En dan staan er 2 vreemde paarden op de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:13

Jeeeetje wat een verhaal zeg. Dat heb jij weer!
Ik hoop dat de appie niet besluit om te bevallen dit weekend, dan heb je er zelfs 3. :wow:

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:15

Jeetje ine, wat een gedoe.

Kan je niet gewoon de eigenaar zelf bellen met behulp van de advertentie?

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:18

LoveUggs schreef:
Oreade, ik vind een beetje dat je daarmee de politie in een slecht hokje plaatst.
Ik kan ook zo'n ontzettende hekel aan ze hebben, maar ik heb veel gevallen gehad waarbij de politie mijn beste vriend was. :j

:j

Ik vind vooral dat de politie zichzelf in het slechte hokje plaats hoor. Laten ze zo tonen dat ze de medemens willen helpen? Dacht het niet hoor.
Oké we mogen ze niet allemaal langs eenzelfde kan trekken en zehelpen inderdaad ook wel aan goede dingen.

Maar zo iets kan toch helemaal niet ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:22

Hier is de politie ook zo, heb ik al meermaals mogen ervaren :')
Niet alleen voor mijn paarden, ook voor die van een ander.

De politie zoekt zelf niet actief naar de eigenaar, voor hen een zorg wie die beesten te eten geeft. Als de eigenaar nu ook niet van zich laat horen en TS met de paarden laat zitten tot het hem uitkomt worden dat wel redelijk wat plukjes hooi bij elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:23

Ik zou wel eens willen weten waar de dichts bij zijnde paardenopvang hier in de buurt is...

Zou dat een asiel hier in Nederland zijn?

Paar maanden gelden nog een pony van de weg hier gehaald, wist gelukkig waar hij thuis hoorde, anders had ik hem misschien moeten laten. Hem meenemen, had mij een paar plakken hooi gekost of een strook gras.

Toch wel blij dat de politie in Nederland dit soort dingen niet doen, die laten ze lopen of schieten ze af als ze de veiligheid in gevaar brengen las ik al in het topic.

Overigens sowieso blij dat de politie geen aktie onderneemt als mijn paarden uitbreken, aan de haal gaan en bij een wei met paarden uitkomt....geen probleem hoor. Want als ik 1keer per week bij mojn paarden kom om te checken en ze staan er niet meer, laat ik ze lekker overwinteren bij een ander :D

Och jee woon in een paarden omgeving en heb regelmatig loslopende paarden gezien en zo ook 2 tinkers die werden gevangen en bij het eerste de beste weitje er op gezet. Wat olie dom toch van die politie...vond ze nl wel slim en sociaal om zich daar voor te lenen, maar er liep een weg langs, misschien was dat de reden dat ze in aktie kwamen. Zou ook niet weten wie de eigenaar is van de wei en van de tinkers...maar de politie vast wel...die kennen iedereen, moeten ze ook, is hun plicht!

Pfff. Dan zetten ze ze er nog niet eens tussen, wat bijdehand, misschien toch nog 1 hersencel extra die nadacht...maar goed niet wetende dat paardenvolk nu eenmaal een apart volkje is en niet zoals motorrijders saamhorigheid kennen...

Maar de gendarmerie in Belgie, daar moet je toch niet mee spotten? Althans dat zeggen ze in Nederland.

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:24

De wei zo maar net eens besproeit moeten zijn met het een of ander waardoor beestjes aardig ziek worden. Wie zijn schuld gaat het dan zijn? :s

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:28

Misschien moet je het eens een stapje hoger opzoeken en de burgemeester eens aanspreken.Vragen of het normaal is dat je als "oud vuil" behandeld word door enkele politie agenten.

Ik denk dat iedereen inmiddels wel eens is dat als de nood aan de man is ze een paard achter een hek moeten zetten,ongeacht wat voor hek.

Maaarrr....vervolgens niet de de eigenaar van het stuk grond inlichten (o,ja kadaster... :+ ) en het verder laten voor wat het is.
Daarna als er iemand aan de bel trekt niemand ergens vanaf weet,de betrokken personen "ooit wel weer eens op dienst komen"en jij dit maar braafje moet afwachten.Je mag hopen dat ze ooit nog eens aan je denken zodat je niet over een maand nog met deze paarden zit.
Klinkt erg als een gevallentje van"wij hebben ons probleem opgelost en nu moet jij van jouw probleem niet het onze maken,dat kunnen wij zelf veels te goed".

