22 & 23 April 2006 Texel-Weekend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:20

Verder heb ik volgens mij geen bokkers gezien Was veel te druk met op- en afzadelen, stiften draaien, hindernissen bouwen en zelf tussendoor even rijden

Otje ging super vandaag! Eerste rondje een balkje op die oranje stijl die je op de foto hierboven ziet, tweede rondje nul en een balk in de barrage. We gleden even flink weg in de bocht en toen waren we net niet helemaal in balans en kreeg ik een fout.
Hij sprong wel heel fijn en driesprong liep hij ook super door! (vind oxer-steil-oxer zelf nooit zo fijn )
Heb nu 28 punten in het M dus moet echt eens aan het Z gaan denken

Blacklight: heb jij springles of niet? Jammer dat het steeds niet zo wil

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:26

Jij had iig een geslaagd weekend Kim!
(dat zinnetje was ik net per ongeluk vergeten )

black_light

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:31

gomir schreef:
Verder heb ik volgens mij geen bokkers gezien Was veel te druk met op- en afzadelen, stiften draaien, hindernissen bouwen en zelf tussendoor even rijden

Otje ging super vandaag! Eerste rondje een balkje op die oranje stijl die je op de foto hierboven ziet, tweede rondje nul en een balk in de barrage. We gleden even flink weg in de bocht en toen waren we net niet helemaal in balans en kreeg ik een fout.
Hij sprong wel heel fijn en driesprong liep hij ook super door! (vind oxer-steil-oxer zelf nooit zo fijn )
Heb nu 28 punten in het M dus moet echt eens aan het Z gaan denken

Blacklight: heb jij springles of niet? Jammer dat het steeds niet zo wil

Ja natuurlijk, anders ga ik ook niet naar de L.
Maar het ligt meer aan mij hoor, maar ik ben er heel erg aan het werken mee, dat ik niet té veel naar de sprong toe wil..
En dat ik goed blijf terug zitten.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:56

Er zijn er zat die zonder les maar wat aanmodderen hoor

Maar ik weet het alweer idd Je lest bij ronald toch?
Wat zei die ervan, of was hij er gister nog niet

Springen is zo makkelijk Stilzitten en niets doen Hindernis komt vanzelf naar je toe...
(was het maar zo simpel in de praktijk )

TypicalDutch

Re: 22 & 23 April 2006 Texel-Weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:58

@ Gomir: Nou jij bent ook een mooie!! Zal je paard nog eens vasthouden met kalkoenen uitdraaien! Haha. Nou Gomir heb ik dus wél gemeet, zij mij schijnbaar niet. Naja, je kan niet alles hebben. Verder viefdepief nog aangesproken (ze wist vast niet wie ik was!) en met Hester en haar super groom op stap geweest. Hester had haar pony dit jaar wederom bij ons op stal, dus vandaar!

En wat het rijden betreft, ik ben tevreden! Twee keer foutloos gesprongen, 1ste parcours veeeeeeeeelste hard, tweede parcours wat beheerster. Heb der nu 27 in de B, misschien ook maar eens aan de L gaan denken... Wat de dressuur betreft ben ik snel klaar, dat ging niet! Haha. Mijn hemel wat hadden we weer een spanning... Iedere keer zodra ik m'n teugels weer oppakte zat ie weer in galop. De punten vielen me nog mee... Zaterdag 169 en 160, vandaag 166. We moeten nog even oefenen dus, maar in ieder geval geen verliespunten. Nou dat was het weekendje wat mij betreft wel zo'n beetje!

ginniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:05

gomir schreef:
Springen is zo makkelijk Stilzitten en niets doen Hindernis komt vanzelf naar je toe...

Tja zoveel mensen vergissen zich er in
Het ziet er van de kant makkelijk uit maar als je het zelf moet doen ...

