Jill en Sunn vliegen vooruit!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:25

DuoPenotti schreef:
Wie heeft het over meppen? Helemaal niemand alleen jij. Dat jij zulke gedachte hebt bij vroeger kan een ander niets aan doen.

Niet zo flauw doen. De manier van omgang was vroeger echt heel anders en daar was het gebruik van hardhandige 'correctie' echt vrij gebruikelijk.

Citaat:
Zie Jill ook nergens meppen, maar juist proberen zo vriendelijk mogelijk te rijden.

Dat schreef ik dan ook helemaal niet. Dat was ook helemaal mijn punt niet.

Citaat:
Maar ik zie wel een pony die niet dooooood braaf is, wat men het liefste tegenwoordig ziet omdat de mama anders niet durft te kijken.

Juist dat is uit de lucht gegrepen. De andere omgang met paarden is niet 'omdat mama anders niet durft te kijken' maar omdat we hebben gekozen voor een andere manier van omgaan met paarden. Meer aandacht voor paardenwelzijn, zowel in hoe we paarden houden als hoe we met ze omgaan. Veiligheid is daar een onderdeel van, want als je de situatie veilig houdt kun je probleemgedrag en ongelukken een stuk terugbrengen.

En daar zijn heel veel paarden heel veel beter van geworden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:32

@shadow, met je knip en plak werk...

Ja dat er vroeger harder werd gereden is waar. Soms wel goed, soms ook niet.
Maar het bubbeltjes plastic van nu is net zo waar. En daarom zei ik ook dat ze een beetje doet zoals vroeger....

En dat is waar ik duidelijk naar refereerde gezien mijn hele tekst en de rest haalde jij erbij.
Want als ik dat bedoelde had ik wel een opmerking gemaakt over harder rijden. En dat deed ik niet.
Daarom is ook een totaal bericht belangrijk en niet een klein stukje wat jij eruit plukt.

Jij komt dan dus compleet met dat meppen aan bij een paard dat niet wil. prima als je daar over begint in een topic dat daar over gaat.
Hier en in al die andere topic van GG niet aan de orde, dus stemmingmakerij.

En verder reageer ik hier niet meer op je, want het lijkt er naar mijn idee op dat je daar op aan wilt sturen.
En daar doe ik niet aan mee

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 21:18

Fly_high schreef:
rien10 schreef:
Ik heb maar een tip: open NOOIT een foto topic op bokt.

Meeste foto topics ontsporen toch helemaal niet, ook niet met foto's ohz.

Zo loopt er nu eentje over een jonge meid die op een freiberger rijdt (dus een vergelijkbaar onderwerp) en daar blijft men heel vriendelijk en netjes reageren :)

Topics van TS daarentegen wordt altijd in gereld, al jaren ook. Dan ligt het misschien ergens anders aan dan het feit dat er rijfoto's in zitten.

Er valt wel wat te zeggen over mensen die menen dat omdat TS op een bepaalde manier schrijft er dan maar gereld mag worden. Er kan ook op een volwassen manier gereageerd worden. Ik moet steeds denken aan het woord tone policing als ik die opmerkingen over TS haar reacties zie, maar dat past eigenlijk net niet helemaal.

En Shadow, ik weet dat dit niet het eerste topic is van TS en haar dochter. Daarom begrijp ik ook waarom zij laconiek reageert op ongefundeerd commentaar. Overigens is die "wat als" mindset ongezond. Over het algemeen wil een ieder alles zo veilig mogelijk maken, maar vallen gaat iedereen wel. Een familievriend zegt altijd "Je weet nooit wanneer de laatste keer is dat je valt."

Lijkt me een sterk plan dat je je eigen topic opent over hoe kinderen moeten leren rijden. Mensen die naar die informatie opzoek zijn, zullen dat eerder daar vinden als je een passende titel gebruikt, dan in een topic van een random persoon die gewoon de voortgang van haar dochter wil laten zien.

Goede cap, degelijke schoenen, misschien een bodyprotector, en een pony die niet te pas en te onpas een rodeo opvoering uitoefent. Daar kan een kind veilig mee leren lol met je knol te hebben. Leuke foto's TS, grappig om te zien dat ze hier duidelijk beter zit. Zo zie je maar weer dat elke rit een moment opname is.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 22:25

Ze hebben hele goede momenten/dagen ertussen. Ook mindere dagen en dat moet ook kunnen. Het feit is dat de mindere dagen gewoon veilig zijn en ze dus nog met een glimlach rijdt. Even later stapt ze net zo makkelijk weer op met zadeltje.

Ik heb ook wel beeld van de gang die sun kan inzetten maar heb gekozen deze niet te tonen omdat ook daar waarschijnlijk veel over gezegd gaat worden.

