Paard met teugels vastgebonden om de benen?? ( foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Paard met teugels vastgebonden om de benen?? ( foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:13

Oeh ben erg benieuwd of hij nu nog zo het strand over gaat :D Wel stoer dat je dat gedaan hebt!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:14

Ik vind het eigenlijk niet kunnen om achteraf een mail te sturen. Was er dan naar toe gelopen om het te vertellen.

Wat zou jij ervan vinden als er iemand bij jouw training staat te kijken, foto's neemt, en een paar dagen later vind je in je mailbox de foto's terug met de mededeling dat dit geen goede reclame is? Dan zeg je ook, goh als ze het meteen even had gezegd had ik kunnen uitleggen wat ik doe en wat ik er mee wil bereiken. Dan sta je tenminste normaal voor elkaar, kan je zien wat voor hoofd degene waar je mee praat trekt etc. etc.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:18

Hij kan toch ook gewoon even terug mailen? Met uitleg of haar een keer uitnodigen?

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:18

Nessah schreef:
Jammer, ik kon gister niet online komen. Maar wat een boeiende discussie is er ontstaan :)

Iemand zei dat zij niet kon oordelen vanaf een paar foto's, maar ik heb veel meer foto's hoor maar deze geven allemaal hetzelfde beeld :)

Wel jammer dat er nog steeds geen filmpje is gevonden van een goed moment/momenten met deze training methode.

Wat ik wel jammer vind is dat iedereen elke keer vergelijkt met andere takken van de sport of andere hulpteugels.. Ook daar zijn genoeg discussies over, denk dat je het beter centraal kan houden en deze training methode onder de loep neemt. Anders word het peren met appels vergelijken :)

Ik heb inmiddels de "trainer" van de foto's een email gestuurd met de foto's er in. ( dus waar hij zelf wel opstond, zonder het knippen zoals hier) en heb hem geattendeerd op het feit dat ik dit geen goede reclame vindt voor zijn stal en paarden. Ik verwacht overigens geen reactie, maar ik kon het niet laten :D

Meer foto's van dezelfde combinatie op hetzelfde moment gaan nog geen beeld vormen, dat voldoende is om deze trainingsmethode te beoordelen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:19

Ik heb dit ook gezien bij friezen training.
Dan wel aan de longe.
Touw van ene voorbeen naar ring onder de singel die doorloopt naar andere voorbeen.
Dus de fries werd in stilstand mer 1 voorbeen opgetrokken door het touw (staat dus op 3 benen).
Zodra het begint te lopen moet het gelijk zijn opgetrokken voorbeen neerzetten omdat het andere voorbeen wordt omhoog getrokken.
Vond het verschrikkelijk om aan te zien en ben na 2 rondjes weggelopen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 10:20

Nogmaals, ik stond bij de duinrand en hij liep helemaal bij de zee.. Ik ga niet achter hem aanrennen om het zelf te zeggen en daarnaast stond ik met 3 honden :)

Overigens heb ik niet alleen 1 zin gemaild, maar gewoon een nette mail. Waarin ik mijn situatie ook heb uitgelegd. ( wat hier boven staat) en dat ik heb gezegd dat ik het geen reclame vind. Prima, dat jij dat niet vind kunnen ik vind van wel :) Als een dier in mijn ogen niet goed behandeld word, geef ik dat graag aan :) Zoals ik ook wel eens doe op een paardenmarkt wanneer iets niet door de beugel kan. Gevoelig hartje voor dieren heb ik :)

Wanneer de beste meneer niet gediend is van foto's/commentaar is dat prima maar dan moet hij niet op een openbaar gebied gaan trainen.

Maare, geloof me nou dat die man ( die ouder is dan mijn vader) niet echt onder de indruk zal zijn van een mailtje van een snotneus zoals ik ;)

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:26

ClaudiaHS schreef:
Ik heb dit ook gezien bij friezen training.
Dan wel aan de longe.
Touw van ene voorbeen naar ring onder de singel die doorloopt naar andere voorbeen.
Dus de fries werd in stilstand mer 1 voorbeen opgetrokken door het touw (staat dus op 3 benen).
Zodra het begint te lopen moet het gelijk zijn opgetrokken voorbeen neerzetten omdat het andere voorbeen wordt omhoog getrokken.
Vond het verschrikkelijk om aan te zien en ben na 2 rondjes weggelopen.

