Tip: CHIO Rotterdam kur op muziek live te volgen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Re: Tip: CHIO Rotterdam kur op muziek live te volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 22:35

Eens, van en naar de dekstal lopen ze op een halstertje (al dan niet met ketting, maar dan nog)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 22:40

En als jong paard lopen die ook gewoon op trens in de baan... de oefeningen zijn dan inderdaad nog makkelijker. Maar ze zijn dan nog veel groener en meer onervaren.
De mate van africhting en voorkeur van het paard zou moeten maken dat je de overstap maakt naar S&T, niet een vastgeklonken FEI regel of dat je door te veel op druk rijden hem nodig zou hebben als noodrem.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-24 09:09

Mee eens, wel met als kanttekening dat er stallen zijn waar ze alle jonge paarden met slof rijden en dan als ze 5 zijn overstappen op S&T. Dat getuigt imo ook niet van goede africhting en juist dat geforceer breekt paarden af.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 10:40

Ik geloof niet dat Ed en total 2 jaar thuis hebben geoefend en dat dit het resultaat is! Nu ga ik even speculeren maar ik denk dat dat paard een serieuze blessure heeft gehad en hij er nog niet heel lang opzit. Zo groen als de series waren dat heeft niets met spanning te maken, dat deed hij 3 jaar geleden veel strakker.

Je kan wat vinden van de manier van rijden maar Ed kan echt wel rijden dit heeft tie niet 2 jaar thuis geoefend. Hun zitten ook met sponsor Glock en moeten toch weer wat laten zien. Ik denk dat Ed zelf eerst liever nog thuis had door getraind. En vaker een grote entourage had opgezocht nog voor hem officieel te starten. Daar wordt op dat niveau echt wel goed over nagedacht.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 12:51

Ik vroeg me eigenlijk af of Total de afgelopen twee jaar in dekdienst heeft gestaan?

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 19:35

denisesilver schreef:
Ik vroeg me eigenlijk af of Total de afgelopen twee jaar in dekdienst heeft gestaan?

Volgens mij is die eruit gehaald omdat hij WFFS drager was toch?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 22:50

Afgelopen jaar is er nauwelijks met hem gedekt volgens de KWPN database en horsetelex database.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 23:42

Total was er al langer uit, alle dekkingen daarna waren met diepvries, dacht zelfs vanaf 2018 al.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 00:56

Total draagt wffs daarom werd hij uit de dekdienst gehaald maar hij kwam weer terug dacht ik, maar is niet vaak gebruikg. Heb een Total us nakomeling gehad.

Total is niet het makkelijkste paard wat ik vernomen en opgezocht heb. Ik was benieuwd naar het karakter omdat het karakter van de Total die ik had in een seconde kon omdraaien van positief naar negatief en weer terug. Ik heb toen een beetje rondgespeurd maar je ziet heel weinig sportnakomelingen van Total US. Wel veel merries met fijne resultaten om een fokmerrie te zijn.

Ik heb gehoord dat ze tijden niet lekker hebben kunnen rijden en het paard het niet meer deed en ze dus even een paar stappen terug moesten doen. In zo'n geval is lang wegblijven van dit niveau met al zoveel negatieve berichten over deze combinatie niet heel raar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-24 08:48

Total US fokte ook niet zo super helaas..qua karakter maar ook type, heel wisselend.

Dresjoepie:
Dat zou natuurlijk ook kunnen..geblesseerd. We zullen er waarschijnlijk nooit achter komen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 08:50

Hij toont inderdaad niet alsof hij 3 volle jaren heeft kunnen trainen in ieder geval.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 09:30

Er zijn er veel die de handdoek in de ring gooien bij Gal.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 09:42

Benzz schreef:
Er zijn er veel die de handdoek in de ring gooien bij Gal.

Ik wilde dit niet zeggen maar dit is wel het verhaal geweest

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 10:20

Ik moet zeggen dat ik het ook zonde vind dat hij zo onder een vergrootglas wordt gelegd steeds. Het kleinste foutje wordt uitvergroot. Ik ga niet zeggen dat ik per definitie fan ben van zijn rijden, maar ik kijk toch ook wel graag naar dingen die wel goed gaan.

Qua jurering ligt de bal nog altijd bij de FEI. Ik ben benieuwd hoe ze gaan jureren in Parijs.

Speculeren over de gezondheid van het paard heeft geen zin. Ik dacht overigens dat hij uit de dekdienst was gehaald voor de sport net als Toto destijds, dus ik had verwacht dat hij met die twee jaar pauze wel terug ingezet zou zijn geweest.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 10:57

Nee Total is niet zo'n positief vaderdier als Toto. Dat hij niet teruggekomen is als dekhengst vind ik dus niet raar.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 11:59

Heeft ook niet veel zin, hij is WFFS en daar zal een fokker niet snel mee dekken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:26

GabberGill schreef:
Nee Total is niet zo'n positief vaderdier als Toto. Dat hij niet teruggekomen is als dekhengst vind ik dus niet raar.

Klopt, hij "strooit" heel erg als hengst. Groot, klein, wel bewegen, niet bewegen. Het is geen hengst die ergens duidelijk zijn stempel op drukt, nafok was ook niet heel bijzonder. Daarbij ook nog wffs positief.
Dus ik vind het inderdaad niet gek dat ze hem er uit hebben gehouden.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 13:52

Dat is ook wat ik zag toen ik zijn nakomelingen uitploos

Het zijn geen goed presterende in de sport. Je ziet er weinig van terug in ieder geval.

En wat je zegt er is geen beeld waar hij als vaderdier nou echt in uitblinkt.

Eerlijk een jazz, toto, totilas, livius en ga zo maar door herken je vaak wel, maar bij hem zag ik dat niet terug.

Ik heb ook gekeken naar karakters maar ook daar valt geen touw aan vast te knopen. Ook veulens gevonden die al vrij negatief gedrag vertoonde op jonge leeftijd maar ook weer hele fijne meewerkende dieren.

Hij gaat teveel alle kanten op om er iets van te zeggen, maar hem terugtrekken is denk ik de beste keuze geweest