Ongeloofelijk dit en als er geen excuses van de betrokken personen komen,wellicht toch eens kijken of er wat media-aandacht bij kan helpen.

TS,sterkte ermee en succes met je examen.Hopelijk zijn de paardjes snel op hun bestemming zodat je je weer op je opleiding kunt concentreren.

Wat ben ik blij dat mijn jongens achter het huis wonen en er niemand zonder op te vallen met een paard hier over het erf kan sluipen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:31

Wat een verhaal zeg!! Je zou die paardjes eigenlijk gewoon voor het politiebureau neer moeten zetten. Met een touwtje aan de voordeur.. Je doet het niet natuurlijk :Y) Maar wedden dat het dan een stuk snellel opgelost is :+

Castello91

Re: En dan staan er 2 vreemde paarden op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:40

Lijkt wel een soap! Hoop dat de kleine niet al snel gaat bevallen, anders zit jij ermee.. Ik zou ze ook persoonlijk naar het politie bureau brengen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:42

russel schreef:
Ik zou wel eens willen weten waar de dichts bij zijnde paardenopvang hier in de buurt is...

Zou dat een asiel hier in Nederland zijn?

Paar maanden gelden nog een pony van de weg hier gehaald, wist gelukkig waar hij thuis hoorde, anders had ik hem misschien moeten laten. Hem meenemen, had mij een paar plakken hooi gekost of een strook gras.

Toch wel blij dat de politie in Nederland dit soort dingen niet doen, die laten ze lopen of schieten ze af als ze de veiligheid in gevaar brengen las ik al in het topic.

Overigens sowieso blij dat de politie geen aktie onderneemt als mijn paarden uitbreken, aan de haal gaan en bij een wei met paarden uitkomt....geen probleem hoor. Want als ik 1keer per week bij mojn paarden kom om te checken en ze staan er niet meer, laat ik ze lekker overwinteren bij een ander :D

Och jee woon in een paarden omgeving en heb regelmatig loslopende paarden gezien en zo ook 2 tinkers die werden gevangen en bij het eerste de beste weitje er op gezet. Wat olie dom toch van die politie...vond ze nl wel slim en sociaal om zich daar voor te lenen, maar er liep een weg langs, misschien was dat de reden dat ze in aktie kwamen. Zou ook niet weten wie de eigenaar is van de wei en van de tinkers...maar de politie vast wel...die kennen iedereen, moeten ze ook, is hun plicht!

Pfff. Dan zetten ze ze er nog niet eens tussen, wat bijdehand, misschien toch nog 1 hersencel extra die nadacht...maar goed niet wetende dat paardenvolk nu eenmaal een apart volkje is en niet zoals motorrijders saamhorigheid kennen...

Maar de gendarmerie in Belgie, daar moet je toch niet mee spotten? Althans dat zeggen ze in Nederland.

Ik snap niets van je post, maar volgens mij mis ik er niet veel aan...

TS, ik ben héél benieuwd hoe dit gaat aflopen!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:42

Ze staan dus nu wel met hooi maar in de zon zonder enige beschutting je wei vol te poepen. Terwijl je niet weet of ze enige besmetting van iets hebben. In belgie moet je toch verplicht beschutting hebben? Kun je niet de dierenbescherming daar bellen (desnoods anoniem) met de mededeling dat de politie vreemde paarden op jou wei gooit zonder dat ze schaduw hebben of water. En dan eens zien hoe die reageren.

En wat als je dierenarts kosten krijgt aan hun of je eigen paarden erdoor?

Leuk diertje trouwens die kleine, lijkt erg op ons leaseponietje. Net zo n omvang ook, alleen zij is niet drachtig. :+

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:46

TS, heb je al de media ingelicht? De politie wil nooit negatief in het nieuws, moet je kijken hoe snel het dan van hogere hand afkomt om het probleem in te dammen!!!
Wat let je om even te bellen naar een grote krant, telegraaf e.d. ???
Je zult zien dat het dan in eens een stuk sneller wordt opgelost, mensen die bellen met tips waar en uit welke wei de pony's komen, maar ook dat de politie in eens zijn verantwoordelijkheid neemt.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:48

Pfft karuna, wedden dat de DB antwoordt dat TS daar dan moet voor zorgen ?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:48

Ik volg even. Wat een raar verhaal. De paarden zien er wel erg leuk uit,

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 12:49

Karuna, ik ben er nu weer tijd geweest, ze hebben bijna de hele dag plekken met schaduw door de grote wilgenbomen, enkel niet in de late namiddag een paar uurtjes.

