Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ernie061111

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 11:05

Die extra handrem dat shijnt idd z te zijn ik kan daar niet mee rijden heb daar absoluut geen gevoel voor voor die dingen. Hang dan constant in de knoop en moet zeggen lukt nu zo ook wel redelijk.

Ah trailerladen pff vertel mij wat wat is dat vervelend als ze da niet willen en dan sta je daar met je goed geduld en dan die kop zo van neuh echt niet dat is eng. Gelukkig heb ik da bij Ernie niet maar bij mijn vorige merrie Zyrina nou drama puur dat zeg ik je pff NIET LEUK. Maar dat gaat helemaal goedkomen als je iemand hebt die je komt helpen.

Dat schakelen in de galop ik blijf dat moeilijk vinden al ben ik er nu ook pas gisteren mee begonnen dus heb nog ff. In de draf ging dat in het begin ook echt helemaal niet was ook een drama en nu gaat dat wel. Als dat kwartje gevallen is dat allemaal super simpel ineens allen wanner ie valt hahahahaha

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:20

Schakelen in de galop begin ik nog niet aan, eerst moet ze maar op der eigen benen galoperen haha.

Ja trailerladen word er moe van, heb het nu 5 of 6x met haar geprobeerd, maar ze word met de keer meer vervelend en dwarser.(toen we haar kochten is ze op niet zo'n fijne manier de trailer in gegaan, dus begrijp haar ook wel).

Slof kan ik opzich wel goed mee overweg, maar ik heb snel de neiging om hem te strak te pakken zonder dat ik het doorheb, dus ik kan zo'n ding ook beter in de kast laten hangen.

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:29

Slof hangt los hoor, krijg regelmatig te horen dat ik dat ding er net zogoed niet aan kan hangen.

Trailerladen hebben wij 1 keer geprobeerd, totdat de stangen door de trailer vlogen. Nu reizen we met een klein vrachtwagentje. Hier loopt hij meteen op en staat ook stil. Geen stress of wat dan ook.

Bij wie trainen jullie?
Laatst bijgewerkt door Olrike op 13-12-12 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:32

Ja ik zie inderdaad dat jouw slof loshangt, wat ik persoonlijk heel erg knap van je vind! de meeste mensen die namelijk met slof rijden hebben hem veel te strak, dus heb stiekem wel respect voor je :o

Je bedoeld qua trainen bij welke instructrice?

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 11:33

Ik woon wel heel ver van iedereen af dus denk niet dat jullie mijn lesgevers kennen. 1x per week 30 min bij Nicholle Schmidt en thuis doen Jan en Pascalle Wagenmans me vaker helpen als ik aant rijden ben varieert van 1 a 2 x per week en dan ook zo'n 20 a 30 min.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:34

Ik woon ook niet super in de buurt, maar ik les bij Debora van Osch :j les 1x in de week.

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:34

Ja wie jullie begeleidt met het trainen van de jonge paarden hier.

Veel oefenen is het enige hoe je er beter/gemakkelijker in wordt. Eigelijk hetzelfde als met stang en trens, is ook altijd opletten dat je "hoofd" verbinding met de trensteugel is ipv stang.

Ernie: Limboland is niet zo heel ver van mij vandaan :D

Ik wordt thuis geholpen door een int gp amazone. Ze kijkt vaak even mee en roept dan weleens wat. Verder is hij nu een keer bij AvS in Lunteren geweest. Dat niveau van africhting hebben wij nog zeker niet. Als ik ons met die professionaliteit vergelijk hobbelen wij maar wat rondjes.
Laatst bijgewerkt door Olrike op 13-12-12 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 11:39

Ik denk dat mijn begeleiding wel goed is. Ik rij nooit alleen omdat Jan de staleigenaar er altijd is en een van de dames is ook altijd wel aanwezig en iedereen krijgt bij het rijden aanwijzingen van hem. Hij is fokker en doet al zijn hele leven niks anders als paarden fokken (buiten zijn leraren baan voor ie in de VUT ging dan). Hengsten klaarstomen voor de keuringen en verkopen. De hengsten Saros, Sorento en Warkant zijn door hem gefokt misschien kennen jullie deze wel.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:41

tita schreef:
@ Gretoes flink verschil zeg, hoe kwam dat?

de eerste proef liep ie veel te diep.... maar ik was zo blij dat ie braaf was dat ik dacht hup zitten en genieten....
dan stop ik met rijden :-)
2e proef meer gereden en meer bovenin gekregen, veel beter :-)

Mn instructrice zou me helpen.... die was helaas te alat voor mn eerste proef... anders had zij t wel opgemerkt hihi!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:48

Ik heb een tijdje ook met slof gereden, maar wou absoluut niet zelf ermee gaan prutsen. Instructrice gaf aan dat het best een idee was zodat we net een klein hulpje hadden in de begrenzing zegma. Zelf had ik toen echt nog nooit met slof gereden, dus ik zei al tegen instructrice; "Ik ga dat niet zomaar doen hoor! Straks verpruts ik er een hoop mee.. := " Dus een keer in de les onder begeleiding en streng toezicht van mijn instructrice de slof eraan gedaan, nou het was appeltje eitje eigenlijk. Had hem direct goed vast niet te strak / te los, ook bleef ik mijn trens teugel netjes als 'hoofd' teugel gebruiken. :)