Dat is dus niet per definitie correct uitgevoerde training.
Zoals eerder vermeld hoort het een vierende lijn te zijn.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:29

Ik heb dit eerder gezien. Het heet zoals eerder gezegd is ïn de schoenen" zetten/trainen. het word veel gedaan bij de tuigpaarden maar ook heel veel bij de dresuurpaarden maar dan wel met name aan de longe.

Ik weet dat een hele bekende trainer die dit doet voot met name tuigpaarden maar hij krijgt ook vaak dressuurpaarden om de passage te verbeteren en daar hoort DE amazone uit ons a kader ook bij.

Ii moet eerlijk zeggen dat ik het gezien heb op de juiste manier en ik daar dan weinig moeite mee heb. Liever dit dan een te strakke stang en iemand die er met sporen en zweep tegenaan zit te trappen en te slaan.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:44

bliver schreef:
Ii moet eerlijk zeggen dat ik het gezien heb op de juiste manier en ik daar dan weinig moeite mee heb. Liever dit dan een te strakke stang en iemand die er met sporen en zweep tegenaan zit te trappen en te slaan.

Misschien kunnen we daaruit concluderen dat heel veel manieren van training dieronvriendelijk zijn? Dat maakt het nog steeds niet goed vind ik.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:46

Of we kunnen daaruit concluderen dat er heel veel trainings manieren en hulpmiddelen dieronvriendelijk gemaakt kunnen worden of onvriendelijk gebruikt worden.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 10:51

_maaike_D schreef:
Of we kunnen daaruit concluderen dat er heel veel trainings manieren en hulpmiddelen dieronvriendelijk gemaakt kunnen worden of onvriendelijk gebruikt worden.

Maar ( nogmaals :) ) ik heb nog geen één filmpje of reeks foto's kunnen vinden waarbij deze training methode goed en vriendelijk gebruikt wordt. Zie pagina terug, heb me rot gegoogled etc :)

Van de slof, s&t, martingaal passoa ect kan ik héél veel matriaal vinden waarbij het vriendelijk/goed gebruikt wordt. Heb jij anders beeldmatriaal oid via youtube ofzo voor mij? Wellicht buigt mijn conclusie dan om tot iets anders/neutraler.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:03

mistid schreef:
Ik vind het eigenlijk niet kunnen om achteraf een mail te sturen. Was er dan naar toe gelopen om het te vertellen.

Wat zou jij ervan vinden als er iemand bij jouw training staat te kijken, foto's neemt, en een paar dagen later vind je in je mailbox de foto's terug met de mededeling dat dit geen goede reclame is? Dan zeg je ook, goh als ze het meteen even had gezegd had ik kunnen uitleggen wat ik doe en wat ik er mee wil bereiken. Dan sta je tenminste normaal voor elkaar, kan je zien wat voor hoofd degene waar je mee praat trekt etc. etc.

Ja even over het strand rennen met je honden, jezelf er tussen wurmen, een opmerking maken waarbij je waarschijnlijk toch geen argumentatie kunt geven omdat meneer er geen zin in heeft.
Aan de foto's kun je zien dat er flink ingezoomd is.
Ik vind een mailtje wel een goed idee. Dan kun je meer uitleg geven waarom je het geen goede reclame vindt dan dat je gaat staan gillen op een strand.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:06

Molfre schreef:
Wat ik me toch nog het meeste afvraag is waarom dit als dierenbeulerij wordt gezien, terwijl hulpteugels onder het zadels wel zouden moeten kunnen? En wat dacht je van de Rollkur die door sommige mensen uit dit topic ook verdedigd is?

Meten met twee maten/de klok zien, maar niet weten waar de klepel hangt?

Gewenning, Molfre.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:08

Koper schreef:
Molfre schreef:
Wat ik me toch nog het meeste afvraag is waarom dit als dierenbeulerij wordt gezien, terwijl hulpteugels onder het zadels wel zouden moeten kunnen? En wat dacht je van de Rollkur die door sommige mensen uit dit topic ook verdedigd is?

Meten met twee maten/de klok zien, maar niet weten waar de klepel hangt?

Gewenning, Molfre.

