Wie oh wie KNHS InstructieWeek 3 !

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tin

Re: Wie oh wie KNHS InstructieWeek 3 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:16

Jeetje wat een vervelende berichten allemaal.. Boos!
Chita ik hoop dat je paardje zich gauw beter gaat voelen en dat je er achter kan komen waarom hij zo raar deed.
@Vera23 Vervelend dat je paard rugproblemen heeft,ik weet zelf hoe het voelt om een paard te hebben met rugpijn..Hoop dat de osteopaat je alsnog kan helpen..
Alle twee veel sterkte met jullie paardjes!!

Van mij dit keer ook slecht nieuws..Mijn paardje heeft toch geen rugpijn,de pijnstillers zijn nu goed ingewerkt en ze was vandaag nog steeds het zelfde,ik had les en wilde perse galloperen om te kijken of ze nu nog zo gek deed.Ze probeerde nog steeds te bokken en ook te steigeren,ik moest haar hoofd omhoog trekken om niet te vallen.
Mijn instructrice heeft er nog op gereden die zei ook dat ze verder goed aanvoelde en dat het gewoon gedrag etc was.
Nu moet ik dus een beslissing maken..verkopen of houden...Ik heb nu al zo lang problemen met Jersey dat ik mijn plezier in paardrijden gewoon ben verloren..Ik ga morgen en overmorgen nog wel op haar rijden hopent op verschil maar ik reken er niet op.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 18:35

Jeetje jordy... dat is zeker niet leuk Bloos klinkt misschien heel suf.. maar ik zou ook zo n reading laten doen...misschien kan je dan achter een ander probleem komen wat ze misschien heeft.... ik ben er ook heel veel wijzer door geworden Bloos

Maar dat zou wel een hele moeilijke keuze zijn Verdrietig

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:30

Jeetje wat een rot nieuwtjes!! Van Vera wist ik het al, want ik was zelf ook bij die reading aanwezig. Ik kan het dan ook alleen maar aanraden, bij alle paarden was de reading heel treffend!!

Volumia is ook geread. Weinig schokkend nieuws, hij is gezond en gelukkig! Haha!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 08:11

mmm ik weet niet zo goed wat ik van die readings moet denken..of het nou allemaal waar is of niet.. naja het is misschien wel een idee om het te doen.. ik zal er eens over nadenken.
Javayo gelukkig is je paardje gezond Haha!

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:46

Jordy, mijn paardje deed waarschijnlijk zo raar omdat hij al 2 maanden stilstond. Dus heel raar is het niet dat hij gek werd. Heb er zondagavond weer even opgezeten nadat ik een poosje met hem gestapt had, toen was hij weer rustig. Gister met aan de hand stappen was hij ook heel braaf. Ga vanavond er waarschijnlijk weer op om te proberen.

Vervelend van jouw paardje! Ik kan me voorstellen dat je erg zit te twijfelen wat je nu moet doen....Is er niet iemand die hem een poosje voor je kan rijden en die dat gedrag er een beetje uit kan krijgen?

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:55

Als ie 2 maanden stil heeft gestaan is het niet zo gek idd,fijn dat hij nu weer redelijk rustig is dan..rijd toch wat lekkerder vindt ik Lachen
Over mijn paardje..ik had verwacht dat ik heel erg zou twijfelen maar eigenlijk viel het best mee..Ik heb al heel lang problemen met haar..de klik is er ook nooit geweest en ik heb altijd tegen mezelf gezegd:doorzetten gewoon er voor gaan.Dat doe ik nu al anderhalf jaar en er zit nog steeds geen verbetering in..Ik wil dat mijn paard gelukkig word en ik zelf ook.Maar helaas worden wij niet samen gelukkig.
Ik heb mijn besluit al gemaakt..en eigenlijk ging dat best snel maarja..ben er ook al een half jaar mee bezig nu..de gedacht verkopen of niet.
Ik zal haar best gaan missen..maarja het is gewoon beter zo.

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:00

Wat jammer zeg! Zo ging het ook bij mijn vorige pony. Daar heb ik ook iets van een half jaar over nagedacht. Niet omdat de klik er niet was o.i.d. maar ik werd te groot. Toen hebben we hem op het internet gezet en 1 week later was hij alweer weg naar zijn nieuwe eigenaar. Daar heeft hij het nu super goed. Ze kunnen er goed mee rijden en hij staat op een hele mooie stal. Dus ik heb er absoluut geen spijt van gehad. Hopelijk krijg jij dat ook niet. Want als ik je verhaal goed begrijp wil je haar dus nu verkopen?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 18:25

@jordy ja als het idd echt niet klikt is het zeker het beste voor jullie allebei Knipoog Bloos sterkte ermee...

