3 november 2014: Paardenmarkt Hedel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:31

Dustinlover schreef:
Verder ook die andalusier gezien en niet bepaald reclame voor je school. Stond iemand van het welland college mee.

Sterker nog.. Voor je manege/handelstal. Hun komen bij ons uit de buurt..

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:34

Calanddra schreef:
[ Afbeelding ]
Mooi dier, keek ook erg lief al was ie ook wel n beetje nukkig af en toe
[ Afbeelding ]
Leuk fjordenveulentje
[ Afbeelding ]

Oh.. En die schimmel, wat een lekkere happert :) weet iemand wat ze daarvoor vroegen, had m zo meegenomen als ik een trailer bij had.. Had alleen rechtsachter een dik voetje.. ?

Ik heb overigens nergens om prijzen oid gevraagd :)

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:35

hyppolyte schreef:
Ik vraag me even iets af, kun je nou eigenlijk echt daadwerkelijk een paard van de markt halen wat nog enigszins knap is? Heb geen ervaring met paardenmarkten, behalve wat ik erover lees op bokt. Kan me niet zo goed voorstellen dat je voor die lage bedragen echt een beestje kunt hebben zonder allerlei gebreken.

Gewoon een serieuze vraag, niet om het af te kraken, maar ik zit het me gewoon af te vragen

Ja dat kan! Deze mooie Welsh A merrie 2 weken geleden op de Zuidlaardermarkt gekocht.

Afbeelding

winnie70

Re: 3 november 2014: Paardenmarkt Hedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:36

Dabodo, die is echt knap!!!

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:41

Hier ook een leuke pony voor de kids gevonden.
Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:49

wat me trouwens wel opviel , hoeveel meiden dat er met een peuk tussen de beestjes liepen .

persoonlijk vind ik dat echt een NO GO , überhaupt bij dieren .

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:56

caboclo schreef:
k was helemaal weg van een bruine denk ook iets van prè
hij was blind aan 1 oog had een druipkol en was denk nog een redelijk jong beestje
wilde de prijs weten maar niemand kwam op dagen later in de nacht nog eens gevraagd ja hij komt zo terug

tja je wil verkopen of je wil het niet ;) bleek het koud te hebben en was de tent in geschoten tjaa... dan niet hihi

Die heb ik aan het begin van de nacht ook gezien toen de handelaar er nog wel bij stond, trok gelijk mijn aandacht! Inderdaad een flinke beschadiging aan het rechter oog maar een leuk dier en kon overigens ook enorm bewegen.

Helaas mocht ik niks meer bij kopen :(

Het aantal paarden en bezoekers leek naar mij idee wel veel minder als vorig jaar? Al vond ik de paarden die er waren er over het algemeen goed bij staan!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:57

StalNollie schreef:
Schoentje schreef:

Die heb ik denk ik ook gezien. Broodmagere hengst, behoorlijk gedrogeerd en dikke benen? Onbegrijpelijk dat ze die niet weigeren bij de ingang. Door onder andere zulke paarden (of eigenlijk de mensen erbij) krijgen de markten een slechte naam.

gedrogeerd dat kun je niet weten,

Wanneer een zo'n jonge hengst uren lang met zijn slappe willy naar buiten staat, met zijn hoofd naar beneden houd en zijn ogen half dicht heeft, kun je daar vrij zeker van zijn. Zo niet, dan was het dier doodziek. Een gezonde wakkere jonge hengst staat er niet zo bij op een markt, hoe braaf en rustig het karakter ook is.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:06

Ik kon niet mee vandaag want ik had een assesment. Mijn stiefvader en stiefoom zijn wel geweest. Mijn stiefoom heeft een jaarling tuiger gekocht, een vos merrie en ze heet Infinity. Ze schijnt heel mager te zijn en hele lange hoeven te hebben... Deze week wordt ze bekapt, ze is inmiddels ontwormt en ze mag lekker bijkomen :(:)

Nicksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:11

Pfff, dat ene hele hele lieve fjordenveulen had ik zo mee willen nemen. En die ene fries met t blauwe halster/de deken ook. En dat terwijl ik niet eens zo'n fan ben van koudbloeden :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:22

StalNollie schreef:
tja hij was ook mager dus kan ook te zwak zijn om te reageren en misschien door allee indrukken lange dag geen puf meer. ik ken overigens ook een hengst die eens onze merrie gedekt heeft waar ik nog jaren mee langs kon buiten rijden hengstig of niet hengstig deze hengst gedroeg zich voorbeeldig.

Dat is een kwestie van opvoeden ;)

En tja peuken.. alleen meiden met peuken? Probeer dat eens tegen te houden haha..

