7700 km en 42 dagen later zag ik mijn paard weer in Canada

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 02:52

@Crazycat: ik zit hier natuurlijk nog maar 4,5 maand. Maar het voelt wel goed en daar geniet ik volop van.

@Sundral: Oja kan ik me voorstellen. Ik heb ook jarenlang het Canadatopic hier op Bokt gevolgd. Nu woon ik er ook eindelijk!

-------------------

Ik ben bezig Kyra te leren springen. Ze toont niet echt interesse voor deze sport, dus ben ik haar aan het motiveren met... voer. :Y) Met andere woorden: ik gebruik clicker training om haar aan het springen te krijgen.

Hieronder een filmpje van mijn 4e trainingssessie.

Mijn moviemaker crasht telkens wanneer ik videovergangen en subtitles wil maken. Dat is wel jammer want daarmee wordt het veel interessanter om te laten zien wat en hoe ik train. Nu heb ik een globale uitleg erbij gezet op youtube.

Ik heb hem toch maar geüpload, terwijl ik liever wat meer uitleg erbij had gegeven. :o En hij is nog steeds lang met 3:16 minuten...

Het is dus work in progress.

Ik begon met een balkje op de grond en de eerste sessie clickte ik voor het 'er naar toe gaan' omdat ze er liever omheen liep. Daarna voor het er overheen stappen. In de sessie daarna had ik een laag sprongetje en clickte ik voor het er overheen springen, dus in de lucht. Volgende stap was actief blijven na de sprong en in sessie 4 click ik voor het actief blijven na de dubbel. Mooiste is natuurlijk als ze dezelfde gang blijft houden.

kehdra

Re: 7700 km en 42 dagen later zag ik mijn paard weer in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:32

Jeej! springpony Kyra!

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:57

Leuk om je verslagen te lezen! En super dat het allemaal goed gaat met je paard! Ik ben natuurlijk jaloers, want je woont in één van de leukste steden ter wereld :-) Was het eigenlijk nog moeilijk om een geschikte stalling te vinden?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 19:01

@Kehdra: ze was altijd al een spring pony. Of was je vergeten dat ze telkens over (lees: IN) de sloot sprong? :') LOL

@Ginam: ik heb via internet een stal gevonden. http://www.levaahoclassicalhorsemanship.com/index.html
Keuze voor deze stal was: Europanen, Klassieke dressuur, dichtbij (30 km) en betaalbaar :Y) en veel buiten voor Kyra

Het kostte wel wat tijd, want hier betekent full pension, volle prijs.
Half pension betekent vaak: zelf voor je voer EN voor je hooi zorgen En zelf voeren. Niet echt een optie dus als je 30 km verderop woont. En je nog geen idee hebt waar je hooi kunt kopen en wat de prijzen zijn.

Daarbij zijn ze hier nog lang niet zo internetwijs als in NL. Dat blijkt wel uit mijn nieuwe stal, zie hun site:
http://sleepyhollowstables.yolasite.com ... cility.php :x

Mijn nieuwe stal is wel een stuk gezelliger en actiever. Daar zijn 20 pensiongasten. Waarvan 2 actief aan horse agilitly doen en er is ook iemand die vrijheidsdressuur doet. De stalhoudster vertelde helemaal onder de indruk 'dat een van de pensionners een paard heeft dat gaat liggen op commando'. Dus ik denk dat ik daar precies tussen pas met Kyra, die ook kan liggen en andere gekke dingen kan.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 04:57

Vandaag heb ik voor het eerst zowel rechtsom als linksom gegaloppeerd met Kyra. Ik ben heel erg trots op haar, want ze doet het heel beheerst!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 17:16

HippoLogic schreef:
Helaas is een van onze katten weg. Hij is al een keer naar het asiel gebracht en ik ben al een keer om 23.30 u gebeld van" Ik heb je kat gevonden" (Bedankt maar laat alsjeblieft terug naar buiten dan vindt hij zijn weg wel. Was ook zo). Nu is hij sinds 25 juni verdwenen dus dat is heel erg. Wij missen hem enorm en hopen elke dag dat hij terugkomt/gevonden wordt. Ik kijk dagelijks op de site van de SPCA waar alle gevonden katten worden gezet. Hij heeft ook een bandje met adres en telnr om. Ik hoop nog steeds dat hij terug komt....

