PASSIE 18 + hahahaha!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:41

Ninx schreef:
Fiffill schreef:
Het is prima om je mening te geven, maar wat heeft het voor nut om nog te gaan lopen drammen als TS al vaker heeft aangegeven dat ze er niet op zit te wachten? Dan kun je het beter laten rusten, het is sowieso niet jouw probleem en 100x herhalen gaat er heus niet voor zorgen dat het wel ineens binnenkomt bij TS.

En de andere mensen dan die het lijkt te ontbreken aan enige vorm van kennis?
Die zitten straks wellicht met een kapot paard...
Ik wilde graag iets inhoudelijker reageren met een concreet voorbeeld, ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit mensen niet even aan het denken zet.

Dat ik dat post is overigens meer in het belang van merries...

Er is al een modopmerking geweest: open een eigen topic over dat onderwerp.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:42

Ninx schreef:
Sterre schreef:
Wat ik wel jammer vind, is dat mensen die hierover een gefundeerde mening hebben, als zeikerds worden afgestempeld :\ ...

Exact...

Ik vind zelf niemand een zeikerd, maar ik heb inderdaad tegen Cassidy gezegd dat ze moest ophouden met drammen. Die ging nl. zelfs nog door vlak nadat TS een bericht had geplaatst dat ze geen boodschap had aan al die opmerkingen, nadat ze al 100x voorbij waren gekomen. Dit is ITP, voor discussie open een eigen topic zoals hier al eerder genoemd is.

Edit: overigens ben ik niet per se positief over dekkende ruinen.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 22-06-12 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:43

Ninx en ander hun reacties: is ook al genoemd. Ja die kans bestaat er. Bij ELKE dekking, dus ook een nuttige. Daarom wordt er vooral KI gedaan als je ergens een veulen in wilt.
Daarom wordt KI bij de meeste dieren gedaan - paarden hebben nog niet eens zulke banketstaaf SOA's als bv. varkens of koeien.

En als je buiten rondloopt maak je ook kans dat iemand je komt molesteren. Altijd binnen blijven dan maar? Ik ken wel een vader die met zijn twee zoontjes buiten gaat voetballen en ze dan allebei valhelmpjes op doet, ja. Zo zou ik alvast niet willen leven.

Echt, we hebben het nu wel weer gehoord. Drammen is KLAAR nu.

Wie nu nog bedenkt van goh ik ga het even over verwondingen/risico's en baarmoederontstekingen hebben:
De hoogleraren waar ik les van krijg (en die ook nog zelf in de praktijk werken) stellen het hebben van gezelschap voor een groepsdier VER boven het evt. oplopen van een ziekte. Gaat het welzijn van het paard nou voor dan, of wat?

Als ie op stal staat kan ie ook stuk, trouwens. Als je er mee gaat rijden al helemaal!

Ik noem jullie niet per se zeikerds, maar ik vind het jammer dat er doorgedramd moet worden als TS aangeeft hier een andere mening over te hebben. Is het nou onmogelijk om als volwassenen te zeggen "Ok, dan weet je het nu en dan kunnen we het erover eens zijn dat we ieder een andere mening hebben"? Dat is waar ik me aan stoor.
Gefundeerd zijn de meeste meningen verder wel (op een enkeling daargelaten) maar het wordt blijkbaar moeilijk op het gebied van dan ook accepteren dat een ander niet gelijk om is door jouw argument, of het nu steek houdt of niet. Omdat juist zo'n onderwerp heel erg subjectief is ga je nu eenmaal verschillende meningen tegenkomen. Kun je dat niet hebben, open dan even zelf een topic om over de risico's te gaan praten. Dit is een fototopic dat nu al veel te ver is gegaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:44

josewoos schreef:
Open dan een eigen topic :)*

Ik vrees dat ik dan niet half zoveel kijkers krijg dan TS dat krijgt met haar pakkende titel, de notitie 18+ en mooie foto's :D

Berdien

Moderatoropmerking:
Hierbij nogmaals het dringende (en niet vrijblijvende) verzoek om de discussie over dekkende ruinen in een apart topic te voeren. Daar is dit topic niet voor bedoelt.

