Paardenshow Apassionata in Rai Amsterdam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re: Paardenshow Apassionata in Rai Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:50

Ik ga vanavond dus ben benieuwd al word je van alle reacties hier niet erg blij Clown

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:52

Lenn schreef:
even spoed:

Weet iemand hoe lang de show ongeveer duurt/ hoe laat het afgelopen is als het om 20:00 begint? (ivm laatste trein terug..)

23:00 is t afgelopen.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:09

Chatelaine schreef:
Ik ga vanavond dus ben benieuwd al word je van alle reacties hier niet erg blij Clown

Waar zit jij?
Ik zit Rei 1 . 1ste rang!

Miisschien komen we nog wat bookers tege(ik ga zowieso samen met lilian1991@bokt)

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:48

ilsjuh schreef:
Ik vond het jammer genoeg ook tegenvallen. Nagelbijten / Gniffelen
Vond het erg rommelig overkomen en volgens mij gingen sommige dingen inderdaad niet zoals het moest, maar dat kan altijd natuurlijk! Misschien waren mijn verwachtingen gewoon te hoog, ben paar jaar geleden ook naar GOA geweest en vond dat stukken leuker! Ook kreeg je regelmatig hetzelfde te zien, dat was ook wel jammer!
Heb wel genoten van de onwijs mooie paarden! Ik vind het sowieso heel knap dat je zo'n show helemaal voor mekaar krijgt, dus wat dat betreft petje af voor die mensen! OK dan!

Mee eens! Totaal geen verhaal door de show heen, ok eerbetoon aan het paard maar waarom op deze manier? Wat slordig gedaan en eigenlijk alleen leuk als je niet zoveel van paarden weet. Dan is het nog nieuw en spectaculair. Nee, vorig jaar vond ik het niks en nu ook al niet. Gelukkig dat ik beide keren gratis kon gaan anders was ik er zeker niet geweest.
En dat balletgebeuren er om heen nou ik at er niet op te wachten. Iedereen gaat daar toch om de paarden? Als het nou nog wat toegevoegde? Zoals in de eerste show het dansen samen met de spaans cowboys met paarden was leuk gedaan maar dit was niet echt wat. En dat Alcapone? nee dat was zwaar waardeloos. Maar ach het was een middag vermaak.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:19

Eigenlijk heb ik me gisteren best vermaakt. Het was geen wereld show maar wel leuk. De enige die ik echt slecht vond was die man met de lipizaner.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:11

Ik ga ook heen, zaterdag 30 december Lachen

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:13

Ik ben gisteren geweest. Ik had wat meer "stunts" verwacht maar toch vond ik het heel leuk Haha! Die IJslanders waren echt ontzettend gaaf om te zien. Dat vond ik eigenlijk het leukste. Maar ook die lasso-man vond ik geweldig, die had ook zooooo'n mooi paard Lovers

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:15

ik vben er gister heen gegaan.
En ik vond het wel heel leuk, alleen beetje weinig actie.
maar vond het wel mooi
xMarit: de ijslanders waren idd heel gaaf om te zein.

loves_lutin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:20

ik ga vanavond en heb er wel heel zin in Haha! ben echt benieuwd

Lautj_Moedj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:18

Ik ben er net geweest. Ik vond het best wel tegenvallen.. Ik had iets meer verwacht.

djerada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:22

Ik ben er ook net geweest. Ik vond het heel leuk ! Die verschillende acts waren erg mooi om te zien, je zag echt dat ze d'r moeite voor hadden gedaan (natuurlijk =P ). Wél was het minder dat het inderdaad geen verhaal in zat, maarja. Alsnog petje af, want het was erg leuk om naar te kijken ! Daarbij was het ook wel jammer dat er geen Flamenco in voor kwam. Misschien wat té hoge verwachtingen, maar ik zou het super vinden als je mooie Andalusiërs zagen met van die vrouwen die dan Flamenco dansen en dat dan gecombineerd (misschien komt dat wel omdat ik zelf half spaans ben).
Zoiezo, mensen die er nog heen gaan, heel erg veel plezier !
x

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:23

kvond het echt tegenvallen maar ook hoe ze met de paarden omgingen!!:O

Lautj_Moedj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:26

Er zat echt beel vuur in.. Ik vond denk ik in het begin die "losse" paarden het leukst en de mini shetlander.. Lachen

