Hoofdstelloze buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 15:11

chanel1985 schreef:
Maar het punt is dat niet iedereen dat heeft, zeker niet onder de jonge bokkers (niet slecht bedoeld) en omdat er hier op bokt toch een groot aantal bevinden vind ik het niet meer dan normaal dat er iets over gezegt wordt.

Ts had imo er ook kunnen bijzetten dat dit niet iets is wat zomaar nagedaan moet worden (in mijn ogen nooit, maar soit) en dat er veel aan vooraf is gegaan om dit te kunnen.

Julie voorbeelden zijn weer typisch, alles dan maar over dezelfde kam scheren om een onverantwoord risico goed te spreken.
je hebt verantwoorde risico's (wat paardrijden insé is) en onverantwoorde , waar dit voor mij onder valt.

StefenYnia : _/-\o_ Jij zegt wat ik ook wil bedoelen

Wel, in dat geval is het slim dat er voortaan bij dit soort filmpjes iets wordt bij gezet in de trant van dat het niet slim is om na te doen

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:12

xTammyy schreef:
Tja wat hier boven ookal wordt gezegd, iedereen heeft wel het gezonde verstand eerst logisch na te denken voordat iets daadwerkelijk na wordt gedaan ;)

Nee, daar mag je gewoon niet van uitgaan. Dat is in mijn ogen hetzelfde als zeggen:
Ach, ik heb geen zin om uit te wijken voor die kleuter die op mijn pad loopt, dan moet die kleuter maar uitkijken. En vervolgens loop je het kind omver.

Je kan en vooral MAG je niet verwachten dat een ander maar de verantwoording op zich neemt voor iets wat wordt nagedaan omdat JIJ het voordeed.

Zoals Chanel1985 al suggereerde, zet er dan in IEDER geval een zogenaamde 'disclaimer' bij. In de trend van: Doe dit NOOIT zonder begeleiding, het liefst van iemand met veel verstand van zaken.

xTammyy

Re: Hoofdstelloze buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 15:16

Een kind dat in de weg loopt of een kind dat dit eventueel na doet vind ik toch iets anders maar goed, meningen verschillen.

Maar nogmaals, er is hier een discussie topic over ;)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:24

xTammyy schreef:
Een kind dat in de weg loopt of een kind dat dit eventueel na doet vind ik toch iets anders maar goed, meningen verschillen.

Ja, maar zoals OOK al eerder tegen je gezegd is, meid, is dat doordat jij alle berichten met onderbouwde meningen maar afwimpelt, vraag je er zelf om dat mensen blijven reageren. Weet je waarom? Omdat ze je op dat moment niet serieus nemen, omdat het LIJKT alsof jij onze waarschuwingen gewoonweg niet serieus neemt. Ja, dan blijven mensen zich zorgen maken.

Nogmaals, ik geef voorbeelden, jij neemt alles maar meteen als een feit aan. Het leven is, nogmaals, niet zwart-wit. Dieren denken zwart-wit. Wij mensen kunnen dat helaas in onze communicatie en omgang met anderen niet doen. Dat is wat ons anders maakt dan dieren.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:25

Ik leg absoluut op niet op elke slak zout,maar jij stelt dat er een mogelijkheid is dat TS door dit topic op een openbaar forum te plaatsen anderen aanzet tot hetzelfde en daardoor vreselijke dingen op haar geweten kan krijgen....dat klinkt echt bijzonder gezellig.
Daarom stel ik dat elk fototopic op bokt dan wel gesloten kan worden omdat een kind het na wil doen en aangezien jij als avatar een kussende fjord hebt stel ik logischerwijs dat een kind dit ook kan proberen met de noodlottige gevolgen vandien.
Dat is niet hypocriet dat is een foto die toevallig van jou is als voorbeeld geven, jij zet deze namelijk ook openbaar op internet.

Als je je druk moet maken om alles wat nagedaan kan worden dan is het verstandiger om geen foto's meer te plaatsen op welke site dan ook.

