De manegepony's in de loopstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 00:10

LhinnOlijf schreef:
Lianne86 schreef:
Wat fijn dat ze op deze manege lekker naar buiten komen! En ook fijn dat het gewoon goed gaat met zo'n groep :) Ze hebben het echt beter dan menig pensionpaard denk ik zo :) Deden meer maneges het maar zo! (En qua ruimte moet het denk ik niet veel uitmaken?)

Het enige wat ik me dan even afvraag, hoe gaat het als je moet opzadelen en je paard wil niet :') (Ik weet nog dat ik ooit met een spuit antibiotica 1,5 uur in de wei heb gelopen, en meneer zich achter elk paard kon verstoppen. In de wei heb je natuurlijk wat meer "loopruimte" dan in zo'n stal... Maar ik zie die van mij al echt weghupsen :D Luilak dat het is ;))

*zucht* duffe computer ... Maar goed wat ik getypt had, was het volgende: Ponny's worden uit de stallen gehaald door een medewerker en aan de muur vast gezet. Als de pony's vervelend doen met poetsen/ opzadelen helpen de medewerkers ;)

Paarden worden in of voor de stal opgezadeld.

Wordt ook meteen de goede opgezadeld :D (weet dat het vroeger waar ik reed nog wel eens voorkwam dat de verkeerde werd opgezadeld als ze met z'n 2en in een stal stonden....)

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 10:28

hannahaapje schreef:
Froos schreef:
Superstal natuurlijk :D

Heb je ook de foto's van Amber gezien? Ze staan op pagina 6. 't Is een echt fotomodel.

hahaha, ja natuurlijk :) Amber blijft een van de mooiste op stal hoor! Mela is ook supermooi :D

blue_kim

Re: De manegepony's in de loopstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:26

Wow! Hier mogen echt meer manege's een voorbeeld aan nemen. Wat zien de paardjes er allemaal goed en relaxed uit! Hier wordt ik nou echt blij van :)

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:29

wauw topstal! was het overal maar zo gezellig voor ze

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:06

Wat een mooie stal!! Alleen op een bepaalde foto staan er 2 mestvorken terwijl de pony los staat? Maar ziet er erg goed uit allemaal!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:15

Waauw, dat zie je niet vaak... Zouden ze veel meer moeten doen, ik vind de stal ook niet te klein hoor. Wij zien hier ook op de foto niet hoe groot het precies is, maar aan de ruimte rondom elk paard te zien past dat prima. Heerlijk voor de beestjes, dan nog zou ik liever een te kleine stal hebben met vriendjes rondom dan alleen in een stalletje tegen 3 muren op te kijken.
Al zijn de halsters wel op de groei gekocht :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:22

Wat leuk om deze foto's te zien. Mijn zoontje Mika rijdt op deze manege. De paarden staan er zo heerlijk bij. Echt een heel goed concept zo die groepsstallen. Alle paarden gaan er op de wei. Altijd voldoende ruwvoer.
Hier kan menig manege een voorbeeld aan nemen.

Ook qua lessen. Iemand die start met lessen krijgt eerst priveles totdat je zover bent om in een groep mee te rijden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:24

Leen_ schreef:
Waauw, dat zie je niet vaak... Zouden ze veel meer moeten doen, ik vind de stal ook niet te klein hoor. Wij zien hier ook op de foto niet hoe groot het precies is, maar aan de ruimte rondom elk paard te zien past dat prima. Heerlijk voor de beestjes, dan nog zou ik liever een te kleine stal hebben met vriendjes rondom dan alleen in een stalletje tegen 3 muren op te kijken.

De pony's hebben echt de ruimte om te kunnen spelen en hebben idd meer ruimte dan dat ze in een 3 x 3 box zouden hebben.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 01:48

Leen_ schreef:

Valt op zich wel mee. Voor ieder ponyhoofd is een geschikt halster, maar de kinderen moeten de halsters van hun pony meenemen naar de les. Dus voor de les hebben de pony's een goed passend halster, maar na de les deelt de instructrice de halster random weer uit.
Ook 'verdwijnen' er halsters :') De halsters gaan soms spontaan af, vaak zijn deze halsters dan te groot, en blijven dan in de loopstal of wei achter. Dus soms moet je het gewoon reilen en zeilen met de halsters die je op dat moment hebt ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:49

Ik vind het niet raar dat die halsters af gaan, 9 van de 10 zit er waardeloos slecht passend omheen :P

Dat is echt het enige serieuze minpunt op de foto's, doet afbraak aan het hele plaatje, echt zonde. Is ook gewoon gevaarlijk.