Dierenbescherming mag hier niets doen zonder toestemming van de politie volgens mij, dus dat schiet niet op aangezien ze mijn wei gevorderd hebben en mij verantwoordelijk hebben gesteld (al heb ik daar geen papieren bewijs van want ik mocht in het kantoor niet verder komen dan de gang ;) ).

Ben bijna thuis, zo ff op de computer alles rustig bekijken en beantwoorden van vragen!

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:54

Pfff nou lekker dan. Misschien bevalt die shet dit weekend nog wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:56

Je moet komen als die man er is, en als je er bent is hij klaar om op weekend te gaan en moet je maar wachten?
Mooie boel.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:57

Ine23 ik zie dat je van Antwerpen bent. Bel eens naar Meneer DeWever Himself en zeg dat je het in media gaat gooien. Misschien dat hij dan wel van zijn 'schoon verdiep' komt. :+

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:58

Jeetje wat een gedoe zo zeg. Weet je het zou mij ook niet uitmaken als er ineens een paard bij staat
maar wat ik wel eng zou vinden is dat je niet weet of die paarden wat mankeren. Ondanks dat ze er
gezond uitzien ze kunnen toch iets onder de leden hebben.

En over de politie zal ik maar niets zeggen want heb zelf in het verleden ook geen goede ervaring
gehad met politie en paarden.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 12:58

Hahaha petraaken, wie weet als ik echt hopeloos word dat ik dat nog durf te doen :')

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:01

heb je onderhand al en chipnummer van de dieren kunnen laten controleren in nederland? anders wil ik daar best een poging aan wagen! wie weet vinden we dan de eigenaren terug

(sorry als je al antwoord had gegeven en ik er overheen heb gelezen)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:03

Ine23 schreef:
Hahaha petraaken, wie weet als ik echt hopeloos word dat ik dat nog durf te doen :')

Ik zou er in elk geval niet lang mee willen zitten. Kan je niet de commissaris opbellen van dat bureau of ken je niet iemand die daar werkzaam is? Ik ben geen voorstander van om kennissen in dat soort zaken in te schakelen maar soms helpt het wel op de boel sneller op gang te trekken. :)

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:09

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 13:10

Idsie, we weten wie de eigenaren zijn maar ze nemen hun telefoon niet op. Dus veel verder dan dat staan we nu niet. We gaan dus afwachten wat er uit de bus komt zeker?

Ivm media inschakelen: ik heb daar inderdaad al over nagedacht maar ik heb het ontzettend druk met mijn examenperiode en de zorg over 5 paarden die niet thuis staan (ipv 3). Dat er nog eens bij is voor mij ongelofelijk belastend. Ik ben ongelofelijk gevoelig en kan met druk niet zo goed meer nadenken en stort op de duur ook in, daarnet ben ik in tranen uitgebarsten aangezien de stress mij te groot wordt. Het is echt geen normale situatie meer op deze manier, ik voel mij echt aan de kant geschoven door de mensen die mij zouden moeten helpen.

De commissaris is de man die ons deze ochtend in de gang van het kantoor heeft 'ontvangen' en mij gewoon afgewimpeld heeft. Hij vond mij een jong ding met veel praatjes denk ik, zo kwam hij toch over alleszins. Mijn schoonvader zit in de zone van de stad, dus die kan me niet verder helpen dan dat hij al gedaan heeft en hij wil ook geen partij kiezen.

Over gendarmerie... Vroeger hadden wij de rijkswacht inderdaad in België, maar die zijn gefusioneerd met de politie en ondertussen is er dus veel veranderd.

We gaan sowieso contact opnemen met de ombudsdienst van de politie na afloop en ook eens goed kijken wat er nu allemaal precies echt fout is gegaan qua handelen, zodat we met een sterke zaak staan. Ons nu druk blijven maken kost zoveel energie en ik ben geen onuitputtelijke bron van energie -O-

Chazzie, de eigenaren zijn bekend, nu moeten we ze nog bereiken.

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:11

In Nederland hebben we de Nationale Ombudsman als je klachten hebt over een overheidsinstantie, zoals bijv. de politie.
Bestaat zoiets in België ook misschien?