Maar het ging hier om een meisje wat dacht een leuk filmpje op bokt te zetten en niet om discussies over de gevaren van kleuters op ruiterpaden (wat blijkbaar nu de volgende hot item is) of kinderen met shetten die alles na willen doen.

:evaw:

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:28

nobel1 schreef:
Ik leg absoluut op niet op elke slak zout,maar jij stelt dat er een mogelijkheid is dat TS door dit topic op een openbaar forum te plaatsen anderen aanzet tot hetzelfde en daardoor vreselijke dingen op haar geweten kan krijgen....dat klinkt echt bijzonder gezellig.
Daarom stel ik dat elk fototopic op bokt dan wel gesloten kan worden omdat een kind het na wil doen en aangezien jij als avatar een kussende fjord hebt stel ik logischerwijs dat een kind dit ook kan proberen met de noodlottige gevolgen vandien.
Dat is niet hypocriet dat is een foto die toevallig van jou is als voorbeeld geven, jij zet deze namelijk ook openbaar op internet.

Als je je druk moet maken om alles wat nagedaan kan worden dan is het verstandiger om geen foto's meer te plaatsen op welke site dan ook.

Maar het ging hier om een meisje wat dacht een leuk filmpje op bokt te zetten en niet om discussies over de gevaren van kleuters op ruiterpaden (wat blijkbaar nu de volgende hot item is) of kinderen met shetten die alles na willen doen.

En net als TS, ga jij van het ene uiterste naar het andere, zonder ook maar iets van een discussie te voeren. Nee, lekker voorbeeld ben je dan, als volwassene.

Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken, praat jij alles wat een onbezonnen tiener doet maar goed. Als er uiteindelijk consequenties zijn, mag jij dat ook aan jouw geweten goed praten.

Succes ermee.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 15:29

StefenYnia schreef:
xTammyy schreef:

Ja, maar zoals OOK al eerder tegen je gezegd is, meid, is dat doordat jij alle berichten met onderbouwde meningen maar afwimpelt, vraag je er zelf om dat mensen blijven reageren. Weet je waarom? Omdat ze je op dat moment niet serieus nemen, omdat het LIJKT alsof jij onze waarschuwingen gewoonweg niet serieus neemt. Ja, dan blijven mensen zich zorgen maken.

Nogmaals, ik geef voorbeelden, jij neemt alles maar meteen als een feit aan. Het leven is, nogmaals, niet zwart-wit. Dieren denken zwart-wit. Wij mensen kunnen dat helaas in onze communicatie en omgang met anderen niet doen. Dat is wat ons anders maakt dan dieren.

Ja want als werkelijk ALLES zo vaak wordt herhaald, dan wimpel ik het op den duur af ja. Dat het dan LIJKT alsof ik je waarschuwing niet serieus neem, is een ander verhaal.
Sorry hoor ik ben hier klaar mee.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:39

xTammyy schreef:
Ja want als werkelijk ALLES zo vaak wordt herhaald, dan wimpel ik het op den duur af ja. Dat het dan LIJKT alsof ik je waarschuwing niet serieus neem, is een ander verhaal.

Ik kan het fout hebben, maar volgens mij (en ja, ik heb terug gelezen) wimpel je al vanaf het eerste moment af. Maar ik snap het wel, ik zeur, want ik wijs, net als anderen, op verantwoordelijkheden, en da's niet leuk.

Maar goed, nogmaals, ik hoop echt met heel mijn hart dat je niet op de harde manier moet leren. Het ga je goed.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:40

Het is TS nu wel duidelijk dat het niet het slimste was om te doen, maar om maar door en door te zagen hierover en daarna te beginnen over kinderen die het na kunnen doen en kleuters op ruiterpaden....come on.

Ik praat ook zeker niet goed wat ze gedaan heeft ik ben het alleen niet met alle doemdenkers eens dat het zo'n levensgevaarlijk iets is wat ze gedaan heeft.

