Overijsselse kampioenschappen outdoor 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:57

@anke, er was vandaag wel springen :j, maar was gewoon rustig. Denk ook door de warmte.

@paardenmiep, balen zeg! Eigen gevoel is nog altijd het belangrijkst in de dressuur.

@marcia dan rijden we tegelijkertijd ong. Fijn dat je je starttijd aan hebt kunnen passen

ben morgen ook niet echt te missen denk ik, rijd in het bruin met mijn kasteel van 182 :D met waarschijnlijk een rode strik in de staart...

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:52

paardenmiep wat jammer van het puntenverschil

fijn rijden vind ik ook t belangrijkst! en de rest is mooi meegenomen

marcia dat is een fijne tijd. zullen we elkaar (als we elkaar herkennen :P) wel spotten :P ik mag om 11.30 na petra

Dniekje

Re: Overijsselse kampioenschappen outdoor 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:59

ik ben om 11.23 aan de beurt dus zal nog wel wat bokkers tegenkomen!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:04

iedereen heel veel succes morgen :D

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:25

Hihihi houden we nog ruimte over op het inrijterrein met al diebokkers die rond dezelfde tijd moeten :') ;).

Iedereen veel succes morgen!

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:44

Ik moet om 11.08 morgen.
Succes iedereen!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:13

succes iedereen! :D

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:38

en hoe heeft iedereen gereden?

ik heb zelf niet zo fijn gereden, had 174 en 176. blij dat de jury's op 1 lijn zaten, en de punten waren naar mijn idee ook echt terecht :j

had te weinig tijd genomen om los te rijden, waardoor ik niet helemaal toe kwam om genoeg los te werken. en ze had ook behoorlijk wat spanning, want naar de dressuurringen toelopen, langs alle vrachtwagens spandoeken e.d was natuurlijk erg spannend! maar ik ben wel tevreden, mede doordat de punten dus klopten bij mn gevoel. en ik weet dat ze beter kan, maar het zat er vandaag eventjes niet in!

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:40

Jammer Aniek. Bij mij ging het ook niet denderend.
Had wat foutjes in de proef en het ging allemaal niet zo vanzelf als vorige week helaas.
Had terecht 181 en 188. :)

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:41

toch weer een winstpunt bente! netjes toch :).

Ik heb normaal altijd 7ens of binnenkomen, en nu sprong ze aan in galop. en dit had ik ook bij de gebroken lijnen. maargoed, volgende keer beter! gaat er nog iemand naar bathmen volgende week?

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:44

Ooh dat is wel jammer. Mijn paard heeft ook tijdje gehad dat hij veel aansprong in galop.
Bathmen ga ik niet heen, heb nog niks staan. Met pony ook niet. Zal weer september worden. :)
Maandag eerst maar een weekje instructieweek met de pony.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:47

Jammer Dniekje! Volgende week in Bathmen beter dan maar, hebben ze hopelijk minder vlaggen ;p Ik ben daar ook te vinden, twee keer een m2 proefje :)
Zijn prima punten hoor Bente :j Volgende keer gaat het vast weer beter!

Tellen de punten van de eerste proef eigenlijk mee voor puntentelling?

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:47

Ja het gemiddelde van de eerste proef telt mee. :)

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:48

ik heb me nog even bijgeschreven voor bathmen.
dat aanspringen doet ze thuis ook wel eens, dan los ik het gelijk op. in de proef heeft ze het nog nooit gedaan, maar moeten we maar even weer doorheen!
weekje ermelo is ook leuk of niet? :)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:21

Ik was vanmorgen alweer op tijd terug. Had voor mijn gevoel lekker gereden, ontspannen en netjes in de aanleuning. (ben ik al heel blij). Mocht misschien wat meer spetteren, maar meer zit er nog niet in op dit moment. Had bij de ene jury 186 punt, bij de ander 167 punt. Ik stond er echt van te kijken, 186 was terecht, maar waar die 167 ineens vandaan kwam. Hij heeft gewoon geen hoef verkeerd gezet, geen oefening verknalt, het was misschien een beetje braaf....

