Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
justkid schreef:Ik vind het leuk om te volgen. Ik heb jaren in Zeewolde gewoond en ben ook wel eens op jouw plekje geweest.
Mooi dat er zoveel ontwikkeling in zit.
Ikzelf blijf het een beetje een ingewikkeld verhaal vinden. Er zijn geen nutsvoorzieningen en ik weet ook niet of ze die uiteindelijk gaan krijgen. Dan is het in mijn ogen moeilijk om een echt professioneel bedrijf op te zetten.Ik hoop dat ze het volhouden want uiteindelijk valt dat natuurlijk ook niet mee om zelf zonder stromend water en elektriciteit te wonen. Of is er inmiddels wel elektriciteit?
Heel fijn dat jouw paarden het daar zo goed doen.
Die kleigrond geeft natuurlijk enorme modder bij zoveel regen, aan de andere kant, het is de vruchtbaarste grond van Nederland volgens mij dus aan groen geen gebrek.
Libera schreef:Zo, wat een blubber!![]()
Vind het echt wel heel veel paarden voor 6 hectare... misschien kunnen ze het beter in 3 stukken verdelen en veel minder paarden, zodat het gebied tussendoor ook weer kan herstellen?
Zonder stroom is ook wel lastig, wat als er een ziek paard is en je hebt licht nodig ‘s avonds? Of stromend water om af te spuiten?
Zou voor mijn paarden niet te doen zijn.
Thioro schreef:Ik denk ook dat er simpelweg te veel paarden staan.
Vrienden van me staan ook in een pp. 4 hectare, en daar staan welgeteld 5 paarden. En ook zij voeren een eeuwige strijd tegen blub. Niet zozeer diep wegzakblub maar uitschuivenblub, op de tracks. De voederplaatsen zijn droog en er zijn ook droge ligplekken.
Andere pp die ik ken is 11ha, staan een 10 tal paarden.
kimmie261 schreef:Er is toch geen paard in de natuur die in zo'n gebied vrijwillig zou blijven staan, vind dit echt geen plek meer voor paarden, en dan als het gaat vriezen, daar valt niet normaal meer te lopen...
Nee sorry, prachtig gebied, maar zou in het natte seizoen gewoon een paar maanden "dicht" moeten gaan...
Wendy_Komen schreef:Nog even ter illustratie van mijn vorige bericht, zo trof ik mijn paardje in hrt naastgelegen dorp van ts, vandaag in diepe slaap aan in zijn 24/7 paddock:
[ [url=m/kXySUn.jpg]Afbeelding[/url] ]