Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wieldop schreef:Het lijkt of die man bang is voor zijn eigen hond. Hij loopt er niet echt heel kordaat achteraan, maar goed dat is van een ver filmpje moeilijk te beoordelen. Gelukkig viel het uiteindelijk mee, maar inderdaad super eng en wat als je paard niet zon rake trap had uitgedeeld?
Zelf ook een keer een bulldog achter m'n paard aan gehad, probeerde in z'n achterbenen te bijten. Gelukkig kon de baas snel genoeg ingrijpen voor hij de benen daadwerkelijk pakte en ook probeerde het paard de hond weg te schoppen. Hoewel ik er naast stond kon ik nog niet veel.
Daarna ben ik altijd een beetje schichtig, want sommige personen laten bewust de hond er af en toe flink achter gaan (bijv om te spelen) en dan hoop ik maar dat hij niet uithaalt naar de hond (doet hij nog soms sinds dat voorval)..
EmptyWords schreef:Wieldop schreef:Het lijkt of die man bang is voor zijn eigen hond. Hij loopt er niet echt heel kordaat achteraan, maar goed dat is van een ver filmpje moeilijk te beoordelen. Gelukkig viel het uiteindelijk mee, maar inderdaad super eng en wat als je paard niet zon rake trap had uitgedeeld?
Zelf ook een keer een bulldog achter m'n paard aan gehad, probeerde in z'n achterbenen te bijten. Gelukkig kon de baas snel genoeg ingrijpen voor hij de benen daadwerkelijk pakte en ook probeerde het paard de hond weg te schoppen. Hoewel ik er naast stond kon ik nog niet veel.
Daarna ben ik altijd een beetje schichtig, want sommige personen laten bewust de hond er af en toe flink achter gaan (bijv om te spelen) en dan hoop ik maar dat hij niet uithaalt naar de hond (doet hij nog soms sinds dat voorval)..
de man die de hond pakte is niet de eigenaar. staat ook in de OP dat omstanders hebben geprobeerd de hond te pakken. Ik snap wel dat hij niet kordaat is... je hebt toch geen idee wat zon hond doet.
wat een filmpje ts....
femo schreef:Cemlys, Dat is toch niet Handig om zulke mensen dan toegang te verbieden op hondenscholen. dat zijn toch juist de mensen die kennis nodig hebben?
Gefeliciteerd trouwens!
Zoolgangster schreef:femo schreef:Cemlys, Dat is toch niet Handig om zulke mensen dan toegang te verbieden op hondenscholen. dat zijn toch juist de mensen die kennis nodig hebben?
Gefeliciteerd trouwens!
Dat zijn juist het soort mensen dat toch niet luistert en het zou de eerste keer niet zijn dat op een hondenschool een hond een trauma oploopt doordat een "klasgenoot" hem aanvalt.
)
zo werkt dat niet. En voor dit exemplaar is maar een beperkt aantal oplossingen: muilkorven en een eigenaar die hem wel aankan of euthanasie. Dit dier kun je zien als een gevaarlijk wapen. Los van het feit of het de schuld is van de hond of niet, hij is gewoon te gevaarlijk voor de samenleving in deze staat. Yasmijntje schreef:Ben bang dat ik zo half bokt achter me aan krijg als ik dit zeg..
Maar die hond moet gewoon worden ingeslapen.
Wat nou als het de volgende keer een peuter is? Dan is die mooi dood.
En jouw paardje (en nog niet over jezelf gesproken) hebben er absoluut geen fijne ervaring aan overgehouden.
Niet dat die hond er verder wat aan kan doen. Tenslotte ligt het voor een groot deel in de opvoeding, maar pittbulls blijven vechthonden met een rare kronkel in hun koppie.
Sterkte! Ik hoop dat je paardje er snel overheen komt en geen trauma eraan overhoudt, wat ook geld voor jou.