Hoe pak ik dit aan; ze gaan er met mijn (lease)paard vandoor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:29

Zo het hele topic even doorgelezen. Wat onbeschoft zeg hoe zijn die opgevoed?
Ik overigens denk wel dat ze het echt samen doen, en dus niet beide alleen.
Ik zou toch proberen om met de ouders het gesprek aan te gaan. Ik denk persoonlijk dat je er niet veel aan hebt als je met alleen hun beide gaat praten aangezien het dan heel erg 2 tegen 1 is.
Misschien toch juist de eigenaar erbij halen omdat je zegt dat jullie eigenlijk alles zelf beheren. Als de eigenaar een woordje wil voeren zou dat geweldig zijn omdat het dan wel menens is, maar dan moet die man wel zo sterk in de schoenen staan om te zeggen dat ze niet meer bij hem mogen rijden als het nog eens zou gebeuren, en dan er ook aan houden.

Ik vind het trouwens niet eens zo'n slecht idee om echt naar de politie ermee te gaan, want ze breken wel dat ding open. Ik vraag me alleen af of die iets kunnen doen aangezien ze niks stelen (toch?). Maar een waarschuwing van de politie zal toch vast wel wat indruk achter laten.
Mocht de eigenaar ze niet meer op het terrein willen (uiteindelijk) dan sta je tegenover de politie sterker dan nu aangezien ze zich dan op onbevoegd terrein bevinden (ik zeg het niet helemaal goed geloof ik maar je weet wat ik bedoel hoop ik).

Als je een manier kan bedenken, zo'n toeter op een of andere manier in je kast binden dat hij afgaat zodra je de kast opent. als je zo'n een kan vinden die je moet indrukken, misschien een touw dat strak trekt zodra de deur open gaat. jij weet dan waar dat ding zit dus dan kan je hem er zo uit pakken.
Hun zullen er flink van schrikken denk ik. Zeker als je een beetje een luide hebt, ik weet niet of je locker binnen het bereik staat van de eigenaar of iemand anders maar dan weten die het ook gelijk.

Je pony stond in het weiland toch? Ik zat al te denken aan een slot aan de stal maar dat is en niet zo veilig en nogal moeilijk als je pony op het land staat :+

Sorry lang antwoord en veel fantasie heb ik om dit soort dingen op te lossen maar ik kan er werkelijk niet bij dan kinderen van mijn leeftijd dit zouden doen. Je zou toch bijna denken dat hun eigen lease ponys niet genoeg zijn..

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:31

laraxXxemma schreef:
Als je een manier kan bedenken, zo'n toeter op een of andere manier in je kast binden dat hij afgaat zodra je de kast opent. als je zo'n een kan vinden die je moet indrukken, misschien een touw dat strak trekt zodra de deur open gaat. jij weet dan waar dat ding zit dus dan kan je hem er zo uit pakken.
Hun zullen er flink van schrikken denk ik. Zeker als je een beetje een luide hebt, ik weet niet of je locker binnen het bereik staat van de eigenaar of iemand anders maar dan weten die het ook gelijk.

Trekbommetjes :j Die gebruiken wij op de keukenkastjes in de hoop dat de hond een keer zo hard schrikt dat hij eindelijk de keukenkastjes niet meer open maakt. Redelijk goedkoop. Je ziet wanneer ze zijn afgegaan en je kunt ze zelf demonteren als je weet waar ze zitten. Ik denk niet dat de TS of de eigenaar ze gaat horen afgaan maar dan weet de TS wel wanneer er iemand aan haar lokker heeft gezeten.. Als je dan ook nog een simpel kinderslot maakt vlak bij een hoek (dan zie je het niet goed zitten) zijn ze misschien zo geschrokken dat ze niet verder gaan zoeken..
(Wat een beagle die heel je keuken leeghaalt al niet kan doen voor bokt-ideeën :') )

Stampeltje

Re: Hoe pak ik dit aan; ze gaan er met mijn (lease)paard vandoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:40

Dat is toch de omgekeerde wereld? De kast zo dichtbouwen zodat die meiden er niet meer bij kunnen... Bah, wat zijn dat een verwende nesten die vinden dat ze overal recht op hebben.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:02

Wat ontzettend kinderachtig zeg... zitten ze niet toevallig op bokt of bestaat er niet een kans dat ze meelezen? Want dan heeft een nep camera ook niet veel zin en weten ze ook al van te voren welke stappen je steeds gaat ondernemen.
Ik hoop dat dit snel opgelost wordt. De sfeer op stal zal er ook niet beter op worden. Triest hoor!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:15

