Haflinger Nash aan het werk. Z1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:43

Askja schreef:
Dreamer, zie de post van CharmingS hierboven.

Ja dat was inderdaad wat ik daar neer had gezet.. Mag daar helaas niet verder op in gaan van de mod's.. Maar dat is inderdaad hoe ik het zie :)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:53

CharmingS, en dat is dus onzin. Zie mijn uitleg. Jouw bewering onderstreept alleen maar jouw vooroordeel jegens wat zware ruiters, nl. dat die per definitie niet goed kunnen zitten en rijden. Goed rijden met (licht) overgewicht kan wel degelijk, het gaat om het trainen van je core stability en daarnaast om het ontwikkelen van je lichaamsbewustzijn. Core stability ontwikkelen is moeilijker met wat kilo's extra, maar het kan wel degelijk.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:58

Askja schreef:
CharmingS, en dat is dus onzin. Zie mijn uitleg. Jouw bewering onderstreept alleen maar jouw vooroordeel jegens wat zware ruiters, nl. dat die per definitie niet goed kunnen zitten en rijden. Goed rijden met (licht) overgewicht kan wel degelijk, het gaat om het trainen van je core stability en daarnaast om het ontwikkelen van je lichaamsbewustzijn. Core stability ontwikkelen is moeilijker met wat kilo's extra, maar het kan wel degelijk.

Heb jouw uitleg gelezen, en er zijn zeker meerdere oorzaken. Maar ik ga deze discussie hier niet voortzetten aangezien daar niet meer over gediscussieerd mag worden. Je mag me zeker een PB sturen en het er dan verder over hebben. Ik bedoel het absoluut niet slecht of vervelend naar TS, maar ik zie het toch iets anders als dat jij dat doet, en dat is niet echt. Maakt jouw mij of de TS nog geen slecht persoon, alleen mensen die een andere kijk op bepaalde dingen hebben. Ben ook zeer benieuwd naar die van jouw, aangezien ik mezelf graag blijf ontwikkelen en wil leren van mensen.

Wel jammer dat je mijn reactie meteen als onzin bestempeld aangezien ik niet de kans heb gehad om mezelf te verduidelijken aangezien het niet is toegestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:01

Askja schreef:
Dreamer, zie de post van CharmingS hierboven.

Oh die heb ik niet gelezen.
Bedoelde mijn advies/vraag met de beste bedoeling, iedereen heeft toch verbeterpuntjes? Ongeacht welk niveau je rijdt :)
Ik zie echt niet wat daar nou zo negatief aan is en waarom dat niet gezegd mag worden?
Ik heb door een rugblessure/weinig spieren ook een tijd moeite gehad met een goede, stabiele beenligging. En om die reden heel lang geen sporen om gehad, dat was mijn enige vraag/opmerking :)

Ik heb diep respect voor hoe ze een zelf gefokt dier naar dit niveau rijdt, maar ook dan, zal menig ruiter nog altijd verbeterpuntjes hebben :D
Zo ook ikzelf hoor! En mijn reactie was dan ook totaal niet aanvallend bedoeld daarover...
Juist je beenligging is iets wat je zelf moeilijk kan zien/checken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-10-18 15:06, in het totaal 2 keer bewerkt

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:03

Askja schreef:

eens, maar ondanks dat ik geen overgewicht heb, heb ik moeite met mijn core stability. en ind net je wat je zegt het kan wel degelijk.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:16

Banyu schreef:
Verschrikkelijk zeg, hoe bokt is geworden!! Foto's en filmpjes zijn moment opnamens!

Allereerst, ik vind het knap dat je zover komt met Nash! Iedereen heeft verbeterpuntjes. We proberen te melden vanaf een foto, dus niet alles is zoals het reallife is.

Maar momentopnames moeten ook gewoon kloppen. Tuurlijk kan je een "niet mooie beenhouding van het paard " hebben. Dat die net op een voorbeen land in de galop, maar dan nog moet die niet strak tonen in de voorhand.
Maar, als dat op sommige foto's is, zie je dat er aan gewerkt wordt. Is het op bijna elke foto is het geen moment en is het gewoon zonde van het beeld.
Ik vind persoonlijk de stang op deze foto's te strak en inderdaad teveel op voor.
Maar, als hij meer van achteren kan gaan dragen en de ruiter meer los kan laten voor is die denk heel gaaf!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:18

kiwiwitje schreef:
En ik wilde juist zeggen dat , vergeleken met de andere topic's, ik juist het idee dat je afgevallen bent! Ziet er goed uit dit! :)

Absoluut dit!