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:31

Ik vond het opzich wel leuk om te zien, maar ik zou in principe bijna zelf mee gedaan kunnen hebben; Mijn pony kent ook heeeel veel vrijheidsdressuurkunstjes, en wij rijden ook tuigloos rond..... Bij die stukken zat ik alleen hun manier van rijden te bekijken> niet altijd even vriendelijk, er was ook een man die een soort bijzets aan zijn stijgbeugels had zitten op de een of andere manier, en daarmee stuurde Nagelbijten / Gniffelen

Die ijslanders waren idd wel gaaf, maar die dingen met vuur liepen niet zo gesmeerd> die vuurbalk om overheen te springen, schopte het beestje eraf, en met die 4 paarden met die 'cirkel' liep er een steeds met zijn achterbenen door de vlam heen. Nagelbijten / Gniffelen

Lautj_Moedj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:35

Ja klopt.. Bij die stunts ging het bij een ook niet zo goed.. Tong uitsteken

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:36

oh ja die man die stuurde met 2 bijzet dingen!!
en dat paard sprong door het vuur en toen viel idd die stang eraf!! die shet was lief maar gingen ze ook niet zo zacht mee om!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:40

ik ga vrijdagavond mn vriend heeft kaartjes voor ons gekocht ookal heeft ie niks met paarden.. heb er erg veel zin in en volgens mij ga ik me prima vermaken!

Lautj_Moedj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:41

Ja klopt..

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:41

Achja.... Wij paardenmensen houden altijd wel wat te zeuren over. Ik ga me er verder niet druk om maken, mag niet alle paarden meer redden.....

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:14

Ik heb mijn paardenverstand op nul gezet en gewoon genoten van de show.
Tuurlijk er waren wat dingetjes die fout gingen maar is dat tijdens een wedstrijd dan niet?
Het zijn tenslotte levende wezens en de ene dag heb je nu eenmaal een andere bui dan de andere dag.
En over die bijzet teugels om mee te sturen: die man hield zijn benen keurig netjes stil en als ik mijn handen vol heb is zo'n manier eigenlijk wel makkelijk....
Trouwens in engeland rijden die mensen met die grote trommels op van de Shire's ook zo.

RmJoBs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:30

ikke ga er niet heen vindt het wel erg jammer want ik zou het wel willen zien Knipoog

xxxisa

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:38

Ik ga met een hele groep meiden heen, sowieso voor de gezelligheid!

Zoeyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:19

Ik ben vandaag naar de voorstelling van 15u geweest. OK, foutjes en stunts die niet helemaal geslaagd gingen...maar al met al toch wel genoten. Vond de ijslanders geweldig (ben natuurlijk bevooroordeeld Bloos ), jammer dat ze niet echt konden knallen daar in die kleine arena (sneltempo tölt en telgangwas best leuk geweest in deze show). Verder vond ik de bull cutting quarter horse gaaf, vooral toen het hoofdstel af ging. Ook gaaf dat ie gewoon doorging met "cutten" van een danser die voorbij wilde lopen, terwijl zijn berijder zijn aandacht al bij de laatste danser had. Dat liet precies zien waarom die paarden zo geschikt zijn voor dat werk.

Viel het jullie niet op dat die Luisitano hengst heel slecht liep met zijn rechterachterbeen? Hij liep heel onregelmatig en ik had het idee dat ie echt ergens last van had. Sowieso erg veel nadruk op voorhand gebruik en zijn achterbenen deden bijna niks. Toen ie zo ging springen (wat wel heel gaaf was) snapte ik wel waar dat vandaan zou kunnen komen.

Toch heb ik weer een hoop inspiratie opgedaan (kunnen jullie zo soepeltjes op je paard springen als die ene man? wow!) en kan niet wachten totdat ik morgen weer op mijn eigen paard kan rijden.
Misschien ook eens zo'n paal regelen en circels gaan draaien? Haha!

Haugspori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:23

myrtheJ schreef:
Bij die stukken zat ik alleen hun manier van rijden te bekijken> niet altijd even vriendelijk, er was ook een man die een soort bijzets aan zijn stijgbeugels had zitten op de een of andere manier, en daarmee stuurde Nagelbijten / Gniffelen

Dat vond ik eigenlijk niet schokkend ofzo... Verward

De ijslanders waren gaaf, en de Andalusiërs. En het drijvende westernpaard, heel stoer!

NiN_ME

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:26

Ik ben vandaag ook naar de voorstelling van 3 uur geweest.
Er waren wel wat foutjes, maar ik heb toch genoten van de show!