het was te mooi om waar te zijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: het was te mooi om waar te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:51

Hij heeft pijn...

Ik zou m zeker weer op pijnstillers zetten.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:54

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:59

het gaat niet echt lekker bij je brit, heel veel sterkte met je kleintjes.
hoop dat ze straks allemaal weer helemaal opknappen en dat je van de zomer gezellig een weekje komt logeren met allebei je toppers!!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:15

Jeetje Brit klinkt toch allemaal niet zo super......sterkte nu ook met Rosa!

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 00:21

De reden dat we nog niet opnieuw zijn gestart met pijnstillers is omdat hij het ookeven zelf moet proberen. Hij zat gewoon even met zichzelf in de knoop.
Hoe zou jij je voelen als je een maand medicijnen krijgt waar je je zo goed door voelt dat je de hele wereld aankan en na langzaam afbouwen ineens zelfs weer alles in je lichaam moet regelen.

willem is ook absoluut niet onhandelbaar en ongeneeslijk ziek.
Ik heb dit vaak genoeg met de da besproken (kwam alleen van mijn kant af) en hij moet er gewoon doorheen als hij beter is zal hij een gewoon normaal gezond leven leiden als elk ander paard

die ene voorbeeldpony ( ben z'n naam even kwijt) zag er ook echt niet goed uit en daar is het ook helemaal goed mee gekomen ondanks dat ook lang had geduurd.

hij heeft afgelopen nacht zijn kuil hartstikke goed gegeten en ging net zelfs bijna bedelen voor zijn bakje meusli.

ik heb hem niet horen hoesten en als ik aan zijn keel of nek kom hoest hij niet dus dat is al erg goed.

rosa heeft nog steeds 39,9 sjokte langzaam achter me aan en deed zelfs niet moeilijk met het temperaturen. Verder geen abcessen te voelen. Maar ik kan verder ook niks voor haar doen behalve natuurlijk heel veel vertroetelen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 01:12

Je doey het hartstikke goed hoor Britt, om je moed te geven had ik toen inderdaad de link van Haboshof (als ik het zo uit mijn hoofd geod zeg) geplaatst. Dan duimen we nu gewoon zowel voor Willem als voor Rosa. Kop op meid.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 06:29

Britt, je bent een topper.

Beterschap met Roos, en hopen dat de droes die er nu gaat komen niet te erg is voor Roos, en de andere pony's. Zo als het bij Ilayla ging enzo: snel en met een paar dagen koorts..

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 15:49

Geloof me, je zou zelf zien als het genoeg is voor Willem :D
Ik vind dat je het hartstikke goed doet :D

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 09:03

Hoi!
Ik plaats later vandaag een uigebreide update, maar het was zeker te mooi om waar te zijn.

Willem gaat al beter, uit zijn abces kwam geen rotzooi meer.

Rosa, de andere pony van Brit voelt zich slecht maar zat op 38,3 graden, enkel hoest ze veel en heeft ze een snotneus.

Mijn pony Ilayla staat helaas ook met koorts 39.9 graden. Ze snottert en hoest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 09:05

Toch droesverschijnselen?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:12

ik denk dat je van droes mag uitgaan inderdaad.

Beterschap,wat een ellende :(:)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 07:45

Jep. Die andere hebben ook droes. Gister had ik het nog erg druk vandaar geen update.
Mijn pony Ilayla had veel pijn met eten. Ze eet haar kuil wel, maar ze is binnen twee dagen ontzettend afgevallen. Slobber gaat er wel gewoon in. Met vocht, want ze drinkt niet helemaal goed. Ze zat gister dus op 39.9. Uit haar neus kwam ontzettend veel rotzooi. Schoongemaakt, met warm water en er kwam nog meer rotzooi. Hoogstwaarschijnlijk een naar binnen geklapt abces. Ilayla heeft trouwens 1,5 jaar geleden ook droes gehad.

Willem heb ik gister even geknuffeld. Hij lag lekker te slapen, en stond hinnikend op toen ik zijn paddock inkwam. Waarschijnlijk dacht hij dat ik hem voer kwam geven. Willem zit al een stuk beter in zijn vel. Hij lijkt soms ietsjes benauwd te ogen, maar twee tellen later hoor je weer een hele tijd niks. Hij was in voor knuffels en was erg alert gisterochtend.

Rosa die had dus 38.3 en een snotneus. Ik heb haar neusje nog even schoongemaakt, aangezien ik toch bezig was. Rosa was verder gewoon alert. Ze hoestte veel. De pony's ( de kudde waar Rosa en Ilayla instaan) gingen even de bak in, aangezien we dan goed het paddock konden schoonmaken. Rosa vond het leuk , en ging lekker rollen, en veel knuffelen met een van de andere pony's van mij.

Ik ga vanmiddag weer naar stal, ik zal wel een paar fotootjes maken van de kleintjes.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 07:55

Waarom worden de zieke pony's niet apart gehouden dan ?