Fenrir

Mwoh Cassidy kun je het niet gewoon wat aantrekkelijk aanprijzen? :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:45

Cassidy schreef:
josewoos schreef:
Open dan een eigen topic :)*

Ik vrees dat ik dan niet half zoveel kijkers krijg dan TS dat krijgt met haar pakkende titel, de notitie 18+ en mooie foto's :D

Zet je ook iets pakkends in de titel, zonder dat je een ander hun topic overneemt want je bedoelt het heus niet zo maar het is wel een beetje onbeleefd. :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:46

Nemurin schreef:
Wie nu nog bedenkt van goh ik ga het even over verwondingen/risico's en baarmoederontstekingen hebben:
De hoogleraren waar ik les van krijg (en die ook nog zelf in de praktijk werken) stellen het hebben van gezelschap voor een groepsdier VER boven het evt. oplopen van een ziekte. Gaat het welzijn van het paard nou voor dan, of wat?

Wie heeft het nu over het ontzeggen van gezelschap? Er is alleen een ding waar je rekening mee kunt houden, en dat is een hengstige merrie niet tussen de ruinen te zetten. Niets meer en niets minder, en ik denk dat alle hooggeleerden die je deze vraag voorlegt dat verschil ook wel kunnen zien.

Nummus

Re: PASSIE 18 + hahahaha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:48

Ik denk dat ik ook hun mening wel kan voorspellen... namelijk dat de eigenaar daar zelf over moet beslissen. Ze zullen de risico's ook heus niet ontkennen, maar om het nou te gaan afkraken zie ik ze niet voor aan.
Verder wil ik hier niet meer op in gaan want dan wakker ik de discussie ook alleen maar aan.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:49

[quote="Nemurin"
.[/quote]

Ik redeneer vanuit de praktijk.
Kom veel op, en heb gewerkt op, een bedrijf dat aan KI doet maar ook dekkingen aan de hand en dekkingen in de groep.
Er is inmiddels vrij weinig dat ik NIET weet betreffende dit specifieke onderwerp.

Mijn dieren lopen ALTIJD buiten, en ALTIJD in een groep. Ik denk dat 1x per maand tijdens de zomermaanden mijn merrie enkele dagen achter een draadje laten lopen niet veel af doet aan haar welzijn... maar veel leed voorkomt.

Ik dram niet door, maar heb wel als 1 van de weinigen in dit topic de keerzijde mogen meemaken en weet dat mijn merrie er 1 in een reeks van velen is.
Ik zou graag zien dat mensen iets doordachter te werk gaan.

Tot zover... ik laat jullie weer met rust!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:03

Ik ontken ook niet dat het heel erg naar is als een merrie er wat van krijgt (of de ruin/hengst) en ik ontken ook niet dat dat zeker een risico is.

Het gaat mij er alleen om dat de discussie niet HIER gevoerd wordt, op iemands foto's. Dat kan erg kwetsend zijn.

Een apart topic hierover openen is niet alleen beleefd, ik denk ook zeker dat het meerwaarde heeft om erover te praten! Dus wat is nou de aversie voor het openen van een nieuw topic?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:06

Nemurin: Waarom zou het welzijn van je paard niet voor gaan wanneer je het tijdens de hengstigheid apart zet? De mensen die hier reageren dat ze hun merrie niet willen laten dekken door een ruin zetten niet automatisch daarmee hun merrie op stal/altijd alleen.

Natuurlijk kan het altijd voorkomen dat er iets misgaat, maar daarom hoef je de risico's nog niet op te zoeken. Da's hetzelfde als je paard samen met een ander willen zetten op een te klein stukje.

Verder sluit ik me aan bij Ninx en ga ik nu even kijken of Cassidy al een topic geopend heeft..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:09

Peppertree: Nee dat was ook een tikje kort door de bocht, natuurlijk kun je d'r ook achter een draadje zetten als ze de rest van de groep nog wel kan zien. Ik weet niet of dat genoeg is, maar dat zal per merrie verschillen.
Ik zat een beetje te zwart wit in termen van wel/geen weidegang te denken. :+

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:11

En ik had je onderschrift er niet bij gelezen. My bad :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:13

Mijn onderschrift is tegenwoordig blijkbaar niet meer zo van toepassing. Had het eigenlijk al lang weg moeten halen. :+
In dit geval was het een kwestie van een optie vergeten te zijn in mijn nadenken-voor-ik-iets-zeg.

Maar vind het nog steeds de zaak van de eigenaar van het paard. :+ De paarden op de foto's zien er blij uit in ieder geval.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:17

Nemurin schreef:
Maar vind het nog steeds de zaak van de eigenaar van het paard. :+ De paarden op de foto's zien er blij uit in ieder geval.

Mijn merrie zag er ook zeer blij uit, en had er zeker veel zin in.... helaas liep dat erg slecht af allemaal.
Als mensen ervoor kiezen ballen af te snijden, kunnen mensen ook beslissen de veiligheid van paarden die daardoor wellicht 'onveilig' gedrag vertonen zeker te stellen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:19