Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mindim schreef:Babootje schreef:Mogelijk waren de gebroken tanden en kiezen de oorzaak van het ondervoed raken van het paard. De bruikleenster had gewoon naar de DA gemoeten maar heeft dat nagelaten. Kost natuurlijk geld en dat zal ze niet hebben gehad of niet voor over hebben gehad. Schandalig gewoon.
Als je een paard in bruikleen neemt, dan moet je ook van tevoren de kosten berekenen of dat ook daadwerkelijk kan, of goede afspraken maken met de eigenaar ingeval er kosten gemaakt moeten worden.
Gelukkig gaat het nu weer goed met je pony.
Nogmaals, waar staat dit, waar staat dat CC er nooit een dierenarts naar heeft laten kijken?
Ik lees juist iets anders:crazycactus schreef:Ik ben erg verdrietig door dit topic... Pres heeft is bij ons niet verwaarloosd of iets dergelijks ze is ziek geweest en dat heb ik laten nakijken door de dierenarts, ze was toen ze met Naomi meeging al weer behoorlijk opgeknapt. Sorry hoor maar ik vind dit geen stijl.
Waarom kritiek op TS, tja ik persoonlijk houd er niet van je pony maar van hot naar her te slepen. Paarden in bruikleen te geven omdat je omhoog (met spoed was een nieuw adres gevonden) zit en er geen afstand van kunt doen. Het paard vliegt van de ene bruiklener naar de ander. Zorg er zelf voor zou ik zo zeggen of verkoop het, maar loop er niet zo mee te leuren.
Mindim schreef:@TS, jij schreef zelf dat je een adres met spoed had gevonden, staat gewoon in je OP. Dat was niet naar CC, maar daarna. Ik snap niet dat wanneer je je paard in die toestand bij bruiklener 1 weg haalt, je met spoed een adres bij een weer een nieuwe bruiklener organiseert. Als het zoveel gevaar oplevert zoals in je titel staat, dan ben je wel gauw weer overstag voor een nieuws adres en is het gevaar gauw weer vergeten.
maikeltje schreef:Nadat precious bij cc weggehaald werd toch pas?
En heeft cc er ook een DA bijgehad TS?
pluklief schreef:Wat een lastige situatie. Ik kan vanaf hier echt niet oordelen of het dier verwaarloosd is geweest of echt ziek is geweest. Mijn shetlander heeft er bijna net zo uitgezien en daar zorgde we echt goed voor en de dierenarts is er ook heel vaak bij geweest, wat ze heeft gehad is nooit echt duidelijk geworden.
Maar ik denk wel dat beide partijen nalatig zijn geweest. CC had moeten melden dat de pony ziek was geworden, ten minste als eigenaar zou ik het wel fijn vinden om daarvan op de hoogte gebracht te worden. Maar ik snap niet dat je als eigenaar pas na een jaar weer bij je paard gaat kijken, zelfs al krijg je leuke foto's. Het is ook niet echt een wereld eind van Rotterdam naar Groningen.
want ik geloof best dat ze ziek zal zijn geweest... xSlvna schreef:Zomaar, uit het niets weer opknappen? Ikzelf zou als CC zijnde hebben gezegd 'Word behandeld door die kliniek' en klaar, kost minder tijd en gezeiks dan niets vertellen, daarom twijfel ik er ook aan of ze (cc) de DA heeft laten komen.
Citaat:Zo kwam ze aan (op verzoek van de dierenpolitie is Pres wel behandeld):
terpentijn schreef:Als er (TIJDIG!) een DA was bij gehaald door de bruikleenster had Pres er nooit zo uit komen te zien, ONDANKS gebroken tanden en kiezen... zo'n schrikbarende vermagering gaat wel even tijd overheen, zeker gezien het type pony. Het paard had na weghalen bij CC niet opeens GEEN gebroken tanden en kiezen meer, maar kwam desondanks (zeer slecht gebit dus)toch heel rap aan en ziet er nu weer goed uit.
Er is gewoonweg niet, of absoluut niet tijdig, ingegrepen op de conditie van Precious: een zodanige achteruitgang ontstaat nu eenmaal niet in iets van een week, maar ontstaat door schromelijke verwaarlozing.
Men kan op diens kop gaan staan: maar Pres zag er goed uit toen ze naar de bruikleenster ging, zie de foto's, en vervolgens raakt ze DAAR in zo'n in mijn ogen absolute horror-conditie, daar eenmaal weg knapt ze rap op.
Rara hoe kan dat?
Niemand die jarenlang in de paarden zit (en met name ook ervaring heeft met ouwetjes van 20plus) zal de onstane toestand van pony Pres kunnen afdoen met: maar ze had luis, ze was ziek.
Kan zijn, maar zo komt ook een bejaarde pony er NIET uit te zien als er tijdig was ingegrepen.
Dat eigenaresse (TS dus) in geen enkel stadium is ingelicht hierover is verwijtbaar aan bruikleenhoudster, en komt diens geloofwaardigheid niet ten goede.
Ongeacht of de andere pony's ter plekke er wel goed bijstonden, dit is veel te lang op z'n beloop gelaten.
terpentijn schreef:Als er (TIJDIG!) een DA was bij gehaald door de bruikleenster had Pres er nooit zo uit komen te zien, ONDANKS gebroken tanden en kiezen... zo'n schrikbarende vermagering gaat wel even tijd overheen, zeker gezien het type pony. Het paard had na weghalen bij CC niet opeens GEEN gebroken tanden en kiezen meer, maar kwam desondanks (zeer slecht gebit dus)toch heel rap aan en ziet er nu weer goed uit.
Er is gewoonweg niet, of absoluut niet tijdig, ingegrepen op de conditie van Precious: een zodanige achteruitgang ontstaat nu eenmaal niet in iets van een week, maar ontstaat door schromelijke verwaarlozing.
Men kan op diens kop gaan staan: maar Pres zag er goed uit toen ze naar de bruikleenster ging, zie de foto's, en vervolgens raakt ze DAAR in zo'n in mijn ogen absolute horror-conditie, daar eenmaal weg knapt ze rap op.
Rara hoe kan dat?
Niemand die jarenlang in de paarden zit (en met name ook ervaring heeft met ouwetjes van 20plus) zal de onstane toestand van pony Pres kunnen afdoen met: maar ze had luis, ze was ziek.
Kan zijn, maar zo komt ook een bejaarde pony er NIET uit te zien als er tijdig was ingegrepen.
Dat eigenaresse (TS dus) in geen enkel stadium is ingelicht hierover is verwijtbaar aan bruikleenhoudster, en komt diens geloofwaardigheid niet ten goede.
Ongeacht of de andere pony's ter plekke er wel goed bijstonden, dit is veel te lang op z'n beloop gelaten.
)
(ook omdat ik bij mijn oude paard wel eens commentaar kreeg van mensen... maar is echt niet altijd zichtbaar wat er achter de schermen al gebeurd is/gebeurd etc.) Dus mjah, denk dat er bij beide partijen fouten zijn gemaakt.
Dierenpolitie, gezeur en gezeik... Dit is gewoon een pv-situatie tussen jou en bruiklener, los dit dan ook PV op. Want je vraagt niet om tips in het topic, of hoe wat precies zit...