Kun je geen camera in je kast bouwen die een foto maakt op het moment dat iemand de kast open doet? Met een bordje erbij met "smile *-:) " _O-

Wat een achterlijke kinders. Beetje onzin dat ze net doen alsof ze nergens van weten. Hebben ze geen vaste dagen of tijden dat ze op stal Zijn? Ik zou ze toch echt face tot face aan de tand voelen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 06:56

Wat een kotskinderen zeg bahbah, ik ben heel benieuwt hoe dit verder gaat lopen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:29

Nep slang of rat in je kastje leggen. En anders eens gezellig met een aantal vriendinnen op hun pony's gaan rijden. Als er dan vragen komen zeg je: oh dacht dat dat hier heel gewoon was. Dat we alles van elkaar kunnen lenen.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:10

Ik heb je eigen topicberichten even vlug doorgelezen, maar ik kan niks vinden over je gesprek met de eigenaar.. Of ik lees er overheen, haha

Maar ik snap dat je die meiden wat aan kan doen! Maar ga met de eigenaar in gesprek. Hij heeft meer over die meiden 'te zeggen' dan jij. Ik denk dat ze sneller naar hem luisteren naar jou..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:14

Paarddopette schreef:
Heb ze nog steeds niet gezien.. vandaag heel de dag op stal geweest maar ze waren er niet. (helaas). Wel al de eigenaar gesproken, hij zei dat hij ze niet heeft gezien op mijn leasepaard...

hier zegt TS dat ;)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:19

misschien zou je je ouders in kunnen schakelen of dat paardje ff voor een tijdje op een manege in de buurt zetten.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:34

sardientje schreef:
misschien zou je je ouders in kunnen schakelen of dat paardje ff voor een tijdje op een manege in de buurt zetten.

Het paardje verplaatsen is symptoombestrijding. Aan hun reacties op de app te lezen voelen zij zich niet aangesproken door TS. Wat los je er dan mee op om het paardje te verplaatsen? Want waarom zullen ze, als het paardje weer terug is, niet weer TS haar lease-paard pakken? Tevens heb ik zo ook het vermoeden dat het niet mogelijk is om het paard te verplaatsen.

Ik denk dat je die meiden persoonlijk moet aanspreken. Ik vind het persoonlijk nogal lafjes om zo een gesprek via de app te voeren of om het via de ouders te spelen.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:36

Mocht je wel tot gesprek komen kun je ook nog gewoon zonder iemand te beschuldigen zeggen dat je het vervelend vind dat je het idee hebt dat er anderen met je leasepaard bezig zijn omdat het voor een paard niet erg gezond is dat deze overwerkt/overtraint raakt.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:40

Ah daar. Dan heb ik er overheen gelezen!
Maar wat zei de eigenaar verder? Als het hem vrij weinig boeit, en ze van hem er op mogen, heb je er weinig over te zeggen.

Ik zou verder vertellen wat er is gebeurt als je dat nog niet hebt gedaan. Dat ze je kast hebben opengebroken, je leasepaard rijden, jouw spullen gebruiken en het smerig/nat terugleggen etc.
Doet hij er niks mee? Of moet je het zelf oplossen? Dan zou ik (met je ouders) naar de politie gaan, ivm inbraak van je kast. en ik zou een (nep) camera ophangen (met toestemming van de eigenaar) zodat je bewijs hebt dat hun jouw spullen pakken. Want het kan ook iemand anders zijn geweest? Ookal komt er niemand anders in dat schuurtje.
En je kan altijd met je ouders naar hun huis gaan. Maar heb je bewijs? Want hun kunnen ook zeggen; 'je hebt geen bewijs dat wij het waren!'
ookal weet je zeker dat ze het waren.. Je hebt geen bewijs. En dat is zo jammer!

En ga niet dingen terugdoen. Zoals hun kast openbreken, hun leasepaarden rijden etc. Want dan ben je net zo sneu als hun.. Maar ik denk dat je dat vast zelf ook wel begrijpt! :)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:43

Stampeltje schreef:
sardientje schreef:

Het paardje verplaatsen is symptoombestrijding. Aan hun reacties op de app te lezen voelen zij zich niet aangesproken door TS. Wat los je er dan mee op om het paardje te verplaatsen? Want waarom zullen ze, als het paardje weer terug is, niet weer TS haar lease-paard pakken? Tevens heb ik zo ook het vermoeden dat het niet mogelijk is om het paard te verplaatsen.

