Wie gaat er naar Paard 2015 in Expo Houten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Re: Wie gaat er naar Paard 2015 in Expo Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:59

We gaan er gewoon weer een mooie dag van maken.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:40

Heb al veel gekocht :o maar ben nog op zoek naar goedkope bodywarmers

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:43

We kijken naar het springen bij lammert :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:47

Gisteren heengeweest en wij waren er om 10 uur en waren rond half 3 weer weg.

We hebben een leuke dag gehad af en toen even bij de ringen gekeken en heel wat leuks gezien, het was inderdaad erg klein maar ik heb wel lekker kunnen shoppen! Hanger met ketting besteld bij paard en ring, nieuwe roeckl handschoenen met een mooie korting, een stapel sokken voor een leuk prijsje, nieuw zweepje en het striphair pakket (heb ik al zo lang voorbij zien komen en nu wilde ik het toch zelf eens aanschaffen en uitproberen!)

Eten was ook gewoon betaalbaar.
Ondanks dat het een leuke dag was ,had ik het wel gauw gezien allemaal hoor.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:24

Hahaha grappig die verschillen. Ik ben net zoals Juul geen equitana fan. Er zijn genoeg van die beursen met paardenspul. Persoonlijk, er mogen van meer van dit soort beursen komen. Gewoon, gezellig, niet te druk, voor elk wat wils. Veel leuker dan 10 stands met dekjes en meuk :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:28

Ik heb me ook goed vermaakt vandaag. 2 dekjes en 10 paar sokken gekocht voor 30 euro. En een t shirt. Heb me goed vermaakt en gezellig gehad.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:41

Gisteren geweest en ondanks dat het erg klein was waren er wel leuke dingen te koop!
Helaas wel weinig echte kortingen, veel was dezelfde prijs. Dat vond ik vooral jammer bij de producten van Zilco.

Vond het wel heel erg leuk! Vooral omdat het niet zo druk was, dan kun je normaal overal kijken en de demonstraties goed zien. Vond trouwens de demonstratie van horse&spine erg interessant! De demo van via equestra vond ik heel rommelig en zelfs onprofessioneel ogen.
Verder waren er wel leuke dingen te zien en vond ik de lezingen ook erg interessant.

Ik heb het in ieder geval erg naar mijn zin gehad!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:38

djuulsie schreef:
Sammyoo schreef:
Wij gaan morgen naar de beurs. Jammer dat mensen het tegen vonden vallen, maar het zal toch een beetje moeten groeien. Of niet en dan stoppen ze er weer mee. Het zou leuk zijn als we in Nederland ook ooit een paardenbeurs a la Equitana zouden krijgen. Dus Bokkers, ga allemaal naar paard 2015, dan is het volgend jaar misschien wel twee keer zo groot!

Met 2 keer zo groot redden ze het nog bij lange na niet bij Equitana. Maar ik vond dit super leuk en Equitana geen klap aan, dus voor ieder wat wils zou ik zeggen...

Dat snap ik ook wel dat ze met twee keer zo groot niet zo groot als de Equiana zijn. Je mist mijn punt..
Met veel bezoekers kan een evenement groeien, en wellicht hebben we dan ooit een beurs net zo groot als de Equitana!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:15

Je mist mijn punt. Het hoeft van mij niet zo massaal te worden als Equitana.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:12

Wij zijn vandaag ook geweest. Zijn voor brooke op de foto gegaan. Hele gezellige dag

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:24

Wij zijn ook terug na een lange vermoeiende dag. Heel veel leuke reacties gehad, en ook nog een mooi bedrag voor Brooke opgehaald!

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:28

Wij zijn er vandaag van 10.30 tot rond 15.00 geweest, heb het prima naar mijn zin gehad.
Een potje jam gekocht van Brooke :') en 2 hooinetten van Equiculinair (stond al op de planning, scheelt weer verzendkosten).

We waren rond de middag bij Brooke maar toen waren ze nog druk bezig met het foto gedeelte op te bouwen, jammer maar helaas geen foto voor mij..

ilaan schreef:
De demo van via equestra vond ik heel rommelig en zelfs onprofessioneel ogen.
Verder waren er wel leuke dingen te zien en vond ik de lezingen ook erg interessant.

Ze gaf aan dat haar 6 jarig paard het allemaal erg spannend vond gisteren, zeker de luidspekers/headset waren heel eng.
Vandaag heeft ze haar programma daarom ietwat aangepast en haar paard was duidelijk ook zelf al rustiger. Ik vond het een prima demo wetende dat ze een jong paard bijhad (het blijven immers dieren ;) ).

Daarna nog een stukje gezien van "Hoe zie ik of mijn paard blij is?" (Machteld van Dierendonck), zorgen voor de ideale omstandigheden valt bij mij niet onder zien mijn paard blij is, blij zijn omvat immers meer dan goede huisvesting. Jammer imo.

Daarna nog "Show De kleine grote kunstenaar" (Thamar Gotthjalpsen) gezien, dát was pas rommelig en chaotisch. :\

Ah, al met al een geslaagde dag dus.
Volgend jaar zelfde tijd zelfde plek? :P

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:47

Ik ga morgen samen met me moeder erheen
Ben er nog nooit geweest ben erg benieuwt

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:01

Hoii,
Ik sta in de stallen als stalhulp en om iedereen een stal te geven en dat soort zaakjes en ik ben zelf heel erg van het grond werk morgen om half 12 is de clinic van Fin Jopson er weer en dat verveeld mij nog steeds niet. Er zitten hele leuke leerzame clinics bij maar ook clinics door mensen die niet ervaren zijn. Ik ben onwijze fan van Fin en hij is ook nog eens onwijs aardig als er vragen zijn kan je altijd naar de stallen. Hoop er nog een paar van jullie te zien :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:03

Ben er ook geweest vandaag. Ok het is niet extreem groot en niet druk. Maar daardoor wel genoeg dingen kunnen vragen. Heerlijke discussie gehad over mestonderzoek. Info voor mijn hond.