Rij er alleen eigenlijk bijna nooit mee, sterker nog ik had er 1 te leen en die is ondertussen alweer terug.
Scheelt misschien wel dat ik al wel een beetje 'dubbele' teugels gewend was, met het inrijden hebben we regelmatig dubbele teugels eraan hangen. Helemaal wanneer de paarden wat gevoelig reageren in de mond op het bitje, dan hangt er 1 paar teugels aan het halster aan de zijkant en 1 paar aan het bit. Heb dan de teugels aan het halster als 'hoofd' teugel in het begin en langzaam aan neem ik die druk dan over op het bitje zodat ze alle tijd krijgen om rustig aan het bitje te wennen. Dus wat dat betreft was ik al wel die dubbele teugels gewend en met die verschillende 'druk' op de teugels, welke je er meer bij pakt en welke minder zegma. ;)

Zelf les ik trouwens met mijn eigen bij Wendy Bergman en bij het inrijden van die jonge paarden krijg ik begeleiding van iemand anders waarmee ik ook altijd met vragen omtrent mijn eigen puppy terecht kan. Beide overigens echt top instructeurs die goed op elkaar aansluiten, beide ook echt veel ervaring in de paarden, zit wel goed volgens mij. :D

Ohja en als ik op de club ga lessen kan ik ook nog van Frank Hosmar les krijgen, maar blijf toch stiekem liever bij Wendy.. :o

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:29

Mijn instructrice kennen jullie denk ik niet, maar ze is op allerlei gebieden erg ervaren en heeft veel kennis.
Ze beleerd ook paarden voor haar werk en we kennen elkaar goed, dus dat werkt erg fijn.

Helaas hebben we al 2 wk niet kunnen rijden door de bak..

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:22

De galop is bij mij ook de moeilijkste gang, maar ik denk dat alle jonge paarden daar wel moeite mee hebben, is vooral een kwestie van onbalans.

Trailerladen is bij mij gelukkig geen enkel probleem. Mijn vorige merrie was een ramp wat dat betreft, maar mijn jonkie sjokt vol vertrouwen achter mij aan de trailer in en met een hooinetje blijft ze ook keurig stilstaan onderweg! daar ben ik echt heel blij mee, met mijn vorige merrie was het altijd stressen, eerst de vraag of ze er wel in wou en vervolgens onderweg maar hopen dat ze niet over de stang heen kwam o.i.d..

Ik wordt begeleid door Milou Aten van Equiforma, momenteel traint zij mijn paard een poosje voor me, en normaalgesproken les ik bij haar.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:27

Ik heb afgelopen zondag en dinsdag gereden, en wil haar vanavond longeren, dit vind ze moeilijk.

Hoe longeren jullie je jonkie?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:33

Ik ga misschien ook een officiële start maken met mijn puppie. Volgens mijn instructrice zijn we er wel redelijk klaar voor. Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik niet in april gewoon een L proefje ga rijden ipv eerst nog de B. Ik longeer trouwens met dubbele longe voor het leerstuk op eigen benen lopen. Ik had haar dan wat hoger instellen zodat ze niet teveel voorover kiepert en ook zelf een beetje bijsturen. In begin vond ze het wel wat vreemd zo'n ding achter r bips maar ze had al vrij snel door dat wegrennen niet hielp en dat de longe niet beet dus de derde keer was het al helemaal als normaal. Als mevrouw erg fris is, en dat komt af en toe wel eens voor bijvoorbeeld als het koud is in de avond dat gebruik ik nog wel eens een slof als noodrem, ook op aanraden van mijn instructrice maar ik vind het eigenlijk ondingen want zelfs als ik m bij de gesp vastheb en ze komt een keer voor de loodlijn bijvoorbeeld als ik haar corrigeer omdat ze teveel wil zakken dat stoot ze zich er toch aan en dan krijgt ze een correctie terwijl ze eigenlijk de gewenste reactie geeft dus wat mij betreft zo min mogelijk met slof rijden.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:11

Mag ik mij hier ook melden?

Ik heb een 3 ( eind juni ) jarige van Ferrango ( van Ferro ). Hij is nog niet onder de man, wel onder het zadel.
Helaas geen bak met verlichting thuis, dus kan nu alleen in de weekenden trainen :(
Hoop de zomer van 2013 wat wedstrijdjes mee te kunnen pakken :) Hij is alleen nog wel erg puppy, heeft als jaarling een hele zware bloedwormbesmetting gehad waardoor hij wat achterloopt in zijn groei.

Heb deze zomer nog wedstrijden gereden, maar dat was een 19 jarige, dus dat is nogal een verschil :P Al is mijn 3 jarige thuis echt een koele kikker.

