2016: 50 jaar Almelose Ruiterdagen!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:25

Storm2009 schreef:
Oke goed om te weten. Hoefijzers gaan dus gewoon goed?

:j

Luz_ElenaE

Re: 2016: 50 jaar Almelose Ruiterdagen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:24

Ja hoor gewoon op de ijzers. Het lijkt een beetje op de bodem die in Uden bij olympic ligt. Vond hem vorig jaar wel fijn.

Ik heb ook beide paarden af moeten melden :( mijn Z2 paard heeft een slijmbeursontsteking in zijn hoef zitten, ben nu aan het stappen en de week van Ard moet ik terug voor controle. Ik heb niemand die de revalidatie even over kan nemen. Dus mijn andere ook af moeten melden. Want om hem nou mee te nemen en daar op het terrein stalling te betalen voor een beetje adh stappen vond ik nogal een kostbaar grapje :(
Super balen hij was echt goed in vorm! Stiekem wel opgelucht dat het geen pees was

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:51

Hier helaas ook moeten afmelden, paard heeft een knieblessure. :(
Erg jammer, want we keken er echt naar uit!

Voor iedereen die nog wel gaat, veel succes in de voorbereiding, en veel succes/plezier in Almelo! *\o/*

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:28

Gelukkig geen pees, maar evengoed balen dat hij niet mee kan. Uni neem ik ook niet mee hoor :') voor je het weet heb ik weer een voet incident :+

XxNandoxx vervelend :(

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:05

lucifertje schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ok... dag blijdschap -O-

Paard vandaag het land uit gesprongen en daarbij flink gewond geraakt. Ook een pees beschadigd... dus geen almelo. Maar heel hard duimen dat alles goed komt ;(

Ohhh nee toch! Had jij nou al zoveel pech gehad?
Leuk Saskia! Met welke ga je dit keer?

Elastico in ZZ Licht
Amaretto Z1
Good Charm L2

Jeetje wat heeft iedereen een pech. Heel veel beterschap voor alle paarden!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 23:37

Wat een afmeldingen door ongelukjes, jammer. Maar voor allemaal erg veel besterschap met de paarden!

Over de bodem precies wat Liselot zegt ;)

Ik ben ook hard aan het trainen, ook omdat wij als Looleeruiters nog iets leuks hopen te kunnen doen voor jullie tijdens deze jubileum editie. Wat precies ga ik lekker niet zeggen, gewoon komen kijken haha

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:56

Nu maak je het spannend klumpertje!
Leuk Saskia, ik ''volg' elastico als sinds jullie optreden in Haaksbergen bij de jonge paarde rubriek!

Ben ook benieuwd naar je andere toppers, heb al vaker een foto van amaretto voorbij zien komen. Rete gaaf dier!

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:42

Liselot schreef:
De bodem die er ligt is een swanenberg bodem. Is gewoon zand, zit ietsje kunstgras op/door. Proppen draaien mag absoluut niet op die bodem

Weet jij of deze bodem ook ligt bij het springterrein? We gaan dit jaar voor het eerst naar Almelo. En hoe zit het met proppen in deze bodem? waarom mag het absoluut niet?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:42

Springen is hetzelfde. is een fijne bodem en proppen echt niet nodig

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:18

klumpertje schreef:
Wat een afmeldingen door ongelukjes, jammer. Maar voor allemaal erg veel besterschap met de paarden!

Over de bodem precies wat Liselot zegt ;)

Ik ben ook hard aan het trainen, ook omdat wij als Looleeruiters nog iets leuks hopen te kunnen doen voor jullie tijdens deze jubileum editie. Wat precies ga ik lekker niet zeggen, gewoon komen kijken haha

Ohhh leuk leuk!
Sterkte met de paardjes allemaal :'(

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:25

Draver_Dirk schreef:
Liselot schreef:
De bodem die er ligt is een swanenberg bodem. Is gewoon zand, zit ietsje kunstgras op/door. Proppen draaien mag absoluut niet op die bodem

Weet jij of deze bodem ook ligt bij het springterrein? We gaan dit jaar voor het eerst naar Almelo. En hoe zit het met proppen in deze bodem? waarom mag het absoluut niet?

