten
dank !

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 00:25

:wave:

Ook weer veilig thuis met onze paarden. Heerlijk gereden op mijn leen-appaloosa! Juval heb ik gezien, en volgens mij Zack ook nog maar ben ik vergeten te vragen.

Nu even snel de site van Jos bekijken, want die heb ik 2 dagen gezien, en naar gezwaaid :D Weet je nog Jos? Die 2 onwijs gave appaloosas ;) ?

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:23

Er hadden zoveel mensen naar mij gezwaaid :+ :+
Splash_ schreef:
:wave:

Ook weer veilig thuis met onze paarden. Heerlijk gereden op mijn leen-appaloosa! Juval heb ik gezien, en volgens mij Zack ook nog maar ben ik vergeten te vragen.

Nu even snel de site van Jos bekijken, want die heb ik 2 dagen gezien, en naar gezwaaid :D Weet je nog Jos? Die 2 onwijs gave appaloosas ;) ?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 09:58

Ik heb ook gezwaaid! Ik heb alleen geen Jos gezien :+

Dat spekkiespoor! Ik heb gezien hoe die daar terecht kwam _O-

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:05

Hahaaa....mss in de herkansing bij de 4daagse van Zorgvliet???
No_No schreef:
Ik heb ook gezwaaid! Ik heb alleen geen Jos gezien :+

Dat spekkiespoor! Ik heb gezien hoe die daar terecht kwam _O-

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:07

De intocht is ook al on-line }>