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 08:30

Ja ik wil Jersey verkopen,sterker nog ze staat al op internet en hier op bokt.
Ik heb mijn vorige pony ook moeten verkopen die was ook aardig snel verkocht.Ik zie wel of mensen interesse hebben in Jersey.Ik ga met mijn werk in overleg of ik een paard van hun mag gaan rijden zodat ik niet in een gat val als Jersey weg is.
Ik wil dus ook kijken of ik een paard van hun mee kan nemen naar instructieweek.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:16

Heb vanochtend mijn bevestiging binnen gehad Haha! Nou alleen nog kijken met welk paard ik ga maar dat komt wel goed.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:02

Jordy, lijkt me een goede beslissing als ik het zo lees! maar toch sterkte, want het zal toch wel moeilijk zijn Ach gut

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 20:40

Week 3 is toch alleen voor paarden?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 16:07

Ja

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 17:56

Het is hier wel een beetje stil gevallen he?
Ik kan trouwens zeggen dat ik voor mijn 2e examenweek nette cijfers terug heb Lachen
Ik heb namelijk o.a. ook een 9 voor duits! Vork

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:10

Ja het is zeker stil hier,goed cijfer he Umli!
Ik had vorige week toetsen maar was niet naar school geweest,moet dus alles gaan inhalen maargoed..hopen dat het goed komt!
Aanstaande vrijdag heb ik gesprek met me stalhouder over Jersey..ik ga dan ook vragen of ik een paard van hun mee kan nemen naar instructieweek.
Mijn oog is gevallen op een fjord die nog niet zo lang onder het zadel is..ze staat al een tijdje op m'n werk en ik heb echt wat met dat beest..moet alleen nog een beetje opgevoed worden Haha!
Probleem is dat ze nu een veulen heeft en ze willen de veulens 10 maanden bij de moeder laten staan..veulen is nu 4 maanden.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 16:31

hmm ga j eniet redden jordy denk ik dan Bloos

zozo een 9 voor duites knap hoor vind het zo n ..... taal Knipoog

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:34

een 9 is zeker knap voor duits OK dan! dat doe ik je niet na!!

nou ik heb een nieuw zadel dus dat gaat helemaal goed komen in juni!! alleen heeft ie flinke wrongen, dus ik moet nog ff proberen hoe dat met springen gaat...

anders moet ik een springzadeltje zien te lenen, en die moet ik dan ook ergens veilig op kunnen bergen. Misschien maar m'n auto meenemen, of zou hij dan in de achterbak van jou toet kunnen, vera?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 16:35

ja hoor dat kan wel.. hihi even proppen Bloos ja kan ook mijn springzadel lenen mochten we niet in dezelfde les zitten... maarja dat weten wenog niet natuurlijk Haha!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:37

vera23 schreef:
ja hoor dat kan wel.. hihi even proppen Bloos ja kan ook mijn springzadel lenen mochten we niet in dezelfde les zitten... maarja dat weten wenog niet natuurlijk Haha!

zou ook kunnen, maar dan zal je altijd zien dat we bij elkaar zitten (wat ook wel ze gezellig zou zijn Knipoog)

Ik mocht lenets springzadel eens lenen als ik wou springen, misschien dat ik als ik lief kijk en dr een doos chocola geef, dat ik dr wel zo gek krijg dat ik hem dan een weekje mee mag nemen Tong uitsteken

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:16

Ik neem mijn veelzijdigheidszadel ook mee. Vorig jaar had ik alleen een veelzijdigheidszadel en er waren ook mensen bij mij in de les die sprongen met dressuurzadel. Ging niet super, maar het ging wel. We hebben ook niet hoog gesprongen, maar dat hoeft van mij ook niet!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:53

Ik neem m'n dressuur en springzadel mee,tenminste als ik Muis mee neem want die past de zadels.
Ik had vorig jaar een dressuur en VZHzadel mee had ze alletwee in m'n kastje,1 op de grond en 1 op de haak.Ik had mijn poetskist voor m'n stal staan met een slot erop.Ook mijn dekjes had ik in een tas voor mijn stal staan want er past geen reet in die kast.
Ben vandaag naar les geweest met Muis een grijze fjord Haha! Hij stond al een tijdje op de wei en paasei wat een kracht had dat beest zeg! Ik had aan het einde van de les geen vingers meer over...
Morgen ga ik Jersey van de wei naar huis rijden..hoop dat het goed gaat en dat ze me er niet af bokt...

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:43

Hopelijk kun je Muis in juni meenemen Haha!

lenet1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:42

Javayo schreef:
vera23 schreef:

zou ook kunnen, maar dan zal je altijd zien dat we bij elkaar zitten (wat ook wel ze gezellig zou zijn Knipoog)

Ik mocht lenets springzadel eens lenen als ik wou springen, misschien dat ik als ik lief kijk en dr een doos chocola geef, dat ik dr wel zo gek krijg dat ik hem dan een weekje mee mag nemen Tong uitsteken

voor chocola doe ik een hoop hoor Haha! Haha! je mag het zadel wel meenemen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:19

Ik heb nog een dressuurzadel in de kast liggen die niet past, maar die ik ook niet voor een leuke prijs kwijtraak. Misschien ga ik die wel proberen om te ruilen voor een dressuurzadel.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:20

Twinkle, ruilen voor een springzadel bedoel je?

Is inderdaad wel handig, bij mij gaat er in de toekomst wellicht ook wel een springzadeltje bij komen, maar dan moet ik wel vaker willen springen. Voorlopig mag ik er dus eentje van Lenet lenen (= stalgenoot én bokker zoals jullie zien Haha!)

Thanx lenet! ik hoor wel eens welke chocola je het lekkerst vindt Tong uitsteken