Peelie

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 15:25

Eerder was de stang te los en deed hij niks. Niks de stang te strak.

Zo zie je maar. Zo veel mensen zo veel wensen. Al ben ik het er wel mee eens dat de stang te strak staat naar mijn zin. Toen ik de foto's zag ben ik daar dus ook gelijk op gaan letten.

Maar dat hij niet draagt of niet van achter door komt ben ik het niet mee eens.

Enne. Waarom denken jullie dat ik nog foto's van juli post. Enig idee hoe lang ik daar over nagedacht heb.... maar ik ben gewoon heel happy met hoe hij gaat. En eerlijk is eerlijk. Ik had niet verwacht dat er nu nog zo'n enorme rel zou ontstaan of dat er uberhaubt andere topics naar aanleiding van mijn topic geplaatst zouden worden en waar ik dan besproken wordt zonder dat mijn naam genoemd wordt. Ik wordt daar gewoon een beetje flauw van.

Voor de mensen die het wel leuk vinden. Ik denk dat ik voortaan maar stop met op bokt plaatsen en alles lekker op insta gooi (deed ik toch al) en als er op insta negatief commentaar komt dan weet ik de blokeer knop snel te vinden.

Over insta gesproken daar krijg ik bijzonder weinig negatieve reacties overgens. Wat er dan toch zo anders aan bokt ik? Ik snap het niet.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:28

Askja schreef:
Een onrustige ligging van het onderbeen impliciet relateren aan her gewicht van TS slaat echt nergens op. Ik ken zat slanke ruiters die ook een onrustig onderbeen hebben en de oorzaak daarvan ligt in het blokkeren van het heupgewricht en/of het vastzetten van de knieën tegen het zadel. Of er wordt gewoon te veel been gegeven omdat de een of andere instructeur dat in heeft gepeperd.

Ik heb geschreven dat het paard haar niet laat zitten en dat ze daarom onrustig zit.
Maar je hebt gelijk er zijn meer paarden die een ruiter niet laten zitten.
Maar daar zou ik dan net zo goed een opmerking over maken, zeker als we het over Z hebben en niet over L2. Maar dan zou dat wel mogen?

Hier denk ik dat het mede kan komen doordat het paard moeite heeft haar te dragen. En of dat nu ineens anders is in een paar maanden dat kan, maar op dat filmpje zie je dat duidelijk in zijn manier van lopen.
En dan komt je in een cirkel waar je niet makkelijk uit kan komen.
Onrustige zit is voor het paard moeilijk te ontspannen. Niet ontspannen paard is moeilijk om te zitten.
En dat is geen moment opname want dat is het hele filmpje aanwezig.
En nee op de foto zie je dat niet.
De foto's op wat zware aanleuning na zien er goed uit.

Ik ging dus het filmpje kijken om de zeurneuzen te zeggen, kom op zeg, het paard loopt toch goed.
Maar helaas werd door dat filmpje en bewegend beeld dus mijn mening veranderd.
En wat ik al aangaf, is dat bij nieuw beeldmateriaal anders zou ik dat ook toegeven.
Want ik ben wel de laatste die het dressuurplaatje belangrijk vind. Ik stoor me dus echt niet over mensen die er wat zwaarder uit zien. (of te lang of )
Maar sorry hier denk ik toch dat zwaar uitzien ook zwaar is.
En ik ben zelf niet gezegend met maat 36 en heb ook een poos niet gereden omdat ik vond dat dat niet meer eerlijk was.
Dus ja ik weet hoe het is, hoe het voelt en nog meer dat je er echt zelf aan moet werken om het te veranderen en hoe moeilijk dat is.
Maar we hebben toch te maken met paarden en dat staat altijd voorop.

wat ik eerder ook al aangaf ik wil ts nog steeds een grote knuffel geven. En die is oprecht bedoeld.
Want leuk is dit niet. Maar het plaatje is niet alleen maar meer gewicht dan had ik dit niet geschreven, het hele plaatje klopt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:29

Bokt heeft toch ook een blokkeer functie? Of niet?

Ik snap je wel hoor Gail, dat je door al het gezeur niet op de rest in gaat. Maar toch zonde, want er zitten ook wel normaal geformuleerde en ook handige tips/ aandachtspuntjes bij :)

(Ikzelf reageer op insta eigenlijk nooit, zowel niet negatief als positief := )

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 15:30

Anoniem schreef:
Bokt heeft toch ook een blokkeer functie? Of niet?

