[WN] NK Westernriding Marienheem van 23 t/m 28 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: NK Westernriding Marienheem van 23 t/m 28 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:35

En blijft het startgeld hetzelfde?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:44

crazycactus schreef:
En blijft het startgeld hetzelfde?

Ja, dat blijft hetzelfde Cool

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:10

Rob_H schreef:
Ff een kleine huishoudelijke mededeling:
De DSBA show is geen double judged show maar is nu een TRIPLE judge show.
.....wel dan ff de poster aanpassen hè! Tong uitsteken

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:16

Ja... zijn er al posters???? Ik wil er wel een paar om op te hangen her en der.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:21

.......ik bedoelde de DSBA-poster! Haha! Ik denk dat de NK-poster ook zéér snel klaar is.......

thorretjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:33

welke plaatjesschieter hebben ze dit keer gecharterd?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:55

Poe hee, alweer WRAN NK. Wat is het jaar snel voorbij gegaan! Bloos! Ik hoop weer te kunnen starten, maar tis nog ff spannend. Tong uitsteken

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:58

thorretje schreef:
Er heeft zich nog niemand aangemeld........ dus als er nog mensen zijn die het aan kunnen.......even aanmelden via PM Knipoog

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:44

Pannenkoek schreef:
thorretje schreef:
Er heeft zich nog niemand aangemeld........ dus als er nog mensen zijn die het aan kunnen.......even aanmelden via PM Knipoog

Tja, ben te druk op het secretariaat, anders had ik je graag geholpen... Ach gut
Misschien ruilen Knipoog Cool

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:46

Jammer genoeg ben ik er dit jaar niet bij.. Verdrietig

TheVoice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 18:42

TheVoice schreef:
Jongens, kom op nou. Met het hele level systeem zijn er toch helemaal geen jeugdklasses meer.

Vorige jaar op het NK waren er 100 starts bij de jeugd. Geweldig. Om die reden heeft het bestuur dan ook bedacht om toch weer iets voor de jeugd te moeten doen. Heb nog even geduld. In augustus wordt er nog een keer vergaderd en dan zal je horen dat deze jeugdklasse van onder en boven de 14 jaar een geweldig initiatief is. (mits de overige FNW leden hiermee accoord zijn)

Wacht dus nog even met het onderuit schoffelen van iets waar niemand nog het fijne van weet.

De ervaring die een jonge ruiter meekrijgt op de zaterdag tijdens de NK week, de entourage, het publiek etc. is naar mijn mening al iets waar ze heel veel van leren en zijn ze hiermee ook de volwassenen die niet starten een hele grote stap voor.

Ik ben blij dat er jeugdklasses zijn tijdens het NK. Ook al kun je daar geen Nederlands (jeugd) Kampioen worden. De motivatie en om mee te doen zal enorm zijn. Mark my words! Ik heb in grote lijnen gehoord wat de bedoeling is en ik vind het echt geweldig.

Sorry dat ik dit nog niet met jullie kan (mag) delen, maar geloof mij! Komt allemaal goed!

Zoals belooft:

FNW Young Riders, Nederlands kampioenstitel.
Val je in de leeftijdsgroep 10 t/m 18 jaar, heb je het afgelopen jaar actief en met resultaat deelgenomen aan
wedstrijden op minimaal L3 niveau en wil jij je verder kunnen ontwikkelen in de westernsport dan is het
FNW jeugdplan echt iets voor jou.
Komend NK worden voor de eerste keer de FNW jeugdklassen gereden.
Deze jeugdklassen zijn onderdeel van het nieuwe jeugdplan van de Federatie, het doel van dit jeugdplan is
om jonge talenten de kans te geven zich verder te ontwikkelen binnen de sport.
Om deel te kunnen nemen aan de FNW jeugdklassen moet je lid zijn van één van de bij de federatie
aangesloten verenigingen, dat zijn de DAWRA, DPHC, DSBA en WRAN.
In twee leeftijdsklassen namelijk de Young Riders 13 & under en Young Riders 14 t/m 18 jaar wordt op
het NK 2008 voor het eerst gereden om de Young Riders Nederlands kampioenstitel.
Regels en voorwaarden:
De jeugd rijd in twee klassen:
Young Riders 13 & Under
Young Riders 14 t/m 18
De onderdelen worden gereden volgens het WRAN level systeem en het WRAN reglement.
Let op Young Riders! Voor alle deelnemers aan de FNW Young Riders klassen geldt dat er wordt
gejureerd op L2 niveau volgens het regelboek en de verrichtingenlijst van de WRAN.
De enige uitzondering die gemaakt wordt op dit reglement is de peildatum van je leeftijd, voor deelname
geldt: de datum van het NK evenement waaraan een ruiter deelneemt.
De leeftijdsgrens is:
Word je op deze dag 10 jaar, mag je starten bij de Young Riders 13 & under.
Word je op deze dag 14 jaar, moet je starten bij de Young Riders 14 t/m 18.
Word je op deze dag 19 jaar, kan je niet meer deelnemen.
NOOT: L3 ruiters die reining willen starten en nog geen punten behaald hebben in het onderdeel
reining, of niet kunnen aantonen geplaatst te zijn geweest op een wedstrijd voor het onderdeel
reining, mogen niet aan de FNW Young Riders reining klasse om de Nederlandse kampioenstitel
deelnemen. Daarom is besloten dat de allround titel gegeven zal worden aan de ruiter die het best
gepresteerd heeft in drie onderdelen.
Dus dit FNW NK kan je Nederlands kampioen worden en wel Nederlands kampioen van de verenigde
verenigingen DAWRA, DPHC, DSBA en WRAN: De FNW Nederlands Kampioen
Dit staat dus los van het feit dat jij bij je eigen vereniging ook een titel zal kunnen winnen, het spreekt voor
zich dat iedere vereniging die aangesloten is bij de FNW haar eigen (club, vereniging) kampioen kan
uitroepen.
Bij de WRAN is er onder het nieuwe regelgeving systeem gekozen voor een Young Riders Award. Deze
Award zal uitgereikt worden aan de beste L2 of L1 jeugd ruiter die zich in de gehouden klasse bij de WRAN
het beste presenteert binnen een onderdeel. Buiten het kleurrijke certificaat dat uitgereikt zal worden op het
NK waar jou naam en de naam van je paard op zullen schitteren, hangt aan dit certificaat een buckle op
naam voor het gehouden onderdeel. Deze prijs wordt mede mogelijk gemaakt door een viertal van
sponsoren die in gesprek gaan met de FNW om te bezien hoe er nog meer kleur gegeven kan gaan worden
aan de nieuw gehouden FNW jeugd onderdelen.
Het Federatiebestuur wenst jullie allen een sportief FNW Young Riders NK en WRAN Young Riders Award
toe, en dat de beste Young Riders maar mogen winnen.
Vriendelijke groeten uw FNW bestuur.

