weer ter aarde gestort? p 13: msn toch operatie ondergaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re: weer ter aarde gestort? p.7: osteopaat is geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:31

oei, ik ben te haastig. Nagelbijten / Gniffelen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 11:34

you`re not the onley one Knipoog

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:25

woow wel erg!!
doet je knie nog steeds pijn??
ik hbe je profiel gezien super leuke foto's enz..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 20:41

ja doet nog verrekte veel pijn helaas...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 15:38

pfff kreeg de rekening van de osteopaat. 120 euro!!! dat is 30 euro duurder dan begroot! ik ga even kijken, maar denk dat ik hem niet nog een tweede keer laat komen. vind dit echt absurd duur en weet dat er goedkopere zijn. heb ik gelijk n second opinion Knipoog

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:47

ieuw dat is idd niet min. Zou ook voor een andere gaan, denk ik. Tenzij deze zó goed is, dat ie wonderen kan verrichten. Lachen

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:15

ikenindi schreef:
pfff kreeg de rekening van de osteopaat. 120 euro!!! dat is 30 euro duurder dan begroot! ik ga even kijken, maar denk dat ik hem niet nog een tweede keer laat komen. vind dit echt absurd duur en weet dat er goedkopere zijn. heb ik gelijk n second opinion Knipoog

Van 120 euro sta ik niet zo te kijken. Dit zijn bedragen die ik op mijn vorige stal ook voorbij hoorde gaan...

Wat betreft je huisarts, ik zou er wel blij om zijn als hij het wat zou aandikken dan ben je wel des te eerder aan de beurt Knipoog
Zelf dik ik ook altijd wel een beetje aan bij de dokter al was er bij mij niet zo veel aan te dikken laatste tijd want het was bij mij gewoon slecht!

Ik ben laatst geopereerd en had ook een hele dikke knie. Als daar vocht in zit kan het geen kant op dit heeft ook wel een paar weken geduurd. Hoop dat het bij jou ook van zelf over gaat (al was het bij mij natuurlijk wel door een heel ander iets gekomen)

Succes!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:33

in apeldoorn zit een goede osteopaat, dat is niet zo ver van dronten vandaan, misschien een idee?

wel balen dat je knie nog zoveel pijn doet!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 07:59

nancyimka schreef:
ikenindi schreef:

Van 120 euro sta ik niet zo te kijken. Dit zijn bedragen die ik op mijn vorige stal ook voorbij hoorde gaan...

Wat betreft je huisarts, ik zou er wel blij om zijn als hij het wat zou aandikken dan ben je wel des te eerder aan de beurt Knipoog Zelf dik ik ook altijd wel een beetje aan bij de dokter al was er bij mij niet zo veel aan te dikken laatste tijd want het was bij mij gewoon slecht!

Ik ben laatst geopereerd en had ook een hele dikke knie. Als daar vocht in zit kan het geen kant op dit heeft ook wel een paar weken geduurd. Hoop dat het bij jou ook van zelf over gaat (al was het bij mij natuurlijk wel door een heel ander iets gekomen)

Succes!

ja, maar daardoor kan er wel een verkeerde conclussie met verkeerde diagnose worden getrokken... :s

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:06

maar agnes... wees alsjeblieft voorzichtig met je knie!
Ik heb 4 maanden gelede een brommerongelukje gehad, flinke klap op mn rechterknie.
Is nu nog steeds dik, blauw/paarsig en erg pijnlijk.
Zit nog steeds vocht in, en op de MRI scan is niks te zien.
Gewoon nog steeds (flink) gekneusd...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 08:26

oke, dus t kan wel gewoon zijn dat diekneuzing lang duurt? die van mij is nu trouwens niet echt blauw meer. ziet er nu uit als gewone blauwe plekken...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:35

de kneuzing in de aard die ik heb, dus erg zwaar gekneusd kan 6 tot 12 maanden duren voordat de pijn helemaal weg is.
Ik zit nu pas op de 4-4,5 maand dus ik heb nog ff te gaan.
Blauwe stuk wat er nu nog zit, tja... het kan zijn dat dat nooit meer weg gaat.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 09:36

pas 4 maand? en dan doe ik zielig na een maandje? Boos!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:40

ja.... ik rij dus ook al 4 maanden geen paard, sport helemaal niet meer, doe aangepast werk...

