Nou bedankt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:35

Ik ben het er ook zeker mee eens dat dit niet de manier is en dat dit niet netjes is. Dat heb ik ook gezegd. Dit is niet iets van een week en de verzorgster heeft vast haar best gedaan. Over de dingen die gedaan zijn voor haar en haar pony, tja.. Daarover beginnen en door blijven gaan valt imo onder de categorie: "mijn relatie is over dus nu wil ik alle gegeven cadeaus terug."
Maar hoe TS nu behandeld wordt, is ook echt niet oke. Hoe of wat er ook gebeurd is of wat er ook wordt gezegd, het is een kleine moeite om fatsoenlijk en respectvol te blijven. Iets wat nu niet echt gebeurd, en dan vind ik dat je geen recht van spreken hebt. Like I said, ik vind je dan geen haar beter.

dromertje2

Re: Nou bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:29

Ik ze niet echt onfatsoenlijke reactie's naar ts toe, wel reactie's die haar geen gelijk geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:16

chanel1985 schreef:
Ik ze niet echt onfatsoenlijke reactie's naar ts toe, wel reactie's die haar geen gelijk geven.

Blader eens terug. Die reacties waarin ze een aansteller wordt genoemd, een heks en een misselijk mens? Vind jij dat nog fatsoenlijk? Ik niet hoor. Da's niet meer op de bal spelen, maar op de man.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:30

Ok, nee die bewoordingen niet, niets staat ts in de weg om daar tegen n te gaan en te temmen zodat een mod ingrijpt. Dat hoort inderdaad niet.
Het spijtige daar en tegen is dat het meisje zich hier niet kan verdedigen of laten ingrijpen op alle aanvallen en vernederingen die door ts worden geuit.

Misschien dat van dat standpunt uit, soms de gemoederen wel verhit geraken, het is niet eerlijk wat ts doet.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:37

FjordHorse schreef:
...

Vandaag heb ik ook van de DA te horen gekregen dat het paard ernstig ziek is, dus mijn bezorgdheid destijds was geheel terecht. Het worden spannende dagen voor ons mannetje erdoor te krijgen.... Hij ziet er overigens helemaal niet zo ernstig ziek uit... enkel de vacht en hij lijkt een beetje minder actief, maar echt miniem. Dus ja ik vind het nu wel heel sneu dat dit niet eerder opgemerkt was zodat de DA eerder had kunnen komen en dat zijn overlevingskansen groter waren, ik verwijt dit mezelf heel heel erg. Maar dat is bij dat meisje geheel in verkeerde keelgat geschoten dus. EN nog steeds vind ik niet dat ik onterecht gereageerd heb, het is voor mij ook erg verschieten... Is dat haar schuld dat ze ziek zijn? Heb ik nergens gezegd. Wat ik wel zeg is dat het jammer is dat dit niet eerder opgemerkt is en dat blijf ik jammer vinden. Heb nergens scheldwoorden gebruikt maar heb gewoon heel net vermeld waar ze op moest letten want misschien wist ze het niet.. in mijn ogen heel nette reactie....

...

Ik vind dat je wel erg veel verantwoording bij het meisje neerlegd. Jij en je man samen kunnen het al amper aan om jullie paarden te verzorgen, laat staan een meisje van 18 in haar eentje.

Bovendien verwijt je haar dat ze niet heeft opgemerkt dat jouw paard ziek is, terwijl het 'echt miniem' te zien was aan het dier (zeg je letterlijk zelf). Hoe goed kent zij het paard? Logisch toch dat ze een minimale verandering niet direct opmerkt.

Het komt ook erg over alsof jij vind dat het meisje heel blij en bevoorrecht mocht zijn met dit plekje. Maar ondertussen wordt er wel een hele hoop van haar verwacht.

Maar goed aan ieder verhaal zitten 2 kanten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:34

chanel1985 schreef:

safina schreef:
Blader eens terug. Die reacties waarin ze een aansteller wordt genoemd, een heks en een misselijk mens? Vind jij dat nog fatsoenlijk? Ik niet hoor. Da's niet meer op de bal spelen, maar op de man.

Ik heb het hele topic nog eens terug gelezen en er zijn wel geteld 2 posts waarin bokkers wat dat betreft over de schreef gaan. De rest heeft kritische gepost, waaronder ikzelf, waarbij een flink aantal zelfs ook nog begrip kunnen opbrengen voor TS haar situatie.
Het werd alleen steeds vervelender doordat TS de schuld maar buiten zichzelf bleef leggen en steeds meer prut over het meisje bleef uitstorten.
Feitelijk houdt TS het met niet 1 verzorgster uit en toen ik het topic "is het nu gedaan" van TS las vielen bij mij de kwartjes wel.
TS, het probleem ligt niet bij jouw verzorgster(s), het probleem ligt bij jou. Wat jou is overkomen (zo tussen de regels doorlezend) is niet mis en heeft jou gemaakt tot wie je bent. Maar houd in je achterhoofd dat jij anders tegen de wereld aankijkt dan dat de wereld jou beziet. Jouw psychiater kan je daar meer over vertellen en jou leren hoe je daarmee omgaat. En dat is zeker niet gemakkelijk. Ik hoop dat je goede hulp krijgt.

