Military Boekelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:58

Was gisteren een gezellige dag vol modder en drek. Zijn eerst naar onze eigen paardjes gegaan en daarna door naar de military. ikke, 2 dochters en vriend van oudste dochter. Vriend moest ingeburgerd worden en moest mee naar Boekelo. Hij vond het erg leuk, heel indrukwekkend, heeft een supermiddag gehad.

Xivura

Re: Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:12

Ik ben nu op de site van RTV oost, maar als ik op RTV oost live klik, zie ik een live filmpje van mensen over spreken met talen?

Wie kan mij de link geven??

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:30

Volgens mij wordt het springen niet uitgezonden

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:40

Was echt een prachtige dag gister, ben nog helemaal aan het nagenieten.
Waren er gister ochtend om 10 uur al, en ik was rond 10 voor 7 pas weer thuis.
Ik vond het echt heel mooi. We hebben nog wel een spectaculaire val in het water gezien, nummer 33 denk ik, we stonden net vooraan en zaten een beetje te grappen over in het water duiken enz. Was wel schrikken dat er vanuit het niets een paard + ruiter onder water verdwenen.

Ik moet wel zeggen dat ik het bijzonder vond hoe de rijstijl van de ruiters verschilden. Er waren er een aantal behoorlijk ruig aan het rijden wat ik soms wel een beetje jammer vond.

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 07:12

Ik heb het ook echt super naar me zin gehad dit weekend! :D Die val van coral keen was idd heel erg naar paard bleef heel lang op haar hoofd spartelen :n Ik was er wel bij toen die ene in de waterbak viel dat leek veel harder te gaan ,maar toen ik savonds de beelden vanaf de voorkant zag leek het gelukkig allemaal wat minder hard te gaan ;)

xxrossiexx ik denk dat ik jou gezien hebt . Ik dacht toen nog wtf wel erg knap als je hier op krukken kan lopen ;) doe het je dus niet na

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 07:18

Weet iemand of je toevallig waardebonnen van de macdonalds kunt krijgen?? :')
Wil namelijk vriendin ff bedanken voor het heen en weer rijden 2 dagen naar boekelo ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:34

Ann_moi schreef:
Was echt een prachtige dag gister, ben nog helemaal aan het nagenieten.
Waren er gister ochtend om 10 uur al, en ik was rond 10 voor 7 pas weer thuis.
Ik vond het echt heel mooi. We hebben nog wel een spectaculaire val in het water gezien, nummer 33 denk ik, we stonden net vooraan en zaten een beetje te grappen over in het water duiken enz. Was wel schrikken dat er vanuit het niets een paard + ruiter onder water verdwenen.

Ik moet wel zeggen dat ik het bijzonder vond hoe de rijstijl van de ruiters verschilden. Er waren er een aantal behoorlijk ruig aan het rijden wat ik soms wel een beetje jammer vond.

Dat valt mij ook regelmatig op, maar daar schijn je niks van te mogen zeggen, want ja doe het zelf maar eens, dan zou je het ook doen. Zulke reacties krijg je dan. Want ja de paarden zijn zo heet, die hebben dan wel een rammel in de bek nodig als je op een dikke picknicktafel af gaat...

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:38

Ja, snap dat het heel moeilijk is inderdaad, en zelf zou ik het ook niet gauw durven. In ieder geval niet het niveau van boekelo of meer dan de B denk ik :P Maar ik heb gezien dat vele ruiters het paard keurig aan de hulpen hadden, kleine ophoudingen gaven ook al reden ze een moeilijke hindernis in. En toen werd het pijnlijk duidelijk wanneer mensen op dezelfde hindernis niet normaal aan het trekken en rossen waren. Heb in ieder geval 1 paard met een bebloede mond de finish over zien komen, waarbij ik me toch ernstig afvroeg of het misschien toch door het ruige rijden kwam...
Ik heb veel respect voor de ruiters, maar de verschillen waren goed zichtbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:59

Dat paard heb ik volgens mij ook gezien, was het een vos met groot rond bit? Volgens mij een ophaaltrens?
En idd, volgens mij moet het makkelijk correct worden uitgevoerd, maar misschien denk ik te makkelijk :')

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:02

Kan het nog terukgekeken worden ergens? :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:38

Ik vind het altijd knap om te zien, maar het is geen sport die ik zou doen, laat staan dat ik het uberhaupt zou durven :')
Ik heb een paard gehad die helemaal wild werd wanneer hij zulke hindernissen alleen maar zag. Dan was er spontaan niets meer met hem te beginnen en trok hij als een bezetene naar de hindernissen toe. Hield je hem tegen, dan raakte hij helemaal door het dolle heen (steigeren, tollen, schudden met z'n hoofd). Hij mocht het ook niet meer vanwege zijn artrosebeentjes, maar guttegut wat wilde hij graag :=

Toen ik dat nog niet wist ben ik eens zonder stuur of stijgbeugels met hem over een tafelsprong gegaan. Hij was echt niet meer te houden.
Nooit meer van m'n leven zeg :') Zodra ik dat soort hindernissen al op een terrein zag staan kon ik beter rechtsomkeert maken en hopen dat ie het niet gezien had.

Was wel een uitstekend paard voor deze sport geweest en stiekem verdenk ik hem ervan dat ie het toen in z'n jonge jaren ook heeft uitgevoerd :+