Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
larissa96 schreef:Aangezien ik ook aardig wat pb's krijg over wie de beste man nu is, zal ik het ook even in het algemeen zeggen. Om hem ook een beetje zijn privacy te gunnen en om te voorkomen dat hij straks tig bokkers achter zich aan heeft, heb ik besloten het maar gewoon tegen niemand te zeggen. Sorry!
Daarnaast is het ook geen bekend iemand, maar gewoon iemand uit een omliggend dorp. Dat ik zijn naam te horen kreeg heb ik flink gegoogled, maar er is echt niks over hem te vinden haha.
Mijn les van hem staat begin maart gepland en ik zal er uiteraard een verslagje van uitbrengen!
Hij heeft inmiddels verteld dat ik ook een hoop theorie zal krijgen en ik heb een hele lijst gekregen met onderwerpen waarin ik me moet verdiepen. Met het grootste gedeelte van de lijst ben ik gelukkig wel bekend, maar ik ga me toch ook nog maar even goed inlezen!
larissa96 schreef:Aangezien ik ook aardig wat pb's krijg over wie de beste man nu is, zal ik het ook even in het algemeen zeggen. Om hem ook een beetje zijn privacy te gunnen en om te voorkomen dat hij straks tig bokkers achter zich aan heeft, heb ik besloten het maar gewoon tegen niemand te zeggen. Sorry!
Daarnaast is het ook geen bekend iemand, maar gewoon iemand uit een omliggend dorp. Dat ik zijn naam te horen kreeg heb ik flink gegoogled, maar er is echt niks over hem te vinden haha.
Mijn les van hem staat begin maart gepland en ik zal er uiteraard een verslagje van uitbrengen!
Hij heeft inmiddels verteld dat ik ook een hoop theorie zal krijgen en ik heb een hele lijst gekregen met onderwerpen waarin ik me moet verdiepen. Met het grootste gedeelte van de lijst ben ik gelukkig wel bekend, maar ik ga me toch ook nog maar even goed inlezen!
larissa96 schreef:Voor degenen die benieuwd zijn naar mijn 'huiswerk', ik moet deze onderwerpen volledig uitzoeken:
- In de tact drijven
- De been zetting van de drie gangen
- Contact
- Aanleuning
- Nageven
- Ophoudingen en halve ophoudingen
- Waar oprichting vandaan komt
- Hulpen voor het wijken voor een been
- Waar het gewicht van de ruiter hoort te zijn bij richting verandering
- Stelling en buiging
- Hoeveel sleutelbeenderen een paard heeft
- Wat de drang naar voren is
- De twee zeer belangrijke loodlijnen
- Het lichtrijden en waarom
- Stand van de handen
Zoals je ziet zijn het in principe vrij normale termen, die iedere ruiter wel ongeveer kent of in ieder geval wel eens heeft gehoord. Ik ben gisteravond begonnen en inmiddels bij puntje 5. Echter door alle opgezochte artikelen (ook veel theoretisch onderbouwde) achter elkaar te lezen en te vergelijken, heb ik nu al enkele nieuwe inzichten gekregen. Dus tot nu toe blijft het positief en leer ik er nog steeds van!