Meet Forsyte Saga! Saga voor vrienden :P
Afbeelding

EDIT: Ik train trouwens bij Jolanda de Nekker. Heeft dit jaar tijdens de KNHS instructieweken ook lessen gegeven.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:24

Leuk topic! En leuke jonkies komen voorbij :D
Hier ook een jonkie, juni 2008, en ik ga ook straks een startkaart aanvragen! Het is overigens een fries, meer friezen hier?
Ik heb het erg druk met de studie dus geen idee wanneer de eerste wedstrijd zal zijn, maar ik ga in ieder geval in de zomervakantie met de selecties voor het NK fries ras meerijden, en hoop voor die tijd natuurlijk ook een paar wedstrijdjes mee te pakken. Hij heeft als 3-jarige ook de euro friesian cup gelopen en is wel vaker ergens anders geweest, dus volgens mij komt dat wel goed. Eind juni ook nog een leuke clinic staan.
Longeren met dubbele longe doe ik ook graag, las het hier meer, leuk!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:05

Leuk dat steeds meer mensen met een jong paard zich melden :D Ik vind het erg leuk om foto's en filmpjes te zien :D

Als ik het filmpje (van vijf maanden terug) die ik op de vorige pagina heb gepost nu terugkijk, is ze toch al weer een hoop veranderd en verbeterd := Maar goed, ik vind het juist wel grappig om dat terug te zien.

Ik longeer meestal met touwtjes, soms met de longeerhulp of gewoon aan een halster. Mijn merrie loopt heel makkelijk aan de longe, ze toont dat echt een stuk stabieler en fijner, haha :D

Dit was die van mij (eind mei), na de eerste keer los bij ons in de bak te hebben gereden:

http://6.media.hyves-static.net/1496657 ... 57205.jpeg

Wat een puppy, hè :=

Na een maandje lessen:

http://5.media.hyves-static.net/1505045 ... 45692.jpeg

En afgelopen zaterdag:

http://7.media.hyves-static.net/1525374 ... 74366.jpeg
http://3.media.hyves-static.net/1525374 ... 74362.jpeg
http://5.media.hyves-static.net/1525374 ... 74356.jpeg
http://2.media.hyves-static.net/1525374 ... 74369.jpeg

Ik ben echt benieuwd hoe die van mij het straks gaat doen op vreemd terrein :) Ze is braaf (zal niet snel gaan rennen, bokken of steigeren), maar ze kan wel wat heet en kijkerig zijn.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:07

Ziet er al fijn uit hoor Yelly!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:07

ik vind het er ook al fijn uitzien!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:16

Bedankt, maar er valt nog genoeg aan te sleutelen hoor :D

Hoe pakken die van jullie het halsstrekken op? Die van mij kan ik tot op kniehoogte redelijk fijn in contact houden, maar als ik haar meer lengte geef valt ze nog wat uit elkaar of duikt ze op de voorhand, of ze verbreekt gewoon helemaal het contact :D Dit is dus ook nog wel een aandachtspuntje, zeker op vreemd terrein als er vanalles is te zien ;)

http://5.media.hyves-static.net/1522040 ... 40572.jpeg
http://7.media.hyves-static.net/1507371 ... 71990.jpeg

Ja, sorry, ik heb erg veel plaatjes van mijn puppy :=

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:17

Op zich gaat mijn baby goed vooruit. Ik rijd haar 2 keer in de week en dan longeer ik haar ook nog een keertje. Meer red ik eigenlijk niet vanwege mijn studie en mijn andere paard. Gelukkig is ze pas 3 dus veel meer hoeft ze ook niet te doen behalve buiten in de paddock staan met haar vriendinnetjes.

Dit was de derde keer erop
Afbeelding

Dit is weer een paar maanden later:
Afbeelding

En dit is onlangs, hier heeft ze het iets moeilijker met haar balans dus dat is nu het aandachtspunt (hier kun je het juist goed zien omdat het ook aan het einde van de training was).
Afbeelding

Afbeelding

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:34

Ik heb morgen IBOP met "mijn" 3 jarige, spannend! Dit was haar een aantal maanden geleden, toen was ze een week of 8 onder het zadel. Inmiddels is ze uiteraard al een stuk beter bevestigd.
http://www.youtube.com/watch?v=5bV_c_KD ... e=g-crec-u
Overigens rijd ik ook ieder paard met slof, ongeacht leeftijd of niveau.

Ik trainde bij Tommie Visser maar ga maandag voor het eerst naar Theo Hanzon.

En dit is mijn eigen 4 jarige, niet echt jong meer natuurlijk maar hij gaat volgend jaar wel wat jonge paarden wedstrijden lopen. ( Pavo cup/subli cup etc.) http://www.youtube.com/watch?v=SI0faP0LruE

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:40

Leuke foto's :)

Wat een leuk dier, Aukelizzy :) Ga je eenmalig bij een ander trainen, of blijvend :)?

Je andere paard is ook gaaf :j

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:44

Die Ziësto lijkt een heel sympathiek dier! Mooie combinatie vormen jullie ook.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:44

Als het goed is blijvend :j