Andere vraag aan TS: je had het in jouw post over een leeftijdsverschil van 10 jaar tussen jou en je verzorgster (op 23-5)? Was je verzorgster nu 18 of 13? of ben jij 28?
FjordHorse schreef:
Ik heb reeds dingen opgesomd die wij voor haar deden en sorry hoor, maar nog altijd, de dingen die zij deed, deden wij ook? Dus wat is het verschil? Omdat er 10 jaar leeftijd tussen zit?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:40

Ik kan het nergens teruglezen, maar hoeveel weken heeft ts wel niet in het ziekenhuis gelegen? Die paarden zijn toch niet in een week ineens zo slecht?

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:47

_Zsazsa_ schreef:
Oei ik was toch ook per direct bij je weggegaan. Een meid van 18 heeft echt geen kennis over hoefbevangenheid en ziekteleer. En als je ziek bent en weet dat je niet kunt komen dan moet je zon kind onderhand een zakcentje bijgeven ipv laten betalen. Ik lees alsof ze behoorlijk veel moest doen. En dan kom jij terug en krijgt ze nog commentaar ook. Ik zou ook heel erg op mijn tenen getrapt zijn, en ik ken je niet eens en je verhaal komt gewoon al intimiderend over. Kan me voorstellen dat als je 18 bent met je eerste pony dat je dit niet leuk vind. Ook 2 maanden opzegtermijn vind ik belachelijk. Hooguit een maand, het is niet andere mensen z'n probleem dat jij het niet geregeld krijgt. Als je zoveel tijd tekort komt moet je of een volwassen medehuurder zoeken of iemand betalen voor het werk. Ook al hoeft iemand maar 50,- te betalen, jij vraagt er nogal veel tijd en werk voor terug in je ziekteperiode.
Dit is vast niet wat je wilde horen, maar vind die meid niet schuldig aan rare praktijken. Nee niet netjes dat ze ineens gaat, maar jij bent ook niet netjes.

Ik ben het hier helemaal mee eens.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:51

piendepien schreef:
_Zsazsa_ schreef:
Oei ik was toch ook per direct bij je weggegaan. Een meid van 18 heeft echt geen kennis over hoefbevangenheid en ziekteleer. En als je ziek bent en weet dat je niet kunt komen dan moet je zon kind onderhand een zakcentje bijgeven ipv laten betalen. Ik lees alsof ze behoorlijk veel moest doen. En dan kom jij terug en krijgt ze nog commentaar ook. Ik zou ook heel erg op mijn tenen getrapt zijn, en ik ken je niet eens en je verhaal komt gewoon al intimiderend over. Kan me voorstellen dat als je 18 bent met je eerste pony dat je dit niet leuk vind. Ook 2 maanden opzegtermijn vind ik belachelijk. Hooguit een maand, het is niet andere mensen z'n probleem dat jij het niet geregeld krijgt. Als je zoveel tijd tekort komt moet je of een volwassen medehuurder zoeken of iemand betalen voor het werk. Ook al hoeft iemand maar 50,- te betalen, jij vraagt er nogal veel tijd en werk voor terug in je ziekteperiode.
Dit is vast niet wat je wilde horen, maar vind die meid niet schuldig aan rare praktijken. Nee niet netjes dat ze ineens gaat, maar jij bent ook niet netjes.

Ik ben het hier helemaal mee eens.

Ik ben 18 en kan mij niet in het verhaal vinden... ik zou best alles willen doen aangezien mijn pony er dan ook staat. Ook kan ik die ziektes best herkennen...en veel werk is het niet. Ik werk tot 5 op een trainingstal en moet daarna thuis ook nog 5 boxen mesten voeren rijden en alles. en dit vind ik ook niet zwaar. Ook niet om daarna nog te leren voor school

Maar alle 18 jarigen hebben dus vrij weinig verstand over paarden wordt hier geconcludeerd

Tegenwoordig zijn kinderen alleen maar lui of willen perse geld...

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:56

Nee hoor, dat zeggen we niet.
Maar als je net je eerste eigen pony hebt, weet ik wel , dat je nog heel veel moet leren, of je nou 18 of 88 bent.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:57

Het meisje had een Shetlander staan. Haar eerste 'eigen paard '. Dus in dit geval had zij idd gewoon weinig ervaring. Wat niet wil zeggen dat dat voor iedere 18 jarige geldt uiteraard .

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:58

Een meid van 18 heeft echt geen kennis over hoefbevangenheid en ziekteleer

Ik heb het vooral over deze zin
Staat echt , een meid van 18 heeft er geen verstand van.

Wat jullie nu zeggen kan ik me dan wel weer in vinden

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:04

Moderatoropmerking:
Na overleg hebben we besloten dit topic te sluiten. Dit omdat TS het voor zichzelf heeft afgesloten.
Daarnaast zien we geen berichten meer verschijnen die niet off-topic zijn of die iets toevoegen aan het topic.