Vandaag nog even door een leuke aso scholier van mn brommer geduwt (ik ging niet opzij voor haar, want zij waren met 3 breed aan het spookrijden) kreeg een zetje (en werd nog even uitgescholden) en lag zo over het spoeprandje heen.
Rara op welk been ik ben gevallen? Juist! op mn gekneusde knie.
is nu dus weer opnieuw dik.

Ik wil jou wel adviseren naar de dokter te blijven gaan. Als jij nu nog geen vooruitgang ziet, of te weinig vraag dan om gips. Als ik in het begin gips had gekregen, had ik totale rust gehad en was het waarschijnlijk al over.
Door het gips neemt de zwelling namelijk ook af (werking drukverband) en daardoor ook deels het vocht en de pijn.

Vraag er dus naar of dat bij jou kan. Weet niet of het kan bij jou ivm je rolstoel en indi enzo

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 09:41

gips en operaties denken ze bij mij 10 keer over voordat ze dat doen ivm dystrofie. dat werkt namelijk avrechts...

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:45

ma_rie_tje schreef:
Vandaag nog even door een leuke aso scholier van mn brommer geduwt (ik ging niet opzij voor haar, want zij waren met 3 breed aan het spookrijden) kreeg een zetje (en werd nog even uitgescholden) en lag zo over het spoeprandje heen.

volgende keer niet opzij gaan, maar wel stoppen.
zo moeten zij nog steeds voor jou uit de kant gaan, maar ben je zelf wel veiliger Knipoog

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:11

ikenindi schreef:

Wat betreft je huisarts, ik zou er wel blij om zijn als hij het wat zou aandikken dan ben je wel des te eerder aan de beurt Knipoog Zelf dik ik ook altijd wel een beetje aan bij de dokter al was er bij mij niet zo veel aan te dikken laatste tijd want het was bij mij gewoon slecht!

Succes![/quote]

ja, maar daardoor kan er wel een verkeerde conclussie met verkeerde diagnose worden getrokken... :s[/quote]

Maar zo'n arts is niet gek hoor. Ik ben niet zo fan van huisartsen, daarin tegen heb ik wel veel vertrouwen in orthopeden. Die weten echt wel van hoe of wat. En je kan daar toch ook je verhaal kwijt en zeggen wat er echt gebeurt is.

Ik zou denken van nou ja ze maken er nu wel vaart achter. Dat heb je echt nodig in een ziekenhuis geloof mij maar Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:14

@ fojoe: normala rem ik dus ook, en knallen ze tegenmij aan of gaan op het laatstemoment opzij. NU reed er een scooter voorme, die er wel langs kon dus ik dacht dat ik ook wel erlangs zou kunnen. Niet dus.

@ agnes: dan is gips idd niet echt een optie voor je...
Maar succes met de kneuzingen....

Mijn hele vakantie is erdoor in de soep gelopen. Ik zou gaan backpacken in Thailand....
Normaal lopen is al pijnlijk, en met 15 kilo op je rug helemaal.
Geluk bij een ongeluk is dat mijn vriend nu ook niet echt loopt als een kiviet (ontsteking in zn voet, maar mag geen AB hebben, lang verhaal over darminfectie in thailand + medicatie daarvoor, eerder naar huis ect ect ect).

Vrijdag de 4e mag ik weer naar het ziekenhuis, afgelope vrijdag was ik er ook al...
Daarna hoef ik (gelukkig) pas weer 1 augustus.
Ben benieuwd of het met de warmte in Thailand beter gaat met mn knie

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:19

Sterkte met je knie en met je paardje. Ik zou geloof ik niet switchen van osteopaath, deze heeft het net uitgezocht en gekozen voor een bepaalde behandeling. Als de volgende dan weer net anders aan de slag gaat dan moet er misschien uiteindelijk nog iemand komen of de oorspronkelijke om het af te maken (in het slechtste geval). Als er nu sterke verbetering is, dan zou ik dat gewoon doorzetten met dezelfde persoon. Als je pech hebt is het verkeerde zuinigheid en ben je alleen maar langer bezig uiteindelijk.
Je knie klinkt niet zo best, ik hoop dat er snel verbetering is.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:20

Sterkte met alles!
Andere ostheopaat is het overwegen waard, maar zorg dat je een goede hebt. Lastig is dat de vorige osteo weet wat hij heeft behnadeld en waar de eventuele 'knelpunten' zitten...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 18:55

osteopaat belde net, dus weer een update...

hij zei dat hij het er uitvoerig over had gehad met de dierenartsen van de praktijk die normaal bij mij komen, maar ook met anderen.
ze hebben er boeken op na geslagen, en zijn tot de conclussie gekomen dat het vallen niet met epsm te maken heeft.

ze neigen naar iets neurologisch. het kan met die nekwervel te maken hebben, maar hoeft niet. kan er ook weer los van staan. het is een questie van een stukje verdere diagnostiek, kijken naar de botstructuur, en mss nog verder: prikkelgeleiding etc.

