Pavo Cup

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odie

Re: Pavo Cup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:08

Ik heb gister Pavo-Cup gereden.

K was derde met 64 punten. Ik had erg fijn gereden. Er was er maar eentje door bij de vierjarigen...

Kreeg helaas een 5 op z'n stap (die was idd te gespannen, doordat ze geluidsboxen IN de ring hadden geplaatst, heel handig. De andere paarden uit mijn groepje durfden er niet eens langs)

En voor exterieur een dikke 8 op mijn protocol.

Al met al was ik best tevreden zo met mijn Burggraaf tussen de jazzen/flemminghs/ferro's/gribaldi's etc.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:59

Lynne81 schreef:
Oftewel gras is gewoon een poedersuiker bodem.. met of zonder regen!! Zand is gewoon veel fijner en het punt is een beetje dat je in Heerjansdam op zand los moet rijden en daarna op GRAS!! lekker!! Suzanne... IK BEN BENIEUWD NAAR JE VEULEN!!!! Haha! Haha!

Hahaha aan de foto´s niet genoeg gehad? Op kraamstal staan foto´s en in mn profiel een paar.
En anders kom je gezellie op kraamvisite?! Haha!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:09

Gaan er nog bokkers naar Veghel of Ermelo?

Wij gaan met een vierjarige Krack C merrie naar Veghel en met een vierjarige Krack C ruin naar Ermelo.

sunset

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:44

Wij doen mee met ons 5 jarige Ruin Ukandor, een Kennedy X Darnels, in Sevenum!!
Ben heel benieuwd! Tis voor de ervaring dat we meedoen, en uiteraard hopen we er het beste van!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:27

listiglistje schreef:
Gaan er nog bokkers naar Veghel of Ermelo?

Wij gaan met een vierjarige Krack C merrie naar Veghel en met een vierjarige Krack C ruin naar Ermelo.

Ohw, heb je een nieuw paard dan?

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:57

Ik ga ook naar Heerjansdam, moet om 10:45 rijden. Erg spannend allemaal, Valentino kan heerlijk lopen maar is nog erg groen, en soms doet het stuur het nog niet zo goed Haha! Maar, ach, we zien wel wat het wordt (waarschijnlijk keihard gras na deze hittegolf ?).

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:37

Wat zonde Odie dat je niet door bent. Maar evengoed proficiat met je derde plek! Wat weinig combinaties mochten er dan door zeg. Uit welke regio kom je? Weet je toevallig hoeveel er door mochten bij de 5jarige?

Heb net je profiel bekeken, en wat een prachtig paard is Volontaire! Ik kan me die dikke 8 voor zijn exterieur goed voor stellen. Wat voor commentaar kreeg je?

randy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 23:09

Maar 1 door?
Dat is wel heel erg weinig, hoeveel 4 jarige deden er mee?

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:15

Natuurlijk een Osmium Haha! Tong uitsteken

*Sorry..*

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:18

Mijn broer gaat naar Ermelo met een 4 jarige hengst, Corland x Aram, niet echt dressuur zou je zeggen maar kan super bewegen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:40

Ik heb net de uitslagen bekeken in Vrouwenpolder. Er deden ook niet zo veel paarden mee, 11 bij de 4jarige en 13 bij de 5jarige. Maar evengoed is het dan toch een laag percentage die door mag naar ermelo. Ach, volgend jaar beter moet je maar denken.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:02

VValar schreef:
Wat zonde Odie dat je niet door bent. Maar evengoed proficiat met je derde plek! Wat weinig combinaties mochten er dan door zeg. Uit welke regio kom je? Weet je toevallig hoeveel er door mochten bij de 5jarige?

Heb net je profiel bekeken, en wat een prachtig paard is Volontaire! Ik kan me die dikke 8 voor zijn exterieur goed voor stellen. Wat voor commentaar kreeg je?

Ik kom uit regio zeeland. Een achtergebleven gebied(volgens het kwpn) en dat willen ze ook graag zo houden.

