De nieuwe uitdaging!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Freya101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:56

Hoeveel paarden moeten de revue nog passeren vraag ik me af ? :?
onbegrijpelijk is dit....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:58

Paarden wel maar de baas niet, iig niet voor paarden. Ts, gooi je paard in de opfok en laat hem dan een jaar daar, is het probleem niet mee opgelost maar kan hij nog even doorgroeien. Het probleem ligt overduidelijk bij jou gebrek aan zelfvertrouwen en kunde mbt tot paarden, ik hoop dat je dat eindelijk in ziet. Paarden moeten alles leren en jij bent niet de juiste persoon hiervoor, dat is wel duidelijk. Doe het paard terug naar de fokker en zoek een lief en braaf bijrijd paard, ook daar kun je "jezelf" vinden maar dan onder de waakzame ogen van een hopelijk kundig persoon.

Reactie op de kreet van iris-babbel Paarden hebben ook gevoel.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:02

Ongelofelijk zeg :r

Het is een jong paard en die moet een wennen en twee alles nog leren en dat kost TIJD!!

Hopen dat het paard een baas vind die wel verstand heeft van paarden heeft!

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:03

Jeetje dit is echt zot.
Ben wel benieuwd wat de Fokker hiervan vindt.

mieske

Re: De nieuwe uitdaging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:05

De fokker is al op de hoogte...

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:06

Voor de mensen die het interessant vinden, ik ben op dit moment opzoek naar vervoer om het paard op te gaan halen.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:08

Lees ik dit nu echt?? Heeft dit paard maar 2 weken de tijd gekregen om te wennen aan een nieuw thuis?? Ik moet me toch echt in het jaartal hebben vergist, want mijn drie (véél oudere) pony's hebben allemaal veel meer tijd gekregen om te wennen en dat ook echt nodig gehad. Of ben ik nou zo'n idioot. :n

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:09

Tja, dit had je natuurlijk kunnen bedenken. Dat een 2 jarige die nog niks kent en zoveel bloed heeft een beetje onrustig wordt als hij elke dag langs de weg moet.
Je zou natuurlijk ook gewoon zelf heel veel rust uit kunnen stralen en hem leren dat het niet eng is, dat doen mensen die langer dan 1 maand met een jong paard bezig zijn. En ja, daar gaat even tijd overheen. En die tijd wilde je in het begin van het topic nog nemen.

En als hij voor de grap te koop staat dan is dat heel erg. Hoewel, als hij echt te koop staat is het ook erg.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:09

Papegara schreef:
Voor de mensen die het interessant vinden, ik ben op dit moment opzoek naar vervoer om het paard op te gaan halen.

Kippenvel!! Hoop dat het lukt.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:10

Papegara schreef:

Ik hoop dat het gaat lukken..

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 14:11

Idd klopt, papegara heeft interesse.

De fokker is inderdaad op de hoogte, heb haar dat trouwens ook heel eerlijk verteld samen zoeken we nu nog naar een oplossing. Ze wilt hem eventueel ook voor een maand terug nemen om hem daar aan het verkeer te laten wennen, ik moet er even over nadenken kijken wat het beste is.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:11

Arabiertje* schreef:
Je geloofd zelf wat je wilt, maar zolang je zelf het paard niet met je eigen ogen gezien hebt hoef jij hier geen uitspraken over te doen daar heb jij zelf's het recht niet voor. :)

tjah ts eerlijk gezegd denk ik gewoon dat jij gewoon niet vaardig genoeg ben om met echte paarden te werken koop gewoon een houten hobbel paard en ga daar de eerste paar jaar mee oefenen tot je hem de baas kan zijn...
en breng dit mooie dier terug naar de fokster

en ik wil best langskomen alleen ben ik bang dat je helemaal aan de andere kant van nederland woont
mijn pony heeft dik 1,5 maand de tijd gehad om te wennen aan ze nieuwe huis en nu pas begint hij zich een beetje te settelen 2 weken wat is dat nou voor tijd voor zo een jong dier -O-
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 15-11-12 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

iris_dwarrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:13

maaike5581 schreef:
Papegara schreef:

Ik hoop dat het gaat lukken..

ik ook dat beesje moet daar nu meteen weg!

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:16

Arabiertje* schreef:
Idd klopt, papegara heeft interesse.

