Nou super goed nieuws!! gelukkig maar. Super wat jullie doen
Zjoukje
Geplaatst: 06-01-14 13:33
Wat fijn voor jullie! Het proces kan lang duren als ze eerst niet zo goed behandeld zijn geweest, maar uiteindelijk heb je er altijd hele trouwe beestjes aan
Wat een verandering al zeg! Lekker zo doorgaan en het mannetje de tijd geven. En hoe bespierder hij word, hoe minder last hij van zijn knieën zal krijgen.
Shellieb
Geplaatst: 06-01-14 15:39
Awh arm ventje wat ziet ie eruit! Lekkere eigenaar had ie ! Ik ben benieuwt wat je ervan gaat maken! Hij ziet wr wel super cute uit! Word echt een knappert
pff wat een verhaal. goed om te horen dat het de goede kant op gaat. Veel succes verder Ik blijf lekker meelezen. Jullie doen super werk. Te snel naar mijn idee. tja aan de ene kant kan ik het begrijpen dat mensen dat vinden. die van mij heeft het ook zo aan zijn knieen gehad en inderdaad bewegen bewegen bewegen. heuveltjes omhoog en omlaag raadde de dierenarts me aan
Ik volg dit topic ook al een poos, ben ook wel heel benieuwd hoe het met Desperado is nu?
Nuvel
Geplaatst: 13-01-14 23:57
afgezien van het feit dat ik hem van de week wel kon vermoorden... heel goed Hij is onder het zadel, ook de draf gaat erg goed wel aan de longeerlijn natuurlijk en zo breiden we langzaam steeds meer uit.
Ook doet hij het in de kudde erg goed en is erg lief naar andere paarden, zolang ze hem niet te veel pesten. Hij is erg sociaal en maakt leuk vriendjes.
Hij komt goed bij alleen zouden we het voor het oog graag sneller zien gaan met de kilootjes maarja helaas is dat niet mogelijk. Ze knietjes gaan erg goed en inmiddels staat des elke nacht op stal.
Ook denk ik dat jasmin en des geen combi gaan vormen, dus als hij opgeknapt is en goed ingereden word hij verkocht, uiteraard naar een goed baasje die zijn verhaal weet.
Misschien groeit er nog iets maar naar wat ik zie... en ken jasmin al heel lang en zie der heel veel, denk ik dat het een gesloten boek is qua echte liefde! Jammer maar helaas..
Waarom zet je hem eigenlijk al onder het zadel als hij nog zo mager is en moet bijkomen/last heeft van zijn knieen?
Nuvel
Geplaatst: 14-01-14 01:00
Omdat zoals al eerder gezegd hij spieren moet opbouwen van de Da ivm de knietjes en ja onder het zadel 5 keer per week aan de bak een uur lang met iemand van 80 kilo of 3 keer per week met iemand van 45 kilo een kwartier stappen(wat stretchen) en daarna 10 minuutjes draven en voor de rest de wei op en stappen aan de hand is wel wat anders. Weet niet of je het in zulke erge maten weleens gezien hebt door verslapping van de spieren(knietjes), is niet echt leuk..
Bovendien denk ik zolang je je paard goed in de gaten houd, Da regelmatig komt en het paardje erg goed opknapt boven de verwachtingen en vrolijk is dat er geen probleem is. Ook maakt hij straks meer kans als hij netjes aangereden is wat de bokkers die jasmin kennen, zeker gaat lukken op een rustige manier, op een rustig tempo naar des ze kunnen..
Des is wat te mager, krijgt goed te eten, genoeg weidegang. Hij is niet oud, ziek of bejaard.. Jonge paarden gaan wij gewoon mee aan de slag, lekker bezig zijn
Ieder ze mening, met alle respect. Ik vind dit het beste voor desperado, samen met jasmin en onze Da. Hij is vijf jaar dus mag wel is wat gaan doen.. tijd zat gehad om niks te doen en nog tijd genoeg om niks te doen tussen die 3x 25 minuutjes per week!.