KNHS zomerinstructieweek 7!! allround ponys 8t/m 12 juli 13

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:47

Over percies 18 weken zitten we nu op de pony's ! :D

En yeeey pagina 9!!!!! XD (vorij jaar zaten we nu dik op 150 pagina's :P

welshfan97

Re: KNHS zomerinstructieweek 7!! allround ponys 8t/m 12 juli 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:32

Oh heb ineens een idee, sorry zit me nigal te vervelen als er plots tussenuren bijkomen en ik niets bij me heb om te doen.
Het leek me leuk om een zonnige dag uit te kiezen in de week van kamp (moeten we dan maar even weerbericht volgen) en dan alle pony's vlechten en beetjes wassen en dan een leuke foto maken. Hebben we vorig jaar niet gedaan maar lijkt me wel leuk om een foto van alle pony's met jullie natuurlijk samen te hebben. Soort groeps foto :P

Echt erg, zit nu dus echt onzinnige dingen voor over 18 weken te bedenken!!! :o

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:58

Vandaag voor het eerst weer zonder jas gereden *\o/*
Omgomgomg, het was echt heerlijk weer vandaag!

18 weken gaat heel snel!!
En met ongeveer 3 personen haal je niet zo heel snel de 150 pagina's hoor :+

Maar ik neem sowieso mijn camera mee, en heel veel geheugenkaartjes!
Ik heb een mooie camera waar ik goed mee overweg kan :+
Dus ik ga ook heel veel mooie foto's maken!
En dan hoop ik dat er ook nog wat vrijwilligers zijn die ook heel veel mooie foto's van mij willen maken, want voor de lens staan vind ik ook super leuk :+

En als we 's ochtends pas wat later les hebben, vind ik het sowieso leuk om de pony's te vlechten!

Ik vind altijd dat Zafire zo'n lief hoofdje krijgt als hij in de knotten is <3

(Het hoofdstel hieronder is trouwens mijn dressuurhoofdstel)

Afbeelding

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:15

oooohhhh!!!!! <3 wat een lieve foto!!!

ja was echt super weer vandaag! dus ik ga met de fiets vol goede moed naar huis, knapt mijn ketting!!!! :( ene dag dat het mooi weer is gebeurd me dit! uur later thuis dan gepland...

ik heb zo'n kleine camera, binnen een ramp, buiten best leuk (heb er geen verstand van maar ze zijn best mooi dan de foto's). maar ik zal dan ook van jullie zeker een foto maken!

ik heb het liefste als eerste les op de dag, daarna vlechten, eten, rijden, douchen, eten. als je als laatste les hebt is het idd vlechten lessen, heel snel zijn voor eten, dan kijken/niks doen, dan weer rijden, dan snel zijn voor eten, dan douchen, en weer opschieten naar avond programma. maar je hebt alles minimaal een keer (vroeg midden en laat).

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:36

Ah, oke, maar opzich, elke dag vlechten hoeft ook niet :P
Dan houdt Zafire geen haartje meer over!

En ik vind foto's maken wel erg leuk, mijn opa heeft me er heel veel over geleerd, alleen ik heb er heel weinig tijd voor dus alleen af en toe maak ik wat foto's van vriendinnen (met pony) :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:40

haha nee, zo erg hou ik niet van vlechten :P (ben daar echt niet goed in!) :(
haha gewoon Ollie's manen niet trekken voor kamp -> iedere dag vlechten -> haren na die week weer perfecte dikte :P

ik snap er weinig van, maar had eerst rot mobieltje en fototoestel van thuis mocht niet mee. toen heb ik een eigen gekocht, mocht echt heel kort daarna fototoestel van thuis wel ineens overal mee heen (die is veel beter). en nu heb ik ook nog een Iphone gekocht (weet niet of die mee gaat) en dus gebruik ik mijn eigen camara'tje bijna niet meer :( maar op kamp gaat hij zeker mee en dan zien we dan nog wel of hij mooi genoege foto's maakt. :D

doen jullie mee aan de macrider cup? vriendin wil er aan meedoen, maar er is er geen een in limburg, dus wil ze naar gelderland of brabant. maar weet nog niet of mijn ouders dat überhaupt wel willen/kunnen.dus nog even kijken.