Het moet niet, het is afhankelijk van wat ik wil, wat ik kan, en hoe ik er tegenaan kijk.

ik vind het verschrikkelijk moeilijk, maar neig naar geen onderzoeken en echt een plekje voor haar te zoeken waar ze het goed heeft met veel soortgenootjes in de wei, en verder niks hoeft... het is 1: te gevaarlijk (dat heb ik nu wel ondervonden) en 2: ik merk aan haar dat ze er ook geen zin in heeft. ze wil moeilijk mee komen uit de wei, wil ook niet meer lekker meelopen ofzo. gewoon geen zin lijkt ze te hebben. ze wil in de wei nog wel gewoon alles doen, zolang ze de wei maar niet uit hoeft. dan denk ik dat ik mag aannemen dat ze geen pijn heeft, anders zou ze het ind e wei ook niet willen doen...

als iemand opties weet voor een mooi plekje ofzo mag je het laten weten. dan kan ik er iig over nadenken. ik wil haar nog zelf gewoon houden, ze gaat echt niet weg naar iemand anders ofzo (qua eigenaar). ik houd haar tot het bittere eind. zolang ze kan eten en drinken en geen tekenen vertoont van pijn mag ze blijven, zo niet zal ik eerlijk moeten zijn tegenover haar... pfff ik typ dit met tranen in mijn ogen. wat is de waarheid soms hard! het is echt niet dat ik het geld niet voor die onderzoeken over heb. dat zeker wel, maar het nadeel is gewoon dat ze lang niet zeker weten of ze er iets uit kunnen halen, en ALS ze iets kunnen vinden is de kans groot aanwezig dat ze er niet eens wat aan kunnen doen...

ik heb gezegd dat ik alles nog laat zakken en dat ik het nog laat weten. gelukkig begreep hij me goed, als ik het maar liet weten voor onze afspraak. pfffffffffff ik ben op nu! ik vind het echt zooooooooo moeilijk!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:04

hmm lastig zeg! , ik zou dan ook niet weten wat ik zou doen hoor! ik zou misschien nog voor een second opinion gaan ofzo.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 19:11

nahja, wat t ook is, ik kan t laten onderzoeken, maar ik weet t gewoon niet. als ik toch niets meer met haar ga doen maakt het niet heel erg veel uit. ze ondervind geen schade van het vallen. ik heb het haar ook niet meer zien doen. het enige wat raar is is dat ze moeilijk om kan rollen. dan mist ze de coordinatie, en die mist ze sowieso eigenlijk wel... maar in de wei maakt dat niet uit, en als ze er geen pijn aan heeft, waarom dan moeilijk doen? :s ik ga er nog goed over nadenken... en ik kan altijd nog terugkrabbelen en haar alsnog laten onderzoeken...

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:04

mijn vroegere paardje had glaucoom, een probleem waarbij zich vocht opstapelt in de oogbal.
met druppeltjes hebben we het een paar jaar onder controle kunnen houden, toen dat niet meer hielp heeft ze 2 keer een spuit in het oog gekregen, maar dat was echt niet meer eerlijk tegenover haar.
en ze had echt pijn zonder medicijnen, dus heb ik de beslissing moeten nemen om een einde aan haar lijden te maken.
maar indi heeft gelukkig geen pijn, dus dat is hier niet aan de orde.
waarom vertel ik dit dan? Koe

haar verder laten onderzoeken kan je veel geld kosten, en zoals je zegt is het best mogelijk dat ze er niet eens wat kunnen aan doen.
maar ja, misschien kunnen ze er ook wél wat aan doen ...

denk er dus rustig en lang over na, ze heeft geen pijn dus je hebt alle tijd van de wereld.
sterkte, meid Ach gut

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 06:56

jee da's een heftige diagnose zeg. Ach gut

haar verder laten onderzoeken terwijl je uiteindelijk waarschijnlijk toch niets zal kunnen doen om het te verhelpen, phoe ik kan begrijpen dat je 't niet weet. Neem idd maar je tijd om er voer na te denken meid, zolang Indi geen teken van pijn geeft, is er niets dat overhaast moet worden.