De fokker is inderdaad op de hoogte, heb haar dat trouwens ook heel eerlijk verteld samen zoeken we nu nog naar een oplossing. Ze wilt hem eventueel ook voor een maand terug nemen om hem daar aan het verkeer te laten wennen, ik moet er even over nadenken kijken wat het beste is.

Verkoop hem ajb aan papegara, daar komt hij goed terecht.
Ik denk niet dat jou probleem zich oplost door een maand ergens anders te hebben.

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:17

Ok dat jullie hem willen 'redden', maar weet wel dat en binnen de kortste keren weer een ander paard staat en dan begint het hele verhaal opnieuw... :/

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:18

Papegara schreef:

Heel leuk,zou fijn zijn als dit een paard is wat je zoekt en waar zowel paard als jij gelukkig van gaat worden

Maaaaaaar

als je hem gaat kopen uit medelijden oid dan zou ik daar even een hotel boeken want van dat geld gaat ze gelijk weer een ander ''i love you 4 ever''paard kopen die ook na korte tijd weer weg moet.

Niet om je aan te vallen Papegara,ik gun jou en Nibles het beste :)

Helaas woon ik uit de buurt van jou voor vervoer,had graag mee gewild om dit figuur wat zich paardenliefheber noemt eens in het echt te zien..

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 14:20

Kan je gelijk hebben in Maaike, zolang hij maar goed terecht komt ben ik al ontzettend blij. Een ander paard zal er zeker en vast wel komen, maar wat of hoe dat weet ik nog niet en ook niet direkt. Ik zie wel wat ik er mee doe, had gewoon verwacht dat Nib zich makkelijker zou aanpassen en daar heb ik mij helaas in vergist. Nib is niet het eerste paard dat ik koop als '' ongeleerd paard ''. Heb ook al een fries gekocht die niets kende, en dat verliep beter. Maar hoe ik het ook draai of keer, ik doe mijn uiterste best om hem gelukkig te maken maar het lijkt er op dat hij het niet is door het verkeer. Omdat het hem zoveel stress bezorgt, haal ik hem uit de stal op weg naar de weide dan mest hij wel 4 x. En de weide is ongeveer max 1km stappen...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:21

Dav schreef:
Helaas woon ik uit de buurt van jou voor vervoer,had graag mee gewild om dit figuur wat zich paardenliefheber noemt eens in het echt te zien..

idd anders hier wel :j
arabiertje als je een paard koopt doe jezelf dan een houten hobbelpaard aan...
en ze zouden jou gewoon verbod op een echt paard of pony moeten opleggen als je telkens maar je paarden verkoopt onder t mom van alles is zielig...
als je een handelaar wil worden zeg dat dan gewoon eerlijk...
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 15-11-12 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:22

Ik heb serieus nu al medelijden met je volgende paard -O-

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:24

Sjongejonge.. ik herinner me TS ook nog van eerdere topics. Op pagina 1 van dit topic dacht ik nog dat ze misschien het voordeel van de twijfel zou verdienen. Ze omschrijft alles zo mooi.. Maar dan, na 2 weken, wordt het paard weer verkocht?? Ik zou me dood schamen, echt. Ontzettend sneu voor het paard hopelijk krijgt Nib bij zijn nieuwe baasje wel de kans om te wennen.

Echt onbegrijpelijk vind ik dit.. Misschien ben ik erg penny, maar je wil toch een maatje voor het leven, of in ieder geval voor heel lang? Of zoek jij gewoon een maatje voor een aantal weken? Het is geen fiets die je zo even omruilt.. Echt, ga je schamen en het zou voor jou verboden moeten zijn om weer een huisdier te kopen.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:25

Arabiertje* schreef:
Jij geloofd er geen snars van? Wel ik nodig je uit om het zelf eens met je eigen ogen te komen bekijken. Als jij denkt dat elk paard van zelf verkeersmak wordt, dan ben je verkeerd.

En jij verwacht dat een paard van 2,5 jaar dat zo uit de opfok komt, binnen drie weken verkeersmak is? Ik vind het echt walgelijk wat je doet, dat heb ik je op het andere forum ook al laten weten. En maar zeggen hoe goed je voor je paarden bent, haal die dikke plaat toch eens voor je kop weg!! :r
Ik ben benieuwd wie je volgende slachtoffer wordt, arme paarden... :n

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:25

Ja mijn god zeg... mijn jonge paard mest ook 10 x als ik met haar naar de andere wei loop hoor. En mijn paard is dood braaf.