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:08

Haha, ik heb wel een mooie camera, maar geen smartphone.. Had er eerst 1, die verloor ik op de fiets, toen kocht ik een nieuwe, die verloor ik op buitenrit, en nu vind ik het zonde van mijn geld om een nieuwe te kopen want ik ben bang dat ik hem weer kwijtraak.. _-:(

Haha, ik doe niet aan de Macridercup mee want het is vanaf de L.
Wel een aantal die ik ken doen mee, maar dan in Friesland volgens mij!

Maar kan jou vriendin niet meedoen zonder jou ouders?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:23

haha, vandaar dat ik hem thuis laat en als ziiets als kamp ga doen (doe dan even kaartje in oude telefoon en klaar! :D )

oja, ik weet hier zo niemand, maar komt denk ik ook omdat ze geen selectie organiseren hoor je er niks van.

Tuurlijk kan ze wel alleen, maar leek ons leuk om samen te gaan. als ik niet mee kan gaat ze net zo goed, behalve dat ze dan wat minder supporters heeft :P

Zij gaat ook proberen of ze naar de almelose ruiterdagen kan/mag.

krijg echt zin in de zomer door dit weer! <3 moet alleen heel de dag verplicht binnen leren. (als ik buiten ga zitten zie ik de paardjes en ga ik daar weer heen)

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:50

welshfan97 schreef:
Balen van je springen, wel flauw dat ze niet die gewone bel hadden. Ik rij voor de zekerheid gewoon nooit door de start voordat ik begin. Hier zijn er ook ruitertjes die niet groeten dus dan beginnen ze gewoon met die halve minuut te tellen als je de baan binnen rijdt, en als je dan door start gaat ben je zogenaamd volgens hun begonnen. Wel nog super van progressief! Ik ben misschien heel dom maar bij ons heb je altijd maar een parcours. Gewoon eerste ronde foutloos zijn en dan barrage ronde op tijd. Maar hoe gaat dat progressief? Is dat niet van meteen op tijd en dan bij elke balk 4sec bij je tijd?

Ja dat is zo als je L springt, ik reed B, dus eerste pacour op stijl en je kunt kiezen of je dan nog tweede pacour progressief rijd dat gaat wie het snelst en foutloos is zoals barrage, en die reed ik dus en werd 4e :D van de 19 haha.

Ik doe altijd peesbeschermers om met rijden, zowel springen dressuur buitenrit ect, alleen niet met een dressuur wedstrijd natuurlijk dat mag niet ahah.
Zondag met mn springwedstrijd, kwam met inrijden ineens een meisje naast me rijden en zei: je pony heeft bloed aan zn been volgens mij...
Dus ik snel naar papa want ik moest bijna de ring in en toen was het ook nog zo, bij zn koot want hij het die zaterdag met zn been in het schrikdraad gemaaid, maar het was een oppervlakkig wondje dus papa snel een fles water gehaald en buiten de inrij bak even schoongespoeld, want als de jury dat ziet kan ik gelijk die baan uit, maar het is goed gekomen en we houden het wondje goed schoon...

Ik heb super veel zin in kamp!!!! en vooral nu het zulk mooi weer is...
Ik neem alleen mn mobiel mee, maar die maakt niet super mooie foto's, maar er is toch ook een fotograaf?
Heb echt zin in een buitenrit nu ... maar mijn ouders zijn aan het werk en ik mag nooit alleen rijden, alleen als er iemand thuis is. Dus dan maar wachten tot kwart over 4 ;(
Kunnen jullie mooi op buitenrit vlak in de buurt waar je woont ?
Ik wel, ons huis grenst aan een bos en daar zit nog een sloot tussen en hebben we een dam opgebouwd, dus we kunnen zo het bos in rijden :D

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:24

oh oke, dat is bij ons nooit. heel soms bij oefenspringen op de manege, maar daar doe ik niet aan mee. gaan wat van die paardenruiters menen dat ze gewoon altijd voorrang hebben op de pony's. en dan zeggen: ja wij hebben wel jonge paarden. maar ik reed toen der tijd zo goed op een jonge pony, maar zorg gewoon dat je kan sturen als je zo in een groep gaat rijden :( !!!

die aanstoot wondjes wondjes is idd even schoon spoelen en dan in de gaten houden of het netjes geneest (wat het zowat altijd doet). :(:)

er is wel een fotograaf, maar die komt maar een dag. en als je pech hebt maakt ze maar een paar foto's (ik had 2 jaar terug best veel foto's, meisje waarmee ik toen samen ging had er 3 in totaal). dus maak er ook nog zo een paar. *-:)

bij ons kun je wel redelijk op buitenrit (niet echt super, maar er zijn altijd wat van die niet gebruikte velden waar we op mogen en de berm is ook redelijk breed). ik kan helaas niet alleen (met Raspoetin mag ik niet alleen, hengst en er zijn heel wat weitjes met pony's hierzo. en Ollie krijg ik nog niet de oprit af). helaas durft mijn zusje nu ook niet echt (laatst 2 keer gevallen, wel in de binnenbak maar nu veel angst).