Terwijl als je kijkt hoe ze dit oppakt en hoe ze haar langzaam aan ook zo door de baan weet te sturen is het echt wel een vooruitgang. Helemaal als je je indenkt dat ze niet meer durfde te rijden. Even een edit niet meer durfde te rijden in de zin van eraan zitten en je paard mogen voelen. Voordat ik dalijk weer te horen krijg dat mijn kind met angst op paarden zit.

Overigens staat de grote merrie al sinds begin juli met een blessure dus (periode goed geweest maar toch weer verslechterd). Dus ook daar zit ze weinig tot niet op. Ze heeft misschien 4x op die grote gezeten waarvan 4x hier op bokt vertoont is. Verder zien jullie eigenlijk al het rijdende beeld van haar op een enkele keer na. Zo zie je dus hoe weinig ze erop zit, maar heel veel ernaast staat.

Soms heb ik het idee dat mensen denken dat dit kind volledig gedrild wordt en dingen moet kunnen en gepusht wordt. Dat er heer een hele sfeer hangt van "moeten". Onze plek is verre van moeten en vooral genieten. Daarom geniet ik ook zo van alle rust, ruimte en vrijheid.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 00:37

GabberGill schreef:
Het valt me mee dat ze het topic op mijn paard niet af hebben gebrand want och och och.

[ Afbeelding ]
Miss ook nog tips met deze?
Ze rijdt deze met zweepje, bit en zadel.

Allemaal ongelukkige paarden en geen verbetering in te krijgen

Tja.. je kan wel ontwijkend reageren.. maar je kan er ook gewoon eens over na denken. De reacties komen niet uit de lucht vallen en het valt mij vaker op dat iets 'bekende' bokkers vaak alleen maar leuk commentaar krijgen wat ze ook posten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 01:27

7ofhearts schreef:
Dit wordt weer echt een topic met veel popcorn en kaasvlinders.

Mag n cracker met pindakaas en sambal ook?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 06:48

rien10 schreef:
7ofhearts schreef:

Gerust.
Zolang het maar lekker snacken is. *\o/*
Dit gaat nog wel even zo door.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 08:23

_Mir schreef:
GabberGill schreef:
Het valt me mee dat ze het topic op mijn paard niet af hebben gebrand want och och och.

[ Afbeelding ]

Tja.. je kan wel ontwijkend reageren.. maar je kan er ook gewoon eens over na denken. De reacties komen niet uit de lucht vallen en het valt mij vaker op dat iets 'bekende' bokkers vaak alleen maar leuk commentaar krijgen wat ze ook posten.

Wie is die iets "bekende" bokker met alleen maar leuke commentaren?

Vindt nog dat je het lang volgehouden hebt om niet te reageren, maar waarschijnlijk was het topic je nog niet opgevallen.

En waar reageer ik ontwijkend?
Ik werk graag aan verbeteringen dus misschien kan ik daar wat verbeteren

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 09:07

_Mir schreef:
GabberGill schreef:

[ Afbeelding ]

Dat laatste herken ik niet hoor.

Heb meer het idee dat het op Bokt echt niet uit maakt wat je doet, het is nooit goed of het deugd niet. :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 10:01

rien10 schreef:
7ofhearts schreef:

Ieuww :')

Elisa, ik kan me nog een topic herinneren, waar iedereen over elkaar heen viel om TS te bekritiseren, omdat ze te knap was/poseerde 8)7

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 10:32

denisesilver schreef:
rien10 schreef:

Ieuww :')

Elisa, ik kan me nog een topic herinneren, waar iedereen over elkaar heen viel om TS te bekritiseren, omdat ze te knap was/poseerde 8)7

En eentje met wat overgewicht die grondig met de grond gelijk werd gemaakt. Een een overduidelijk heel kundige ruiter die met een slof reed. Normaal ben ik ook heel erg kamp leven en laten leven. Maar ik vind het hier toch wat anders omdat het om een kind gaat, die (nog) niet zelf keuzes maakt qua veiligheid en verantwoordelijkheid én privacy.

rien10

Re: Jill en Sunn vliegen vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 11:17

Tja, dat heb je hier heel duidelijk gemaakt NPS. Herhaling maakt het niet sterker of beter.

En pindakaas met sambal is de Bom! Echt.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 11:23

Ik ben het even kwijt...
Gaat dit topic nou over Sun en Jill of over culinaire hoogstandjes of over aanvallen jegens TS?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 11:28

Haha.. Je bent me net voor
Schreef hier net: Kan het gewoon weer on topic, want ik volg de updates van TS graag, maar dit gaat nu een beetje verloren tussen alle posts over hoe iets wel of niet geplaatst zou moeten worden en andere irrelevante discussies...