Dus toch een kampioenstitel voor de jeugd. Afgod Afgod

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:48

Verdorie John..............daar komen jullie nu pas mee! Waarom maak je dat nou niet eerder bekend? Ik ben net 19 geworden dus nu pissssss wéér naast de pot! Als ik het eerder had geweten had ik m'n moeder gevraagd de boel nog even wat weken op te houden weet je..........

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:51

woehoe! dat klinkt goehoed! maar moet je afgelopen jaar dan, zoals er staat, hebben deelgenomen aan WRAN, DAWRA, DPHC of DSBA wedstrijden? want ik rijd nooit van dat soort wedstrijden, behalve de NK dan. dus ik heb dit jaar ook nog helemaal geen punten ofzo gehaald..

TheVoice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 19:56

Pannenkoek schreef:
Verdorie John..............daar komen jullie nu pas mee! Waarom maak je dat nou niet eerder bekend? Ik ben net 19 geworden dus nu pissssss wéér naast de pot! Als ik het eerder had geweten had ik m'n moeder gevraagd de boel nog even wat weken op te houden weet je..........

tja... ik weet het Robbieee... ik heb hetzlefde probleem.....

thorretjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:00

Pannenkoek schreef:
thorretje schreef:

hmm 'k blijk die week toevallig wel vakantie te hebben Tong uitsteken

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:33

TheVoice schreef:
FNW Young Riders, Nederlands kampioenstitel.
Val je in de leeftijdsgroep 10 t/m 18 jaar, heb je het afgelopen jaar actief en met resultaat deelgenomen aan
wedstrijden op minimaal L3 niveau en wil jij je verder kunnen ontwikkelen in de westernsport dan is het
FNW jeugdplan echt iets voor jou.
Komend NK worden voor de eerste keer de FNW jeugdklassen gereden.
Deze jeugdklassen zijn onderdeel van het nieuwe jeugdplan van de Federatie, het doel van dit jeugdplan is
om jonge talenten de kans te geven zich verder te ontwikkelen binnen de sport.
Om deel te kunnen nemen aan de FNW jeugdklassen moet je lid zijn van één van de bij de federatie
aangesloten verenigingen, dat zijn de DAWRA, DPHC, DSBA en WRAN.
In twee leeftijdsklassen namelijk de Young Riders 13 & under en Young Riders 14 t/m 18 jaar wordt op
het NK 2008 voor het eerst gereden om de Young Riders Nederlands kampioenstitel.
Regels en voorwaarden:
De jeugd rijd in twee klassen:
Young Riders 13 & Under
Young Riders 14 t/m 18
De onderdelen worden gereden volgens het WRAN level systeem en het WRAN reglement.
Let op Young Riders! Voor alle deelnemers aan de FNW Young Riders klassen geldt dat er wordt
gejureerd op L2 niveau volgens het regelboek en de verrichtingenlijst van de WRAN.
De enige uitzondering die gemaakt wordt op dit reglement is de peildatum van je leeftijd, voor deelname
geldt: de datum van het NK evenement waaraan een ruiter deelneemt.
De leeftijdsgrens is:
Word je op deze dag 10 jaar, mag je starten bij de Young Riders 13 & under.
Word je op deze dag 14 jaar, moet je starten bij de Young Riders 14 t/m 18.
Word je op deze dag 19 jaar, kan je niet meer deelnemen.
NOOT: L3 ruiters die reining willen starten en nog geen punten behaald hebben in het onderdeel
reining, of niet kunnen aantonen geplaatst te zijn geweest op een wedstrijd voor het onderdeel
reining, mogen niet aan de FNW Young Riders reining klasse om de Nederlandse kampioenstitel
deelnemen. Daarom is besloten dat de allround titel gegeven zal worden aan de ruiter die het best
gepresteerd heeft in drie onderdelen.
Dus dit FNW NK kan je Nederlands kampioen worden en wel Nederlands kampioen van de verenigde
verenigingen DAWRA, DPHC, DSBA en WRAN: De FNW Nederlands Kampioen
Dit staat dus los van het feit dat jij bij je eigen vereniging ook een titel zal kunnen winnen, het spreekt voor
zich dat iedere vereniging die aangesloten is bij de FNW haar eigen (club, vereniging) kampioen kan