Voor de rest niks dan lof, maar het is erg zonde dat ze daar niet wat meer aandacht aan geven :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 14:40

NatasjavE schreef:
Wat leuk om deze foto's te zien. Mijn zoontje Mika rijdt op deze manege. De paarden staan er zo heerlijk bij. Echt een heel goed concept zo die groepsstallen. Alle paarden gaan er op de wei. Altijd voldoende ruwvoer.
Hier kan menig manege een voorbeeld aan nemen.

Ook qua lessen. Iemand die start met lessen krijgt eerst priveles totdat je zover bent om in een groep mee te rijden.

Leuk. :) Ik vind het altijd heel stoer van jongens als ze van paarden houden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:59

Dat met die halsters is toch vrij simpel op te lossen? Ieder paard een eigen halster, met dikke stift de naam op de neusriem, voila :)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:48

Blue_Eyes schreef:
Dat met die halsters is toch vrij simpel op te lossen? Ieder paard een eigen halster, met dikke stift de naam op de neusriem, voila :)

Was het maar zo ... :')
1.) sommige pony's zijn Houdini's als het gaat om halsters afkrijgen
2.) kinderen hebben soms een voorkeur voor een bepaald halster, want dat staat mooier ... voila, halsters gewisseld
3. Sommige paarden hebben een gemerkt halster, maar datzelfde halster zie ik een week later gerust bij een kleine pony om. Een leesfoutje is zo gemaakt. Vooral bij kleine/ jongere kinderen ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:55

1) Okee, maar met de naam erop wordt het al een stuk makkelijker terugvinden.
2) Dat is een kwestie van je lesklantjes opvoeden, al weet ik maar al te goed hoe moeilijk dat is :=
3) Je zegt net dat de instructrice na de les de halsters weer uitdeelt. Dan kan zij erop toezien dat iedere pony zijn eigen halster omheeft.

Bij ons is er een bak kleine en een bak grote halsters. We zien er tegenwoordig redelijk streng op toe dat dat goed uitgesorteerd blijft. Okee, ook daar gaat het niet altijd goed... Maar het helpt wel. Zeggen 'Dat werkt niet' en dus maar niets doen, tjs, kan. Maar dan helpt het zeker niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:24

Vooral de instructrice die zomaar wat uitdeelt is toch op zijn minst erg kneuterig hoor... goed streng zijn en corrigeren die kinders, halsters wisselen als het verkeerde er omheen zit. Desnoods gewoon allemaal hetzelfde model en kleur halster geven en inderdaad de naam op de neusriem schrijven, dan heeft niemand meer reden om een "mooier" halster te pakken. En een simpel halstertje heb je wel voor een paar euro dus dan kost het ook geen vermogen maar heb je het wel weer veel beter / veiliger en netter voor elkaar :j

Er zijn natuurlijk echte Houdini's onder ponies en paarden, maar met halsters die er zo omheen slobberen maak je ze het ook wel erg gemakkelijk natuurlijk :P

Een goede maat halster die ook goed passend op maat gemaakt zit (dus neusriem zo hoog als een hoge neusriem van een hoofdstel) krijgen ze er normaal gesproken echt niet zo makkelijk af.

Het is gewoon zonde, hebben ze alles zo mooi voor elkaar daar, die halsters doen daar echt afbreuk aan dat je ziet dat daar geen aandacht aan geschonken is, terwijl dat toch relatief simpel op te lossen is :)

Je wilt ook niet dat er een keer blessures (of erger...) ontstaan doordat een paard zichzelf opgehangen heeft of met een hoef vast komt te zitten in het eigen halster als ze even hun hoofd "jeuken" en die hoef tussen halster en hoofd glipt omdat de hele boel zo los hangt :=

