De mysterieuze paardenman...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:22

dat is nog best snel gelukt, ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen! :)

Dais_

Re: De mysterieuze paardenman...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:24

Wat een leuk verhaal! Ik ben heel benieuwd naar hoe je les zal gaan en zal het topic in de gaten houden :D

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:38

Wat een grappig topic. Kom het nu net tegen. Ben heel benieuwd naar je les hoor!!

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 18:47

Aangezien ik ook aardig wat pb's krijg over wie de beste man nu is, zal ik het ook even in het algemeen zeggen. Om hem ook een beetje zijn privacy te gunnen en om te voorkomen dat hij straks tig bokkers achter zich aan heeft, heb ik besloten het maar gewoon tegen niemand te zeggen. Sorry!

Daarnaast is het ook geen bekend iemand, maar gewoon iemand uit een omliggend dorp. Dat ik zijn naam te horen kreeg heb ik flink gegoogled, maar er is echt niks over hem te vinden haha.

Mijn les van hem staat begin maart gepland en ik zal er uiteraard een verslagje van uitbrengen! :)

Hij heeft inmiddels verteld dat ik ook een hoop theorie zal krijgen en ik heb een hele lijst gekregen met onderwerpen waarin ik me moet verdiepen. Met het grootste gedeelte van de lijst ben ik gelukkig wel bekend, maar ik ga me toch ook nog maar even goed inlezen!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:52

Zo super gaaf dit larissa! Daar willen we uiteraard een uitgebreid verslag van, met foto's ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:19

larissa96 schreef:
Aangezien ik ook aardig wat pb's krijg over wie de beste man nu is, zal ik het ook even in het algemeen zeggen. Om hem ook een beetje zijn privacy te gunnen en om te voorkomen dat hij straks tig bokkers achter zich aan heeft, heb ik besloten het maar gewoon tegen niemand te zeggen. Sorry!

Daarnaast is het ook geen bekend iemand, maar gewoon iemand uit een omliggend dorp. Dat ik zijn naam te horen kreeg heb ik flink gegoogled, maar er is echt niks over hem te vinden haha.

Mijn les van hem staat begin maart gepland en ik zal er uiteraard een verslagje van uitbrengen! :)

Hij heeft inmiddels verteld dat ik ook een hoop theorie zal krijgen en ik heb een hele lijst gekregen met onderwerpen waarin ik me moet verdiepen. Met het grootste gedeelte van de lijst ben ik gelukkig wel bekend, maar ik ga me toch ook nog maar even goed inlezen!

Ben het helemaal met je eens dat je zijn naam niet in het topic neerzet. Ben benieuwd naar het vervolg hier op.

Mariekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:55

Wat leuk! Ik snap dat je zijn naam niet wil weggeven, voor zijn privacy. Zou ik ook doen. Ik zou zeggen geniet lekker van het lesje dat je van hem krijgt en steek er veel van op.

_Tessaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:21

Jeetje wat gaaaf!
en dat na een lekker buitenritje, heerlijk :)

Veel succes met je les alvast haha :P

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:31

Waaaaaaaaaaaa ik vind het alleen maar spannender worden! Aangezien het zo goed voorbereid is weet die man echt wel met wat hij bezig is! Zo stikjaloers!! Ik zou zeggen: studeren en dan afzien in de les maar vooral GENIETEN en LEREN!!!!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:46

Wauw, dat klinkt echt als een geweldige les! Zo gaaf dat hij ook het hele theorie gedeelte erbij doet, veel succes met leren! ;)

Zillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:31

Leuk zeg! Ben heel benieuwd. Veel plezier met alles!
Ik hou van dit topic :D

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:01

larissa96 schreef:

Hey Larissa, wat ideaal dat je deze man gevonden hebt! Ik hoop dat hij je heel goed gaat helpen.
Logisch dat de beste man niet staat de wachten op een horde meiden die allemaal les van hem willen. Maar misschien heb je interesse om je huiswerk te delen met ons? Kunnen wij er ook wat van leren :)

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:40

Goed idee, Yourlover! Dat zou ik ook wel willen!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:43

Wat heerlijk dat hij je nu al aan het werk gezet heeft :D

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:16

Ik kom dit topic nu pas tegen, wat wat een ontzettend gaaf verhaal!!
In ben heel benieuwd naar je les.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:56

Groot gelijk dat je zijn naam niet noemt. Zou inderdaad niet netjes zijn.
Studeer, Let op in de les en geniet.

En zeer binnenkort Grand Prix ( ha ha)
Maar goed, iemand die in een paar tellen een onbekende combinatie super laat lopen kan veel.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:13

Wat een verhaal! Ik ben erg benieuwd naar de les.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:22

Om te beginnen ben ik vooral benieuwd naar het 'huiswerk' dat je al van hem kreeg.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:28

Jannepauli schreef:
Om te beginnen ben ik vooral benieuwd naar het 'huiswerk' dat je al van hem kreeg.

Ja ik ook! Vooral met zijn Franse achtergrond ben ik benieuwd naar wat hij als basis ziet. Mogelijk kan je hier wel iets in delen? Kunnen wij ook een beetje kennis opdoen?