Die schimmelpony met blesje heb ik ook bij staan kijken, alleen jammer dat die geschoren is en zonder deken stond.

En inderdaad sportpaarden zat te vinden hoor. Heb echt wat leuke dieren gezien.

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:29

Wij zijn net een groepje van stal geweest en 2 jaarlingen gekocht. Een bruin bonte, hengst en ik gok dat deze zo 1.50 zal worden. En een zwarte die zal zo 1.35/40 worden. Had flinke klitten en een witte bles.

Bruin bonte was in de hand bij een vrouw met n bontmuts op. Stond ook een haflinger veulen bij.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:36

Dustinlover schreef:
En tja peuken.. alleen meiden met peuken? Probeer dat eens tegen te houden haha..

het was meer iets wat me opviel (en ja de meiden vielen me daarin meer op dan jongens , je zou toch zeggen dat wij vrouwen wijzer zijn :o :D )

tegen houden gaat zeker niet nee .
maar een beetje gezond verstand als je het mij vraagt (ook met de drukte)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:00

Nicksel schreef:
Pfff, dat ene hele hele lieve fjordenveulen had ik zo mee willen nemen. En die ene fries met t blauwe halster/de deken ook. En dat terwijl ik niet eens zo'n fan ben van koudbloeden :')

:oo

Een fries is geen koudbloed.. :)

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:01

Indypascalle
vertel ns wat meer
wat een gaaf koppie
ook foto v helemaal

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:16

Het was helaas al donker toen we thuis kwamen, dus maar in de schuilstal met beperkt licht geprobeerd een foto van de hele pony te maken. Dus helaas niet de beste kwaliteit.
Afbeelding

Afbeelding

Is een merrie van 2,5 jaar. Kleur is nog een beetje een verrassing. Ze schijnt als vos stekelharig geboren te zijn. Ze is nu geschoren en helemaal grijs met bruin in de manen. Dus ik zie uiteindelijk wel welke kleur ze wordt.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:20

Vermoed schimmeltje

leuk diertje hoor

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:45

Persoonlijk vind ik het roken bij paarden in de buitenlucht niet zo storend. Ik ben zelf geen roker en heb er binnen een gruwelijke schurft aan, maar buiten zie ik het probleem niet zo. Weinig brandgevaar ook in die vochtige buitenlucht.

Ik vind het storender om te zien dat er elk jaar weer enkele idioten hun (kleine) kinderen mee naar de markt nemen. Soms zelfs in kinderwagens!
Als volwassene met veel paarden ervaring is het soms al opletten en aan de kant springen. Voor kinderen en kinderwagens vind ik het gewoon levensgevaarlijk op een paardenmarkt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:54

Schoentje mee eens en kinderwagens zouden verboden moeten worden op de markt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:57

Ach joh, al die oude handelaren met sigaren....!
Das onderhand traditie joh!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:05

Femke_L schreef:
Het is je gezonde verstand gebruiken.. Een klinische keuring kun je daar prima zelf 'uitvoeren'...

Je kunt er redelijk van uit gaan dat als je daar een knappe 3 of 4 jarige tegenkomt, dat ie rontgenologisch niet in orde is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:15

Onzin hoor r12312 er zullen er heus zijn die niet goed zijn maar die kans heb je aan huisnet zo goed. En de rede waarom ze er staan kan zo verschillend zijn hierboven worden al enkele redene aangegeven

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:16

StalNollie schreef:
Onzin hoor r12312 er zullen er heus zijn die niet goed zijn maar die kans heb je aan huisnet zo goed. En de rede waarom ze er staan kan zo verschillend zijn hierboven worden al enkele redene aangegeven

De kans is hier vele malen groter. Je hebt geen mogelijkheid tot onderzoek, dus je koopt altijd gevaar.

Een knappe 3 of 4 jarige zal altijd op een normale wijze worden aangeboden, want je vangt op een markt nooit een duizendje of 6 a 7.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:17

Onderzoek doen wij thuis ook niet, niet anders als we op de markt zouden doen.

De kans is groter omdat het aantal aangeboden paarden groter is. Maar er staan genog leuke gezonde jonge paarden te koop op de markt en ook nog met leuke papieren

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:22

StalNollie schreef:
Onderzoek doen wij thuis ook niet, niet anders als we op de markt zouden doen.

De kans is groter omdat het aantal aangeboden paarden groter is. Maar er staan genog leuke gezonde jonge paarden te koop op de markt en ook nog met leuke papieren

Dat jij dat niet doet, betekent niet dat je in de betere paarden dat wel doet. Maar waarschijnlijk hebben we een iets ander referentiekader mbt een fijn jong paard :D