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:02

pmarena schreef:
Vooral de instructrice die zomaar wat uitdeelt is toch op zijn minst erg kneuterig hoor... goed streng zijn en corrigeren die kinders, halsters wisselen als het verkeerde er omheen zit. Desnoods gewoon allemaal hetzelfde model en kleur halster geven en inderdaad de naam op de neusriem schrijven, dan heeft niemand meer reden om een "mooier" halster te pakken. En een simpel halstertje heb je wel voor een paar euro dus dan kost het ook geen vermogen maar heb je het wel weer veel beter / veiliger en netter voor elkaar :j

Er zijn natuurlijk echte Houdini's onder ponies en paarden, maar met halsters die er zo omheen slobberen maak je ze het ook wel erg gemakkelijk natuurlijk :P

Een goede maat halster die ook goed passend op maat gemaakt zit (dus neusriem zo hoog als een hoge neusriem van een hoofdstel) krijgen ze er normaal gesproken echt niet zo makkelijk af.

Het is gewoon zonde, hebben ze alles zo mooi voor elkaar daar, die halsters doen daar echt afbreuk aan dat je ziet dat daar geen aandacht aan geschonken is, terwijl dat toch relatief simpel op te lossen is :)

Je wilt ook niet dat er een keer blessures (of erger...) ontstaan doordat een paard zichzelf opgehangen heeft of met een hoef vast komt te zitten in het eigen halster als ze even hun hoofd "jeuken" en die hoef tussen halster en hoofd glipt omdat de hele boel zo los hangt :=

De instructrices kijken wel gewoon of het halster past hoor! Het gaat gewoon vaak mis met het eruit halen, dan pakt iemand een te groot halster van een grote pony en doet die om een kleine pony zonder halster die diegene er dus uit moet halen ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:18

Kermis schreef:
Wat een mooie stal!! Alleen op een bepaalde foto staan er 2 mestvorken terwijl de pony los staat? Maar ziet er erg goed uit allemaal!

Net als de eerder genoemde atributen die op het pad staan als de paarden loslopen.
Over het algemeen loopt een paard er wel om heen maar het zou voor deze prachtige manege even de puntjes op de i zetten als deze atributen netjes opgeborgen zouden worden. ;)

Echt toppie hoor deze manege, kunnen vele paardenhouders een voorbeeld aan nemen.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:19

Eigelijk zou deze manege genomineerd moeten worden : http://www.leukstemanege.nl/ Misschien iemand die er daadwerkelijk rijdt die dat kan doen?

Eetjelelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:23

Wat grappig om wat paarden van van Brenk te zien.

Ik ben er heel lang geleden voor het laatste geweest. Volgens mij herken ik alleen Tarzan. En de rest is voor mij allemaal nieuw.
Deze stallen zijn aardig beter dan de 'stands' waar ze eerst in stonden.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:25

Wat leuk zeg, lekker gezellig bij elkaar. Ziet er erg mooi uit!!! Ik wou dat ik zo'n mooie grote stal had!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 16:42

Ziviaantje schreef:
Eigelijk zou deze manege genomineerd moeten worden : http://www.leukstemanege.nl/ Misschien iemand die er daadwerkelijk rijdt die dat kan doen?

Gestemd. :) Ik ga weer nieuwe foto's uploaden ...

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 17:11

Afbeelding

Senna. Is een oudje. ;) Heb even me gezicht weggehaald want keek niet leuk. Ging uitstappen.

Afbeelding

Jokertje.

Afbeelding

Evelientje haar hoefjes worden gedaan.

Afbeelding

Milka.

Afbeelding

Milka en haar dinosaurierfossiel.

Afbeelding

Tsja zijn naam ken ik niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geen manegepaard. :+ Er werd een menles van 3 uur gegeven door mijn instructeur. Wou niet meedoen, maar wel foto's maken. :)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:29

Leuke foto's weer!

En die tweede hond, dat is Bello toch? :D
Als ik het goed onthouden heb dan. :o

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 18:07

Mandarijn schreef:
Leuke foto's weer!

En die tweede hond, dat is Bello toch? :D
Als ik het goed onthouden heb dan. :o

Ja, nu je het zegt, 't is inderdaad Bello. Heb je zelf nog foto's uit de tijd van je stage? :P

TomDeBom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:51

Tomtom :o