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:07

Ah oke, jullie wilden samen :P Ik las het alsof jij niet ging, maar je vriendin wel!
En waar zijn de Almerlose ruiterdagen? Het komt me ergens bekend van voor, dat is ook een redelijk bekend evenement volgens mij?

Haa, onze stal ligt ook precies aan de rand van de stad waar het over gaat in bos! Het is geen supergroot bos, maar je kunt er toch wel een leuke ronde rijden!
Geen dagtochten, met 2 uur heb je het allergrootste rondje wel gehad, en dan moet je ook wel een weg oversteken, maar toch!
Ik ging vandaag even in de bak rijden, maar het ging niet echt lekker, dus ik ben toen naar buiten gegaan en dat was echt heerlijk!

Carmen_Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 11:38

wow wat heb ik hier lang niet op gekeken zeg haha. nu ik het weer lees heb ik er al weer helemaal zin in! :D Wat super allemaal van jullie wedstrijden enzo! zelf niet meer gehad omdat ik een week op wintersport ben geweest. binnenkort maar weer opgeven.

Rolinca is net weer een week in het land en ze heeft haar eerste wondjes van mok alweer... :( maar ze loopt er nog goed op en we zijn direct begonnen met schoonmaken enz dus tot nu toe gaat het nog goed en de wondjes gaan alweer weg. dus de eerste tijd zal ze jammer genoeg niet veel op het land komen. het rijden gaat wel steeds beter. het wijken lukt steeds beter en ze is steeds meer ontspannen ook als ik haar hoger in stel. De laatste tijd gaat ze zich ook steeds meer oprichten waardoor ook haar middendrafjes steeds mooier worden. ben echt trots op men lieve pony!

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:21

toppers, even snel weer samen naar trips voor buitenrit.... hahaha en dan wil ik weer op kleine nonnie, niet cuc want ik weet niet goed of ik hem kan houden als we met zn 2en zijn. :+

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:16

Almelose ruiterdagen zijn in Almelo :+ maar is idd best groot, en super gezellig/leuk!

oh lekker op wintrsport geweest, is ook niet verkeerd :P super dat het steeds beter gaat! voor de zomer echt goed bezig is heeft ze onder de knie!

teske, nu volg ik je niet meer helemaal... :n was dit wel voor ons bedoeld of een ander topic?

helaas gaat morgen mijn rabo les niet door :( wrss dan wel nog even privéles (dat schiet er nu helaas wel eens bij in met die rabo lessen), al weet ik nog niet met welke pony.

heb voor bokt paard van het jaar gestemd op Tommie!!! (hoeven niet altijd die paarden te winnen die kampioen zijn, vind deze veel leuker :o ) mis wel nog een beetje de pony's, alleen maar paarden (en ik weet niet wat tommie is, denk wel pony).

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:14

Oke, in Almelo, dat had ik kunnen weten :')
Zonde van je raboles, maar privéles is ook niet verkeerd!

Ik moet ook nog even stemmen, maar ik heb ze nog niet echt uitgebreid bekeken..

Carmen, Zafire heeft ook al bijna een jaar last van mok, maar hij heeft er gelukkig nooit kreupel van gelopen. Ik ben ook altijd bezig met behandelen en het gaat elke keer wel weer weg, maar het hoeft maar 1 dagje te regenen of er zit weer een korstje. Heel vervelend.
Maar wel fijn dat het rijden zo goed gaat!
En zo'n weekje wintersport lijkt me ook erg gaaf! Ik ben nog nooit op wintersport geweest :P

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:21

@welshfan haha dat was bedoeld tegen Carmen, had haar beter ook kunnen linken :P

Jammer van je les! maar indd, privé is ook niet verkeerd.

waar kun je stemmen dan ? :')