Jezus wat een zielige smoes weer. Dat jij met jezelf kan leven

Femke199

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:26

"Nu ongeveer twee dagen later en hij neemt alles heel goed op, de eerste dag langs het straat was voor hem heel erg aanpassen en wennen. Een auto zou hem zo op eten! De tweede dag ging uitstekend, de auto's mochten in een rustig tempo langs hem door rijden. Helaas op de terug weg heeft 1 auto het helemaal verpest... Maar we doen het rustig aan. "

Bovenstaande is een quote uit de openingspost van dit topic. Toen al wist ik dat het mis ging gaan en 2 weken later is het al zover. Het wel of niet verkeersmak zijn is iets wat bij de vorige paarden ook heeft meegespeeld. Je zou nu toch denken dat iemand die al 10 paarden/pony's heeft gehad, zou weten dat een paard dat recht uit de opfok komt niet verkeersmak is?

Verder moet ik ook eens groen lachen met "hij krijgt alle tijd om een nieuwe thuis te vinden". In december 2011 kreeg Siska ook alle tijd van de wereld om een nieuwe thuis te vinden, tot ze met nieuwjaar dringend plaats moest maken voor Warona en dan maar gedumpt werd bij de handelaar (waar een vriendin van jou haar heeft weggehaald, aan jou had het niet gelegen). Jammer dat ik het topic van toen niet meer kan vinden, want wie jou een beetje volgt op alle fora, kapaza,... kan ondertussen perfect voorspellen hoe het allemaal gaat verlopen. Net zoals vorig jaar kan ik alvast voorspellen dat er voor het einde van het jaar alweer een ander paard in de stal staat. En dat zal dan het 4e paard zijn op één jaar tijd. En toch ligt het nooit aan jou en is het altijd het paard van je leven dat nooit meer weg gaat...

Zo erg dat er niemand in jouw directe omgeving is die ingrijpt...

Papegara

Dav, ik begrijp je volkomen.
Ik heb helaas geen groot weiland om elk dier ergens weg te halen, normaal zou ik ook niet op dit soort dingen reageren maar dit topic heeft wel enorm veel indruk om me gemaakt, net als het paard zelf.

Ik hoop dat Arabiertje nog maar even rustig aan doet met een zoektocht naar een ander paard (ga op een manege rijden of zo). Omdat het voor paarden ook niet goed/leuk is om om de zoveel weken verkocht te worden, of het dier nou 2,5 is, 6 of 15..

Ik wil de TS ook niet aanvallen, en doe ook alleen iets waar ik me goed bij voel. of er een klik tussen Nibs en mij is, geen idee ik heb het paard nooit gezien. Maar ik weet wel dat een vrienschap kan groeien. Als ik dit diertje inderdaad koop, gaat hij mooi op een weide met een inloopstal met leeftijdsgenoten waar hij nog fijn 1 tot 1,5 jaar écht paard mag zijn.

Mloes

Arabiertje* schreef:
Kan je gelijk hebben in Maaike, zolang hij maar goed terecht komt ben ik al ontzettend blij. Een ander paard zal er zeker en vast wel komen, maar wat of hoe dat weet ik nog niet en ook niet direkt. Ik zie wel wat ik er mee doe, had gewoon verwacht dat Nib zich makkelijker zou aanpassen en daar heb ik mij helaas in vergist. Nib is niet het eerste paard dat ik koop als '' ongeleerd paard ''. Heb ook al een fries gekocht die niets kende, en dat verliep beter. Maar hoe ik het ook draai of keer, ik doe mijn uiterste best om hem gelukkig te maken maar het lijkt er op dat hij het niet is door het verkeer. Omdat het hem zoveel stress bezorgt, haal ik hem uit de stal op weg naar de weide dan mest hij wel 4 x. En de weide is ongeveer max 1km stappen...

Hoe durf je te verwachten dat zo'n jong, groen paard in 2 weken kan wennen?? Echt, dan begrijp je he-le-maal niks van paarden.