Het enige waar ik van baalde dat de hoefsmid niet doorging. Beetje jammer was er benieuwd naar evenals mijn vriend. Maar verder prima vermaakt :)

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:04

testebeest schreef:
Ben er ook geweest vandaag. Ok het is niet extreem groot en niet druk. Maar daardoor wel genoeg dingen kunnen vragen. Heerlijke discussie gehad over mestonderzoek. Info voor mijn hond.

Het enige waar ik van baalde dat de hoefsmid niet doorging. Beetje jammer was er benieuwd naar evenals mijn vriend. Maar verder prima vermaakt :)

Klopt dat vonden wij ook heel raar. Hij is niet gekomen zonder af te melden gister. Excuus

BluePanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:06

Ik zou graag heen gaan, en volg ook om te zien of het iets is om volgend jaar te gaan!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:27

Zou alleen wel beter zijn als ze volgend jaar een zondag mee pakken (al valt kerst in het weekend) zo hoeven mensen geen vrij te vragen... En zou ik eerder gaan

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:33

Vandaag geweest. Had kaartjes gewonnen via Facebook.
Heb leuke dingetjes gekocht. Waaronder inderdaad de 10 paar sokken voor een tientje. 2 dekjes samen voor 25. Een hele mooie frontriem.

Persoonlijk vind ik als ik een kaartje had moeten kopen de entreeprijs te duur.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:37

Was vandaag ook geweest. Erg gezellige dag en gekeken naar shows en lezingen. Vooral die van WE vond ik erg leuk om te zien met die 2 kinderen.
Ook meegedaan aan de quiz van de kliniek in utrecht en ook nog een prijs gewonnen en me zusje ook _O- Die vragen waren ook niet heel moeilijk :P

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:46

Ik ga morgen ook, dus ik ben benieuwd. :) Kan je er trouwens pinnen of moet je geld mee nemen?

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:21

_xrose schreef:
Ik ga morgen ook, dus ik ben benieuwd. :) Kan je er trouwens pinnen of moet je geld mee nemen?

Bij de meeste stands kan je gewoon pinnen. :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:40

djuulsie schreef:
Je mist mijn punt. Het hoeft van mij niet zo massaal te worden als Equitana.

Dat begrijp ik maar ik bedoelde deze opmerking van jou..

djuulsie schreef:
Met 2 keer zo groot redden ze het nog bij lange na niet bij Equitana.

Dit is jouw verkeerde interpretatie van mijn post, vandaar mijn verduidelijking...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:49

Bij de meeste stand kan je inderdaad pinnen, maar niet bij allemaal. Wat contant mee is dus wel handig, ik heb er geen pinautomaat gevonden, hoewel ik daar ook niet naar gezocht heb.

Ik heb vandaag weer een leuke dag gehad, kwam zomaar een longeerzweep tegen zoals ik er al zo'n 15-20 jaar eentje heb. Die raakt nu wel af, maar bij Excellent Rider hadden ze hem zomaar weer staan. Een deelbare, maar wel eentje die niet zomaar stuk gaat dus, en dat voor € 12,50. Verder weer een paar lezingen gevolgd, uitgebreid gepraat met de standhoudster van de slowfeedernetten. Verder had de stalgenoot die ik nu mee had ook een prijs gewonnen bij de quiz van de dierenartsenpraktijk, ook leuk natuurlijk. En zomaar weer wat proefmonsters mee bij stands waar ik gisteren niet zo uitgebreid bij had gekeken, kortom, ik vond het geen weggegooid geld, ook niet voor twee dagen. Jammer inderdaad dat de lezing van de smid er niet was, maar ik had die tijd wel drie dingen tegelijk die me leuk leken, dus toen nog maar even bij de andere twee gekeken. Aan het eind van de dag ( voor ons in elk geval) vond ik de lezing over de wervelkolom van het paard ook interessant, het gaf toch weer hier en daar nieuwe inzichten en dat vond ik mooi om te horen.

EquiPlay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:58

Ik geniet al 2 dagen van deze erg gezellige beurs. Het heeft niet de topdrukte van Equitana of Horse Event, maar daardoor heb je wel veel makkelijker de kans om met standhouders te praten en op tijd bij een demo of lezing te zijn die je wil zien.
Bij mijn stand is continue aanloop, maar ik kan zelf ook af en toe even weg. Het aanbod is lekker gevarieerd en ik heb ook leuke kopjes gespot (en ingeslagen ;) )
Onze lezing die op een ongunstige tijd staat ingepland (laatste van de dag) zit verrassend genoeg beide dagen helemaal vol.

Het enige (grote) minpunt is het gebrek aan info over de demo's. Maar dat komt waarschijnlijk doordat demogevers zelf deze info op de site moeten zetten (en daarvoor moet je inloggen en het wel weten te vinden. En geen herinnering van de organisatie als het nog niet ingevuld is, of zoals bij mij voor 1 dag gewoon niet gelukt is met opslaan van die info).
Catering is ook prima, gratis parkeren, geen rij bij de wc's, kortom: prima beurs-beleving zo!