Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nessah schreef:Jammer, ik kon gister niet online komen. Maar wat een boeiende discussie is er ontstaan
Iemand zei dat zij niet kon oordelen vanaf een paar foto's, maar ik heb veel meer foto's hoor maar deze geven allemaal hetzelfde beeld
Wel jammer dat er nog steeds geen filmpje is gevonden van een goed moment/momenten met deze training methode.
Wat ik wel jammer vind is dat iedereen elke keer vergelijkt met andere takken van de sport of andere hulpteugels.. Ook daar zijn genoeg discussies over, denk dat je het beter centraal kan houden en deze training methode onder de loep neemt. Anders word het peren met appels vergelijken
Ik heb inmiddels de "trainer" van de foto's een email gestuurd met de foto's er in. ( dus waar hij zelf wel opstond, zonder het knippen zoals hier) en heb hem geattendeerd op het feit dat ik dit geen goede reclame vindt voor zijn stal en paarden. Ik verwacht overigens geen reactie, maar ik kon het niet laten
ClaudiaHS schreef:Ik heb dit ook gezien bij friezen training.
Dan wel aan de longe.
Touw van ene voorbeen naar ring onder de singel die doorloopt naar andere voorbeen.
Dus de fries werd in stilstand mer 1 voorbeen opgetrokken door het touw (staat dus op 3 benen).
Zodra het begint te lopen moet het gelijk zijn opgetrokken voorbeen neerzetten omdat het andere voorbeen wordt omhoog getrokken.
Vond het verschrikkelijk om aan te zien en ben na 2 rondjes weggelopen.
bliver schreef:Ii moet eerlijk zeggen dat ik het gezien heb op de juiste manier en ik daar dan weinig moeite mee heb. Liever dit dan een te strakke stang en iemand die er met sporen en zweep tegenaan zit te trappen en te slaan.
_maaike_D schreef:Of we kunnen daaruit concluderen dat er heel veel trainings manieren en hulpmiddelen dieronvriendelijk gemaakt kunnen worden of onvriendelijk gebruikt worden.
mistid schreef:Ik vind het eigenlijk niet kunnen om achteraf een mail te sturen. Was er dan naar toe gelopen om het te vertellen.
Wat zou jij ervan vinden als er iemand bij jouw training staat te kijken, foto's neemt, en een paar dagen later vind je in je mailbox de foto's terug met de mededeling dat dit geen goede reclame is? Dan zeg je ook, goh als ze het meteen even had gezegd had ik kunnen uitleggen wat ik doe en wat ik er mee wil bereiken. Dan sta je tenminste normaal voor elkaar, kan je zien wat voor hoofd degene waar je mee praat trekt etc. etc.
Molfre schreef:Wat ik me toch nog het meeste afvraag is waarom dit als dierenbeulerij wordt gezien, terwijl hulpteugels onder het zadels wel zouden moeten kunnen? En wat dacht je van de Rollkur die door sommige mensen uit dit topic ook verdedigd is?
Meten met twee maten/de klok zien, maar niet weten waar de klepel hangt?
Koper schreef:Molfre schreef:Wat ik me toch nog het meeste afvraag is waarom dit als dierenbeulerij wordt gezien, terwijl hulpteugels onder het zadels wel zouden moeten kunnen? En wat dacht je van de Rollkur die door sommige mensen uit dit topic ook verdedigd is?
Meten met twee maten/de klok zien, maar niet weten waar de klepel hangt?
Gewenning, Molfre.
Koper schreef:Ik zal mijn reactie verduidelijken![]()
Er zijn bokkers die in dit topic aangeven heil te zien in de in de OP getoonde trainingshulpstukken. Deze bokkers zijn bekend met die spullen en zijn er daardoor aan gewend. Vooralsnog lukt het ze niet heel goed om aan te geven hoe de getoonde methode diervriendelijk kan zijn, op één foto na, en daarom komt het op de minder geconditioneerde (afgestompte?) bokker anders over.
Jolliegirl schreef:Dat alles went betekend niet dat het goedgekeurd moet worden...........
Koper schreef:Ik zal mijn reactie verduidelijken![]()
Er zijn bokkers die in dit topic aangeven heil te zien in de in de OP getoonde trainingshulpstukken. Deze bokkers zijn bekend met die spullen en zijn er daardoor aan gewend. Vooralsnog lukt het ze niet heel goed om aan te geven hoe de getoonde methode diervriendelijk kan zijn, op één foto na, en daarom komt het op de minder geconditioneerde (afgestompte?) bokker anders over.