Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ynid1 schreef:Moet je de pus er niet voorzichtig uit drukken? Niet dat het geen pijn gaat doen, maar de pus moet er eigenlijk uit. Daarna schoonmaken met iets dat ontsmet en dan weer afwachten. Het lijkt me niet goed dat die pus aan de oppervlakte zit. Mijn paard had een keer een een vreselijke wond in de hoef. Die is toen naar Emmeloord gegaan naar de kliniek, daar werd een klepje onder de hoef gezet en gevuld met betadine watten. Iedere keer als er pus kwam moest ik dat er uit drukken en daarna weer opnieuw ontsmetten met betadine wattem. Daarom denk ik dat de pus weg moet en dat je daarna moet ontsmetten met bv betadine. Mijn paard was vreselijk kreupel en kon geen stap meer verzetten. Hij is er helemaal weer bovenop gekomen.
ik zou er toch eens naar vragen, want zolang er pus zit kan je de wond niet ontsmetten.
scrappiecoco schreef:TS ik kijk met kippenvel en ik krijg er spontaan hartkloppingen van :|
Zo'n ongeluk heb ik 3 jaar geleden gehad met mijn paard![]()
alleen is deze 6x vast in het draad komen te hangen.
Uit paniek gaan ze rennen en dan kan je helaas niks doen.
PRECIES zo'n wond had mijn paard ook maar dan op de borst.
het had geen 1mm dieper moeten zijn en haar hart was geraakt.
wonder boven wonder is ze er bovenop gekomen alleen hield ze er een ruisje op haar hart aan over.
bah, ik voel me helemaal naar nu, alsof het overnieuw begint.
heel veel sterkte
speurneusc schreef:vermoed dat het paard in de trailer plotseling bewoog o.i.d. waar dit paard van schrok, ketting die even rammelt of paard snuift even als andere paard daar niet op bedacht is geweest...
scrappiecoco schreef:in mijn geval helaas wel jaze stortte soms in, maar dit kon ook gebeuren als ik er op zat.
uiteindelijk heb ik besloten haar te verkopen.
de eigenaar van de stal heeft haar toen overgekocht en wat er daarna met haar is gebeurd weet ik niet.
ik wil het ook helemaal niet weten want ik ken mezelf, dan laat ik het niet los.
behalve dat ruisje heb ik er zelf ook een hele trauma aan overgehouden en verloor het vertrouwen.
LesleyxLinn schreef:Even een kleine update. De wond laat aan de oppervlakte los en er komt pus uit. Aan de ene kant goed, zo kan alles er uit en is de kans kleiner dat het verder gaat ontsteken. Aan de andere kant moet het natuurlijk niet teveel los laten. Als het na het weekend nog goed gaat zijn de cruciale 10 dagen voorbij en is de kans groter dat het goed gaat komen.
Liin schreef:Pfoe heftig Linda...
Ik stond ernaast toen jullie belde voor advies, dus had gehoord van het ongeluk, maar zo heftig wist ik niet..
Goed om te lezen dat er in ieder geval een kans op herstel is!
Heel veel sterkte!