*\o/* Gisteravond heeft mijn man onze wegloper terug gevonden. Vlak bij huis nota bene! *\o/* Hij is erg afgevallen, maar ziet er verder goed uit. We moesten wel even 2x kijken:"He? Is dat hem echt?!" Maar, hij is het echt! Hij is van 5,5 kg naar 3,3 kg gegaan en was erg zenuwachtig de eerste uren in ons huis. Hij is 12 weken weg geweest (precies 12 weken) en hij was hier nog maar 8 weken. De andere kat is het er niet echt mee eens haar huis te moeten delen. Dus het is hier nogal stressig. We houden ze eerst uit elkaar en gaan ze morgen weer eens samen laten. Voorlopig houden we ze beiden binnen. Ben benieuwd hoe dat gaat uitwerken met 2 buitenkatten....

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:44

Ah wat goed dat je kat weer terug is zeg!!! Duimen dat het goed gaat.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 05:37

Morgen vroeg op! Gaap, ik ben geen Ochtend Paard. /3

Afbeelding

Verhuizen naar Sleepy Hollow Stable (gaaap)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 06:04

Hey Wat leuk dat je ons op de hoogte houdt van jullie vorderingen!! Gaat ze verhuizen van stal? Ga de site eens bestuderen.. Was dit toch niet helemaal wat je zocht? (Kan zijn dat ik er overheen gelezen heb)
Lijkt me lastig, vanuit NL een stal kiezen, je moet het toch maar doen vanaf de site.. Of ben je daar eens gaan rond rijden toen je er was en een paar stallen bezocht?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 06:07

Sleepy hollow was een van mijn eerste keuzes, maar in mei was er geen plek. Toen ik op de horse agility dag was, hoorde ik via-via dat er weer plek was en ben toen langs gegaan.
Mijn huidige stalling houdt er mee op.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:35

Sleepy Hollow..?? Was dat niet zo'n rare film met Johnny Depp?

Kyra ziet er super uit! Het is daar toch wel heel anders dan hier. Geen knie hoog gras op het weiland bijvoorbeeld...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 16:55

Nee, hier zijn de weides geen productieweides zoals we gewend zijn, met alleen 100% gras en langs de randen wat brandnetels of wat zuring/boterbloem/paardenbloem/klaver.

Hier zijn de weilanden 50% gras en de rest is 'plant' ik weet nog niet welke soorten want hier groeit van alles. Ze, de paarden, laten ook veel staan.

Kyra krijgt op haar nieuwe stalling ook dagelijks weidegang. Wel spannend want ze komt daar weer in een nieuwe groep met ik geloof 12 andere paarden. Gelukkig mag ze eerst in een aangrenzend paddockje zodat ze de groep kan observeren en leren kennen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 23:59

Kyra is goed gearriveerd op haar nieuwe plekje.
Ze staat voor nu even in een privé paddock zodat ze niet direct in een groep vreemde paarden word gegooid. Ik ben daar niet zo een voorstander van en ik weet inmiddels uit ervaring dat Kyra ook niet van die aanpak houdt.

Ze zal zo snel mogelijk bij de groep in gaan, maar nu kan ze eerst veilig over het hek de groep bestuderen en kennis met ze maken.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:48

Kunnen ze er niet een maatje bijztten zodat ze alvast een paard uit de kudde leert kennen? Maakt het voor nu voor haar fijner en ze zal sneller in de kudde worden opgenomen als ze daar al een bondgenoot heeft. Ik kan me alleen voorstellen dat de andere eigenaren niet direct zitten te wachten om hun paard in de paddock te zetten. misschien een klein stukje wei waar ze samen in kunnen?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 17:28

Dat van dat maatje is op zich wel een goed idee, maar de paddock waar ze nu in staat is een eenpaardspaddock. 's Avonds gaan ze met zijn allen op stal. Ook Kyra.

Maar misschien kan ik, als er vandaag iemand is, even Kyra met een ander paard samen in de bak laten.

Tijdelijk een stuk afzetten in de wei is mijns inziens alleen maar gevaarlijk (met prikpaaltjes en schrikdraad. Ik weet niet eens of ze prikpaaltjes hebben. Ik heb ze niet) en heeft geen beter effect dan wat ik nu heb: over de omheining met elkaar laten kennismaken. :)

Maar 2 aan 2 laten kennismaken is wel een goed idee. :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:18

HippoLogic schreef:
HippoLogic schreef:
Helaas is een van onze katten weg. Hij is al een keer naar het asiel gebracht en ik ben al een keer om 23.30 u gebeld van" Ik heb je kat gevonden" (Bedankt maar laat alsjeblieft terug naar buiten dan vindt hij zijn weg wel. Was ook zo). Nu is hij sinds 25 juni verdwenen dus dat is heel erg. Wij missen hem enorm en hopen elke dag dat hij terugkomt/gevonden wordt. Ik kijk dagelijks op de site van de SPCA waar alle gevonden katten worden gezet. Hij heeft ook een bandje met adres en telnr om. Ik hoop nog steeds dat hij terug komt....

