Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 10:11

Nou voor iedereen die vroeg wil komen, bespaar je de moeite. Voor 5 uur kom je het marktterrein niet op. De regels zijn dusdanig aangescherpt dat alleen gereserveerde handelaren mogen lossen voor 5 uur. Verder kom je het terrein dus niet op. Ook de buitenlandse kopers mogen niet naar binnen. Na 5 uur mogen ook de niet gereserveerde mensen het terrein op. Er is een ingang voor paarden en 3-4 voor bezoekers.

Elk paard zal gecontroleerd gaan worden en vervolgens mag hij naar binnen. Zijn er teveel mensen op het marktterrein dan gaat de boel dicht totdat er weer mensen uit zijn.

Ze zijn totaal gestoord geworden en dit gaat de handel echt geen goed doen. Ik vrees dat een hoop dieren van de ene vrachtwagen in de andere geladen gaan worden zonder dat ze op de markt gekomen zijn. Er is veel minder plek dan vorig jaar dus mocht de aanvoer behoorlijk zijn dat gaan ze vast en zeker de boel opstapelen. De paarden staan met de koppen naar elkaar dus dat gaat ongetwijfeld mepperij geven.

Wij laden om half 3 snachts en gaan dan die kant op. Maar zien waar we de wagens neer kunnen zetten en hoe het verder moet. De informatie is uiterst summier..

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 10:15

emr schreef:
Bamii schreef:
Lijkt mij ook heel leuk om een keertje heen te gaan, alleen moet ik om 9 uur alweer in het Zernike zijn dus zou om kwart voor 8 al weg moeten. Dan heb je nog niet de hele markt gezien denk ik. Tot hoelaat is het een beetje leuk?

Hoe vroeger, hoe meer paarden is mij verteld. Geen idee wanneer het leeg loopt maar ik was er vorig jaar tot een uurtje of 4.

Je hebt een pb! Ik kan ook vanaf Groningen komen. Alja ook nog pben?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:31

robert45 schreef:
Nou voor iedereen die vroeg wil komen, bespaar je de moeite. Voor 5 uur kom je het marktterrein niet op. De regels zijn dusdanig aangescherpt dat alleen gereserveerde handelaren mogen lossen voor 5 uur. Verder kom je het terrein dus niet op. Ook de buitenlandse kopers mogen niet naar binnen. Na 5 uur mogen ook de niet gereserveerde mensen het terrein op. Er is een ingang voor paarden en 3-4 voor bezoekers.

Elk paard zal gecontroleerd gaan worden en vervolgens mag hij naar binnen. Zijn er teveel mensen op het marktterrein dan gaat de boel dicht totdat er weer mensen uit zijn.

Ze zijn totaal gestoord geworden en dit gaat de handel echt geen goed doen. Ik vrees dat een hoop dieren van de ene vrachtwagen in de andere geladen gaan worden zonder dat ze op de markt gekomen zijn. Er is veel minder plek dan vorig jaar dus mocht de aanvoer behoorlijk zijn dat gaan ze vast en zeker de boel opstapelen. De paarden staan met de koppen naar elkaar dus dat gaat ongetwijfeld mepperij geven.

Wij laden om half 3 snachts en gaan dan die kant op. Maar zien waar we de wagens neer kunnen zetten en hoe het verder moet. De informatie is uiterst summier..

Serieus?
De markt gaat echt achteruit, en hard ook.. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:31

robert45 schreef:

Fijn dat je die info deelt. Lijkt me voor de mensen die erheen gaan en iets willen kopen goed om te weten.

Wat ik me afvroeg: als niemand voor 5 uur het marktterrein op mag, dan zal de meeste handel wellicht tot dat tijdstip voor de poorten plaats gaan vinden? Of houden ze daar ook toezicht op?

Edit: dit staat er trouwens over in de zuidlaardermarktkrant.
Afbeelding

Cemlys

Re: Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:48

Ik ben een keer erg vroeg geweest en toen stond er nog niet eens veel, of er werd ook al veel voor de markt verkocht.
Op zich is het niet slecht wat ze willen, makkelijker controle (en wil je die markten laten doorgaan de komende jaren, zal er toch aan de controles moeten worden toegegeven, nvwa schijnt zowiezo scherper te zijn), hopelijk een hoop minder gevaarlijke situaties zo (voor de mensen dan), want niet iedereen heeft boerenverstand als je daar rondloopt, voor de paarden zal het nog tegenvallen mss als ze kop aan kop gezet worden.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:56

Als de paarden echt kop aan kop gezet worden gaat dat absoluut niet veiliger worden voor de bezoekers :n Moet je er een stel pis merries tussen hebben, dan ben je helemaal klaar.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 13:16

Ik ga ook...wil zien welke veranderingen er nou precies zijn doorgevoerd en wat dit voor het paardenwelzijn oplevert.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:47

niet slim zijn er zoveel die dan gaan neuzen en dan gaan meppen of met de voorbenen maaien.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:09

Ben benieuwd wat voor achteraf handel dit gaat opleveren, dieren die van trailer naar trailer gaan...