En volgens mij voerde ik wel een discussie maar jij ben jij het niet eens met mijn argumenten.
Dat kan en mag, maar typ dan niet dat ik geen discussie voer :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 15:42

StefenYnia schreef:
xTammyy schreef:

Ik kan het fout hebben, maar volgens mij (en ja, ik heb terug gelezen) wimpel je al vanaf het eerste moment af. Maar ik snap het wel, ik zeur, want ik wijs, net als anderen, op verantwoordelijkheden, en da's niet leuk.

Maar goed, nogmaals, ik hoop echt met heel mijn hart dat je niet op de harde manier moet leren. Het ga je goed.

Oke dat is jouw mening, en waarom zou ik me tegenover jou moeten verantwoorden?

ik denk niet dat ik het op de harde manier moet gaan leren, ben hier al zo'n 10x als het niet meer is op hetzelfde punt gedrukt ;)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:44

mmm hoe zit het dan met horse event?? daar worden toch ook dingen vertoont die je niet zo maar thuis moet uitvoeren.. maar wat kinderen wel op een idee brengen (niet alleen kinderen)

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:49

Dat je zo met je paardje kan rijden.. echt respect.
Maar op de openbare weg?? Laat ik me mond maar houden ;-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:11

pinkie87 schreef:
mmm hoe zit het dan met horse event?? daar worden toch ook dingen vertoont die je niet zo maar thuis moet uitvoeren.. maar wat kinderen wel op een idee brengen (niet alleen kinderen)

En allemaal binnen een omheining. :+

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:20

haha maar dat maakt niet uit! pubers en kinderen kunnen daar ook ideen op doen om thuis uit te voeren net zo gevaarlijk dus

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:21

Maarr daar brengen ze andere onschuldige omstaander niet mee in gevaar ;)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:30

mmm je kunt op elke slak zout leggen. maar met bit zonder bit lopen naast je paard alles heeft een risico en op zich allemaal niet zo gevaarlijk als je het zo bekijkt

Tesssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:33

Tijdens de schrikreactie heb je geen controle, dat is gewoon zo. De tijd daarna, daar kan je wat doen..

Maar volgens mij heb jij echt een superband met je paart!
Echt supercool! Ik hoop dat ik dit ook ooit kan en dan over het strand en door de zee.... *droomdrooom*

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:39

Wow, wat een supergaaf filmpje. Mooi om naar te kijken en erg mooi paard ook. Je rijdt haar idd erg fijn en heb lol met je knol, hihi.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:04

xTammyy schreef:
Oke dat is jouw mening, en waarom zou ik me tegenover jou moeten verantwoorden?

ik denk niet dat ik het op de harde manier moet gaan leren, ben hier al zo'n 10x als het niet meer is op hetzelfde punt gedrukt ;)

Heb ik ooit gezegd dat je dat moet? Nee. Daar ga je weer met je zwart/wit denken...

Ben er klaar mee. Houdoe en bedankt.

maradonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:29

Elin_ schreef:
mét hoofdstel heb je tijdens een schrikreactie zeker wél meer controle. Bit kan pijn geven en die pijnprikkel doorbreekt meestal even de schrik en leid af.
Ik zal wel niks meer zeggen .. maar als het jou kind is dat door een paard vertrapt word dan denk ik dat je wel anders praat.

tsja dat sommige mensen denken dat je het met pijn oplost kan natuurlijk ook :')
je doet het echt geweldig en je paard is lekker ontspannen en je ziet hem gwn genieten ga zo door *\o/*

Chantal_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:16

chanel1985 schreef:
Wel, in dat geval is het slim dat er voortaan bij dit soort filmpjes iets wordt bij gezet in de trant van dat het niet slim is om na te doen

Ja, dat zou een hoop gedoe voorkomen :')

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:50

StefenYnia: Jouw zin:En wat fijn dat de mensen alles beter weten over wat het beste is
vind ik persoonlijk op niet veel slaan... Ik heb niet gezegd dat ik alles beter weet over wat het beste is ;-)
Lees nog eens goed en interpreteer me niet verkeerd dan ontstaan er ook geen misverstanden.

tweede zin van jou: Weer met die vingertjes wijzen, weer geen concrete onderbouwingen
Ik wijs niet met de vingers en correcte onderbouw?
Waar is die van jou dan als ik mag vragen?