Het commentaar ging vooral over de stap, die was wat weinig over de rug en in draf hadden ze graag nog meer souplesse gezien. Z'n galop werd wel goed gewaardeerd. En bij algemende indruk staat bewegingsmechanisme onderstreept en daar staat nog bij: in stap.
Ik kan me wel vinden in de cijfers die ik gekregen heb, het is gewoon jammer dat zn stap niet goed uit de verf kwam, want hij kan erg functioneel stappen; enorm verruimen en ook weer sluiten zonder zuiverheid of regelmaat te verliezen. In zo'n indrukwekkende omgeving blaast hij zich nogal op, iets wat zijn zelfhouding ten goede komt, maar slecht is voor de ontspanning.

mieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:13

het word echt dramatisch vroeg opstaan vrijdag voor heerjansdam

vanochtend stond er een file van 13 km voor de heinenoord tunnel vanuit zeeland

een vriendin heeft 3 uur en een kwartier er over gedaan om bij haar werk te komen wat normaal 20 min rijden is.

die fijne weg werkzaamheden!!!

dus wees gewaarschuwd vertrek op tijd als je ook uit deze hoek komt

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:15

Klopt. Een alternatief zou kunnen zijn door de Kiltunnel, dat is richting Dordrecht. Maar ook daar is het een drama.
Dus vertrek echt op tijd. Het is niet te doen.

Toen ik vanmorgen om 9 keek, stond er zelfs nog een file van 16 km!
Misschien dat het vrijdag wat meevalt. Wellicht dat er dan mensen zijn die een dag vrij hebben genomen vanwege de beginnende vakantie's.
Ik weet het natuurlijk niet zeker hoor, dus hang mij er niet aan op, maar wees gewaarschuwd!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:35

Ik ben in Ermelo en Exloo aanwezig bij de selectiewedstrijden van de PAVO Cup... Niet om te rijden dan, maar om foto's te maken! Als je er zeker van wilt zijn dat je er op komt PB dan even, dan houd ik er rekening mee! Haha!
Halve finale 5-jarigen en de finales ben ik er ook, maar dat duurt nog even... (geldt NIET voor VValar, die is gewoon verplicht daar te starten, dus die kan de selectie wel overslaan... Schijnheilig)

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:34

Ja Ja Ja, wil je foto's maken van mijn 4-jarige merrie??
Die start in Exloo als alles goed gaat.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:45

@ Odie: Wat jammer van zijn stap. Maar goed, als het er normaal gesproken wel in zit, is het iets waar je goed aan kunt werken. En na mate hij meer ervaring op wedstrijdterrein op doet, zal de spanning geleidelijk aan minder worden. De kwaliteit zit er dus wel, moet er alleen nog op het juiste moment uit komen Haha! Maar dit commentaar is wel een positieve insteek voor volgend jaar (doe je dan weer mee?)

@ Gitta1977: Kun jij niet in de jurycommissie gaan zitten dan? Haha! Hoop dat ik je daar tegenkom in Ermelo. Wie weet ga ik er sowieso wel heen om eventjes te kijken wat voor moois er rond loopt.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:55

*noteert Trudy haar paard...* Knipoog
en VValar had ik al... Bloos

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:04

Goh wat is het toch handig om vrienden bij het KWPN te hebben Haha!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:44

Trudy's paard heet: Veraine.
Ik weet nog niet of ik helemaal af reis naar Exloo.
Vandaar mijn vraag van de foto's....

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:58

Speaking of... Moet nog eens bij Laarakkers langs... Haha! Foto's maken dan he... Bloos Van de paarden... Bloos

@ Trudy: komt goed! Exloo is altijd wel gezellig, maar voor jou inderdaad wel een heel eind rijden...

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:18

Is er ook nog een bokt-fotograaf aanwezig in Veghel?

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:37

Ik zal ff een link doen naar dit topic aan iedereen dan kunnen ze hier eventueel reageren als ze ergens heen gaan... Antoinette zou naar Midden-Beemster geloof ik maar verder weet ik het niet echt eigenlijk...

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:48

VValar schreef:
@ Odie: Dit commentaar is wel een positieve insteek voor volgend jaar (doe je dan weer mee?)

Als ik hem dan nog heb wel. Normaal zou ik hem in januari Z2 starten, dan heeft de eigenaar weer het idee dat er vooruitgang in de africhting zit. Dankzij de nieuwe regels van de KNHS mag ik pas in 2008 Z starten met een V-tje... Boos!
Nu moet ie dus nog anderhalf jaar M1/M2 lopen en misschien dat deze eigenaar daar niet op wil wachten, maar ik hoop natuurlijk van wel, want het is echt een superfijn paard!!!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:03

@Gitta: Ow wat leuk, bij Laarakkers.
Er was een meisje die interesse had in Veraine, die trainde ook bij Laarakkers. Helaas konden we het niet eens worden qua prijs.