Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Noukjenn schreef:Ik zou graag het volgende willen vermelden:
Ik, Anouk Kleinreesink, beheer de websites van stal van Noukjenshof en stal van de Kemp. Ik ben de eigenaresse van stal Noukjenshof, de sites heb ik samen met mijn stiefopa, Ties Steenbreker, die eigenaar is van stal van de Kemp. Aangezien hij niet zo goed met computers overweg kan, hierbij zijn verhaal.
26 juni 2017 is Lex van de Kemp geboren, 4 weken te vroeg en dus niet compleet volgroeid. Na enkele dagen zag ik dat het veulen niet veel bijkwam en zijn toen met hem naar de dierenkliniek in Zeddam geweest. Daar bleek dat zijn moeder Alissa van de Kemp niet genoeg melk gaf en kregen vanuit de dierenkliniek veulenmelk mee om bij te geven. Dat hebben we toen ook gedaan. Daarnaast is Alissa gespoten om de moedermelk meer op gang te laten komen. Na een aantal weken zag ik dan ook verschil en bleef hij stabiel en werd niet slechter.
Ik had 2 andere hengstveulens te koop staan en daar had ik al snel kopers voor. Zij zijn toen komen kijken en zagen toen ook Lex. Ze wilden hem heel graag hebben, maar ik heb er toen al bij gezegd dat hij bijgevoerd moest worden en dat hij extra zorg nodig had. Zij hebben toen beloofd dat zij goed voor hem zouden zorgen. Ik wist niet dat zij van plan waren het veulen door te verkopen. Anders had ik dit nooit laten gebeuren!
Naar aanleiding van dit topic op bokt.nl van de huidige eigenaresse van Lex kregen wij op onze website een anonieme, boze reactie waarbij we de aantijging kregen dat wij pony’s verwaarlozen. Dit is zeer zeker niet het geval en daarom schrokken wij ook van deze aantijging. Daarom doen wij hier ons verhaal. Wij zouden nooit onze pony’s verwaarlozen! Laat dit voor iedereen heel duidelijk zijn!! Kom zelf verhaal halen in plaats van zelf conclusies te trekken en ons te beschuldigen! Internet is een grote kracht in zowel positieve als negatieve zin. Het kan je veel goeds brengen, maar het kan ook snel mensen ten gronden richten. Dus denk eerst even na voordat je iemand beschuldigd van iets waarvan je het hele verhaal niet weet! Nogmaals, de huidige eigenaresse kan niets doen aan het feit dat andere personen ons beschuldigen. Zij heeft haar kant van het verhaal verteld, wat wij alleen maar kunnen begrijpen. Wij hebben zeer veel respect voor haar dat zij Lex heeft geholpen om erdoor te komen. Heel erg bedankt vanuit onze kant! Wij hopen dat de hele situatie begrepen wordt en dat onze naam gezuiverd wordt!
othelloster schreef:het kan zich nog herstellen, in hoeverre het hersteld is afwachten. hangt er ook helemaal van af of hij door gaat pakken. onder het wandelen zie je hem zijn achterhoefjes nie5 goed neerzetten. kraakt ie van alle kanten maar dat komt omdat ook zijn pezen zo zwak zijn. dit beestje is niet aangetast op zijn gewicht maar zijn gehele lijf. tot zijn tandvlees er aan toe. we ons gisteren ook echt af en het vragen of we hier wel mee door moesten gaan. of het ook wel levenskwaliteit voor het beestje zal betekenen. toch besloten om door te gaan. als hij niet zo een levenslust had ondanks zijn ellendige lijf dan was ik bang dat hij er al niet meer was. want toen ik hem net had was het echt kantje boord. nu afwachten of de ontsteking in zijn mond goed gaat afnemen en hij zijn voer beter kan opnemen.
daydream schreef:Voor zover ik het begrijp was er
1. Een fokker die Daantje te jong heeft verkocht aan (2.)
2. Een (nu voormalige) eigenaar die er niet goed voor gezorgd heeft
3. TS die hem bij 2 heeft gered.
Of was er nog iets tussen 2 en 3?
TS petje af hoor!
Citaat:De vorige eigenaar had hem pas enkele dagen. Hij heeft het veulen uit zijn benarde situatie gehaald.
Ilja000 schreef:Vergeet niet dat de merrie niet genoeg melk had.
Anoniem schreef:Ilja000 schreef:Vergeet niet dat de merrie niet genoeg melk had.
Oooooh. In dat geval is het meer dan prima om een veulen met, wat was het, 3,
Maximaal 4 maanden?, af te spenen en de verkoop in te gooien! Zelfs als hij te vroeg geboren is, Logisch!
TS, wat pak je het supergoed aan met dit kleine hummeltje. Ik duim dat hij er weer bovenop komt.