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:41

Op de voorpagina staat boven uitgelicht een soort nieuwskopje (verschillende punten, die wisselen steeds) en 1 van die punten is het topic met alle paarden.
Dan moet je in dat topic een link aanklikken en dan krijg je van elk paard informatie en kun je stemmen :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:31

oh haha snapte het al niet, sorry! :+

uiteindelijk ook nog geen prive les :( (mijn zusje gaat nu)... wel morgen weer rijden op de ponyclub :D

jaaaaaa het is definitief! we gaan zondag 17e naar de equitana! helaas wel maar met 2 andere ponyclubleden, die rest gaat vrijdag 22e en ouders melden hun dan ziek. snap persoonlijk die ouders niet, meesten zijn kinderen in de brugklas (dus moeten ook al echt leren en huiswerk maken), mijn moeder vind het ook maar belachelijk. en waarom komen ze dan niet gewoon gezellig met ons mee op zondag(wij kwamen met het equitana idee), dan is iedereen vrij en is er ook geen wedstrijd waar ze heen gaan.

Achja dan maar niet, sowieso laatste tijd al niet meer gezellig. niemand wil naar ponyclub lessen (zijn volgens hun niet fijn genoeg). wordt er dan door bestuur gezegd dat ze maar met die lessen stoppen als niemand komt (behalve mijn zusje en ik). dan vraag ik heel braaf en aardig of ze (bijv) vrijdag ook weer naar de clubles komen en dan is het, maar jullie gaan toch? (ik persoonlijk vind het ook niet de fijnste lessen, maar ze zouden gewoon heel gezellig kunnen zijn met alle ponyleden samen).

sorry zit in deprie modus... vandaag weer een slecht punt gehaald volgens mij (kan daar echt niet tegen als ik me dagen dood leer en anderen dan dag van te voren beginnen en gewoon allles weten op de toets). hopelijk gaat pww goed en sta ik nog gewoon op overgaan (anders zal ik toch moeten minderen weer met paardrijden en dat wil ik niet!)

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:21

Hmm, vervelend. Op het moment hebben wij het redelijk gezellig op stal, maar dat is lang niet altijd zo. Er zijn altijd wel een paar die overal commentaar op hebben.
Maar jij hebt raboles, privéles en clublessen? Dat is best druk dan of niet?

Ik hoop trouwens voor je dat je dat het goed ging. Ik baal ook altijd enorm als ik een onvoldoende haal. Noemen jullie dan een slecht punt?
Gelukkig sta ik overal nog wel redelijk voor, maar het is wel eens beter geweest :P

Carmen_Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 19:08

@Titineee

Ja ze heeft vorig jaar ook mok gehad maar toen kwamen we er te laat acher waardoor ik bijna 2 maand niet heb kunnen rijden omdat ze stok kreupel was... dus probeer het nu te voorkomen! Vandaag is het wijken voor het eerst helemaal gelukt vanaf ze AC lijn. ze neemt alleen nog niet altijd even goed haar achterhand mee maar daar word aan gewerkt. de bak ik ook wel erg zwaar nu het een tijdje mooi weer is geweest!

Ik vroeg me trouwens af: wonen jullie een beetje dichtbij het knhs centrum? vorig jaar ben ik namelijk om 6 uur sochtends vertrokken met pony richting ermelo en kwam om half 9 pas aan. het heeft me trouwens ook een half uur gekost om men pony op stal te zetten en te voeren, op te strooien, spullen in de zadelkast, spullen naar de slaapkamer en trailer wegzetten pfff.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:24

ja bij ons hebben ze idd ook altijd commentaar op. vooral op instructeurs, maar ze kunnen werkelijk van iedereen nog leren, de meeste rijden nog B (niet dat dat slecht is maar de instructice van de ponyclub heeft al met meerdere paarden Z2 gereden, dus daar kunnen ze echt nog wel van leren).
ik heb idd raboles, privéles en clublessen. Raboles is "extra" dit jaar, en dat zijn ook maar 9 lessen (en volgens mij zit ik nu op de helft). privelessen heb ik een keer in de 2 weken een uur (nu dus even niet zo regelmatig omdat het steeds opnieuw plannen is met die rabolessen). en ponyclub lessen kan ik 3 keer per week volgen (dinsdag, woensdag, vrijdag) op woensdag is springen, deze lessen zitten gewoon bij je lidmaatschap van de club (dus als je niet komt betaal je toch gewoon).