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 22:02

Voor degenen die benieuwd zijn naar mijn 'huiswerk', ik moet deze onderwerpen volledig uitzoeken:

- In de tact drijven
- De been zetting van de drie gangen
- Contact
- Aanleuning
- Nageven
- Ophoudingen en halve ophoudingen
- Waar oprichting vandaan komt
- Hulpen voor het wijken voor een been
- Waar het gewicht van de ruiter hoort te zijn bij richting verandering
- Stelling en buiging
- Hoeveel sleutelbeenderen een paard heeft
- Wat de drang naar voren is
- De twee zeer belangrijke loodlijnen
- Het lichtrijden en waarom
- Stand van de handen

Zoals je ziet zijn het in principe vrij normale termen, die iedere ruiter wel ongeveer kent of in ieder geval wel eens heeft gehoord. Ik ben gisteravond begonnen en inmiddels bij puntje 5. Echter door alle opgezochte artikelen (ook veel theoretisch onderbouwde) achter elkaar te lezen en te vergelijken, heb ik nu al enkele nieuwe inzichten gekregen. Dus tot nu toe blijft het positief en leer ik er nog steeds van! :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:07

larissa96 schreef:
Voor degenen die benieuwd zijn naar mijn 'huiswerk', ik moet deze onderwerpen volledig uitzoeken:

- In de tact drijven
- De been zetting van de drie gangen
- Contact
- Aanleuning
- Nageven
- Ophoudingen en halve ophoudingen
- Waar oprichting vandaan komt
- Hulpen voor het wijken voor een been
- Waar het gewicht van de ruiter hoort te zijn bij richting verandering
- Stelling en buiging
- Wat de drang naar voren is
- De twee zeer belangrijke loodlijnen
- Het lichtrijden en waarom
- Stand van de handen

Zoals je ziet zijn het in principe vrij normale termen, die iedere ruiter wel ongeveer kent of in ieder geval wel eens heeft gehoord. Ik ben gisteravond begonnen en inmiddels bij puntje 5. Echter door alle opgezochte artikelen (ook veel theoretisch onderbouwde) achter elkaar te lezen en te vergelijken, heb ik nu al enkele nieuwe inzichten gekregen. Dus tot nu toe blijft het positief en leer ik er nog steeds van! :)

Helemaal geen.
Een paard in rust 'hangt'in zijn spieren, en gebruikt zo weinig energie.
Geen sleutelbeen dus dat 'vast' kan zitten(ja dat heb ik echt wel eens iemand horen zeggen)

Verder vind ik het een mooie lijst :)
En goede punten om écht eens goed over na te denken van de hoe, wat, waarom en vooral ook wanneer.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:12

larissa96 schreef:

Alle sleutelbeenderen zitten bij de galblazen :Y)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:23

Hilary schreef:
larissa96 schreef:

Alle sleutelbeenderen zitten bij de galblazen :Y)

en de 7e lendenwervel ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:27

wat leuk dat je hem hebt gevonden. Ik ben zeer benieuwd naar je les!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:28

Ik heb met heel veel plezier je zoektocht en uiteindelijk ook de vondst van de mysterieuze paardenman gevolgd en ben ook heel benieuwd naar je les, maar eerlijk gezegd zou deze huiswerklijst mij tot voorzichtigheid manen. Over hoe je precies in tact drijft en waar je gewicht moet zijn in een wending zijn zo ontzettend veel meningen, scholen en tradities te vinden dat er bij mij eerlijk gezegd een paar alarmbelletjes gaan rinkelen omdat dit klinkt als de traditionele goeroe-truuk om mensen aan je te binden: vaag huiswerk opgeven zodat ook als je al je huiswerk tot in de puntjes gedaan hebt hij jou alsnog op je nummer kan zetten omdat je het tóch fout heb. Want zolang je de leerling onzeker houdt, behoud jij je positie...

Je kúnt niet alles opzoeken over stelling en buiging, of de hulpen voor wijken voor de kuit of lichtrijden, stomweg omdat iedereen elkaar tegenspreekt. Die ene, juiste, beste manier om schouder binnenwaarts te doen bestaat niet. Wat wél bestaat is de beslissing welke school je daarin wilt volgen.
Het was daarom ook zinvoller en eerlijker geweest als hij had gezegd: deze trainer/school is mijn voorbeeld, lees daar alles van en kijk of jij dat ook vindt kloppen of dat je het er misschien toch niet mee eens bent. Maar ja, dan moet je als trainer zelf ook met de billen bloot, dus dan vinden velen vaag doen om zelf de upper hand te kunnen blijven houden toch iets makkelijker.

Dit even als waarschuwing. Misschien niet nodig en is de les zelf hartstikke leuk en opbouwend, maar leraren met goeroe-achtige trekjes gebruiken hele vuile psychologische truuks om mensen aan zich te binden en deze manier van 'huiswerk' geven is er helaas een van. Hopelijk is die overlap gewoon toeval en blijkt hij verder heel normaal en gezond realistisch en dus ook bescheiden tijdens je les, en wordt het een ontzettende leuke en leerzame ervaring!