Kreeg het advies van iemand om naar de jury toe te gaan en te vragen wat ik kon verbeteren, want van het commentaar werd ik ook niet wijzer. (had gewoon standaard overal een 5 :') ) Heb ik maar niet gedaan, de volgende keer als je hem dan krijgt kun je het helemaal op je buik schrijven.

Snel vergeten die punten, gevoel was goed! Volgende week in Bathmen iets meer druk op de ketel zetten... :D

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:48

Aniek: jammer dat het niet helemaal liep zoals gepland!
Bente: goede punten toch :)
Danielle: jammer van het punten verschil. denk overigens dat de jury het niet erg had gevonden als je langs was gekomen, die willen vast wel toelichten waarom ze bepaalde punten geven :)

Mijn dag begon vanmorgen met Zoratine in de dressuur. Ze liep braaf, alleen wat kleine foutjes/spanning. Daarmee reden we naar 180&186 punten, waar ik tevreden mee kan zijn. Vervolgens zouden we gaan springen, maar na een stop op 1 en op 4 heb ik een foutief parcours gereden. Ik weet niet wat het is, maar ze is er net niet fijn aan de laatste paar weken. Dus dat moeten we eerst maar even oplossen :)
Vervolgens springen met Westend, hij deed het écht super. Sprong lekker door zijn lijf en foutloos! Ik deed het iets minder haha, had aan het begin van het parcours wat meer ritme mogen houden en had een aantal keer een iets te dichte afstand. Dus kregen we iets van 65 of 66 punten (ik geloof 66,5, maar weet het niet meer zeker).
Als laatste dressuur met Wes, écht een hele fijne proef, was er enorm blij mee. We kregen 185 & 195 en mochten daarmee door naar de 2e proef. Helaas was daar een beetje de energie op, dus dat was een stuk minder. Nog wel 180&182 punten en 10e in de eindstand. Super trots op hem dus! :)

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:22

Dankjewel Bente! Helemaal top, heb ik niet voor niks gereden :p

Daantjuh: Jammer he, zo'n puntenverschil? Ik had inderdaad ook al veel punten verschil, en je snapt niet waar het dan vandaan komt. Ik heb exact dezelfde gedachte bij naar de jury gaan om uitleg vragen, dan hoef ik er al niet meer te starten de volgende keer :+ Wel fijn dat je lekker hebt kunnen rijden!

Daphne: Nette punten bij de dressuur! Jammer dat springen dan wat minder ging met Zoratine. Ook nette resultaten met Westend! :) Snap wel dat hij op is bij de tweede proef in die hitte ;p

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:00

@ Daphne... Netjes dat je nog door mocht naar de 2e proef. En dat de puf er een beetje uit was met deze hitte is niet gek toch?

@ paardenmiep, heb 1 keer een jury gevraagd over de punten en wat hij slecht vond gaan.(was met mijn pony in de Z1). Kreeg hem daarna weer een keer in Marienheem, jaja... weet het nog precies. Ben ik met een verliespunt na huis gegaan, terwijl ik de week ervoor nog overijssels kampioen was geworden.

Trouwens, die van mij flipte ff helemaal op de terugweg vanaf het dressuurterrein. Ze waren in die plas aan het zwemmen en gingen net met de surfplank erin. iets verderop had ik hem weer iets in de hand, doet onze hond nog ff mee en plonst ook dat water in. Daar ging ik weer, bijna door het draad heen.... woeps.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:33

Vond dat het terrein er goed bij lag! Ook bij de vrachtwagens water voor de paarden enz +:)+ De enige nadelen vond ik dat er met de startlijsten elke keer wat gedoe was (laat bekend & kwamen niet overeen met de lijst van de ringmeester) en ik vond de gekozen parcoursbouwer erg jammer. Hier heb ik ook veel meer mensen over gehoord!

Het was gewoon heeeel erg warm! De flesjes water vlogen ook over de toonbank :))

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:51

zoo, iedereen gefeliciteerd met de punten etc!

vond het ook een mooi concours,
kwas zelf heel tevreden, had 61,5% (184 en 185). was echt heel blij met mn paardje :D

en volgens mij stonden we met de trailer naast melissa (khad het pas door toen ik later je rijjasje zag :P )

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:11

Hier ook weer thuis!

