'Ongeluk' met trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

egnie

Re: 'Ongeluk' met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:06

Mijn paard heeft nu tot 2x maal toe brokken gemaakt in de trailel. De 1e keer was afgelopen augustus. Op weg naar concour. Hij laad super makkelijk en stond in een 2 paardstrailer met tussenschot. Nooit problemen gehad. Zomaar op de rechte weg een bult kabaal. We zijn gestopt en zagen dat het tussenschot aan de achterkant los was. Deze er weer ingezet en het paard een aai gegeven. Paard was nerveus maar ja we moesten verder, naar huis was net zo ver als naar concour. Bijna bij het concour hoorden we weer kabaal. Weer gestopt en gekeken, schrok me dood mijn paard lag onder het schot wat nu op hem lag. Heel voorzichtig paard losgemaakt en hij kwam op eigen kracht in de benen. Paard uitgeladen en opgezadeld en naar de wedstrijd gereden. De terugweg het schot scheefgezet en hij laadde alsof er niks aan de hand was. De gehele weg veel kabaal gehoord, maar we zijn heel overgekomen.

Vervolgens getraind met de trailel. Dus paardje erin stukje rijden en weer op stal. Eerste maal een beetje druk onderweg, maar vervolgens ging het weer goed. Tot een paar weken terug. Weer op weg naar concour en wederom kabaal. Op het concour gekeken en jawel meneer was behoorlijk druk en wat bezweet. Hij kalmeerde gauw en heerlijk gereden. Was helemaal trots op hem. Echter de weg naar huis was een drama. Hij heeft de hele weg van zich laten horen en bij thuiskomst bleek hij een bloedneus en een dicht oog te hebben. Hij is helemaal over de zeik gegaan. We hebben geen idee hoe dit komt en waarom hij zo doet. De week erop hebben we hem meegenomen in de vrachtwagen en hij laadde en stond als een huis... Zeg mij maar waarom hij zo doet. Niemand heeft een verklaring voor dit gedrag.

Mijn paard loopt dus gewoon de trailer in en staat als een huis alleen heel af en toe gaat hij over de zeik. Ik houd het nu maar bij de vrachtwagen.....

Ik wens jouw heel veel beterschap en sterkte. Laat je door anderen niet gek praten. Jij hebt gedaan wat jij op dat moment dacht wat goed was. Ik wil die anderen wel horen als hun zoiets was overkomen. O, wacht hun overkomt dat niet......

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 17:04

Egni dankje.. Misschien ook wat voor jou om te kijken op www.2moons.nl
Ik ga iig 30 januari een theorieavond volgen om mn paard beter te leren begrijpen en basis te leggen voor de cursus trailerladen..
Hoop dat het bij jou paardje beter gaat, en als je de optie van een vrachtwagen hebt.. Zeker doen!

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:23

double schreef:
Egni dankje.. Misschien ook wat voor jou om te kijken op http://www.2moons.nl
Ik ga iig 30 januari een theorieavond volgen om mn paard beter te leren begrijpen en basis te leggen voor de cursus trailerladen..
Hoop dat het bij jou paardje beter gaat, en als je de optie van een vrachtwagen hebt.. Zeker doen!

2moons is zeker een aanrader! Petra is echt super!! Mijn paard was ook niet te laden zo doodsbang was ze. Nu gaat ze elke week gewoon mee op de trailer. Mijn verhaal staat ook op de website onder referenties --> trailerladen: 3 uur laden ik was de wanhoop nabij!
Ik kan je Petra echt aanraden.
Heel veel sterkte met je paardje!

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 22:11

Linda86, heb je verhaal idd gelezen! Gelukkig heeft het gewerkt en kan je lekker met je paardje weg! Ben er bijna zeker van dat het ons wel gaat lukken.. Vertrouwen is nu érg belangrijk..

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:08

Ik weet wel zeker dat het jullie zal gaan lukken.
In ieder geval heel veel succes ermee!
Hoe is het trouwens met je paardje? Is ze er alweer een beetje bovenop?

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 12:37

Vind zelf dat het er al beter uit ziet dan eerst.. Ze heeft nog wel pijn, en is echt zo mak als een lammetje (geen normaal gedrag voor haar, voor mij wel lekker).. Lekker in dr vel zit ze denk ik nog niet echt, al lijkt ze wel wat blijer met wandelen.. Volgende week komen ze bloedprikken en hopelijk dan beginnen met longeren, als ze dat aan kan dan..
Iedereen bedankt iig, zal nog even wat updates houden!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:58

De mijne had gelukkig alleen schaafwondjes overgehouden aan zijn trailerincident. Ik heb toen meteen de fysio gebeld en zij is gekomen en heeft hem behandeld. Hij had namelijk ook een zeer lijf (spierpijn) Wat heel logisch is. Mijn paard is 1 x behandeld en daarna was hij gelukkig van de spierpijn af en knapte hij ziender ogen op. Misschien ook iets om over na te denken....

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:24

Ja, veer ik zou ook Dewi aanraden om naar je paard te kijken
www.dierfysio-dewi.nl
Ze is ook verbonden met de kliniek in Bodegraven. I sook erg handig in jouw geval. Kan ze goed overleggen met de DA.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 17:13

Hebben idd al overleg gehad met DA, maar mag nog niks anders dan stappen.. Nog geen fysio en geen magneetresonantiesysteem.. Maar goed we wachten even af.. Daarna zal ik haar sowieso laten nakijken, omdat ik toch stiekem niet durf te vertrouwen dat alles goed zit! Bloos

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:17

Ik ken dat! maar idd verstandog nu nopg niks te laten doen!
Als je niet weet wat er zit, kun je het alleen maar erger maken!