nou een slecht punt was in dit geval een diepe onvoldoende... :( een slecht punt is een beetje vak afhankelijk, bij engels kan ik zo ongeveer feestvieren bij een 5,5 en bij natuurlijk is een 5,5 toch wel flink balen (heb dit jaar een 9.8 en een 7,9 gehaald, waarbij ik bij de 7,9 mn boeken was vergeten in de pww en dus niet had kunnen leren). maar bij meeste vakken is onder de 6 "slecht" (ben niet zo' hele goede leerling maar probeer altijd toch boven die 6,5-7 te halen omdat ik het erg riskant vind om met mijn gemiddelde aan het eind van het jaar net zo te staan dat ze moeten overleggen).

voor mij is 206 km de kortste route (google maps). wij zijn nu al 2 jaar de dag van te voren gegaan, weet niet of we dat dit jaar weer doen (hotel is toch erg duur), maar misschien wel als je al de dag van te voren op KNHS mag slapen (las een tijd geleden dat dat nu wel zou kunnen in de tenten).

balen van die mok, wij hebben gelukkig nog geen pony's met mok gehad *afkloppen*

Carmen_Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 20:39

haha ja klop dat maar af. het land is helemaal niet nat geweest alleen het stukje waar ze even doorheen moeten om naar het land te komen is nat.. ow, voor jou dus ook heel ver. maar dat zou idd wel handig zijn als je een dag van te voren mocht komen!

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:18

*\o/* Knhs centrum is een half uurtje rijden, zonder trailer zelfs nog korter :D

En mok voorkomen is inderdaad beter dan genezen, maar dat is echt bijna onmogelijk..

En ik ben ook wel een type wat het liefst boven de 7 haalt, maar meestal redt ik dat net wel of net niet.
Voor mij is scheikunde echt mijn vak. Alleen maar hoge cijfers :D Als ik dan een 6 haal vind ik het slecht, maar voor Engels spring ik een gat in de lucht als ik een 6 haal.
Het lijkt wel of ik het slechtst ben in Engels, maar voor mijn gevoel komt dat meer omdat je veel meer moet leren, veel meer moet kunnen en veel strenger beoordeeld wordt, dan bij andere vakken.
Ik sta nu voor Engels precies een 6,0 maar dinsdag hebben we grammaticatoets die 3x meetelt en vorige keer had ik een 3 :( dus zal wel weer onvoldoende staan na die toets. En dan moet ik het ophalen met dingen waar ik ook slecht in ben |o
Gelukkig zijn ze bij ons op school niet heel streng. Bij ons is het vanaf een 5,5 een 6 dus voldoende! Voor de overgang naar de volgende klas mag je 2 tekortpunten hebben (dus 2 vijfen of 1 vier) en daartegenover moeten dan 2 zevens of 1 acht staan. (En dan telt gym volgens mij niet mee, helaas, daar sta ik een 9 voor, mijn enige 9 :') )

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 08:47

Ja bij engels zijn ze zo veel strenger lijkt wel! Wij mogen max 2 verlies punten hebben (dus hetzelfde), alleen hoeft er bij ons niets tegenover te staan. Ik ben tot nu toe ieder jaar een bespreek leerling geweest (dan had ik tussen 2 en 3 verlies punten maar mocht na overleg van leraren toch weer over) heb nu gelukkig al 2 periodes een rapport met geen enkele onvoldoende, dus tot nu toe gaat het goed.
Mijn slechte punten van woensdag en donderdag waren gelukkig maar SO's die zowat niks doen met gemiddelde.

Gym sta ik nu wrss die onv. Stond eerst ook alleen maar 9'ens maar nu ik geen gym doe wordt dat als 1 genoteerd. Dus officieel zal ik daar al 2 verlies punten op krijgen, maar als ik dat straks weer besproken moet worden (wat dus al gebeurd bij een hakf verlieslunt aangezien ik er al 2 voor gym heb staan) worden die weg gekeken en dan hou ik hopelijk zo weinig over dat ik over dat ik over mag.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:31

Aaah ik baal zo! Eerst geen raboles, dan geen priveles en nu ook al geen clubles! Instructeur stopt per direct omdat er niemand behalve mijn zusje en ik naar de lessem komen en hij woensdag ook nog niet was afgemeld door de voorzitster nadat wij (iedereen dus) zich had afgemeld. Nu dus opzoek naar een nieuwe instructeur die hopelijk langer blijft (deze heeft exact een jaar les gegeven, kwam vorig jaar net na de kampioenschappen en nog voor buitenseizoen weet ik).

Van het weekend maar even gaan rijden, pww stoff bij elkaar zoeken en beginnen met de eerste en gelijk moeilijkere vakken. Dus genoeg te doen!