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 08:05

Omdat de zieke pony's al in contact zijn geweest met de kudde. We hebben nu een kudde van 9, waaronder mijn Ilayla, Coco en Dante en Brittany der pony Rosa. Dan hebben we daar nog een merrie met koorts, en nog eentje met snotneus en koorts gehad. Allemaal in contact met elkaar geweest. Dus nu is het eerder, ze krijgen het wel, of ze krijgen het niet. Daarbij, hebben de meeste van de kudde het al gehad.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 09:06

Veel beterschap met Ilayla, Caitlin. Pas wel op met Willem knuffen he want die staat wel appart van de rest toch?
Dan duimen we maar voor Willem, Rosa en Ilaya. :(:)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 09:50

volgens mij is het kwaad idd al geschied. Wij hebben toen ook niks meer apart gehouden want het was toch onvermijdelijk dat de hele stal het kreeg.
Bakken wortels voeren! Daar zit veel vocht in,en vitamientjes. Daar hebben mijn pony's toen erg veel deugd van gehad want hun hooi en brokken aten ze toen ook niet goed meer. En als het nog kon,op het gras,daar zat ook veel vocht in en dat compenseert hun weinige drinken en helpt de koorts afvoeren.

Succes ermee :(:)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:58

Rosa had vanochtend weer koorts. 39,3.

Willem zat op 37,7.

en Ilayla op 37,9, wel snotneus en hoesten.

Dankjewel! Wortels! Ga ik door de slobber heen doen. Ja, alles heeft kunnen snuffelen dus het heeft toch geen zin meer. Ook willem kan snuffelen met die van ons, door het hek heen. Hij staat wel ruim een meter hoger, maar mochten ze willen kunnen ze gewoon neuzen,.

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 20:47

Willem 38,2
Rosa 39,6
Ilayla 38,4

Willem stond er erg vrolijk er allert bij en na een lange tijd staat hij weer met zijn vriendje! Ik hoop dat ze over een paar dagen weer lekker aan het spelen zijn.

rosa stond er al erg allert bij en hield me de hele tijd in de gaten toen ik op stal was en dat deed ze de afgelopen dagen niet meer. Er is geen abces te voelen wel een hele erge snotneus dus derest is nog een raadsel.

ilayla heeft ook nog een flinke snotneus maar zag er verder helemaal prima uit!

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 13:22

Willem 38,5
Rosa 38,9
Ilayla 37,6

Willem ziet er erg blij uit maar moet er duidelijk weer even aan wennen dathij weer met zijn vriendje staat. Er komt nog steeds heel veel smurrie uit het abces. Er is verder geen abces of verdikking meer te voelen dus ik denk dat zijn temperatuur snel weer omlaag zal gaan.

rosa hoest haar longen uit haar lijf maar ziet er al heel allert uit! Ze werd echt niet blij als ik een halster omdeed dus dan maar anders :p ik zet gewoon het hekje van de paddock open en dan loopt zij netjes het hele terrein over om bij het hek waar ik haar altijd poets te gaan staan om op mij te wachten. Zo krijgt ze meteen wat te eten en kan ik haar meteen zonder stress en halster temperaturen.

Ilayla zag er vanochtend heel goed uit ze hinnikte naar me en haar neus was niet zo heel vies. Ze was erg allert en was nog lekker aan het eten

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:27

Langzaam maar zeker komt alles weer op de hoefjes terecht :D ga zo Door!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:15

Wat balen Caitlin dat Ilayla ook ziek is !

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:41

Ja, zeker balen. Maar gelukkig gaat het al stukken beter met haar. :D

Thanks Britt voor de update. Haha stalgenoot-friends-for-ever. (y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:50

Gosh was sneu is dat toch altijd als ze zó ziek zijn... :(:)

Ik wil jullie graag even informeren over de gevolgen, die kunnen ontstaan door droes. Heeel veel paarden lopen met deze medische aandoening (na droes) zonder dat de eigenaar er weet van heeft, omdat het weinig klachten geeft. (Totdat er een bacterie inslaat) Misschien hebben jullie iets aan mijn waarschuwingstopic van een paar maanden terug...
Gebruik de zoekmachine maar even.
Luchtzak empyeem en luchtzakstenen.

Heeel veel beterschap en sterkte gewenst!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:54

Share schreef:
Gosh was sneu is dat toch altijd als ze zó ziek zijn... :(:)

Ik wil jullie graag even informeren over de gevolgen, die kunnen ontstaan door droes. Heeel veel paarden lopen met deze medische aandoening (na droes) zonder dat de eigenaar er weet van heeft, omdat het weinig klachten geeft. (Totdat er een bacterie inslaat) Misschien hebben jullie iets aan mijn waarschuwingstopic van een paar maanden terug...
Gebruik de zoekmachine maar even.
Luchtzak empyeem en luchtzakstenen.

Heeel veel beterschap en sterkte gewenst!

Ik heb het topic idd al eens gelezen. Bedankt voor de tip!
Best wel eng, wat er allemaal gebeurde.

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 18:52

Ja ik had dat allaang gelezen en was hier al een linkje voor me geplaatst en willem is er al voor getest met de camera en was gelukkig helemaal schoon! *\o/*