uitroepen.
Bij de WRAN is er onder het nieuwe regelgeving systeem gekozen voor een Young Riders Award. Deze
Award zal uitgereikt worden aan de beste L2 of L1 jeugd ruiter die zich in de gehouden klasse bij de WRAN
het beste presenteert binnen een onderdeel. Buiten het kleurrijke certificaat dat uitgereikt zal worden op het
NK waar jou naam en de naam van je paard op zullen schitteren, hangt aan dit certificaat een buckle op
naam voor het gehouden onderdeel. Deze prijs wordt mede mogelijk gemaakt door een viertal van
sponsoren die in gesprek gaan met de FNW om te bezien hoe er nog meer kleur gegeven kan gaan worden
aan de nieuw gehouden FNW jeugd onderdelen.
Het Federatiebestuur wenst jullie allen een sportief FNW Young Riders NK en WRAN Young Riders Award
toe, en dat de beste Young Riders maar mogen winnen.
Vriendelijke groeten uw FNW bestuur.

Dus toch een kampioenstitel voor de jeugd. Afgod Afgod

Ik ben helemaal blij Go jij! Go jij! OK dan!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:52

YouthReiner schreef:
woehoe! dat klinkt goehoed! maar moet je afgelopen jaar dan, zoals er staat, hebben deelgenomen aan WRAN, DAWRA, DPHC of DSBA wedstrijden? want ik rijd nooit van dat soort wedstrijden, behalve de NK dan. dus ik heb dit jaar ook nog helemaal geen punten ofzo gehaald..

Dat staat er niet.
Er staat dat je moet hebben deelgenomen aan wedstrijden op minimaal L3 niveau.maw als je zo als jij NRHA wedstrijden rijd en hebt deelgenomen aan een EK je echt wel op L3 niveau hebt gepresteerd.
Wel moet je lid worden van een van de verenigingen die aangesloten zijn bij de FNW (ik stel voor dat je lid wordt van de DSBA,lijkt me leuk om een reiner als lid te hebben Haha! Knipoog Clown Cool )

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:25

Breaking Newsssssssssssssssssssssssssssss:

The NRHA Lawson Trophy is ook tripple Judged!!! Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:04

Jan_Trel schreef:
Breaking Newsssssssssssssssssssssssssssss:

The NRHA Lawson Trophy is ook tripple Judged!!! Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken

Is dit op zaterdag Jan ??

TheVoice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 11:23

Het volledige programma staat (al een tijdje) op onze site, maar het is op vrijdagavond. Lachen

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:24

Ik ben wel aanwezig maar niet om te fotograferen...
Ik heb gevraagd aan rob of ik misschien z'n lens mocht lenen, maar dat kon niet, dus dan houd het voor mij op denk ik...

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:53

TheVoice schreef:
Het volledige programma staat (al een tijdje) op onze site, maar het is op vrijdagavond. Lachen

Ai, sorry maar daar ben ik al effe niet geweest Bloos Bloos , jammer want ik kom alleen zaterdag omdat ik geen vrij kan krijgen.

TheVoice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 15:35

Voor de supersnelle beslisser is er nog 1 halve straat boxen beschikbaar.

Info: sheila@swrn.info

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:29

Rob_H schreef:
YouthReiner schreef:

Dat staat er niet.
Er staat dat je moet hebben deelgenomen aan wedstrijden op minimaal L3 niveau.maw als je zo als jij NRHA wedstrijden rijd en hebt deelgenomen aan een EK je echt wel op L3 niveau hebt gepresteerd.
Wel moet je lid worden van een van de verenigingen die aangesloten zijn bij de FNW (ik stel voor dat je lid wordt van de DSBA,lijkt me leuk om een reiner als lid te hebben Haha! Knipoog Clown Cool )

ik ben al lid van de WRAN. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:17

Heel gaaf van de kampioenstitel bij de jeugd!
Heb mij ook maar ingeschreven voor de Youth Horsemanship zodat ik ook nog voor de allround kan gaan Lachen

Worden ook dit jaar de proeven van te voren bekend gemaakt?