Maar ik heb het ook hoor! dat ik niet vertrouwde dat alles goed was en daarom toch de fysio erbij gehaald! En daar ben ik blij om!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:02

He vera
Die lip is mij nog helemaal niet opgevallen joh, hangt die nog steeds?
Veel sterkte allemaal de komende tijd Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:08

Dat vroeg ik me eigenlijk ook af? Is de lip goed gekomen, en hoe is haar rug en nek momenteel?

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 11:09

Op zich is die al heel netjes bijgetrokken.. Zeker als ze eten krijgt/denkt te krijgen trekt ze 'm gelijk bij.. Met wandelen hangt ie af en toe nog.. Ziet er beetje stom uit.. Clown
Verder met wandelen is het echt net een mak lammetje.. Niks voor haar.. Denk dus dat dat gewoon nog de pijn is..
Volgende week bloed prikken.. Dan weten we weer meer!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:23

Ik ken wel meer paarden die hem laten hangen, maar bij hen is dat meer bewust geloof ik. Ze zal nog wel flink spierpijn hebben.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 09:34

Ja dat zeker.. Arm ding schrok gister, begon gelijk te kreunen..
Ze wilde erg graag bokken maar na 2 sprongen stond ze al stil.. Ach gut
Jammer dat er dan nog mensen zijn die beweren dat ze geen pijn heeft.. Clown
Ze is nu van de pijnstillers af en dat merk je wel.. Ze loopt echt als een hondje bij je..
Nog 4 weekjes.. En dan weten we meer.. Is wel aftellen..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:06

Het feit dat ze nu zo "mak" is zou ik toch maar even gebruiken om het vertrouwen weer op te bouwen nu ze zo kalm is.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 08:26

Zo net de DA gebeld, ze was dinsdag bloed komen prikken.. Helaas is één van de waardes nog niet goed genoeg om te beginnen.. Moet nog 10 dagen stappen, dan weer bloed prikken.. En hopelijk kan ze dan weer even lekker aan de longe..

En Dorothee, daar zijn we idd nu mee bezig.. Gisteren stond er een trailer met de klep open.. Rustig dr langs gestapt en laten kijken.. Soms wilde ze er echt met haar neus op de klep snuffelen.. Dus op zich valt het me nog mee! Vanavond theoriecursus, ben benieuwd!

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 08:41

Oehhh wat naar, ze zal wel flink in paniek geweest zijn... Moet er niet aan denken, paarden toch al zo claustrofobisch en dan zo'n naar ongeluk...

Ik wens jullie veel sterkte met het herstel, en kan jullie 2moons ook van harte aanraden. Onderschat een trailer niet in de ogen van je paard... Het is echt het meest enge wat je je kan bedenken voor ze...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:02

er zijn zat paarden die al niet meer in de buurt zouden willen komen of gelijk in de ankers gaan, wees maar trots op haar. Hoe was je cursus?

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:52

Hoe vond je de cursus? Ik vond het vorig jaar erg interessant en leerzaam.
sterkte nog met je paardje verder.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 00:11

double schreef:
Vanavond theoriecursus, ben benieuwd!

Ik weet zeker dat je het een hele leuke avond hebt gevonden (het is zo interessant wat ze te vertellen heeft; althans dat vind ik Haha! Haha! ). Ik had je al een PM gestuurd over Petra, maar voor de lezers hier: Petra heeft ons paard 2 jaar geleden trailertraining gegeven (was niet of nauwelijks te laden en helemaal over de zeik áls ze de trailer in geweest was op wedstrijd). Na de training (3 uurtjes) nooit meer problemen gehad. In het begin nog met 2 longerlijnen geladen (gewoon als steuntje, verder hoefden we er niets mee te doen). De laatste paar keer ook dat maar gelaten: madam stapt er nu zo in en kijkt nergens meer van op of om ! Staat nu ook altijd lekker te eten in de trailer en een beetje om zich heen te kijken (de eerste paar keer dat we met haar weggingen ben ik er met een auto achteraan gereden om te kijken of alles goed ging Bloos )

Ik hoop dat alles goed komt Haha!

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 08:53

Het was idd ontzettend leerzaam.. Ook het onderschatten van hoe eng een trailer eigenlijk is! Zelf denk je, ach het is maar een trailer! Maar Petra gaf voldoende voorbeelden om aan te geven hoe eng het eigenlijk écht voor ze is.
De presentatie was ook ontzettend mooi in elkaar gezet, en het stukje over wat ze zelf met Two Moons bereikt heeft was echt prachtig! (kippenvel momentje Knipoog )
Al met al was het ontzettend leerzaam, had het echt niet willen missen! Op naar de échte trainingen..

Netje, nogmaals bedankt Knipoog ik had Petra in gedachten, maar wist niet meer zeker hoe ze heette.. Hopelijk gaat het ons, net zoals jou ook lukken! Ga het iig met een stuk meer vertrouwen tegemoed!

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:31

Yes!

Soms zijn dat echt dingen waar je als mens zijnde gewoon niet opkomt, maar geredeneerd vanuit een paard... Ben erg blij om te horen dat je zo investeert in je kennis daarover!

Veel rust en succes voor jullie allebei!

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 12:38

Heel erg bedankt Duncan! Deze investering is het waard, dat weet ik zeker. Het is een super fijn paard, maar heeft gewoon wat 'problemen' (net als ik Knipoog). Hopelijk komen we ooit tot het punt waar Petra en Two Moons nu zijn en dat we elkaar volledig begrijpen op basis van wederzijds vertrouwen!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:23

In welk opzicht is een trailer dan o zo eng behalve dan dat het erg claustrofobisch is en de standaard dingen, mag via pb