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:07

Ik was even vergeten dat jij ook op bokt zat Maris Sorry!
Ik heb heel gezellig Typical Dutch gemeet en ze heeft me geweldig geholpen door otje even vast te houden zodat ik mijn jas aan kon trekken en niet helemaal zeiknat stond te regenen in mijn rijjasje

Tip vind springen ook gewoon veel leuker!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:08

ginniej schreef:
Tja zoveel mensen vergissen zich er in
Het ziet er van de kant makkelijk uit maar als je het zelf moet doen ...

Eigenlijk is het echt niet meer Alleen we willen het zelf altijd te ingewikkeld maken om de een of andere duistere reden (ik ken het probleem maar al te goed)

In principe komt het bijna altijd goed als je gewoon ritme houdt en stil blijft zitten wachten met hand en been er licht aan

ginniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:23

black_light

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:32

gomir schreef:
Er zijn er zat die zonder les maar wat aanmodderen hoor

Maar ik weet het alweer idd Je lest bij ronald toch?
Wat zei die ervan, of was hij er gister nog niet

Jazeker ik les bij Ronald
Nee, hij was er alleen zaterdag avond..
Volgens mij alleen voor het zuipen

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 21:46

Ik was om 21.00 uur weer thuis..
Is gewoon 4.5 uur rijden
Verslagje komt nog wel.. Nu een beetje lichtelijk uitgeteld!
Wel heel braaf alles bijgelezen!

Noujah.. Even in het kort:
Vrijdag lekker over het strand gesjeesd, jeetje wat kunnen die pony's toch hard Emiel (pony van Kim) ging heel braaf de zee in en Sam er zo achteraan, was vorig jaar toch nog wel een stuk spannender

Zaterdag hadden we allebei twee keer springen en een dressuurproefje. Zat nog een hele interessante rood-gele muur in. Vorige week was ie nogal kijkerig dus ik was wel benieuwd
Maar hij was best braaf in het parcours, en met een tik kreeg ik hem nog over de muur heen ook
Gelijk barrage (was ingebouwd..) ging ook foutloos. Uiteindelijk was mijn tijd nog goed voor een vierde prijs!

Toen nog een parcoursje. Ging iets minder. Sam had er opeens heel veel zin in!! Meestal kan ik er veel aan rijden, maar dit keer was het meer zorgen dat ie niet in rengalop ging
Had twee balkjes. Was m'n eigen schuld omdat ik er dan nog te lang aan blijf zitten, waardoor hij z'n aandacht meer bij mij heeft dan op de sprong.. Maar wel tevreden, vond het wel positief dat ie er zo'n tempo op zette

Toen nog gedressuurd. Ging erg fijn
Bleek ik uiteindelijk nog eerste te zijn geworden met 189 punten
Kim was nog eerste in het Z1 dus toen zaten wij daar met de bbq met onze bekertjes en een zakje paardensnoepjes Waar ook nog eens een hele grote sticker, gratis bij twee zakken brok op stond
Maarja wel een lekker dagje gehad dus

Hier het verslagje van Kim: viewtopic.php?p=14782936#14782936

Vandaag dus al heeeel vroeg op.. Moesten vandaag twee keer dressuren. Beide proeven vond ik wel fijn gaan . Alleen in een proef ging de slangenvolte niet goed. Ik was zo blij dat ie door de boog met contra was gegaan dat ik ff niet meer oplette en hij in draf viel
Ghehe maar de boog was wel gelukt. *trots* In de proef van zaterdag giong ie trouwens wel goed!!! Alleen kreeg ik hem niet helemaal tot B maar dat is niet echt van belang toch?!

Maarja dus twee lekkere proeven gereden. En om 11 uur zaten wij weer lekker in het huisje achter een kopje koffie
Toen alles ingepakt gegeten en weer naar het wedstrijdterrein gegaan. Couponnen gepakt. Ik bleek voor m'n eerste proef 192 punten te hebben en voor de tweede 169
Snap ik echt geen flapdrol van.. Maarja jurysport he

Maar was dus wel een succesvol weekendje. Weer met 4 winstpunten naar huis gegaan!