*\o/* Gisteravond heeft mijn man onze wegloper terug gevonden. Vlak bij huis nota bene! *\o/* Hij is erg afgevallen, maar ziet er verder goed uit. We moesten wel even 2x kijken:"He? Is dat hem echt?!" Maar, hij is het echt! Hij is van 5,5 kg naar 3,3 kg gegaan en was erg zenuwachtig de eerste uren in ons huis. Hij is 12 weken weg geweest (precies 12 weken) en hij was hier nog maar 8 weken. De andere kat is het er niet echt mee eens haar huis te moeten delen. Dus het is hier nogal stressig. We houden ze eerst uit elkaar en gaan ze morgen weer eens samen laten. Voorlopig houden we ze beiden binnen. Ben benieuwd hoe dat gaat uitwerken met 2 buitenkatten....

Geweldig dat je kat weer terug is! Wat zullen jullie blij zijn :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 22:55

@SN: zeker zijn we blij. Het gaat erg goed en alles is weer als vanouds.

@Mrijn: ik heb je tip opgevolgd. Ze hebben nu met 12 (straks 13) paarden 2 weilanden. Ik heb het tussenhek gesloten en Kyra met 1 paard kennis laten maken. Toen dat goed ging er nog een bij gezet. Een palomino vindt haar ontzettend leuk en dat lijkt wel direct liefde op het eerste gezicht. Kyra moest natuurlijk wel een keer uithalen, maar daarna stonden ze neus aan neus te grazen.

Ze heeft nu ongeveer met de helft van de groep kennisgemaakt en af en toe werd er even uitgehaald of even gerend, maar ze is niet in een hoek gedreven. Morgen de rest laten kennismaken en dan is het hopelijk klaar. Altijd spannend!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 19:16

Liefde op het eerste gezicht:

Kijk maar:
Afbeelding

Zo meteen laat ik haar met de rest van de groep kennismaken.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:23

Ziet er allemaal mooi uit bij die nieuwe stal! :) Is het goed gegaan in de groep?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 22:43

Jaaa, het ging geweldig. Beter dan ik had gedacht. Ik heb haar gister bij de 2 dominante merries gezet en het was "Hallo wie ben je, welkom in ons weiland." Eigenlijk net als de Canadezen: die verwelkomen alle immigranten ook zeer hartelijk! :)

Daarna de rest erbij en klaar. Een van de dominante merries (een appaloosa) joeg nog een tijdje een vospony weg omdat ze gezellig bij Kyra wilde grazen. Ik had eerder gedacht dat de alfa merrie bij de groep wilde blijven en Kyra weg zou jagen. Dat was wat er in de andere groep gebeurde. Maar dat waren alleen maar merries. Hir staan ze gemengd. Wat veel leuker is!

Ik ben dus helemaal blij. Kyra heeft ook helemaal geen stress hier, terwijl ze normaal wel van de leg is door een verhuizing. Maar ze heeft het laatste half jaar ook al veel verhuizingen meegemaakt:
1-naar de quarantaine stal in Belgie
2-naar de quatantaine stal in Calgary
3-naar stal 1 in Canada
4-naar stal 2 in Canada. Hier blijf ik een tijdje. :D

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 06:39

Wat fijn dat je kat weer terug is.
Jeetje 12 weken weggeweest dat is nog al wat.

En paardje verhuisd naar je eerste keuze stal.
Leuk om je updates te lezen :D

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:16

Fjn het zo goed gaat in de nieuwe kudde! Was dus spannender voor jou dan voor haar :+
Ik moest wel lachen om je vergelijking tussen de paarden en de mensen in Canada _O-

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:31

oooh canada is zoo mooi he ? :D
ik ga er (bijna) elke zomer naartoe .
& haha je paardje kan nog eens een verhaaltje vertellen aan zijn vriendjes , hahaa.

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:32

btw , je had het over Calgary ,
daar gaan wij dus altijd heen ;)

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:27

Heb je nog nieuws want ik volg het maar er is al een tijdje stil hier -O-