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:31

Jeedem dit klinkt niet erg leuk zeg! Paarden hoofd aan hoofd...niet mogen kijken voor 0500 (wil juist wel graag zien hoe paarden uit n trailer komen!) en juist door hetomheinde gedeelte krijg je al gauw dat het te vol wordt natuurlijk. Dat wordt wat met maar 1 in en uitgang voor mensen...nou ben benieuwd!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:32

Waar komt die ingang eigenlijk? Wij willen bij de PB hoeve parkeren. Is het dan nog wel in de buurt?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:39

Waar halen jullie weg dat er maar 1 ingang is?
Voor de paarden komt er 1 ingang, voor bezoekers een stuk meer.

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:41

Er is een ingang voor de paarden lees ik zo maar meerdere voor bezoekers. Het lijkt mij dat deze verdeeld zullen zijn zodat je van meerdere kanten binnen kunt komen. Maar alles omheind lijkt me niet echt prettig...
Mocht er een grote groep paarden op hol slaan worden mensen al gauw verdrukt ben ik bang. Verder weg van de kermis is fijn maar vraag me af of verdere aanpassingen veel gunstiger zullen zijn

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 20:13

Er is een ingang voor de paarden en meerdere voor bezoekers. Ik had ergens een plattegrond maar die ben ik even kwijt.

Ik denk dat een hoop handel al buiten de markt omgaat gebeuren. De internationale handelaren willen echt niet wachten tot 5:00. Die willen om 3-4 al beginnen zodat ze vroeg vol zitten en kunnen gaan laden voor de export.

De ingang zit op de zijkant van de brink. Als je parkeert bij de PB hoeve sta je prima. Stukje lopen en je bent er.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 20:16

Iemand exacte adres wat in kunnen typen voor navigatie?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 20:17

Gewoon centrum zuidlaren, je kan er bijna niet omheen :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 20:18

Letsdunit schreef:
Gewoon centrum zuidlaren, je kan er bijna niet omheen :)

Oke top! Word denk ik ook wel aangeveven op de borden? tenminste dacht ik..

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 20:22

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 20:22

Froukje schreef:
Hanekamp 2 Zuidlaren is de prins bernhard hoeve, wel betaald parkeren. Als je dat niet wilt kun je hem voor die tijd wel in de berm kwijt. Gewoon de rest volgen zou ik zeggen. Op het moment dat hele bermen vol staan met auto's zit je goed :+

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 20:53

Likemaaike schreef:
Bamii schreef:
Lijkt mij ook heel leuk om een keertje heen te gaan, alleen moet ik om 9 uur alweer in het Zernike zijn dus zou om kwart voor 8 al weg moeten. Dan heb je nog niet de hele markt gezien denk ik. Tot hoelaat is het een beetje leuk?

Je hebt een pb! Ik kan ook vanaf Groningen komen. Alja ook nog pben?

Meer zielen, meer vreugd.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:53

Mijn lot heeft bepaald dat ik dinsdag niet naar de markt ga.
Lig in het zkh met een gebroken bekken op 2 plekken
Ik hoop dat iedereen het naar z'n zin gaat hebben :)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 23:04

ClaudiaHS schreef:
Mijn lot heeft bepaald dat ik dinsdag niet naar de markt ga.
Lig in het zkh met een gebroken bekken op 2 plekken
Ik hoop dat iedereen het naar z'n zin gaat hebben :)

Auww daar word je niet gelukkig van...
beterschap !

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 23:21

ohjeetje, toch niet van het paard gevallen?

SharonStory5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 00:41

Hij staat al een hele tijd op het verlanglijstje van dingen die ik nog eens een keer wil gaan doen, maar ook dit jaar komt het er wederom niet van.
Er volgen hier vast wel een aantal fotoverslagen en verhalen, denk ik zomaar?

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 03:56

Veranderingen zijn niet altijd verbeteringen.
Iedereen veel plezier