Iemand die een dressuur topic start en tips vraagt kan je dingen zeggen zoals " dat kan je beter afwerken" " je houding kan beter zo" " je handen beter zo" " mss meer ronder laten lopen" etc...
dat zijn NUTTIGE tips.
Wat ik in dit hele rel topic lees is een hoop zever en dwazigheden...
Je kan je mening zeggen maar niet op zo een manier vind ik.
Geef tips die tips zijn.

Jij: en vervolgens word ik aangevallen door mensen zoals jij
Neen... je bent mis... Jij voelt je aangevallen, ik val niemand aan.

Jouw zin: Ja, risico heb je altijd, dat weet ik ook wel. En er zullen ook best wel paardjes zijn die net zo goed op een neckrope reageren dan op een hoofdstel, onder bepaalde omstandigheden
Flink zo! _/-\o_

Jouw zin: Ik word een beetje ziek van al dat zwart-wit gezever, hoor.
Dat is fijn want ik ben namelijk grijs! :D

En weet je wat mij ook opvalt, elke keer als de zogenaamde 'tegenstanders' een argument op tafel leggen, een duidelijk argument, met redenering, goed doordacht, etc. Komen degene die vinden dat een neckrope net zo goed werkt met de stelling die neerkomt op: Jullie zeuren, neckrope is net zo goed, bla bla bla bla. Ik neem het niet eens meer serieus.

Wie zijn de tegenstaanders?
Ik ben voor beide maar ik hou niet van elle lange rel topics die uiteindelijk nergens opslaan en iemand die constant alles herhaalt en alles onder ts haar neus zit te schuiven vind IK persoonlijk ook niet zo leuk.
Dus als je alles niet zo serieus neemt waarom dan steeds keer op keer alles gaan herhalen tot vervelens toe?

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:53

Ziet er mooi uit! Zoiets kan je alleen echt doen als je echt close met je paard bent.
Zo te zien zijn jullie dat!! :j

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:07

Echt leuk om te zien :) Ik heb de moed niet bijeen geraapt om de 2de pagina nog verder te lezen tot de 9de :p
Ja kan gewoon voorspellen dat het allemaal van het zelfde gezeik is :'). Maar natuurlijk vele mensen hebben er
geen probleem mee he. Oke, er kàn altijd iets gebeuren, maar eh, kijk, je doet het niet altijd en ja ik vind het eigenlijk niet veiliger om met een bit te rijden, je paard heeft dan misschien altijd iets van gespannenheid of, weet ik veel
Maar als je zelf zo een vertrouwen hebt in je paard, zo op je gemak zit, zal je paard echt minder rap verschieten
als dat je een bit in doet en zit te kijken of er geen gevaar af komt. Als je een heerlijke buitenrit wilt maken,
geniet er van en denk aan niets :Y)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:12

Stravero schreef:
[Antw 1: een ongeluk kan altijd gebeuren en als paard verkeerd wilt en je hebt er een martingaal, slof en de andere helft vh ruiterhuis aanhangen hou je m nog niet.

Antw 2: Zie antw een

Antw 3: zie antw een

Het is dus onzin. Een ongeluk kan altijd gebeuren. En je rijd niet zo over de weg als je zeker weet dat het mis gaat, en daarbij heeft TS ècht wel controle over het paard.

Dan moet je even beter lezen voor je zo'n post gaat geven.
Ik heb het over het feit dat diegene typte: Ach naja dat kan gebeuren..
Dus oftewel.. tsjja wat doe je eraan? zo lichtjes erover denken ,terwijl zoals ik al in mijn voorbeeld zei.
Als het een dodelijk ongeluk is je er niet meer zo lichtje over praat.
Gaat om de manier waarop het ging.

Vertel mij maar niet dat een ongeluk altijd wel kan gebeuren ,zelf ook meegemaakt en genoeg gezien ;)