Had die tekst weer weggehaald...
Maar plaats hem nu dan toch maar

Wat mij betreft dus heel graag weer on topic!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 11:37

Nou GG… je hebt iig wel altijd actieve topics.
Dat een spoor zo’n gedoe kan geven. :))

Lijkt me niet simpel om deze met een barebackpad te rijden. :) mooie houding heeft je dochter desondanks. Zich netjes lang maken en niet klemmen. :)

Ben benieuwd naar toekomstige foto’s. Nu even nieuwsgierig hè, hoe groot is jouw dochter? Waar is die kleine meid op die witte pony heen. :oo

Nielojram schreef:
Rij-foto's niets mis mee.

Rij-foto's van paarden waarvan eigenaren elkaar kennen op bokt, dat geeft vraagtekens.

Krijgen wij bokkers altijd een gevoel dat de tafel mooier wordt gedekt dan het eten wat wordt gereserveerd.

Spreek een keer voor jezelf alstublieft.
Ik heb er geen problemen mee dat bokkers vrienden en kennissen hebben. Wat een vreemde reactie is dit? En dat zegt wat gebaseerd op je reacties in dit topic.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 11:46

Punz schreef:
Schreef hier net: Kan het gewoon weer on topic, want ik volg de updates van TS graag, maar dit gaat nu een beetje verloren tussen alle posts over hoe iets wel of niet geplaatst zou moeten worden en andere irrelevante discussies...

Mijn laatste Off Topic; ik snap jullie frustratie heel goed. Mijn cracker opmerkingen zijn bedoeld om de boel een beetje lucht te geven, in plaats van -off topic- op elkaar in te hakken. Cracker opmerkingen zijn net zo goed off topic, maar kunnen een beetje lucht geven.
Buiten dat, vind ik ook "je bokt naam geeft aan dat je een aso bent" of woorden van gelijke strekking, net zo off topic maar bovendien onnodig kwetsend. Dus dat moet ook niet, net zo min als mijn voorkeur voor crackers met pindakaas en sambal uitspreken. Hetgeen ik dus niet meer zal doen hier. :o
(Maar ik heb er stiekem wel een topic over aagemaakt)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 12:06

rien10 schreef:
Punz schreef:

Mijn laatste Off Topic; ik snap jullie frustratie heel goed. Mijn cracker opmerkingen zijn bedoeld om de boel een beetje lucht te geven, in plaats van -off topic- op elkaar in te hakken. Cracker opmerkingen zijn net zo goed off topic, maar kunnen een beetje lucht geven.
Buiten dat, vind ik ook "je bokt naam geeft aan dat je een aso bent" of woorden van gelijke strekking, net zo off topic maar bovendien onnodig kwetsend. Dus dat moet ook niet, net zo min als mijn voorkeur voor crackers met pindakaas en sambal uitspreken. Hetgeen ik dus niet meer zal doen hier. :o
(Maar ik heb er stiekem wel een topic over aagemaakt)

[LZP] Rare eetgewoontes en altijd trek!

Je hebt deze gemist. Ik had een geweldig topic en daar was zoveel positieve energie hahahahhaa.

Ik spreek graag mijn voorkeur voor kaasvlinders uit.

Ik snap het allemaal hoor!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 12:27

@Punz ik blijf ook gewoon plaatsen joh! Ik kan deze boze mensen aan en heb nog niet gehuild hahahaha.

@ayasha leuk dat jij het wel ziet zoals ik en nog een paar zien! Mijn dochter is nu 1.55, mijn kleine meid op de witte welsh is nu een grote dame op der pony's!

@NPS jouw mening is al duidelijk. Het ging al een paar bladzijdes over jouw mening en hoe jij erin staat en ik heb daar geen boodschap aan omdat we er heel anders instaan.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 12:42

Heerlijk zoals je dochter kan opgroeien ts, lekker buiten en met beesten, en ook nog kunnen doen wat ze zo graag doet.
Daar zou ik toen ik 9 was stikjaloers op zijn.
Ze rijdt al aardig, en haar durf- en balansspieren zijn goed ontwikkeld dankzij die witte draak.
Sporen zou ik achterwege laten, maar ik vind de heisa hierover overdreven.
Al met al lekker doorgaan zo!!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 14:12

Ze groeit zeker lekker op

Leert een hoop ook en wij gaan natuurlijk gewoon door en verschijnen binnenkort gewoon nog een keer op het beeldscherm

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:17

En dan het liefst met Frits *\o/*

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 14:51

Ik zal hem uit het stof trekken

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:55

Jaaa fritsie!!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:56

Jolliegirl schreef:
Jaaa fritsie!!

Nog een fan van Frits *\o/*

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 16:29

Hij kraakt nog niet. Miss een beetje wd40 en wat kilo's eraf, maar hij kan nog best een ronde hahahahahah