Paard en levendag 2016!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:17

Ik heb ook maar even een mailtje gedaan, vind het van de zotte om 30 euro te betalen voor een stal zonder enige voorziening. Vind persoonlijk dat ze die stallen dan goedkoper hadden moeten maken en je een keuze hadden moeten geven.. Dit komt zo lekker koud op je dak achteraf..

Ik heb juist een box gehuurd omdat ik het zo fijn vind mijn zadel etc kwijt te kunnen zodat ik niet de hele dag heen en weer moet rennen met mijn spullen..

Ben benieuwd wat het antwoord gaat zijn

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:18

Ik zeg ook niet dat ik me wil af melden, heb die stal wel nodig. Maar ga er geen 27 euro voor betalen. Dan maken ze maar een aparte prijs voor de concour boxen. Dan vind ik het ook prima.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:20

Sorry dat ik me er mee bemoei. Ik ben meelezer in dit topic omdat ik met Koekeroekus mee ga op 18 juni.

Zou je zelfs niet kosteloos kunnen afmelden omdat jullie over de stallen niet goed geïnformeerd zijn? Tenminste, als ik jullie berichten lees wist eigenlijk niemand waar hij/zij qua stal echt aan toe was.

Vanuit de KNHS vind ik het wel vreemd dat ze er vanuit gaan dat voornamelijk recreatieruiters beschikken over allerlei spullen die bij de standaarduitrusting horen van sportpaarden die op meerdaagse concoursen gaan.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:25

Hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik de ontvangen info met jullie deel
:o

Nou dat wordt nog even 2 extra bakken mee in de auto proppen voor in de stal.
Persoonlijk vind ik €27,-/- ook fors aan de prijs voor wat je niet krijgt. Verder lijkt het me ook redelijk dat wanneer je een minder luxe stal krijgt je ook minder betaald. Ik vergelijk het maar met een hotelkamer, een honeymoon suite is duurder dan een basic hotelkamer.
Qua berichtgeving hierover had ik dit graag bij t reserveren vd stal willen weten.
En dus ook bestellen..... http://www.horka.com/horse-dog/stable/f ... ckets.html
Ziet een run bij de Agradi op die emmers.

Koekeroekus

Re: Paard en levendag 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:40

Zown dag is al duur genoeg. Ga niet ook nog eens voor die enkele keer allerlei dingen halen die ik nooit meer gebruik. Vind het gewoon echt slecht dat dat niet aangegeven staat. Anders had ik nooit een stal gereserveerd.
En idd, Als ze de concourboxen goedkoper maken hoor je mij niet klagen.

Strawberry3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 15:02

Antwoord terug op me mail van de knhs;

Jij staat met je paarden ingedeeld in een permanente concoursbox in de KNHS stal (niet in de tent).
Deze ruime concoursboxen voldoen aan de eisen voor wedstrijdboxen en zullen o.a. ook gebruikt worden voor het NK dressuur, het Wereld Kampioenschap Jonge dressuurpaarden, de Hippiade en de zomerkampen.

Er zijn hier voldoende waterpunten waar je water kunt halen. Dus je hoeft niet zelf water mee te nemen of ver te lopen met je emmer voor water. Er is geen zadelkast aanwezig in de stallen.

Er zijn maar een aantal vaste stallen beschikbaar bijna alle paarden staan in concourboxen

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:09

@Sabje; Dat is alweer meer info dat ik via de mail kreeg. Het wordt zo beetje bij beetje meer duidelijk.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:12

Die info heb ik inderdaad ook gekregen. Wel een mail terug gestuurd dat ze dan wat aan de prijs mogen doen. Vind echt belachelijk geld voor een stal en beetje stro. Voor dat geld mag ie wel tot zn oren in het stro staan!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:16

Heb ook een mail terug. Ik vind het echt belachelijk dat dit niet van tevoren is aangegeven... Weetje wat er ook doodleuk in de mail gezegd wordt.

De deelnemers van de zomerinstructieweken laten hun zadels ook voor de stallen liggen. Ja amehoela tijdens die weken lopen er ook niet 200 deelnemers rond die na een dag weer weg gaan en dus ongestoord spullen mee naar huis kunnen nemen. Ze verwachten dus dat je de spullen gewoon kan laten leggen bij de stallen die zijn ff helemaal knetter.

Ik vind ook dat ze echt wel wat aan de prijs mogen doen, want het is absoluut niet hetgene wat ze beschreven hebben.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:16

Zelf ook maar even een mailtje gestuurd. Vind de prijs inderdaad heel erg hoog voor wat we nu krijgen.
Ik was er van uitgegaan dat deze prijs was voor de stallen zoals ze op de site aangeboden zijn dus:
Altijd vers drinkwater
Ruime voerbakken
Goed stro (indien gewenst van zaagsel)
Buitenluik en contactraampje
Een eigen afsluitbare zadelkast
Vier afsluitbare compartimenten
Diverse wasplaatsen met koud en warm stromend water

Dan vond ik de prijs best redelijk voor een concoursstal met verder niks kan ik hem net zo goed op de trailer laten staan

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:17

Oei 27 voor een stal zonder voorzieningen...
Maar hoe weet iedereen of ie een concoursbox heeft of een gewone box?