1e proef te kort ingereden waardoor ze nogal afwezig was en nog wat te heet. Hier 187 en 202 en 1e geworden van de 1e proef. Voor de 2e proef dik half uur ingereden en toen was ze eindelijk met de gedachte bij mij. Proef begon heel lekker totdat 2 bejaarden het ineens nodig vonden om op het bankje bij ring te gaan zitten en de paraplu op te steken voor de zon terwijl ik net richting hun reed :(. Wat een achterlijk lui, waarschijnlijk hadden ze het zelf niet eens door, maar ff geschreeuwd of ze de plu weg deden. Daarna bleef ik wat spanning houden. Bij de ene jury had ik 179 en bij de ander 209. Waar de 1e jury last van had weet ik ook niet, maar dat was echt te laag. 2e jury had imo iets te veel de roze bril op. 1e jury plaatste mij 1 na laatste en de 2e met 14 punten los van de nummer 2 8)7, haha! Leuk die jury sport!!! Uiteindelijk als 3e geëindigd en door naar het NK.

Daarna nog voor de verenigng gestart en daar had ik 206. Met de vereniging zijn we als 5e geëindigd en mogen we ook door naar het NK.

Dus ik mag 2x starten in Ermelo *\o/*

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:32

daantjuh dat is idd veel puntenverschil, maar voor je gevoel fijn is ook belangrijk!

aniek jammer dat niet lekker liep

bente nette punten!

daphne jammer van het ene paard en gefeliciteerd!

nicolet, ik dacht dat ik je eens eerder gezien had, maar ik kon t niet plaatsen :P

marcia gefeliciteerd! erg banketstaaf met die paraplu.. en wat een puntenverschil niet normaal.

ik heb vanmorgen erg fijn gereden, jurys waren het alleen ook bij niet eens met elkaar. Bij de hoofdjury had ik 206 en bij de H jury 184. vanmiddag liep ze ook een aardig fijne proef, maar niet zo scherp als vanmorgen. had daar 179 en 183 wat me iets tegenviel, uiteindelijk 10e geworden :) voor de vereniging ook nog een proef gereden daar liep ze ook fijn en 198 punten :) we zijn met vereniging als 3e geindigd en dus door naar t NK :D de prijsuitrijking vond ze nog niet zo leuk. ze had nog nooit een springring van dichtbij gezien dus laat staan een ereronde :P zolang de muziek niet aan stond of iig zacht stond ging t nog, maar zodra de muziek aan ging vond ze het niet leuk. tijdens de ereronde eerst rondjes achteruit toen kreeg ik haar naar voren en ging ze zonder stuur en rem de springring door :+ na de prijsuitrijking was ze nog natter van t zweten dan na de proeven, ze wist echt niet wat haar overkwam :P ik ben iig heel tevreden over hoe ze liep vandaag :)

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 09:42

marcia: gaaf paard heb je! ik moest na jou starten in de 1e proef. gefeliciteerd met je 3e plaats! :) en de afvaardiging met de vereniginskampioenschappen!

melissa: 10e is ook netjes! :) en gefeliciteerd jullie 3e plek :)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 11:00

Netjes gereden allemaal hoor!

Wij zijn ook als 3e geëindigd, maar dan in het L1! Eerste proef heel fijn gereden maar groot juryverschil. Dus besloten om de tweede wat meer op save te doen, want ik moest die ook al als eerste starten. Dus voor mijn idee had ik dan de meeste kans op prijs. En dat bleek ook, met 65% waren we dus 3e. Oja en ik ging als een debiel in de prijsuitreiking, misschien heeft iemand het gezien :') .

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:34

gefeliciteerd! haha ik heb er wel meer debiel zien doen in de prijsuitrijking :P ben heel benieuwd naar t filmpje van mijn prijsuitrijking, zonder stuur en rem :P

wat ik wel een beetje vreemd vond, ik ging mij bij de 2e proef melden bij beide jurys, net zoals normaal in de rng wachten op seintje, ging de C jury eerst naar de H jury heen overleggen ofzo en toen mocht ik pas starten. vond ik wel vreemd maarja :P