Ik snap je wel hoor Gail, dat je door al het gezeur niet op de rest in gaat. Maar toch zonde, want er zitten ook wel normaal geformuleerde en ook handige tips/ aandachtspuntjes bij :)

(Ikzelf reageer op insta eigenlijk nooit, zowel niet negatief als positief := )

Daar doe ik ook zeker wat mee.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:38

Dreamer nogmaals, ik reageerde helemaal niet op jouw post. Jouw commentaar richtte zich gelukkig namelijk wel op rijtechnische aspecten.

Misschien is Insta idd een beter medium voor het delen van jouw foto's en video's, ts. Bokt is een forum en dus geeft iedereen overal zijn mening over. De hier ontstane discussie is volledig off topic gegaan, maar heeft ook interessante aspecten omdat de reacties iets zeggen over hoe we naar elkaar kijken en hoe, en vooral hoe snel we oordelen. Maar daar zit jij logischerwijs niet op te wachten.

Enjoymyhorse, ik deel jouw visie niet, ik kan niet zien dat het paard last heeft van de ruiter. Ben benieuwd naar je onderbouwing, maar liever per bp om het topic niet verder te verstoren.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:40

Ik vind het een aansprekend dier, wel zie ik op veel foto's spanning op je schouders en armen staan.

Van mij zou je met name in galop veel meer van de hand af mogen rijden.

Veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:45

Askja schreef:
Dreamer nogmaals, ik reageerde helemaal niet op jouw post. Jouw commentaar richtte zich gelukkig namelijk wel op rijtechnische aspecten.

De rest van mijn bericht was ook niet meer gericht op jou :)

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:47

Wat een onwijs leuk paard, leuke combinatie zijn jullie samen! :)

Edit; wat staat dat groen hem prachtig :D

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:50

Wauw wat een gave combinatie zijn jullie zeg!!!!! Lekker doortrainen en ben heel benieuwd hoe jullie verder gaan!

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:59

Wauw, super gave haf is Nash toch :~ ! Ik ken jullie van insta, maar zie jullie nu voor het eerst op bokt (ben niet zo actief op bokt, haha).
Je mag trots zijn op wat jullie tot nu toe bereikt hebben!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:59

Ik vind het vooral heel leuk om te zien hoe jij met je paard omgaat! Je bent duidelijk gek op hem, zorgt met veel liefde voor hem en bent apetrots op hem, en dat vind ik heel mooi om te zien!
Rijtechnisch commentaar waag ik me niet aan, ik heb er de ballen verstand van, vind je foto's en setje er wel stoer uit zien! (Doe mij dat donkergroen maar <3 )

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:24

Peelie schreef:

Zo zie je maar. Zo veel mensen zo veel wensen. Al ben ik het er wel mee eens dat de stang te strak staat naar mijn zin. Toen ik de foto's zag ben ik daar dus ook gelijk op gaan letten.

Enne. Waarom denken jullie dat ik nog foto's van juli post. Enig idee hoe lang ik daar over nagedacht heb.... maar ik ben gewoon heel happy met hoe hij gaat. En eerlijk is eerlijk. Ik had niet verwacht dat er nu nog zo'n enorme rel zou ontstaan of dat er uberhaubt andere topics naar aanleiding van mijn topic geplaatst zouden worden en waar ik dan besproken wordt zonder dat mijn naam genoemd wordt. Ik wordt daar gewoon een beetje flauw van.

Voor de mensen die het wel leuk vinden. Ik denk dat ik voortaan maar stop met op bokt plaatsen en alles lekker op insta gooi (deed ik toch al) en als er op insta negatief commentaar komt dan weet ik de blokeer knop snel te vinden.

Over insta gesproken daar krijg ik bijzonder weinig negatieve reacties overgens. Wat er dan toch zo anders aan bokt ik? Ik snap het niet.

Aka ik wil niks van andere aannemen en niet openstaan voor feedback en tips? Zo lees ik het namelijk. Wat toch wel erg jammer zou zijn gezien we meer weten met zijn allen samen dan alleen..
Correct me if I am wrong.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:36

Wat ik dan niet snap, is waarom mag er geen commentaar gegeven worden over een "oud" filmpje van Maart, terwijl de foto's die gepost zijn uit Juli komen en dus dan ook niet recent zijn? >;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:41

Ik sluit me volledig aan bij Askja haar berichten.