Enne zo kort was m'n verslagje nou ook weer niet

Morgen dit topic wel even bijlezen.

@ TypicalDutch.. Ghehe vroeg me al af wie jij nou in eigenlijk was

Eefiesvenna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:54

Zijn er 1300 foto's gemaakt maar geen 1 van mij!
Wel 2 leuke van Men & Sven
Afbeelding
Afbeelding

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 07:55

Aahhww Eef toch
Het zijn wel leuke springfoto's
Zal die van mij zo ook even plaatsen

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 08:32

Die van mij zet ik er vanmiddag wel ff op
nu g een tijd.. moet naar school

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 08:37

_Linnie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:49

Ik ben zondag wezen kijken. Gomir heb ik zien springen. Zag er netjes uit!
Jammer dat t tijdens de kur aan t regenen was. Volgend jaar ga ik zeker zelf ook heen.

Angiie

Re: 22 & 23 April 2006 Texel-Weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:42

TypicalDutch schreef:
@ Gomir: Nou jij bent ook een mooie!! Zal je paard nog eens vasthouden met kalkoenen uitdraaien! Haha. Nou Gomir heb ik dus wél gemeet, zij mij schijnbaar niet. Naja, je kan niet alles hebben. Verder viefdepief nog aangesproken (ze wist vast niet wie ik was!) en met Hester en haar super groom op stap geweest. Hester had haar pony dit jaar wederom bij ons op stal, dus vandaar!

En wat het rijden betreft, ik ben tevreden! Twee keer foutloos gesprongen, 1ste parcours veeeeeeeeelste hard, tweede parcours wat beheerster. Heb der nu 27 in de B, misschien ook maar eens aan de L gaan denken... Wat de dressuur betreft ben ik snel klaar, dat ging niet! Haha. Mijn hemel wat hadden we weer een spanning... Iedere keer zodra ik m'n teugels weer oppakte zat ie weer in galop. De punten vielen me nog mee... Zaterdag 169 en 160, vandaag 166. We moeten nog even oefenen dus, maar in ieder geval geen verliespunten. Nou dat was het weekendje wat mij betreft wel zo'n beetje!

hahaha super groom nog wel
was echt super gezellig Mariska!!

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:41

hesterv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:46

Ben ik ook weer!! Week computerloos geweest Zeer vervelend!

Stappen was echt het meest geslaagde van mijn weekend!! Heb tegenwoordig een zeer aparte knol onder mn kont! Met springen bleef hij in totaal dus 4x staan, eerste parcours tot hindernis 7C gekomen, tweede parcours tot hindernis 3B. Niet echt om over naar huis te bellen dus.

Dressuur was meneer wat in de staak. Eerste proef nog netjes maar reed van geen meter (194 pnt.) tweede proef absoluut een ramp omdat ik binnenkwam terwijl er nog niet werd voorgelezen en ik een keer bij M afgewend had terwijl dat bij R moest (heb in totaal dus 2 keertwendingen teveel laten zien Gelukkig kan Lars dat ERG goed ) Had ik nog 197 punten.. Snap er echt niks meer van hoor!! Proeven die ik richting verliespunt rijd zijn altijd het hoogst gewaardeert...

Op het strand (vrijdagavond + zondagmiddag) heeft meneer mij er enkele keren bijna af weten te krijgen en is mijn mobiel half verzopen (trilfunctie en geluid doet het inmiddels weer). Maar heb me toch wel vermaakt!! Hij hield me wel bezig!

Dankzij supergroom Angiie heb ik 126 foto's van het weekend dus zal nog even kleine selectie maken en mijn spring/dressuurfoto's van fotobeeldbank opzoeken!!!

Mariska nog superbedankt voor ALLES!! Lars had het weer super voorelkaar! En groetjes aan je groninger en je broer die vind dat wij te luidruchtig zijn

*gaat nu foto's zoeken*
groetnis!

hesterv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:53

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hesterv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:57