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:19

Nou idd wat hierboven ook wordt gezegd en ik ook gemeld heb in de mail. Ik ging uit van bovenstaande voorzieningen en hoe en wat zal me aan mn reet roesten. Dat is hetgene waar ik voor betaal. Niet voor een stal waar niks in zit.

Net een mail terug, stal is vaste prijs en is vastgesteld door het bestuur. konden voor vrijdag kosteloos annuleren

Drie zinnen op een zeer uitgebreide mail _-:(

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:21

Misschien als iedereen structureel mailt en hierover "klaagt" dat ze wel iets met de prijs willen doen?

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:24

Ik ga zeker geen spullen bij de stallen laten liggen := Ik hoef gelukkig geen dure spullen zoals een zadel mee te nemen maar dan nog vind ik het geen fijn idee om m'n spullen daar voor het grijpen te laten liggen. Dan loop ik wel heen en weer naar de auto.

Is het eigenlijk de bedoeling dat je zelf opstrooit en de stal weer helemaal leeg achterlaat? Ik ben nog nooit naar een dergelijk evenement geweest met stalhuur enzo dus ben een beetje een leek op dat gebied :') Ik had daarover ook wel wat meer info verwacht in de informatiemail eigenlijk.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:25

Lijkt mij niet meer dan terecht dat de prijs aangepast wordt, 30 euro vragen is een ding maar dezelfde prijs voor een stal met drinkvoorziening en zadelkast of een stal met niks vind ik niet kunnen.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:30

Ik heb ook maar een klacht terug gestuurd en ook erbij gezet dat ik hoop dat ze volgend jaar wat doen met de klachten van dit jaar.

Concours box tot daar aan toe, maar beloof niet eerst een stal met allerlei voorzieningen om vervolgens stallen te verhuren met geen enkele van die voorzieningen. Ik heb ook gezegd dat ik het absoluut niet vind kunnen dat dit niet gewoon duidelijk is gemaakt bij het reserveren van een stal. Waar je voor reserveert en nu niet vlak ervoor ermee welke boxen er werkelijk gebruikt worden..

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:42

Ik heb gemaild met een vraag over de stallen en kreeg een reactie dat daar donderdag of vrijdag een bericht over volgt!

PaysBas

Misschien om dit ook op hun Facebook pagina kenbaar te maken?
De faciliteiten (ontbreken aan) zijn voor een hoop een verrassing.

Koekeroekus

Krijgen ze nou teveel mails over de stallen :')

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:45

Als een product zo wordt gepresenteerd en in werkelijkheid is het totaal wat anders dan kan je als leverancier verwachten dat je consumenten gaan steigeren.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:46

Afbeelding

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:48

Ook al :') wauw

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:50

Ook lekker uitgebreide reactie die ze geven op een uitgebreide mail die je ze stuurt :')
Kopieren en plakken is natuurlijk veel makkelijker dan iedereen netjes te woord staan

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:51

hahaha idd. Had van de KNHS wat meer verwacht eigenlijk

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:03

Beste Marieke,

Op het KNHS Centrum zijn 48 vaste boxen, welke tijdens Paard&Leven slechts deels beschikbaar zijn voor verhuur. De meeste deelnemers zullen daarom in een concoursbox staan.

Doordat er veel stalaanvragen waren voor 18 juni zijn we blij dat we de mogelijkheid hebben om concoursboxen te huren.

Op de Event pagina van Paard&Leven en op inschrijfsysteem.nl is nergens vermeld dat de te verhuren stallen op 18 juni vaste stallen betrof. Iets wat ook niet realistisch is, gezien er deze dag 100 stallen verhuurd zijn.

De ruime concoursboxen voldoen aan de eisen voor wedstrijdboxen en zullen o.a. ook gebruikt worden voor het NK dressuur, het Wereld Kampioenschap Jonge dressuurpaarden, de hippiade en de zomerkampen.

Ook jij hebt een concoursbox. De bevestiging van de stallen ontvang je eind deze week, waarin ook de informatie over het meenemen van een emmer etc. staat.

Bij de concoursstallen zijn voldoende waterpunten waar je water kunt halen. Dus je hoeft niet zelf water mee te nemen of ver te lopen met je emmer voor water. Helaas is het in de concoursboxen niet mogelijk om een zadelkamer per stal in te bouwen.

Op de dag zelf is een stalmeester aanwezig die je kan wijzen op waterpunten, je stal, waar je eventueel ruwvoer kunt kopen en die toezicht houdt in de stallen.

Het stallen van je paard is wel altijd voor je eigen verantwoordelijkheid, ondanks dat er een stalmeester aanwezig is.

Het parkeerterrein is niet ver van de stallen, maar je kunt eventueel ook je zadelspullen in het werkhok van de stalmeester kwijt zodat je niet ver hoeft te lopen voor je spullen.

Mocht je de stal toch niet willen gebruiken hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Ik kreeg wel een lang antwoord