Ik vind dat TS supernetjes reageert hier. Echt diep respect daarvoor.

Je reageert op dit topic, niet op alle eerdere posten. Als dat de bedoeling was, had TS de linkjes naar eerdere topics toegevoegd.

Feedback geven is echt totaal iets anders dan wat hier gebeurt; dit wat hier gebeurt is in mijn ogen namelijk groepsgedrag tegenover een gevonden zondebok/zwart schaap.
Bij feedback hou je rekening met de gevoelens van de ander en dat geef je en dan stopt het. Wat hier gebeurt is, dat een hele groep ermee aan de haal gaat en er grenzen overschreden worden (grenzen aangegeven door mods meerdere keren tevergeefs).

TS, ik ga je graag volgen op Insta, misschien wil PB’en hoe ik je kan vinden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 16:47

sanso schreef:
Peelie schreef:

Aka ik wil niks van andere aannemen en niet openstaan voor feedback en tips? Zo lees ik het namelijk. Wat toch wel erg jammer zou zijn gezien we meer weten met zijn allen samen dan alleen..
Correct me if I am wrong.

Niks mis met feedback, maar de grond in stampen is niet mijn stijl. Dus ja. Dat soort mensen blokeer ik. Dat recht heb ik gelukkig :P

UltimOo schreef:
Wat ik dan niet snap, is waarom mag er geen commentaar gegeven worden over een "oud" filmpje van Maart, terwijl de foto's die gepost zijn uit Juli komen en dus dan ook niet recent zijn? >;)

Omdat ik niet om commentaar vraag. Staat notebene zelfs in de OP dat het geen zin heeft om commentaar te geven, omdat het oudere foto's zijn...

Lante schreef:
Ik sluit me volledig aan bij Askja haar berichten.

Ik vind dat TS supernetjes reageert hier. Echt diep respect daarvoor.

Je reageert op dit topic, niet op alle eerdere posten. Als dat de bedoeling was, had TS de linkjes naar eerdere topics toegevoegd.

Feedback geven is echt totaal iets anders dan wat hier gebeurt; dit wat hier gebeurt is in mijn ogen namelijk groepsgedrag tegenover een gevonden zondebok/zwart schaap.
Bij feedback hou je rekening met de gevoelens van de ander en dat geef je en dan stopt het. Wat hier gebeurt is, dat een hele groep ermee aan de haal gaat en er grenzen overschreden worden (grenzen aangegeven door mods meerdere keren tevergeefs).

TS, ik ga je graag volgen op Insta, misschien wil PB’en hoe ik je kan vinden.

Dankjewel. Als je zoekt op @haflingers.nash.and.mara dan vindt je ons zo. Op insta en op youtube. Al doe ik weinig met youtube.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:20

Peelie schreef:

Kijk, om deze reactie trek je het ook een beetje zelf aan. Ik probeer netjes te formuleren wat ik zie op de foto's. Of ze nou oud of nieuw zijn, dit zie ik en daar reageer ik op. Juist fijn dat je het zelf ook zag en dat je daarop anders bent gaan trainen, maar dat kan ik vanachter mijn beeldscherm niet zien..

Hij sjouwt goed van achter, maar hij is voor nog te vast op deze foto's. (ook weer vanaf foto's..) Het beeld staat te strak voor mij persoonlijk, mede door stang, maar mssn ook jou houding, kan er mijn vinger niet opleggen.

Wat er anders is aan bokt is denk ik ook omdat dat meer een forum is waar reactie door middel van tikken moet. Je stuurt geen hartje of duimpje, maar probeert het met tekst en iedereen wil daarin zijn eigen uitleg geven.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 17:35

Volgens mij was mij OP anders heel open en zonder tekst die dit soort reacties zouden aantrekken. Dat ik nu 1x zo reageer (en volgens mij blijf ik nogsteeds heel algemeen en netjes) trek ik het aan? Dan verschillen we van mening, want hier heb ik niet om gevraagd.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:04

Jij blijft zeker heel netjes. Daar valt niets van te zeggen vind ik.
Maar eigenlijk vind ik de rest van de berichten ook netjes. Misschien niet altijd leuk, maar ik heb het idee dat mensen het toch wel netjes proberen te brengen.
Maar ik geef toe, dat is in een beladen onderwerp, op schrift zonder emotie in toon wel moeilijk.