moonfish13 schreef:En nog even iets, ik zag dat er een DA gereageerd heeft.. Om als dierenarts de mening van je collega in twijfel te trekken vind ik vreemd.
Nergens wordt de mening van de dierenarts in twijfel getrokken. De DA heeft een ontsteking gevonden en behandelt. Verder wordt er niets over gezegd. Daarnaast hebben deze eigenaren dit paard pas drie maanden en het gedrag begon na een paar weken.
Ik weet niet wat de DA verder voor adviezen heeft gegeven of wat dan ook, maar ik vind twee maanden vrij kort voor revalidatie.
Ik heb daarnaast iets te vaak meegemaakt dat het paard toch uiteindelijk iets ernstigs bleek te hebben (na herhaaldelijk op deze manier proberen te breken) en ik zie vaker afgeschreven paarden door de dierenarts. Paarden die ook "niets" hebben (vaak wordt daarmee bedoeld niets op de foto en/of scan) en die helemaal vast zitten in alle spieren die ze maar hebben.
Ik ben voor mijn eigen nekpijn ook bij de arts geweest. Foto, scan, alles gedaan, komt niets uit. Dus ik heb geen pijn? Ik voel toch echt pijn.. ik moet er toch niet aan denken dat iemand op deze manier aan mijn nek gaat zitten plukken

Ik ga verder niet meer reageren. Ik heb me laten verleiden tot reactie omdat ik echt de rillingen krijg van dit filmpje.
Ik denk dat ik echt in een andere wereld leef. Iedereen die dit ok vind ziet paarden als rotbokken, rotzakken, moordlustige machines die even flink op de plek gezet moeten worden, waar respect afgedwongen moet worden. Nergens wordt geweld gebruikt (je zou voor de grap eens moeten meten hoeveel druk er op dit paard z'n (herstellende) hals komt...) Aan het einde is het paard ook helemaal mooi ontspannen

We leven duidelijk in een andere wereld
Ik ga weer mensen helpen die er ook van overtuigd zijn dat een paard bijna altijd een reden heeft voor z'n gedrag. Dat is helaas wel wat ik zie in de praktijk.