Ik denk dat je die meiden persoonlijk moet aanspreken. Ik vind het persoonlijk nogal lafjes om zo een gesprek via de app te voeren of om het via de ouders te spelen.

soms is het laf niet altijd meiden die dat doen zullen echt niet aardig en netjes een gesprek voeren, en zullen waarschijnlijk ook niet stoppen

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:44

maar ik ben 11, logisch dat ik dat zeg! als ze dat bij mij zouden doen, zou ik ze niet alleen kunnen stoppen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:49

Ik volg dit topic al vanaf het begin stilletjes mee en mijn complimenten heb je TS, opmerkelijk hoe kalm jij eronder blijft. Ik zou het niet kunnen ;)

Persoonlijk denk ik dat de beste methode bij dit soort wichten is om ze op heterdaad te betrappen. Zij voelen zich kennelijk niet door jou aangesproken en het ziet er ook niet naar uit dat ze gaan toegeven. Ik zou inderdaad denken om ergens een camera te plaatsen of je zelf ergens te verstoppen als ze op stal zijn. Moeilijke situatie, maar veel succes!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:22

Ze zeggen dat de politie inlichten overdreven is? Dan moet je gewoon zeggen: "ik ga het toch doen want er wordt hier duidelijk ingebroken en vernield. Je zegt zelf dat jij het niet bent dus dan heb jij niks te vrezen toch? " :')

C_atcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:52

Ik zou geen discussie aangaan. Gewoon heel duidelijk zijn en zeggen dat ze niet aan jouw spullen en jouw paard moeten komen!

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:13

Ik had gewoon gezegd dat ik de politie ging inlichten want als zij het niet waren geweest, er iemand anders aan mn spullen zou hebben gezeten. Kijken wat ze dan hadden gezegd.

Maar complimenten hoe rustig je er onder blijft ts! Verder zijn de redt van mijn tips al eerder voorbij gekomen.

Auk1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:36

Wat vervelend, Ts!
Ik zou een afspraak maken met jou ouders, hun ouders, de eigenaar en de 2 meiden, als
hun goed op hun plaats worden gezet door de eigenaar/ouders houden ze waarschijnlijk wel op.
succes! :)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:38

Ben benieuwd wat je nu gaat doen TS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:52

Jennyj01 schreef:
Nep slang of rat in je kastje leggen. En anders eens gezellig met een aantal vriendinnen op hun pony's gaan rijden. Als er dan vragen komen zeg je: oh dacht dat dat hier heel gewoon was. Dat we alles van elkaar kunnen lenen.

Maar dan verlaag je je gewoon tot hun niveau, moet je niet doen.
Krijg je alleen maar meer gezeur van.

Als ze nog een keer aan je spullen zitten TS gewoon zorgen dat je bewijs hebt, kijken of je ze een keer kunt betrappen en foto's kunt maken. Misschien ook maar een camera ophangen.
Echt wat een onbeschofte kinderen, dat je zo iets in je hoofd haalt. :=

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:04

jeetje hele topic doorgekezen en echt waar halen ze het lef vandaan...

echt achterbaks gewoon ongeloofelijk dit...

Hoe gaat het nu tussen jullie 3 ?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 04:43

Believe schreef:
Jennyj01 schreef:

Maar dan verlaag je je gewoon tot hun niveau, moet je niet doen.
Krijg je alleen maar meer gezeur van.

Als ze nog een keer aan je spullen zitten TS gewoon zorgen dat je bewijs hebt, kijken of je ze een keer kunt betrappen en foto's kunt maken. Misschien ook maar een camera ophangen.
Echt wat een onbeschofte kinderen, dat je zo iets in je hoofd haalt. :=

Soms moet je je verlagen tot hun niveau om tot de grijze massa door te drongen. Moeten ze ervaren dat het niet leuk is als iemand op je pony is rijd en jij daar niks van weet.
Persoonlijk had ik allang afscheid genomen van die plek. Je leased een paard, waar je voor betaald. En je hebt er een pony staan. Waar je ook voor betaald. Neem ik aan dan. En als er problemen zijn kun je nergens terecht. Alleen om je centen kwijt te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 06:51

En als ze dan gewoon door blijven gaan met dit gedrag?
Dan kan TS niet naar de politie gaan, want als die meiden zeggen dat TS ook op hun paarden heeft gereden, kan de politie er niks mee.