Omdat je dan heel de bodem aan gort rijdt. Dit is niet zomaar een bodem he, dit is ook een bodem die ze gebruiken bij de grote wedstrijden. Bv Indoor Brabant, zijn kwalitatief mega goed. Proppen draaien is dus echt niet nodig.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 13:02

de Swanenberg bodem is een all-weather zand bodem met een kunststofvezel erin. Het is voor de bodem inderdaad niet goed om proppen te draaien maar ook voor je paard niet. De bodem is gemaakt om gewoon op ijzers of blote voeten top prestaties te kunnen leveren, ga je proppen draaien dan slaat het paard vast in de bodem en wordt hij dus erg geremd. Daardoor komt er veel druk op gewrichten, banden etc. van het paard.
Alles wordt op deze bodem gereden: losrijden, springen en dressuur

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:52

Met proppen doe je de bodem en je paard veel kwaad. Heb er meerdere jaren op gereden, met mooi weer maar ook na dagen regen... bodem blijft goed. Qua prestaties vergelijkbaar met een agterberg bodem. Al vind ik deze zelfs wat prettiger.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:04

Swanenberg en achterberg doen idd niet voor elkaar onder.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:32

Draver_Dirk schreef:
Liselot schreef:

Ik zou ook echt niet weten waarom je ze op scherp zou zetten voor een zandbodem :o?

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:43

Ik ook niet Luz_Elena, maar ik dacht dat het gras was ;)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 23:04

Ik lees hier ook voorzichtig mee. Heb zelf nu een maand niet meer gereden wegens blessure bij mezelf, maar de huidige amazone van mijn paard gaat elke dag geloof ik wel met o.a. mijn paard starten. En als grote grap heb ik mezelf ook ingeschreven voor de vrijdag :') Eerst gaat zijn huidige amazone, en daarna ga ik in dezelfde klasse na haar ook een proef (proberen) te rijden. Al is dat meer een experiment hoe erg je aftakelt na 2 maanden niet te hebben mogen sporten :=

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 00:25

Luz_ElenaE schreef:
Draver_Dirk schreef:

Ik zou ook echt niet weten waarom je ze op scherp zou zetten voor een zandbodem :o?

Misschien omdat ik uit ervaring weet dat hij op een zandbodem ook weleens onderuit kan gaan. Dat was overigens een "gewone zandbodem", dus geen achterberg of swanenberg bodem.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 08:22

Jeej wij gaan ook dit jaar weer. Ik ga mee als groom vind altijd erg leuk. Dit jaar met 2 paarden dus een stukje rustiger dan normaal maar ook wel eens fijn.
Gelukkig weer de stenen boxen bij de paddocks kunnen reserveren.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:03

Ik denk dat je met paard op elke bodem onder uit kan gaan. (ligt er een beetje aan hoe gek je doet)
Bij deze bodem moet je voor behoudt van je paard gewoon echt niet met proppen willen rijden. Zoals al werd gezegt dan slaat je paard vast in de bodem met alle gevolgen vandien.

Draver_Dirk, start je vaker met proppen ook op zand? (gewoon uit nieuwsgierigheid O:) )

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 09:44

ralphtdw schreef:
Jeej wij gaan ook dit jaar weer. Ik ga mee als groom vind altijd erg leuk. Dit jaar met 2 paarden dus een stukje rustiger dan normaal maar ook wel eens fijn.
Gelukkig weer de stenen boxen bij de paddocks kunnen reserveren.

Gezellig! Doet Suzanne mee met Jack zijn moeder? Dan moeten we tegen elkaar rijden in het Z1 als ze dat opgegeven heeft :)

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:06

Alice13 schreef:
Ik denk dat je met paard op elke bodem onder uit kan gaan. (ligt er een beetje aan hoe gek je doet)
Bij deze bodem moet je voor behoudt van je paard gewoon echt niet met proppen willen rijden. Zoals al werd gezegt dan slaat je paard vast in de bodem met alle gevolgen vandien.

Draver_Dirk, start je vaker met proppen ook op zand? (gewoon uit nieuwsgierigheid O:) )

Ja, als het een "gewone zandbodem" is draai ik altijd proppen. Op een achterbergbodem niet. ik was in de veronderstelling dat Almelo op gras was, vandaar mijn vraag. Hij is vorig jaar in de barrage onderuit gegaan, iets te scherp en te snel om een hindernis gedraaid en toen lagen ze. Been kapot, dus vandaar dat ik op gewoon zand wel proppen draai.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:08

Geloof dat deze swanenberg bodem er inmiddels alweer een jaartje of 8 ligt, dus het is al heeeeeeeeel lang niet meer op gras :D

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:25

Ik kan me nog ergens vaag herinneren dat ik bij de pony's het eerste jaar Almelo nog op gras reed inderdaad.
Zelfs 2 proeven op het stuk waar nu personenautos parkeren?!

De bodem is echt top.

Ik start helaas maar 3 dagen dit jaar ivm vervoer.

Enig idee wanneer de eerste startlijsten erop komen iemand?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:14

Ik start maar twee dagen maandag en woensdag. Zaterdag heb ik selectie voor de kring. En ik vind het een beetje to much als ik nog een dag in Almelo start. Ik start overigens maar met 1 paard!