Maar het gaat over deze methode, waarom dan andere methodes aanhalen in de hoop dat iets minder erg wordt.
Ergens in Afrika zit een zielig paard, met vijf zakken op zijn rug bovenop een vrachtwagen... Dus mogen we niks zeggen over rollkur, deze methode enz.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:12

Ik zal mijn reactie verduidelijken :)

Er zijn bokkers die in dit topic aangeven heil te zien in de in de OP getoonde trainingshulpstukken. Deze bokkers zijn bekend met die spullen en zijn er daardoor aan gewend. Vooralsnog lukt het ze niet heel goed om aan te geven hoe de getoonde methode diervriendelijk kan zijn, op één foto na, en daarom komt het op de minder geconditioneerde (afgestompte? :Y) ) bokker anders over.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 11:17

Ik sta open voor alles hoor :) Maar over deze methode is zó weinig te vinden dat ik het idee krijg dat het inderdaad geen vriendelijke methode is, sterker nog alsof men er liever niet mee gezien wordt ( in de zin van foto's op een site, filmpjes etc)

Van rollkur,slof,sporem,zweep.. Alles is zowel goed als slecht gebruik te zien op youtube. Van een klein beetje rollkurr tot hele grove, van een goed slof gebruik tot hele strenge.. Ik kan ontelbaar filmpjes vinden.. En van deze manier? Niks! Niet in het engels, duits of nederlands.. Helemaal niks. Dat wekt bij mij argwaan op, want kennelijk willen mensen hier liever niet mee gezien worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:18

Koper schreef:

Er zijn bokkers die in dit topic aangeven heil te zien in de in de OP getoonde trainingshulpstukken. Deze bokkers zijn bekend met die spullen en zijn er daardoor aan gewend. Vooralsnog lukt het ze niet heel goed om aan te geven hoe de getoonde methode diervriendelijk kan zijn, op één foto na, en daarom komt het op de minder geconditioneerde (afgestompte? :Y) ) bokker anders over.

als je in een oorlogsgebied loopt ben je na een aantal lijken ook niet meer onder de indruk....alles went ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:19

Dat alles went betekend niet dat het goedgekeurd moet worden...........

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:22

Jolliegirl schreef:
Dat alles went betekend niet dat het goedgekeurd moet worden...........

uiteraard niet...het was alleen even een verklaring waarom sommige mensen hier heil in zien.

Ik ben compleet tegen,tegen al die rare fratsen die ze uithalen.Vandaar dat ik ook maar eventjes groom ben geweest van een springruiter.100 jaar geleden.Daar gebeurde ook al dingen waar ik niet aan mee wilde doen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:23

geerke schreef:
als je in een oorlogsgebied loopt ben je na een aantal lijken ook niet meer onder de indruk....alles went ;)

Zoiets. Dit idee inderdaad.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 11:24

Eens, dat wat went niet goedgekeurd wordt. Maar een slof oid zie je regelmatig op Bokt komen ( al dan niet wat voorzichtig). Op internet staat het ook vol met "sloffen" dus zo'n taboe is het niet.

Maar dit.. Ik zie werkelijk geen één filmpje of een reeks training foto's.. Echt niks waaruit je kan opmaken hoe "fijn" deze methode kan werken wanneer het goed wordt toegepast.

En juist dat wekt argwaan bij mij, dat er niks over te vinden is.. Daarom denk ik dat dit een dierontvriendelijke methode is, die wordt gebruikt om een paard te dwingen. Om zo het extremere beeld te kunnen krijgen. Prima als dat niet klopt, maar zou het fijn vinden om dat dus met eigen ogen te zien ( filmpje oid)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:26

ik weet niet of je nog steeds achter je post uit 2004 staat..maar ben je nog steeds van mening dat als een paard de touwen gewoon niet accepteert je hem wel even manieren leert door hem gewoon te laten vallen met behulp van de touwen??

Dat zegt toch al genoeg..een hulpteugel als straf gebruiken.. :7

edit: post is voor neonlight. ;) wel erg algemeen gezegd.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 10-07-14 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:27

Koper schreef:

Daar ben ik het niet mee eens. Ik zeg niet dat het nou een mega vriendlijke methode is, maar ik denk dat eerder mensen hier een hele negatieve mening over geven omdat ze geen idee hebben wat het is en hoe het werkt alleen om het raar uitziet.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 11:30

@bliver: klopt.. Maar op internet staat niets postitiefs.. geen beweging momenten van een paard met deze touwen wat goed loopt. Dus ik baseer mijn mening op dit moment op wat ik zag op het strand en wat walgelijke filmpjes uit Amerika.. Als jij ander materiaal hebt graag, want wie weet buig dat mijn mening wel om.

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:37

vroeger toen ik nog kleine penny was hadden wij zo'n "paardenman" bij ons in de buurt wonen die een dergelijke methode gebruikte om het paard mooi de benen te laten optillen voor de koets.
Ik vond het ook altijd erg zielig om te zien, maar het resultaat was er wel nadien.
Het paard wordt gedwongen om bij het neerzetten van het ene been het andere weer erg hoog op te tillen, doet hij dat niet gaat het op zijn gezicht.